Drukowanie na gazecie

Data: 2009-05-29 10:32:24
Autor: Osadnik
Drukowanie na gazecie
Nie, nie, nie chodzi mi o budżetową wersje drukowania :)

Potrzebuje właśnie wydrukować coś przypominającego gazetę na autentycznym papierze gazetowym. Pojawia sie jednak pytanie czy drukarka laserowa nie spali mi tej gazety i nie wywoła pożaru? co prawda wałek i papier nagrzeją się do 200*C ale mam obawy czy nie sfajczy sie nic.
Może wcześniej taki papier gazetowy lekko zwilżyć czy zastosować inne zabiegi?

Koniecznie musi to wyglądać jak gazeta gdyż to ma być jako rekwizyt w filmie.

Data: 2009-05-29 11:37:30
Autor: BQB
Drukowanie na gazecie
Osadnik pisze:
[...]

Zapalić się nie zapali, temperatura zapłonu to co innego jak temperatura samozapłonu, do zapłonu potrzebujesz źródła ognia.
Np. alkohol ma temperaturę zapłonu kilka stopni na plusie. I nie zapali się, jeśli będzie miał temperaturę ujemną ten alkohol.

Jedyne co może się stać, to papier będzie lekko przypalony, jednak nic się nie zapali. Przedmuchasz sprężonym powietrzem i będzie OK.

Data: 2009-05-29 11:43:19
Autor: ąćęłńóśźż
Drukowanie na gazecie
A gdzie grają gazety o tak małym formacie?
JaC

-- -- -

Data: 2009-05-29 11:46:27
Autor: Mateusz Viste
Drukowanie na gazecie
On Friday 29 May 2009 10:32, Osadnik wrote:
Potrzebuje właśnie wydrukować coś przypominającego gazetę na
autentycznym papierze gazetowym. Pojawia sie jednak pytanie czy drukarka
laserowa nie spali mi tej gazety i nie wywoła pożaru?

Spalić się nie powinno, do tego musiałby raczej być jakiś otwarty ogień...

Natomiast bardzo prawdopodnie gazetowy papier zaklinuje się w mechaniźmie drukarki (z reguły wymagana jest jakaś minimalna sztywność papieru).
Być może *jakimś* pomysłem byłby patent typu "zawijamy papier gazetowy na kartce tektury przed drukowaniem"...

Niczego nie dowiesz się "na pewno" póki nie sprawdzisz empirycznie. ;-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-05-29 12:45:42
Autor: Mariusz
Drukowanie na gazecie
W dniu 2009.05.29 10:32, Osadnik pisze:

[...]

W danych drukarki powinna być podana dopuszczalna gramatura papieru.
Papier gazetowy pewnie nie zmieści się w zakresie.
A co zrobi drukarka - nie wiem, zgaduję, że nie wciągnie papieru.

--
Mar

Data: 2009-05-30 14:55:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukowanie na gazecie

"Osadnik" gvo73h$t3$1@nemesis.news.neostrada.pl

[...]

Temperatura zapłonu papieru nie zależy od grubości tegoż papieru. :)
No i temperatura zapłonu papieru jest duuuużo niższa od
tej temperatury, jaka panuje w drukarce laserowej. :)

A czy uda się drukowanie na takim papierze -- zapewne zależy to od drukarki. :)
Obok laserowych drukarek są i inne urządzenia drukujące.

Data: 2009-05-30 15:35:08
Autor: jureq
Drukowanie na gazecie
Dnia Sat, 30 May 2009 14:55:34 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Temperatura zapłonu papieru nie zależy od grubości tegoż papieru. :) No
i temperatura zapłonu papieru jest duuuużo niższa od tej temperatury,
jaka panuje w drukarce laserowej. :)

Chciałeś oczywiście napisać "duuuużo wyższa" :)

Data: 2009-05-30 18:04:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukowanie na gazecie

"jureq" gvrjnb$fpn$2@news.onet.pl

[...]

Tak -- tak chciałem napisać. :)

   Tytuł książki oznacza temperaturę 451 stopni Fahrenheita
   (232,78° Celsjusza) - temperaturę, w której papier zaczyna się palić.

   http://pl.wikipedia.org/wiki/Fahrenheit_451

I to można nawet trochę ;) sprawdzić -- wystarczy rozgrzać metal
do czerwoności (w piecu) i dotknąć nim do papieru. Próba niby nie
jest rezolutna ;) -- można wziąć coś, co ma niższą temperaturę...

