Data: 2010-01-11 11:57:24 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
Witam. Obchodz±c dzi¶ samochód dookoła zauważyłem niepokoj±c± rzecz: z tylnej lewej opony wystaj± takie druty:
http://student.agh.edu.pl/~marjan/opona/ (przepraszam za kiepsk± jako¶ć zdjęć, miałem przy sobie tylko komórkę). Maj± po ok 10-15 cm długo¶ci i s± do¶ć dobrze wbite w oponę (ale ta powietrza nie traci). Raczej bez problemu można je wyci±gn±ć (kilka poszło palcami). Prawdopodobnie musiałem najechać na co¶ przy parkowaniu i tak się wbiło (na jakie¶ 10 cm głęboko¶ci). Co z tym zrobić? powyci±gać, czy popodcinać tak, by to co wbite zostało, ale nic nie wystawało na zewn±trz? Można na tej oponie jeszcze jeĽdzić, czy już jest do wyrzucenia raczej? Opona to Dębica Frigo (rok produkcji chyba 2004, założona tej zimy czwarty raz), po tej zimie planowałem wyrzucić te opony i na przyszł± zimę kupić nowe, jednak bardzo nie chciałbym tego zakupu dokonywać już teraz (studencka kieszeń nie ma zaplanowanego tego wydatku). Z góry dzięki za odpowiedzi. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-11 04:02:15 | |
Autor: jureko | |
Druty w oponie. | |
On 11 Sty, 11:57, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:
Witam. Obchodz±c dzi¶ samochód dookoła zauważyłem niepokoj±c± rzecz: zopona do wymiany. nie podskauje ci przypadkiem lewy tył przy wolniejszej jeĽdzie? Powinno j± nieco wybulic. -- jureko |
|
Data: 2010-01-11 20:54:00 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
jureko pisze:
On 11 Sty, 11:57, marjan <klero8....@gmail.com> wrote: No teraz powi±załem to z faktem, że od pewnego czasu wła¶nie odczuwałem lekkie drgania, ale nie wiedziałem czy to od nierównej nawierzchni czy od jakiego¶ kamyka wbitego w oponę, czy od czego.. teraz już wiem. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-12 20:14:25 | |
Autor: jureko | |
Druty w oponie. | |
marjan wrote:
opona do wymiany. nie podskauje ci przypadkiem lewy tył przy No teraz powi±załem to z faktem, że od pewnego czasu wła¶nie odczuwałemteż tak kiedy¶ chwilę jeĽdziłem. Dziwiło mnie tylko ze w okolicy 100km/h wibracje zanikały ;). -- pozdrawiam jureko |
|
Data: 2010-01-11 12:07:44 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "marjan" tylnej lewej opony wystaj± takie druty: Dziwne - z czego te druciki, z tytanu? Nie wyobrażam sobie jak takie cienkie druciki mogły się tak powbijać w gumę - no chyba, że kto¶ strzelał drutami z dubeltówki. |
|
Data: 2010-01-11 12:26:46 | |
Autor: J.F. | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hif06j$6li$1inews.gazeta.pl...
