Drukarka nie kolaboruje

Data: 2020-07-26 10:38:07
Autor: PeJot
Drukarka nie kolaboruje
Czołem. Problem mnie przerósł, dlatego pytam. Drukarka ( Canon LBP6000 ) nie chce działać z jednym z domowych pecetów ( z innymi jest OK ). Reinstalacja sterowników i podłączenie jej lokalnie po usb nic nie daje. Dokumenty wysłane do drukarki mają status "wysłane" i nic kompletnie się nie dzieje, poza blokowaniem innych użytkowników. W ustawieniach drukarki praktycznie nic nie można zrobić, wszystko ustawione z automatu. OS to W7. Jakieś sugestie ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-26 10:44:59
Autor: PeJot
Drukarka nie kolaboruje
W dniu 2020-07-26 o 10:38, PeJot pisze:
[...]

Jest jeszcze komunikat: "Drukarka została wstrzymana".

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-26 13:02:02
Autor: Jacek Maciejewski
Drukarka nie kolaboruje
Dnia Sun, 26 Jul 2020 10:44:59 +0200, PeJot napisał(a):

Jest jeszcze komunikat: "Drukarka została wstrzymana".

A co, nie ma w opcjach sterownika "wstrzymana/nie wstrzymana"?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-07-26 13:29:12
Autor: PeJot
Drukarka nie kolaboruje
Dnia Sun, 26 Jul 2020 10:44:59 +0200, PeJot napisał(a):

Jest jeszcze komunikat: "Drukarka została wstrzymana".

A co, nie ma w opcjach sterownika "wstrzymana/nie wstrzymana"?

Jest, i drukarka ma tę opcję w głębokim poważaniu, tzn. *nie drukuje* bez względu na ustawienia.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-26 14:33:13
Autor: Animka
Drukarka nie kolaboruje
W dniu 2020-07-26 o 13:29, PeJot pisze:
[...]

W Menadżerze zadań, w procesach w tle jest Bufor Wydruku? Może wyłączony.

--
animka

Data: 2020-07-26 19:34:11
Autor: PeJot
Drukarka nie kolaboruje
W dniu 2020-07-26 o 14:33, Animka pisze:
[...]

Włączony. I bufor wydruku przeczyszczony. I nic. Na koniec W7 przy grzebaniu w temacie zaczyna się wieszać.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-26 15:19:00
Autor: Andrzej P. Wozniak
Drukarka nie kolaboruje
Osoba podpisana jako PeJot <PeJot@nigdzie.pl>
w artykule <news:rfjfdp$1582$1gioia.aioe.org> pisze:

[...]

Reinstalacja zwykle nie kasuje istniejącej konfiguracji, choć część ustawień może zmienić na domyślne. Prędzej pomoże podłączenie drukarki do innego portu USB.

A teraz spójrz na zacytowany tekst i naucz się pisać nawiasy (mają być przyklejone do tekstu, który się w nich zawiera).

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<=>h w adresie)

Data: 2020-07-27 16:59:05
Autor: pioruns
Drukarka nie kolaboruje

On 26/07/2020 18:34, PeJot wrote:

Włączony. I bufor wydruku przeczyszczony. I nic. Na koniec W7 przy
grzebaniu w temacie zaczyna się wieszać.

Sam sobie odpowiedziałeś, system spier*lony, do reinstalacji. Skoro na
innych idealnie drukarka działa, to nie psuj drukarki tylko napraw
system w felernym komputerze. Powodzenia.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-07-27 19:06:30
Autor: PeJot
Drukarka nie kolaboruje
W dniu 2020-07-27 o 17:59, pioruns pisze:
[...]

Reinstalacja czy próba naprawy ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 18:23:36
Autor: pioruns
Drukarka nie kolaboruje
On 27/07/2020 18:06, PeJot wrote:

Sam sobie odpowiedziałeś, system spier*lony, do reinstalacji.

Reinstalacja czy próba naprawy ?

