Drukarki w ruch !!

Data: 2009-05-14 16:53:37
Autor: matador
Drukarki w ruch !!
#
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu wzrosły o 0,7% w porównaniu do poprzedniego miesiąca, natomiast w ujęciu rocznym inflacja wyniosła 4,0%, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) w komunikacie w czwartek. W marcu inflacja roczna wyniosła 3,6% r/r.

#

http://biznes.onet.pl/6,1970552,wiadomosci.html

Kawecki i inne cirrusy - rwijcie "kudły z rowa" Rostowskiemu.

matador.

Data: 2009-05-14 17:36:32
Autor: [heÂŽsk]
Drukarki w ruch !!
On Thu, 14 May 2009 16:53:37 +0200, matador <matador@neostrada.pl>
wrote:

#
[...]

 porownaj kurs euro lub dolara do pln i bedziesz znal odpowiedz.

--

HeSk

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Data: 2009-05-14 17:41:14
Autor: matador
Drukarki w ruch !!
wrote:

#
[...]

Nie Ĺźartuj.
Porównaj Ministra od "chrupiących bułeczek"...

matador.

Data: 2009-05-14 19:09:24
Autor: [heÂŽsk]
Drukarki w ruch !!
On Thu, 14 May 2009 17:41:14 +0200, matador <matador@neostrada.pl>
wrote:

>  porownaj kurs euro lub dolara do pln i bedziesz znal odpowiedz.
Nie żartuj.
Porównaj Ministra od "chrupiących bułeczek"...

 czyli zrozumiales ;o)

--

HeSk

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Data: 2009-05-14 19:15:19
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Drukarki w ruch !!
matador wrote:

 porownaj kurs euro lub dolara do pln i bedziesz znal odpowiedz.

Nie żartuj.
Porównaj Ministra od "chrupiących bułeczek"...

A co, a co? Bułeczka-Krasiński, spec od hiperinflacji wraca?
O kurde, ale się porobiło?
--
Pit

Data: 2009-05-14 19:15:32
Autor: matador
Drukarki w ruch !!
Pit Kowalski albo Nowak pisze:

A co, a co? Bułeczka-Krasiński, spec od hiperinflacji wraca?
O kurde, ale się porobiło?

Hiperinflacja wraca, minister nie do odzyskania.
Podobno od dawna gryzie piach, biedaczysko....

matador.

Data: 2009-05-14 20:42:01
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Drukarki w ruch !!
matador wrote:

[...]

E tam? Spece od genetyki coraz lepiej wyszkoleni. ;)
Ale fakt, to już ze ćwierć wieku będzie, jak go zdjęli.
--
Pit

Data: 2009-05-14 18:01:20
Autor: marek czaplicki
Drukarki w ruch !!
matador pisze:
#
[...]

czy ja ciebie dobrze rozumiem? co ma minister Rostowski do inflacji? za wartość pieniądza odpowiada NBP, który właśnie kreuje pieniądz.

Data: 2009-05-14 18:07:34
Autor: cirrus
Drukarki w ruch !!
Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:guhf8e$m7r$1inews.gazeta.pl...
matador pisze:
#
[...]

Równie dobrze mógłbyś zasady działania finansów wyjaśniać pierwotniakowi, efekt bylby podobny.

--
stevep

Data: 2009-05-14 18:13:55
Autor: marek czaplicki
Drukarki w ruch !!
cirrus pisze:

Równie dobrze mógłbyś zasady działania finansów wyjaśniać pierwotniakowi, efekt bylby podobny.

dzięki :-)

Data: 2009-05-14 18:40:14
Autor: Piotr
Drukarki w ruch !!
Dnia Thu, 14 May 2009 18:13:55 +0200, marek czaplicki napisał(a):

dzięki :-)

To kretyn, ale słusznie podziękować trzeba.
Piotr

Data: 2009-05-14 18:43:24
Autor: matador
Drukarki w ruch !!
Piotr pisze:
Dnia Thu, 14 May 2009 18:13:55 +0200, marek czaplicki napisał(a):
dzięki :-)

To kretyn, ale słusznie podziękować trzeba.
Piotr

Kultura,... "bezcenne".

Pozdrawiam

matador.

Data: 2009-05-14 18:54:46
Autor: Piotr
Drukarki w ruch !!
Dnia Thu, 14 May 2009 18:43:24 +0200, matador napisał(a):

Kultura,... "bezcenne".

Zwróciłem na to uwagę, bo wiem jak Stiff jest wrażliwy na wszelakie
odstepstwa na niwie kultury. Jak by cierpiał, gdyby ktoś, kogoś
uraził, albo zwyzywał. O pastowaniu nie wspomnę, spamowanie grupu
przejmuje go obrzydzeniem, co dla takich nietuzinkowych umysłów, jest
normą - obrzydzenie, nie spamowanie. W sumie, na grupie, bardziej
inteligentny i wrażliwy, to jest tylko Kawecki Jacek.
Piotr

Data: 2009-05-14 18:19:35
Autor: matador
Drukarki w ruch !!
cirrus pisze:

Równie dobrze mógłbyś zasady działania finansów wyjaśniać pierwotniakowi, efekt bylby podobny.