Z przeciwnej strony można wziąć garnek z wrzącą wodą. :) A później
coś pomiędzy rozgrzanym do czerwoności żelastwem i takim garnkiem.

Oczywiście temperatura zapłonu zależy od składu powietrza -- w czystym
tlenie będzie niższa a w czystym azocie wyższa. ;) Tak spłonęli kiedyś
astronauci, bo ktoś użył niby niepalnych materiałów, ale one były niepalne
w ziemskim powietrzu, nie w tym, jakim oddychali ci astronauci.

Jakiś dupek udał, że nie rozumie, co znaczy w takiej sytuacji ,,niepalność''.

Podobna sytuacja panuje w samochodach, gdzie niby materiały mogą być niepalne,
ale już gazy wydobywające się z tych niepalnych materiałów mogą być palne...
A te gazy wydobywają się (produkują) nie tylko dlatego, że robi się gorąco...

-=-

Najdurniejszym ,,niepalnym'' materiałem jest żelbeton.
Niby trudno palić stal czy beton, ale w podwyższonej
temperaturze żelbeton traci swoje właściwości konstrukcyjne. :)
A tymczasem ;) palne drewno nawet w niezłym pożarze potrafi
trzymać się dzielnie jako konstrukcja stropowa...

Data: 2009-05-31 13:05:54
Autor: Dawid
Drukowanie na gazecie
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

NTG NTG NTG
Napisz książkę, jeszcze zarobisz na tym.
Niestety, ktoś kiedyś będzie musiał czytać te brednie szukając
wiadomości o drukarkach laserowych.
Pozdrawiam

Data: 2009-05-31 13:34:32
Autor: Mateusz Viste
Drukowanie na gazecie
On Sunday 31 May 2009 13:05, Dawid wrote:
Napisz książkę, jeszcze zarobisz na tym.
Niestety, ktoś kiedyś będzie musiał czytać te brednie szukając
wiadomości o drukarkach laserowych.

Na tym polega USENET. To nie żaden wirtualny podręcznik, by wszystko musiało
być posegregowane, wyfiltrowane, itp... A trochę offtopicu (w rozsądnych
ilościach) niczemu nie szkodzi :-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-05-31 13:42:57
Autor: Tomek Banach
Drukowanie na gazecie
Dawid wrote:
[...]

to co mozna powiedziec o twojej wiadomosci w tym watku ? :)

Tomek

Data: 2009-05-31 13:52:58
Autor: Dawid
Drukowanie na gazecie
Tomek Banach pisze:
Dawid wrote:
[...]

OK.Przepraszam.
Piszcie dalej o astronautach, spalonych samochodach,
wymyślajcie bajki o żelbetonie.
Tylko temat o Windowsie jest tutaj NTG?
Jak to mówią * róbta co chceta*.
Pozdrawiam

Data: 2009-05-31 20:15:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukowanie na gazecie

"Dawid" gvtrko$60h$1@nemesis.news.neostrada.pl

: Piszcie dalej o astronautach, spalonych samochodach,
: wymyślajcie bajki o żelbetonie.
: Tylko temat o Windowsie jest tutaj NTG?

Windows to soft, tu rozmawia się o hardzie. :)

Data: 2009-05-31 20:12:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukowanie na gazecie

"Tomek Banach" gvtqg4$i89$1@news.onet.pl

[...]

Że prorokuje? -- skąd dziś można wiedzieć to, czy za jakiś czas czytanie
bredni mojego (lub czyjegokolwiek) autorstwa będzie obowiązkowe? :)

IMO jest tak zwanym fałszywym prorokiem, czyli oszustem. :)

Data: 2009-05-31 20:32:54
Autor: Dawid
Drukowanie na gazecie
[...]

Lepiej być oszustem, a nie nudziarzem i *pierdołom*.:)

Data: 2009-06-01 00:00:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukowanie na gazecie

"Dawid" gvuikj$osg$1@atlantis.news.neostrada.pl

: Lepiej być oszustem, a nie nudziarzem i *pierdołom*.:)

Hm... Teorię znasz... Dlaczego więc swej wiedzy nie stosujesz? :)
Lub raczej stosujesz do połowy -- oszustem jesteś, ale pierdołą
też jesteś. :) Inna sprawa, że to teraz zaszczyt. ;)

Data: 2009-05-31 22:39:15
Autor: BartekK
Drukowanie na gazecie
Osadnik pisze:
[...]

