Drukowanie przez Wi-Fi

Data: 2017-03-23 20:16:30
Autor: Malkontent
Drukowanie przez Wi-Fi
Witam,

Jest sobie router TP-Link 340G i jest sobie drukarka pozwalająca
drukować bez pośrednictwa kabla USB. Konkretnie plujka Canona
 Pixma MG 3650. Niestety drukarka nie widzi routera, albo router nie
widzi drukarki. Pod routerem bezproblemowo chodzi smartfon i tablet.
Po zainstalowaniu programu do obsługi druku na smartfona nie da się
znaleźć drukarki.Sam router jest widoczny w smartfonie. Na chwilę
obecną nie mam kabla USB, ale w instrukcji do drukarki napisano, że
można skonfigurować drukowanie bez konieczności podpinania kabla. Jakieś sugestie?

Data: 2017-03-23 21:24:20
Autor: t-1
Drukowanie przez Wi-Fi
W dniu 2017-03-23 o 20:16, Malkontent pisze:
[...]

Przeczytać dokładnie instrukcję.
Nie mam tej drukarki, ale po pobieżnym zapoznania się z opisem obawiam się, że drukarka ma tylko tryb WiFi ad hoc.
Wiec raczej nie można drukować przez sieć lokalną (za pośrednictwem routera) a tylko łącząc się tabletem czy innym smartfonem po WiFi bezpośrednio do tej drukarki. W instrukcji powinien być opis jak to zrobić.

Data: 2017-03-23 22:51:57
Autor: Malkontent
Drukowanie przez Wi-Fi
Dnia Thu, 23 Mar 2017 21:24:20 +0100, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> napisał:

W dniu 2017-03-23 o 20:16, Malkontent pisze:
Witam,

Jest sobie router TP-Link 340G i jest sobie drukarka pozwalaj?ca
drukować bez po?rednictwa kabla USB. Konkretnie plujka Canona
 Pixma MG 3650. Niestety drukarka nie widzi routera, albo router nie
widzi drukarki. Pod routerem bezproblemowo chodzi smartfon i tablet.
Po zainstalowaniu programu do obsługi druku na smartfona nie da się
znaleĽć drukarki.Sam router jest widoczny w smartfonie. Na chwilę
obecn? nie mam kabla USB, ale w instrukcji do drukarki napisano, że
można skonfigurować drukowanie bez konieczno?ci podpinania kabla.
Jakie? sugestie?

Przeczytać dokładnie instrukcję.
Nie mam tej drukarki, ale po pobieżnym zapoznania się z opisem obawiam się, że drukarka ma tylko tryb WiFi ad hoc.
Wiec raczej nie można drukować przez sieć lokaln? (za po?rednictwem routera) a tylko ł?cz?c się tabletem czy innym smartfonem po WiFi bezpo?rednio do tej drukarki. W instrukcji powinien być opis jak to zrobić.

No cóż, ja z reguły zaczynam od instrukcji. Są dwie metody drukowania
(według instrukcji). Z użyciem routera i z bezpośrednio ze smartfona.
Obie nie działają. Wydaje mi się że w drukarce szwankuje Wi-Fi. Niby
kontrolka się świeci, ale nie wysyła ani nie odbiera sygnału.Najpierw
winiłem router. Instrukcja nic nie mówi na ten temat, a przynajmniej
ja nic nie znalazłem. Żeby było śmieszniej to instrukcja elektroniczna
w formie pdf'a ma ponad 900 stron (sic!).

Pozdrawiam

Data: 2017-03-24 11:05:41
Autor: Adam
Drukowanie przez Wi-Fi
W dniu 2017-03-23 o 22:51, Malkontent pisze:
[...]

Zacząłbym od uzgodnienia trybu transmisji (802.11b/g/n), ustawienia wspólnego (czyli obsługiwanego przez wszystkie Twoje urządzenia) szyfrowania (np. WEP, TKIP, AES, CIPHER), ustawienia autentykacji (np. WPA, WPA2, EAP, TTLS, KERBEROS).

