Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

Data: 2019-09-20 23:03:11
Autor: JaNus
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
Oczywiście NTG, ale o drukarki często tu już pytano, to i ja:

Nabyłem z jakiejś piątej ręki danego Ha-Peka, i nawet są w nim
kartridże, ale drukarka wierzga, twierdząc, że one nie są oryginalne.
No ale jeśli ktoś takie /cóś/ produkuje, to chyba powinien wiedzieć, jak
drukarkę oszukać?

Hm, hm, acz wkład może był do urządzeń wcześniejszych, czyli głupszych.
Zaś firma HP wprowadziła do nowszych modeli bardziej wyrafinowane metody
wykrywania zasobników "zgodnych"?

Jak te wkłady się sprawdzały u poprzedniego właściciela - spytać nie mam
jak, bo tę drukarkę nabyłem od pośrednika, a on najpewniej jej nawet nie
włączył do gniazdka.

Chciałem więc dokupić kartridże oryginalne, ale ich nie ma! Ani na
Allegro, ani nawet w polskim sklepie HP, nie ma ich również na ceneo.
Zapewne więc ktoś ten egzemplarz przywiózł z /zagramanicy/.

1. Czy drukarce można jakoś wyperswadować sprawdzanie oryginalności
tuszy? Jakieś magiczne kliknięcie w jej setupie?
2. Zna ktoś dobre, ale krajowe źródełko na tusze oryginalne?

Data: 2019-09-20 23:40:13
Autor: Adam
W dniu 2019-09-20 o 23:03, JaNus pisze:
[...]

Jaja sobie robisz?
Chcesz kupować czarny tusz za 70 zł. starczający na 200 stron?
Albo kolorowy za 90 zł. na 165 stron?

Kup coś z systemem CISS (jeśli koniecznie chcesz atrament) i zapomnij o dokupywaniu tuszu.
Przykład: MFC T910DW albo podobne Epsony z CISS.
Dla Brothera czarny tusz starcza na 6500 stron (tak, 6 i pół tysiąca stron, a nie 200) i kosztuje 30 zł.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-09-21 02:34:17
Autor: JaNus
W dniu 20.09.2019 o 23:40, Adam pisze:
Jaja sobie robisz? Chcesz kupować czarny tusz za 70 zł. starczający
na 200 stron? Albo kolorowy za 90 zł. na 165 stron?

Urządzenie kupiłem 7 razy taniej, niż wyniósł koszt przesyłki  :)
Zależało mi na skanerze, a nikt tego HaPeka nie licytował, bo było
zdjęcie i opis, że uszkodzona karetka.

Karetkę naprawiłem, ciesząc się, że są kartridże, bo aby sprawdzić, czy
działa, nie będę  musiał wybulić takich kwot, jakie zapodałeś.
A tusze do tego kombajnu drogie być "muszą", bo to drukarka foto.
Przyszła do mnie z zapasikiem papierów foto 13 na 18, błyszczących, w
komorze papierowej.

Druk, jeśli mi się uda ją uruchomić, raczej mnie nie zrujnuje, bo obok
mam laserówkę B&W, a ja wszak drukuję głównie na czarno, dokumenty.
Możliwość, że od wielkiego dzwonu zrobię sobie wydruk fotki, czy A4 w
kolorze, będzie mi mile łechtał świadomość    :)

Pojemnik z czerniną soft rozpoznaje jako oryginalny, Ha-Pekowy, zaś
kaseta kolorowa jest opisana jako
"subscriptionConsumableNeedsEnrollment" -- hm, czy mam zacząć się bać?

Data: 2019-09-21 13:13:24
Autor: Adam
W dniu 2019-09-21 o 02:34, JaNus pisze:
[...]

To *nie jest* drukarka foto - ma zintegrowany nabój z trzema kolorami.
Drukarki foto mają kilka niezależnych nabojów i z reguły w większej ilości kolorów/odcieni, niż 3.
Ponadto lepsze drukarki foto nie używają atramentów rozpuszczalnikowych, tylko tusze pigmentowe.

[...]

Tak, ale przy tak małym pojemniku tego atramentu starczy Ci na kilkanaście wydruków.