A to już zależy od twoich umiejętności. Jak nie wiesz jak naprawić i
stracisz albo już straciłeś wystarczająco dużo czasu, to po prostu
przeinstaluj.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-07-27 20:03:26
Autor: PeJot
Drukarka nie kolaboruje
W dniu 2020-07-27 o 19:23, pioruns pisze:
[...]

No cóż, cofnięcie do któregoś z punktów przywracania dało pożądany rezultat, *drukarka działa*. Pytanie co dalej, co mogło nabruździć ? Czy np. CCcleaner w rękach niewprawnego użytkownika potrafi napsuć w systemie ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 19:37:55
Autor: pioruns
Drukarka nie kolaboruje
On 27/07/2020 19:03, PeJot wrote:
[...]

Ha :) Zgadłem :) Fajnie, że udało Ci się przywrócić.

Używasz tego potworka CCleaner?
https://www.theverge.com/2017/9/18/16325202/ccleaner-hack-malware-security
Nie polecam.

Zresztą teraz chyba ich wykupił Avast, kolejna firma potworek...
https://www.zdnet.com/article/avast-antitrack-certificate-bug-allowed-others-to-snoop-on-your-online-activities/

Unikać takich "ekspertów" od security jak ognia.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-07-27 20:48:21
Autor: PeJot
Drukarka nie kolaboruje
W dniu 2020-07-27 o 20:37, pioruns pisze:
[...]

OK, przestanę stosować.

[...]

A jakie darmowe alternatywy dla antywirusów są obecnie w modzie ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 20:08:47
Autor: pioruns
Drukarka nie kolaboruje
On 27/07/2020 19:48, PeJot wrote:

A jakie darmowe alternatywy dla antywirusów są obecnie w modzie ?

Teraz w modzie to jest Linux :) Ja przynajmniej używam od lat, i
antywira nie potrzeba.

Na Win10 na drugiej partycji nie mam antywira, używam Windows
sporadycznie, a jak już to siedzi Windows Defender + konto użytkownika z
zabranymi prawami admina. Nic do systemu nie wejdzie. Nie trzeba
instalować "darmowego antywira", który bardzo często jest kolejnym
wektorem ataku i tylną furtką do i tak już dziurawego jak ser
szwajcarski systemu od Microsoftu.

A jak coś mi potrzeba windowsowego, to 99% przypadków załatwiam to
VirtualBoxem spod Linuksa.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-07-27 21:17:58
Autor: PeJot
Drukarka nie kolaboruje
W dniu 2020-07-27 o 21:08, pioruns pisze:
On 27/07/2020 19:48, PeJot wrote:

A jakie darmowe alternatywy dla antywirusów są obecnie w modzie ?

Teraz w modzie to jest Linux :) Ja przynajmniej używam od lat, i
antywira nie potrzeba.

To raczej nie jest system dla wszystkich użytkowników.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 22:42:36
Autor: Jacek Maciejewski
Drukarka nie kolaboruje
Dnia Mon, 27 Jul 2020 21:17:58 +0200, PeJot napisał(a):

[...]

A weź spróbuj, będziesz wtedy bardziej przekonujący. Używam Minta. To
bardziej stabilny i mniej kłopotliwy w obsłudze system od jakiegokolwiek
Windowsa. Na dodatek znacznie bardziej elastyczny i konfigurowalny.
Jedyne co usprawiedliwia Windowsy to jakieś korporacyjne czy firmowe
wymagania lub intensywna odchyłka gamingowa. No, jeszcze konieczność
obsługi egzotycznych urządzeń czy programów.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-07-28 09:59:06
Autor: gajowy
Drukarka nie kolaboruje
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1jn9qbdpy8jny.3jkjhi7eov5f.dlg@40tude.net...

[...]

Lubię takie genialnie proste odpowiedzi oparte o swój mikroświat.

