Drukarka laserowa

Data: 2009-10-06 00:35:16
Autor: Yakhub
Drukarka laserowa
W liście datowanym 5 października 2009 (20:32:23) napisano:

Szukam kolorowej drukarki laserowej do małego biura.
Główne założenia to:
- format A4
- zakładane wykorzystanie ~ 1000 stron/m-c
- cena do 1000 pln
- w miarę tanie materiały eksploatacyjne.
W zasadzie nie jestem zwolennikiem jakiejś konkretnej firmy/producenta.
Chodzi tylko i wyłącznie o trafny wybór, bo nie będę jej zmieniać przez
jakiś czas.
Pomóżcie coś wybrać.

Dołączę  się  z  własnymi  doświadczeniami:  nie  kupuj tanich Xeroxów
(w  sumie  to spójne z opinią Kolegi, bo na przykład model 6110 to tak
naprawdę   Samsung)   -  psują  się  na  potęgę,  drukują  średnio,  w
eksploatacji są drogie.

Z kolei jedyna Minolta, z jaką miałem do czynienia co prawda nie psuła
się   i   drukowała  w  miarę  przyzwoicie,  ale  koszty  eksploatacji
przekraczały granice zdrowego rozsądku.

Generalnie,  to  nie  spotkałem  się  jeszcze  z  osobą,  która byłaby
zadowolona  z kolorowego lasera (pomijam tutaj naprawdę duże kombajny,
z  których  przeważnie  zadowoleni  są  wszyscy,  ale  to  nie ta liga
cenowa).

Jeżeli mogę coś doradzić, to sensownym rozwiązaniem jest kupno zamiast
taniego lasera drogiej plujki - w firmie mamy od kilku miesięcy HP8000
i  pod  każdym  względem  przebija  tanie  kolorowe lasery (a mieliśmy
wcześniej   Minoltę   i   Xeroxa)  -  za  mniej  niż 700zł otrzymujesz
urządzenie  z dupleksem i kartą sieciową.

Do  tego  koszty eksploatacji w normie (a napewno znacznie niższe, niż
wspomnianych  laserów)  - oddzielnie każdy kolor atramentu, oryginalne
duże  i  wydajne  pojemniki  HP  (wystarczają  na  1500-2000stron)  po
70zł/kolor.  Tusz  wymieniamy  oddzielnie  (jak  się skończy), głowice
drukujące  oddzielnie  (dopiero,  jak  się  zużyją).  Do  tego drukuje
kilkakrotnie szybciej od Phasera 6110...

 Yakhub
Staram się jak mogę. A jak nie mogę, to też się staram.

Data: 2009-10-06 09:42:07
Autor: Saiko Kila
Drukarka laserowa
Proces Yakhub <yakhub@gazeta.pl> zwrócił błąd:

[...]

To samo zdanie o Xeroxach - jeśli ta firma to tylko drogie modele. Czyli
do małego biura mało sensowne. Tańsze są chyba zaprojektowane żeby się
psuć.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-10-06 13:37:42
Autor: Lagoda
Drukarka laserowa
Jeżeli mogę coś doradzić, to sensownym rozwiązaniem jest kupno zamiast
taniego lasera drogiej plujki - w firmie mamy od kilku miesięcy HP8000

oo-rzeczywiście-niezły sprzęcik! parametry rewelacyjne i brutto poniżej
600zł testy wnecie bardzo zachęcające (pomicham chipową kryptoreklamę)
--

Drukarka laserowa