Pojemnik z czerniną soft rozpoznaje jako oryginalny, Ha-Pekowy, zaś
kaseta kolorowa jest opisana jako
"subscriptionConsumableNeedsEnrollment" -- hm, czy mam zacząć się bać?

Tu nie pomogę.
W przypadku innych producentów (OKI, Epson, Brother, Xerox, itd.) można albo zresetować licznik w urządzeniu, albo zastosować tonery/tusze z innymi chipami.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-09-21 14:36:41
Autor: Andrzej P. Wozniak
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
Osoba podpisana jako Adam <a.g@poczta.onet.pl>
w artykule <news:qm50kj$hg5$1$Adamnews.chmurka.net> pisze:

[...]

Jeśli dobrze pamiętam, niektóre drukarki foto mają standardowo kartridże z atramentem czarnym i RGB oraz dodatkowy kartridż foto (chyba CMYK) wstawiany zamiast czarnego. Takie rozwiązanie na pewno było w drukarkach HP, więc wysuwasz pochopne wnioski.

A blokada jest spowodowana instalacją najnowszych sterowników HP, o czym głośno było jakiś czas temu.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-09-21 16:29:08
Autor: JaNus
W dniu 21.09.2019 o 14:36, Andrzej P. Wozniak pisze:
A blokada jest spowodowana instalacją najnowszych sterowników HP, o
czym głośno było jakiś czas temu

No tak myślałem, choć się z nimi (głośnymi) nie spotkałem.

A czy ktoś wie, czy da się jakoś zrobić downgrade?

A maszyna ma swój urok: WiFi, Bluetooth, i w PC-cie niezły soft "obsługowy".

Data: 2019-09-21 16:54:37
Autor: Andrzej P. Wozniak
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
Osoba podpisana jako JaNus <piszcie_sobie_n@berdyczow.pl>
w artykule <news:5d8633b4$0$17344$65785112news.neostrada.pl> pisze:

[...]

Nie dostałeś sterowników razem z drukarką?
Nie umiesz sprawdzić, kiedy był szum i sprawdzić, czy może mieć starsze sterowniki? Bo jak jest zeszłoroczna, to możesz nic nie znaleźć. Możesz też spróbować ze sterownikami wcześniejszego modelu o nazwie HP Officejet Pro 6230 ePrinter.
Swoją drogą zmiana modeli mogła być jednym z elementów wprowadzania nowych zabezpieczeń.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-09-22 04:03:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

"Andrzej P. Wozniak" 5d8639b4$0$17363$65785112@news.neostrada.pl

Swoją drogą zmiana modeli mogła być jednym z elementów wprowadzania nowych zabezpieczeń.

Po co pchać się tam, skąd wykopują kopniakami?
Albo producent wspiera klienta, albo zwalcza!
Dzisiejsze kompy zazwyczaj stale są połączone
z netem, więc chwila nieuwagi może zaowocować
,,aktualizacją''... ;)

Nawet Adobe dba o swych piratów. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-09-22 03:58:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

"Andrzej P. Wozniak" 5d861c5d$0$505$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Która drukarka ma kartridże RGB i addytywnie drukuje?
Aby było jasne -- tylko pytam. [pachnie witrażem]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-09-22 13:25:18
Autor: Adam
[...]

Dlaczego addytywnie?
Drukuje substraktywnie, ale poszerza spektrum.

Niektóre Epsony miewały inne kolory niż CMYK. Pałęta mi się po głowie czerwony (nie magenta).

Ponadto były mniej typowe drukarki.
Tak ze 20 lat temu bodajże Citizen wypuścił atramentówkę, drukującą atramentem UV. Ale bardzo szybko została wycofana. Były też drukarki drukujące atramentem (a może raczej tuszem) metalicznie złotym i srebrnym.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-09-23 00:54:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

"Adam" qm7lms$smk$1$Adam@news.chmurka.net

[...]

Bo taki jest RBG.

   https://pl.wikipedia.org/wiki/RGB#/media/Plik:RGB_illumination.jpg

Suma kolorów RGB daje biel.

CMY i CMYK:

   https://pl.dreamstime.com/ilustracji-rgb-i-cmyk-koloru-tryb-toczy-mieszać-ilustracje-image91651258

to odejmowanie kolorów -- aż do czerni, choć w CMYK jest osobny czarny barwnik.

Drukuje substraktywnie, ale poszerza spektrum.

