Drukowanie faktur VAT na waskim papierze

Data: 2014-08-17 08:49:38
Autor: silos10000
Drukowanie faktur VAT na waskim papierze
Witam

Tworze program na urzadzenia przenosne (tablet, smartfon z systemem Android) do wystawiania m.in. faktur VAT. Faktury docelowa maja byc drukowane na malych drukarkach mobilnych (nie fiskalnych) poprzez polaczenie Bluetooth na papierze termicznym o szerokosci okolo 5 cm. Wszystkie dane oczywiscie beda jedna pod druga, czyli naglowek (sprzedawca, nabywca, daty, formy platnosci), sprzedany asortyment w kolejnych wierszach oraz stopka (podsumowanie, rozbicie wg stawek VAT, slownie oraz pola do podpisow). Moje pytanie dotyczy tego czy mozna tak waskie dokumenty faktur drukowac zawierajace wymagane pola czy musi tutaj byc dedykowana jednak drukarka fiskalna ?

Za wszelka odpowiedz serdecznie dziekuje.

Pozdrawiam
M.K.

Data: 2014-08-17 19:29:47
Autor: jureq
Dnia Sun, 17 Aug 2014 08:49:38 -0700, silos10000 napisał(a):

[...]

Jeśli masz drukować faktury to może być dowolna drukarka. Drukarka fiskalna służy do druku paragonów fiskalnych.
Ale klienci będą cię klęli za ten druk termiczny. Czytelność czegoś takiego to jest 6-12 miesięcy. A im potrzeba 6-7 lat. Gdybyś trafił na mnie to mnie co pół roku żądałbym wystawienia duplikatu. Bo poprzedni nie daje się odczytać ;) Poza tym jak te 5 cm wpiąć do skoroszytu?

I jeszcze jedno - znajdź aktualną wersję przepisów, bo podpisy to obowiązywały wiele lat temu.

Data: 2014-08-18 00:25:24
Autor: Borys Pogoreło
Drukowanie faktur VAT na waskim papierze
Dnia 17 Aug 2014 19:29:47 GMT, jureq napisał(a):

Je¶li masz drukować faktury to może być dowolna drukarka. Drukarka fiskalna służy do druku paragonów fiskalnych.
Ale klienci będ± cię klęli za ten druk termiczny. Czytelno¶ć czego¶ takiego to jest 6-12 miesięcy. A im potrzeba 6-7 lat.

A to zależy jaki kupujesz. Niedawno trafiłem na stosik wydruków z terminali
płatniczych (i nie tylko), najstarsze sprzed 10 lat. I duża czę¶ć jedynie
lekko zżółkła, wydruk jest nadal czytelny. Najgorzej próbę czasu zniosły
egzemplarze drukowane na igłówkach.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-08-20 17:35:34
Autor: Rafał Grzelak
Borys Pogoreło wrote:

> [...]

czę¶ć jedynie lekko zżółkła, wydruk jest nadal czytelny. Najgorzej
próbę czasu zniosły egzemplarze drukowane na igłówkach.

Jesli bedzie ciemno, to te 6-7 lat moze i wytrzymaja, ale po co
ryzykowac?

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-08-20 20:02:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-08-20 19:35, Rafał Grzelak pisze:
Borys Pogoreło wrote:

[...]

Nie wiem jak wy, ale dla mnie normaln± praktyk± jest kserowanie takich "termicznych" faktur - oryginał zawsze mamy, a jak nieczytelny, to jest ksero :)

--
Liwiusz

Data: 2014-08-20 18:27:48
Autor: Rafał Grzelak
Liwiusz wrote:

Nie wiem jak wy, ale dla mnie normaln± praktyk± jest kserowanie
takich "termicznych" faktur - oryginał zawsze mamy, a jak
nieczytelny, to jest ksero :)

Ja tez kseruje, uprzednio opisujac oryginal odrecznie (zazwyczaj
przepisuje nr faktury dlugopisem).

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-08-17 23:48:49
Autor: Leszek Zur
W dniu 2014-08-17 17:49, silos10000@gmail.com pisze:
[...]

Orlen na niektórych stacjach drukuje faktury na papierze o szerokości 57 mm. Koszmar.

Leszek

Data: 2014-08-18 10:48:22
Autor: silos10000
Drukowanie faktur VAT na waskim papierze
Witam

Wlasnie na stacjach benzynowych tej firmy dostaje sie takie faktury VAT na waskim papierze termicznym. Dodatkowo jak w sklepach internetowych kupilem czesci komputerowe to tez na takim waskim papierze 5 cm dostalem fakture w tym 2014 roku.
Problemem jest wiec tutaj albo papier albo dobra drukarka mobilna. M.K.

Drukowanie faktur VAT na waskim papierze