Jeśli wszystkie Twoje urządzenia będą gadać "tak samo", to muszą się dogadać.
A drukowanie (a w zasadzie transmisja Ethernet) jest taka sama, kabel czy WiFi to tylko medium.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-03-25 08:32:28
Autor: ąćęłńóśźż
Drukowanie przez Wi-Fi
Ale to chyba we wszystkich językach swiata ;-)
Przeszukaj po słowach kluczowych.

-- -- -
instrukcja elektroniczna w formie pdf'a ma ponad 900 stron.

Data: 2017-04-02 22:49:48
Autor: Badabum
Drukowanie przez Wi-Fi
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> Wrote in message:
Ale to chyba we wszystkich językach swiata ;-)
Przeszukaj po słowach kluczowych.

-- -- -
instrukcja elektroniczna w formie pdf'a ma ponad 900 stron.

Tylko po polsku :-) --

Pzdr

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-03-27 17:02:58
Autor: Piotr Rezmer
Drukowanie przez Wi-Fi
[...]

W zeszłym roku konfigurowałem też Pixmę u kolegi. Mam wrażenie, że jest to niestety dość kiepski sprzęt. W trakcie wydruku po Wifi strasznie wariowała, np. drukowała początek strony a potem już same śmieci.
Ostatecznie została podpięta po USB. Zastąpiła pełnoletniego (chyba z 10 lat HP-ka).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2017-03-27 18:32:14
Autor: Animka
Drukowanie przez Wi-Fi
[...]

Zajrzyj do instrukcji obsługi, a jak nie masz to pobierz sobie z internetu.

Aby Wifi w drukarce działalo trzeba sparować Wifi w drukarce z routerem.To po prostu chwila.

--
animka

Data: 2017-04-02 22:46:10
Autor: Badabum
Drukowanie przez Wi-Fi
Animka <animka@tonieja.wp.pl> Wrote in message:
> [...]

winiłem router.

Aby Wifi w drukarce działalo trzeba sparować Wifi w drukarce z routerem.To po prostu chwila.

Usiłuję wytłumaczyć że nie da się sparować bo drukarka jest
 niewidoczna w smartfonie. Pzdr. -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-03-27 22:26:23
Autor: Roman Tyczka
Drukowanie przez Wi-Fi
On Mon, 27 Mar 2017 17:02:58 +0200, Piotr Rezmer wrote:

Ostatecznie została podpięta po USB. Zastąpiła pełnoletniego (chyba z 10 lat HP-ka).

No to jakiego pełnoletniego? Raptem trzecia klasa szkoły podstawowej ;-)

Roman Tyczka

Data: 2017-03-28 03:31:30
Autor: Animka
Drukowanie przez Wi-Fi
  On Mon, 27 Mar 2017 17:02:58 +0200, Piotr Rezmer wrote:

Ostatecznie została podpięta po USB. Zastąpiła pełnoletniego (chyba z 10
lat HP-ka).

Lepiej jak podłączona pod USB, bo jest większe bezpieczeństwo i skaner lepiej działa/
Ja mam skonfigurowane WiFI, ale wyłaczyłam (zawsze moge włączyć) i używam po USB, a jakbym chciała to mogę mieć aktywne obydwa naraz.

--
animka

Data: 2017-04-02 22:48:27
Autor: Badabum
Drukowanie przez Wi-Fi
Piotr Rezmer <imie.nazwisko@domena.org> Wrote in message:
[...]

Poniewczasie zauważyłem dość dużo wad tej drukarki, ale do domu
 powinna wystarczyć. --

Pzdr

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-03-24 08:47:31
Autor: Chris
Drukowanie przez Wi-Fi
[...]