Czyli ma dodatkowe pojemniki z atramentem?

   "Adam" qm50kj$hg5$1$Adam@news.chmurka.net

   > To *nie jest* drukarka foto - ma zintegrowany nabój z trzema kolorami.
   > Drukarki foto mają kilka niezależnych nabojów i z reguły w większej
   > ilości kolorów/odcieni, niż 3.

Ale Andrzej P. Wozniak pisał o kartridżu RBG:

> [...]

   > zamiast czarnego. Takie rozwiązanie na pewno było w drukarkach HP, więc

a takich nie znam.

Ty piszesz o ośmiokolorowych czy sześciokolorowych drukarkach...

  https://www.euro.com.pl/drukarki-atramentowe/epson-l810.bhtml

Nie ma tu wspólnego kartridża dla kilku kolorów -- w szczególności
nie ma tu kartridża RGB. Są osobne pojemniki dla różnych kolorów,
niekoniecznie: Red, Green i Blue.

Niektóre Epsony miewały inne kolory niż CMYK.

Nawet dokładnie: Red, Green i Blue, ale nie
w jednym kartridżu, lecz w osobnych pojemnikach.

Pałęta mi się po głowie czerwony (nie magenta).

Znam różne rowiązania, ale nie znam zestawu:
 - kartridż RGB i kartridż Black
   lub
 - kartridż RGB i kartridż CMYK

Są nawet drukarki szare ;) -- zamiast kolorów mają różne
czernie/szarości. (ponoć te szare naprawdę są fotograficznymi)

-=-

IMO fotograficznych drukarek z wielokolorowymi kartridżami raczej ;)
nie ma. Drukarka może nazywać się ,,fotograficzną'' (jak mój Canon
za kilka dych) i nawet może drukować na nieświatłoczułym papierze
fotograficznym, ale fotograficzną przez to nie staje się.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-09-23 21:54:12
Autor: JaNus
W dniu 23.09.2019 o 00:54, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
[...]

W mojej raczej tego nie ma. Kieszenie na kartridże mają różną ilość
styków, i dla czerniny jest ich zdecydowanie mniej. Czyli one by raczej
CMYK-a nie obsłużyły.

Data: 2019-09-24 00:07:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

"JaNus" 5d8922e4$0$17341$65785112@news.neostrada.pl

W mojej raczej tego nie ma. Kieszenie na kartridże
mają różną ilość styków, i dla czerniny jest ich
zdecydowanie mniej. Czyli one by raczej CMYK-a nie obsłużyły.

Masz CMY_i_Black -- po co Ci CMY_i_CMYK?

CMY  Cyan Magenta Yellow
CMYK Cyan Magenta Yellow Black
Zmieszanie CMY dać powinno Black, ale oszczędnościowo
niektórzy dają dodatkowy Black -- stąd CMYK zamiast CMY.

  https://zapakuj.to/wp-content/uploads/2017/02/SubtractiveColor.svg_.png

W RGB czarny bierze się znikąd. ;) (jest, gdy nie ma ,,barwników'')

  https://zapakuj.to/wp-content/uploads/2017/02/AdditiveColor.svg_-300x300.png

-=-

IMO taka drukarka (HP ENVY Photo 6230 -- z wielokolorowym
kartridżem CMY i kartridżem Black) raczej słabo nadaje się
do fotografii -- raczej to niestety tylko drukarka do biura,
a tam IMO nadaje się każda, oby tania w zakupie i tania
w eksploatacji.

Ale może mylę się -- może HP ENVY Photo 6230 nadaje się
też do fotografii.

-=-

Jeśli tylko do biura -- IMO warto zapytać sprzedawców
atramentu, jak obejść chipowy problem. Ja po prostu
dolewam strzykawką z igłą i czyszczę okolicę dysz...

Przed kilkunastu laty dolewałem przez dysze, teraz
dolewam rozwierconym odpowietrznikiem.

Ale fotek nie zamierzam drukować.

-=-

W fotografii IMO liczy się odcień -- zarówno kolorów, jak
i czerni, więc odpadają zamienniki a kartridże byłyby zbyt
drogie, gdyż parką kartridży byś wydrukował kilka fotek.