Na gazetach (śliskim papierze kredowym) drukuje się w laserówkach bez żadnego problemu - hint temat "termotransfer pcb" - stare kolorowe błyszczące gazety "babskie" są świetnym domowym źródłem gładkiego papieru do tej metody wytwarzania płytek drukowanych ;) Drukuje się laserówkami oraz używa "ksera", co w twoim przypadku będzie chyba wygodniejsze (format A3)

Idąc w drugą stronę - bez problemu daje się zakupić papier kredowy (śliski) w przeróżnych gramaturach, do powyższego zastosowania raczej lepszy jest grubszy, a do twojego - zapewne cienki, ale drukowałem już (z braku innego) na takim co miał ~60g/m^2 i wychodziło dobrze.

Jedynym problemem którego możesz się spodziewać to rozmiar zadruku - zostaną ci po bokach białe paski, bo chyba żadna drukarka aż do każdej krawędzi nie zadrukuje. Trzeba będzie ładnie gilotynką te 4-5mm obciąć by wyglądało jak gazeta (które mają zadruk do samej krawędzi, bo są cięte na strony dopiero po wydrukowaniu)

Data: 2009-05-31 23:10:13
Autor: Osadnik
Drukowanie na gazecie
BartekK pisze:

[...]

No mój papier ma 70g/m2. i jest taki typowy na jakim drukowana jest Rzeczpospolita.

Data: 2009-06-01 12:58:50
Autor: BQB
Drukowanie na gazecie
BartekK pisze:

[...]

Kurcze, a ja szukam jakiegoś papiera do PCB i żaden się nie nadawał, a kredowego oryginalnego nie da się kupić obecnie, próbowałem na kalce technicznej, ale jednak część na tej kalce zostaje. Napisz mi proszę, czy wziąć jakiś katalog np avon albo coś innego i to będzie dobre do PCB?

Data: 2009-06-01 10:39:31
Autor: Osadnik
Drukowanie na gazecie
Osadnik pisze:
[...]

Sprawdziłem to drukowanie na gazecie - idealnie. choć brzegi są nieco brudne ale kilka razy przepuszczałem zwykła gazetę i już sie wyczyściło.
Nic sie nie zawija nie nadpala no i od razu prostuje sie papier gazetowy jak na żelazku :)

Ino tylko mało wiarygodna taka gazeta bo czerń jest zbyt czarna :P

Data: 2009-06-01 13:56:36
Autor: Mateusz Viste
Drukowanie na gazecie
On Monday 01 June 2009 10:39, Osadnik wrote:
Ino tylko mało wiarygodna taka gazeta bo czerń jest zbyt czarna :P

Kolor czcionki zmień, na siakiś szarzasty ;-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-06-01 14:23:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukowanie na gazecie

"Osadnik" h004k5$6ar$1@nemesis.news.neostrada.pl

Ino tylko mało wiarygodna taka gazeta bo czerń jest zbyt czarna :P

Kiedyś w takich drukarkach były jakieś tryby ekonomicznego drukowania. :)

Data: 2009-06-02 09:38:35
Autor: Osadnik
Drukowanie na gazecie
[...]

Problem w tym że czerń z lasera jest czarna sama w sobie. Nawet przy oszczędzaniu tonera.

Po prostu druk gazetowy wygląda jakby był w sepii. z drugiej strony nie mogę obniżyć jakości wydruku bo zdjęcia wyglądają jak kupa.

Data: 2009-06-02 10:26:24
Autor: BQB
Drukowanie na gazecie
Osadnik pisze:
[...]

To dla tekstu włącz oszczędny druk i szary, a potem puść normalny, bądź lepszy wydruk grafiki.

Data: 2009-06-02 10:28:58
Autor: Osadnik
Drukowanie na gazecie
BQB pisze:
Osadnik pisze:
[...]

Papier gazetowy łatwo sie przesuwa wiec nie zawsze trafia tam gdzie trzeba poza tym podaję go ręcznie a nie przez podajnik. ;)

Data: 2009-06-03 14:35:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Drukowanie na gazecie

"Osadnik" h02lfg$t15$1@nemesis.news.neostrada.pl

Problem w tym że czerń z lasera jest czarna sama w sobie. Nawet przy oszczędzaniu tonera.

U mnie był szary, gdy brakowało toneru.

Po prostu druk gazetowy wygląda jakby był w sepii. z drugiej strony nie mogę obniżyć jakości wydruku bo zdjęcia wyglądają jak kupa.

Sepii nie uzyskasz z czerni -- to fakt.

Drukowanie na gazecie