Poczujesz brak PESEL'U w portfelu, kretynie.

matador.

Data: 2009-05-14 19:09:24
Autor: [heÂŽsk]
Drukarki w ruch !!
On Thu, 14 May 2009 18:19:35 +0200, matador <matador@neostrada.pl>
wrote:

cirrus pisze:

> Równie dobrze mógłbyś zasady działania finansów wyjaśniać pierwotniakowi, > efekt bylby podobny.
> Poczujesz brak PESEL'U w portfelu, kretynie.

 te, ekonomista. jaka masz przedostatnia cyfre w PESEL-u ?
 podaj: parzysta czy nieparzysta?

--

HeSk

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Data: 2009-05-14 19:13:56
Autor: matador
Drukarki w ruch !!
[heÂŽsk] pisze:

jaka masz przedostatnia cyfre w PESEL-u ?
 podaj: parzysta czy nieparzysta?

Jakiś botnet zakładacie w tym UPR?

matador.

Data: 2009-05-15 07:02:08
Autor: [heÂŽsk]
Drukarki w ruch !!
On Thu, 14 May 2009 19:13:56 +0200, matador <matador@neostrada.pl>
wrote:

> jaka masz przedostatnia cyfre w PESEL-u ?
>  podaj: parzysta czy nieparzysta?

Jakiś botnet zakładacie w tym UPR?

 jaka masz cyfre ?

--

HeSk

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Data: 2009-05-14 20:37:16
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Drukarki w ruch !!
cirrus wrote:

Równie dobrze mógłbyś zasady działania finansów wyjaśniać pierwotniakowi,
efekt bylby podobny.

Widzę Pietrzykowski, żeście taki sam łekonomizda jak i Wasz przedmówca. :)

--
Pit

Data: 2009-05-15 05:10:27
Autor: cirrus
Drukarki w ruch !!
Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:guho4u$4en$2news.onet.pl...
cirrus wrote:
Równie dobrze mógłbyś zasady działania finansów wyjaśniać pierwotniakowi,
efekt bylby podobny.
Widzę Pietrzykowski, żeście taki sam łekonomizda jak i Wasz przedmówca. :)

I vice versa, gratuluje naśladowanie pantofelka.

--
stevep

Data: 2009-05-14 20:31:27
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Drukarki w ruch !!
marek czaplicki wrote:

[...]

ROTFL

Gdyby tak było, to wystarczyłoby zatrudnić dobrego prezesa w banku
centralnym i po kłopocie. U nas może to i problem, ale dlaczego inflacja
dotyka również takie kraje, w których speców od ekonomii i profesorów od
pieniądza jest "jak mrówków"?

NBP nie kreuje żadnego pieniądza. Kreacja pieniądza polega na wprowadzeniu
do obiegu dodatkowych ilości pieniędzy przez banki komercyjne poprzez
udzielanie kredytów, przy czym pieniądz ten ma charakter bezgotówkowy.
Bank centralny, w Polsce jest nim NBP, jedynie reguluje kreację pieniądza
poprzez zmianą stóp procentowych i rezerw obowiązkowych.

Przyczyny inflacji mogą zaś być różne. Od wprowadzenia pieniędzy bez
pokrycia (dodruk) przez bank emisyjny (w Polsce NBP), poprzez niewłaściwą
kreację pieniądza przez banki komercyjne, wzrost cen surowców
produkcyjnych, przeinwestowanie gospodarki lub wadliwą jej strukturę,
aż na niezrównoważonym Budzecie Państwa (gdy wydatki przewyższają wpływy)
kończąc.

Kto za co odpowiada chyba nie muszę już tłumaczyć.
--
Pit

Data: 2009-05-14 20:35:43
Autor: marek czaplicki
Drukarki w ruch !!
marek czaplicki wrote:

[...]

NBP czyli bank centralny jak słusznie zauważyłeś kreuje pieniądz poprzez takie a nie inne ustalanie stóp procentowych
i ze strony NBP-u.

Data: 2009-05-14 20:57:05
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Drukarki w ruch !!

marek czaplicki wrote:

[...]

Nie kreuje, tylko reguluje tę kreację, jak napisałem wyżej.

> [...]
stóp procentowych.

 >Instrumenty te obejmują operacje otwartego rynku, rezerwę obowiązkową

Nic tu nie ma na temat kreacji, tylko jest o kształtowaniu instrumentów
polityki pieniężnej służących regulacjom, o których pisałem.

--
Pit

Drukarki w ruch !!