Kiedyś ZTCW w drukarni Magenta była Magentą -- i koniec.
Czy zamienniki są czystymi kolorami? -- nie wiem. Nie
wiem też, czy fabryczne bądź autoryzowane/oryginalne ;)
barwniki/atramenty/tonery są czystymi kolorami...

Fotograficzne drukarki mają wiele kolorów -- osiem, sześć...
Raczej ;) są to konkretne kolory, nie zaś jakieś uniwersalne
czy podstawowe, dlatego mogą dać dobre efekty...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-09-24 15:56:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d894261$1$533$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Chyba, że masz na swej myśli jasną stronę ;) barw:
Light_Cyan, Light_Magenta i Light_Yellow oraz jakieś
szarości... Nie wiem, czy istnieje Light_Yellow.

-=-

[...]

Czy Light_Magenta zawsze i wszędzie jest praktycznie
tą samą Light_Magentą? -- nie wiem...

Obok barwników podstawowych drukarnie miały masy innych.

[...]

Właśnie ww. lighty, ale niekoniecznie.

-=-

W biurze czarny to czarny -- im czarniejszy, ;) tym lepszy...
W fotografii tak słodko nie jest -- głębokie czernie na światłoczułych
papierach fotograficznych B&W były (zapewne są nadal) i czerwone, i zielone...

BTW tych papierów -- czerwonym czy zielonym kolorem/paskiem iip.
oznaczano na opakowaniach kontrastowość takiego papieru. Czerwony
był mniej kontrastowy od zielonego, ale reszty kolorów nie pamiętam.

W sklepie fotograficznym:

 - Czy jest czerwony papier?
 - Czarno-biały?
 - Oczywiście.

W spożywczym:

 - To fioletowe...
 - To są czarne jagody.
 - Więc dlaczego są różowe?
 - Bo są na razie zielone.

W obu tych sklepach kiedyś były latem potrzebne chłodziarki...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-09-24 16:42:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d8a210a$0$501$65785112@news.neostrada.pl

W biurze czarny to czarny -- im czarniejszy, ;) tym lepszy...
W fotografii tak słodko nie jest -- głębokie czernie na światłoczułych
papierach fotograficznych B&W były (zapewne są nadal) i czerwone, i zielone...

   https://wrc.net.pl/auto-mialo-brudna-szybe-kiedy-kierowca-spojrzal-dokladniej-jego-oczom-ukazalo-sie-cos-niewiarygodnego

   Pewien norweski artysta o pseudonimie Dino Tomic stworzył misterny wzór
   na zakurzonym fordzie. W tym konkretnym przypadku mężczyzna postanowił
   odwzorować na brudnej szybie arcydzieło Leonarda Da Vinci.

   Praca wiernie oddaje oryginał, co wzbudza jeszcze większy podziw dla twórcy.
   Trzeba przyznać, że ,,Ostatnia wieczerza" w wykonaniu Dino wygląda obłędnie,
   aż żal zmywać.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-09-25 17:29:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d87fbc8$0$537$65785112@news.neostrada.pl

Nawet dokładnie: Red, Green i Blue, ale nie
w jednym kartridżu, lecz w osobnych pojemnikach.

Przykładowo ten:

    Ploter CANON imagePROGRAF iPF6300 610mm

    CANON PFI-106R
    CANON PFI-106G
    CANON PFI-106B

    obok wielu innych

plotter, ale nie tylko ten, i nie tylko Canona.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-09-25 19:11:05
Autor: JaNus
W dniu 25.09.2019 o 17:29, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Red, Green i Blue, ale nie w jednym kartridżu, lecz w osobnych
pojemnikach.

No niby wadą jednego pojemnika zintegrowanego jest to, że gdy wyczerpie
się jeden kolor, to wymienić trzeba całość. Ale gdy zużycie jest w miarę
zrównoważone (hm, czy da się?) to ten drugi powinien wypadać taniej.

Data: 2019-09-26 23:41:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

"JaNus" 5d8b9faa$0$17343$65785112@news.neostrada.pl

No niby wadą jednego pojemnika zintegrowanego jest to, że gdy wyczerpie
się jeden kolor, to wymienić trzeba całość. Ale gdy zużycie jest w miarę
zrównoważone (hm, czy da się?) to ten drugi powinien wypadać taniej.

W takiej drukarce (od 6 do 10 kolorów) zużycie rzadko ;) bywa zrównoważone.