Mam Canona z WiFi i w moim przypadku trzeba było sparować drukarkę i router WPS, wszystko działa bez problemu.

http://www.canon.pl/support/consumer_products/pixma_printer_wireless_connection_setup/mg3550_printer_wireless_connection_setup/

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-03-24 18:27:17
Autor: zlotowinfo
Drukowanie przez Wi-Fi
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ob2iul$tno$1node1.news.atman.pl...
[...]

WPS to pierwszy element który się dezaktywuje z powodu podatności na ataki

Data: 2017-03-25 08:36:11
Autor: ąćęłńóśźż
Drukowanie przez Wi-Fi
Ale niekoniecznie na środku pustyni lub w sercu puszczy, WiFi na szczęście/nieszczęście mały zasięg ma.
Poza tym są co najmniej dwie metody WPS - na sam guzik lub z kodami PIN.
Trafiają się takie pary router-urządzenie, że bez WPS to za ch.. ręcznie nie skonfigurujesz.

-- -- -
WPS to pierwszy element który się dezaktywuje z powodu podatności na ataki

Data: 2017-03-25 14:33:34
Autor: Chris
Drukowanie przez Wi-Fi
W dniu 24.03.2017 o 18:27, zlotowinfo pisze:
[...]

Jak bym miał patrzeć na wszytki  zagrożenia to bym mieszkał w jaskini i polował dzidą na szczury. Jak mają się włamać to się włamią, a tak co mi zrobią z drukarką jak jest wyłączona?

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-03-25 15:07:30
Autor: miab
Drukowanie przez Wi-Fi
W dniu 2017-03-25 o 14:33, Chris pisze:
[...]

Zamienią w Drukarkę Zombi.

miab

Data: 2017-03-25 19:53:21
Autor: Adam
Drukowanie przez Wi-Fi
[...]

A może problem jest odwrotny?

Ważne nie to, co Tobie zrobią, lecz co zrobią z Twojego IP. A potem tłumacz się człowieku, że to nie Ty ściągałeś dziecięcą pornografię, albo nie Ty atakowałeś stronę Sejmu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-03-26 15:01:41
Autor: Chris
Drukowanie przez Wi-Fi
W dniu 25.03.2017 o 19:53, Adam pisze:
[...]

Drukarka jest non stop wyłączona, odpalania raz na pół roku żeby coś wydrukować, sorry ale bez prądu to nawet najlepszy fachowiec nie da rady.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-04-07 22:04:36
Autor: Poldek
Drukowanie przez Wi-Fi
[...]

Nie mam Canona, ale mam drukarkę Epsona z WiFi i skanerem.
Są dwa podstawowe sposoby połączenia drukarki po WiFi.
1. WPS - prosto i szybko, ale odradzam.
2. "Normalnie", czyli poprzez podłączenie drukarki do domowej sieci LAN/WiFi. Aby to zrobić:
- nie włączamy na razie drukarki,
- pobieramy z internetu odpowiedni program dla danej drukarki (ze strony producenta drukarki) lub uruchamiamy program z płyty, która jest w pudełku z drukarką,
- akceptujemy umowę licencyjną, klikamy dalej,
- program pyta, czy drukarka ma być podłączona przez USB, czy WiFi, wybieramy WiFi, klikamy dalej,
- program mówi, żeby podłączyć drukarkę kablem USB i uruchomić (kabel USB nie jest w zestawie z drukarką, trzeba mieć swój),
- po podłączeniu drukarki kablem USB i jej uruchomieniu pojawia się okienko z listą sieci WiFi, jakie łapie drukarka, wybieramy swoją sieć domową, wpisujemy hasło,
- program mówi, żeby odłączyć kabel USB,
- teraz drukarka jest połączona z domową siecią przez WiFi i można drukować/skanować,
- na innych komputerach w sieci domowej też można zainstalować odpowiedni sterownik z płyty/ze strony producenta i już nie trzeba konfigurować za każdym razem hasła do WiFi, drukarka będzie dostępna dla wszystkich komputerów, które mają zainstalowany odpowiedni sterownik.

Drukowanie przez Wi-Fi