Nigdy nie pracowałem w żadnej korporacji ale jedynym "produkcyjnym" pakietem oprogramowania do szeroko pojętej grafiki są programy Adobe a one pod żadną Mintą nie pójdą ;(
Pójdą jeszcze pod iOS i większość tak robi, ale tutaj jeszcze trzeba zmienić sprzęt.
Nie próbuj mi tutaj przywoływać aplikacji graficznych pod Linuxa bo one się do poważnych zastosowań zupełnie nie nadają.

A na wirusy to najlepsza jest higiena tak jak i na koronawirusy ;)
Może lepiej zrobić odwrotnie i przenieść się ze swoim bezmyślnym buszowaniem w Internecie właśnie pod tą Mintę a czysty Windows zostawić do normalnej pracy?

PS
dla świętego spokoju i ochrony systemu oczywiście mam antywira - od wielu lat produkty ESET.

--
pozdrawiam,
__________

Data: 2020-07-28 10:25:02
Autor: Jacek Maciejewski
Drukarka nie kolaboruje
Dnia Tue, 28 Jul 2020 09:59:06 +0200, gajowy napisał(a):

Lubię takie genialnie proste odpowiedzi oparte o swój mikroświat.
Cieszę się. Ale to nie moja prywatna opinia. Powtarzam w skrócie wnioski
z wielu obserwowanych dyskusji na ten temat.

Nigdy nie pracowałem w żadnej korporacji ale jedynym "produkcyjnym" pakietem oprogramowania do szeroko pojętej grafiki są programy Adobe a one pod żadną Mintą nie pójdą ;(
Takie programy właśnie miałem na mysli.

[...]
Słuszny wniosek. Nie widzę przeszkód a nawet wręcz przeciwnie  :) A tą
windę wraz z Adobe postaw sobie na VB.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-08-02 15:20:16
Autor: ąćęłńóśźż
Drukarka nie kolaboruje
Gajowy, to Ty?
"Stosunkowo młody"?
:-)

-- -- -
g a j o w y

Data: 2020-07-28 06:51:34
Autor: Dominik Ałaszewski
Drukarka nie kolaboruje
Dnia 27.07.2020 PeJot <PeJot@nigdzie.pl> napisał/a:

To raczej nie jest system dla wszystkich użytkowników.

Ależ oczywiście. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie,
że nie ma systemu "dla wszystkich użytkowników" :-)

Data: 2020-07-30 11:05:08
Autor: Grzegorz
Drukarka nie kolaboruje
jak masz możliwość i 2 dyski twarde to na tym drugim zainstaluj OS X :)

Data: 2020-07-27 21:06:02
Autor: Jacek Maciejewski
Drukarka nie kolaboruje
Dnia Mon, 27 Jul 2020 20:48:21 +0200, PeJot napisał(a):

A jakie darmowe alternatywy dla antywirusów są obecnie w modzie ?

Linuksy :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-07-27 20:09:17
Autor: pioruns
Drukarka nie kolaboruje
On 27/07/2020 20:06, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 27 Jul 2020 20:48:21 +0200, PeJot napisał(a):

A jakie darmowe alternatywy dla antywirusów są obecnie w modzie ?

Linuksy :)

:D

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-08-02 15:18:06
Autor: ąćęłńóśźż
Drukarka nie kolaboruje
Systemowe.
Np. Windows Defender.

-- -- -
jakie darmowe alternatywy dla antywirusów są obecnie w modzie?

Data: 2020-08-02 15:16:33
Autor: ąćęłńóśźż
Drukarka nie kolaboruje
Tak.
Raz sobie tym g... spie.....łem w98 czy w2k i więcej nie dotykam, skoro śmierdzi.

-- -- -
CCcleaner w rękach niewprawnego użytkownika potrafi napsuć w systemie?

Data: 2020-07-27 17:41:30
Autor: PeJot
Drukarka nie kolaboruje
[...]

/.../

Czy jest możliwa sytuacja, gdy drukarka z nieoryginalnym tonerem, i to na wykończeniu nie chce drukować z OS 32 bit *), ale działa z innymi OS 64 bit ?

*) i nie powiadamia o tym w żaden sposób PC

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Drukarka nie kolaboruje