Póki nie ma chipa z jego nadgorliwą troską -- można dolać to i owo, ale
kolor finalny wówczas stracisz a ewentualna kalibracja zużyje sporo...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-09-22 14:12:32
Autor: Andrzej P. Wozniak
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
Osoba podpisana jako Andrzej P. Wozniak <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
w artykule <news:5d861c5d$0$505$65785112news.neostrada.pl> pisze:

[...]

Poprawka. W HP standardowo jest czarny K i kolor CMY. Na zamianę czarnego
może być foto z czarnym K i jaśniejszymi CM (czasem opisywanymi jako Photo Cyan i Photo Magenta), ale zależnie od modelu (czy producenta) mogą być też inne warianty.

Dla HP ENVY Photo 6230 znalazłem tylko K i CMY z numerem 303 (zwykłe i XL),
są też zestawy CISS do ciągłego zasilania w atrament lub tusz (jedyny
skuteczny sposób, aby realnie obniżyć koszty). Poprzednik miał kartridże
z numerem 64, czyli HP chyba faktycznie wstawił nowe chipy. Jednak sklepy
sprzedają jakieś zamienniki, więc może trzeba było zacząć od przeczyszczenia
styków?

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-09-22 14:31:07
Autor: JaNus
W dniu 22.09.2019 o 14:12, Andrzej P. Wozniak pisze:
Dla HP ENVY Photo 6230 znalazłem

O! Gdzie?

tylko K i CMY z numerem 303 (zwykłe i XL)

XL to znaczy powiększone, tak? Ilokrotnie, bo się w tym jeszcze nie
rozeznałem.

są też zestawy CISS do ciągłego zasilania w atrament lub tusz

Są? Gdzie?

może trzeba było zacząć od przeczyszczenia styków?

Zrobiłem to w trzeciej kolejności, po odpakowaniu maszyny, i naprawieniu
karetki (/temi rencamy/)

Data: 2019-09-22 15:45:03
Autor: Andrzej P. Wozniak
w artykule <news:5d87698a$0$541$65785112news.neostrada.pl> pisze:

[...]

Use Google, Luke. Wpisuj poprawne słowa kluczowe, np ENVY, nie envEy.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)

Data: 2019-09-23 01:00:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

"Andrzej P. Wozniak" 5d877ec1$0$17349$65785112@news.neostrada.pl

są też zestawy CISS do ciągłego zasilania w atrament lub tusz

Są? Gdzie?

Use Google, Luke. Wpisuj poprawne słowa kluczowe, np ENVY, nie envEy.

Mnie wyskakują, choć ich nie szukam. Kosztują kilka dych na AliExpress.

Jeśli już ktoś rozmontował drukarkę ze skanerem, chyba może zamontować
CISS -- dla mnie najgorsze jest zapaćkanie skanera różnymi kurzami,
dlatego wolę strzykawki.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-09-20 23:52:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?

"JaNus" 5d853e92$0$524$65785112@news.neostrada.pl

kartridże, ale drukarka wierzga, twierdząc, że one nie są oryginalne.

Do swego Canona za stówę (nadal boli, że przepłaciłem;
WiFi też by przydało się) kupiłem kolejne dwie butelki
czarnego atramentu, gdyż rok temu [tamtym też] kupiona
butelczyna 75 ml kończy się... Drukarka drukuje na oko
tak, jak wtedy, gdy była nowa, jeżeli nie liczyć nieco
ciemniejszego koloru druku... Drukuję niemal wyłącznie
B&W -- może skuszę się kiedyś także na kolorki...

   https://allegro.pl/oferta/tusz-canon-pg-545-pigment-pixma-mg2450-mg2550-5167805941

Drukuję, kopiuję, i rzadko skanuję w celu innym niżeli
drukowanie/kopiowanie...

Teraz kupiłem w sumie 300 ml.

Niestety nie trafiłem ponownie w Carrefourze na papier
po 8 zł za ryzę (500 sztuk) 80 g/m^2.

-=-

Mam wagę, więc co jakiś czas ważę kartriż, by wiedzieć
zawczasu, czy potrzebna jest dolewka, która zajmuje mi
kilka minut, które niemal całość przeznaczam na umycie
igły, strzykawki, rąk...

--