http://student.agh.edu.pl/~marjan/opona/ Najlepiej zaloz zapas i pojedz do gumiarza. Wbrew pozorom opona nie jest z gumy, ale takze ze stali, wlasnie z takich stalowych drutow. Trudno powiedziec czy zlapales jakies przypadkowe druty, czy one sa z twojej wlasnej opony, gumiarz ma wiecej doswiadczenia. Ewentualnie .. nie zmieniaj, wyciagnij, pojedz powoli do gumiarza - jak to wlasny kord to juz i tak nie uratujesz, a przez tych pare km moze sie sprawa wyjasni, tzn opona peknie :-) J. |
|
Data: 2010-01-11 12:28:20 | |
Autor: Wojtekk | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hif06j$6li$1inews.gazeta.pl... http://student.agh.edu.pl/~marjan/opona/ Wbić drut w oponę to nie lada wyzwanie. Szczególnie taki cienki, prędzej się pognie. Według mnie bardziej prawdopodobne jest, że te druty pochodz± z wnętrza opony. Opona wzmacniana jest wewn±trz wła¶nie takimi drutami. Mogły rozkleić się warstwy opony, druty popękały (np. od wjechania w dziurę lub na krawężnik, albo od jazdy z za małym ci¶nieniem) i teraz wyłaż±. Co z tym zrobić? powyci±gać, czy popodcinać tak, by to co wbite zostało, ale nic nie wystawało na zewn±trz? Można na tej oponie jeszcze jeĽdzić, czy już jest do wyrzucenia raczej?Raczej tak. Opona to Dębica Frigo (rok produkcji chyba 2004, założona tej zimy czwarty raz),Miałem kiedy¶ te opony. Bardzo delikatne były, z miękkiej gumy zrobione. Po trzech sezonach do wyrzucenia się nadawały. Druty co prawda nie wyłaziły, ale opona rozwalała się wewn±trz - opona traciła kształt i pojawiały się wybulenia. Takie problemy s± wyczuwalne wcze¶niej. Pojawiaja się drgania przy wiekszych prędko¶ciach, a przy powolnym toczeniu szum opony jest niejednorodny (mi to przupominało odgłos taki, jak by kto¶ czę¶ć opony jakim¶ klejem posmarował). po tej zimie planowałem wyrzucić te opony i na przyszł± zimę kupić nowe, jednak bardzo nie chciałbym tego zakupu dokonywać już teraz (studencka kieszeń nie ma zaplanowanego tego wydatku).Jeżeli tylko z jedn± jest problem to może znajdziesz jak±¶ używan± tanio. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-01-11 12:38:15 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
marjan pisze:
Witam. Obchodz±c dzi¶ samochód dookoła zauważyłem niepokoj±c± rzecz: z tylnej lewej opony wystaj± takie druty:Przecież to kord opony - po prostu j± wa¶ć przetarłe¶ ..... nie ryzykował bym jazdy na tym. bo zacznie się bieżnik odklejać i zakończysz jazdę w rowie a to miłe nie jest co zapewne kolega wie :) |
|
Data: 2010-01-11 12:44:40 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
szymo pisze:
marjan pisze: Wie, wie.. ;) Faktycznie, chyba jednak te druty s± z wnętrza opony.. Ale to dziwne, bo opona ma przebiegu 15, góra 20 tysięcy km (tak, przez 4 lata). -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-11 12:45:41 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
marjan pisze:
szymo pisze:Felerna musiała się trafić. |
|
Data: 2010-01-11 12:50:57 | |
Autor: Wojtekk | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hif315$e59$5news.man.bydgoszcz.pl... Te opony tak maj±. Wystarczy parę dziur i krawężników i tak kończ±.Felerna musiała się trafić. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-01-11 12:57:52 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
Wojtekk pisze:
Możliwe ja od lat jeżdżę na navigatorach 2 i naprawdę sobie je cenię przede wszystkim dlatego że naprawdę dobrze trzymaja zim± i nie trzeba ich zmieniać bo s± cało roczne za to szybciej się zużywaj±. (co¶ za co¶) |
|
Data: 2010-01-11 15:30:51 | |
Autor: to | |
Druty w oponie. | |
szymo wrote:
Możliwe ja od lat jeżdżę na navigatorach 2 i naprawdę sobie je cenię A z czym je porównywałeś? -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-12 13:15:18 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
to pisze:
szymo wrote:Porównywałem z Prirelkami P2000 które miałem wcześniej |
|
Data: 2010-01-11 13:07:04 | |
Autor: boropi | |
Druty w oponie. | |
Felerna musiała się trafić.Przecież to kord opony - po prostu j± wa¶ć przetarłe¶ ..... nie ryzykował bym jazdy na tym. bo zacznie się bieżnik odklejać i zakończysz jazdę w rowie a to miłe nie jest co zapewne kolega wie :) Albo mogły to być jakies nadlewki. boropi |
|
Data: 2010-01-11 20:48:21 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
boropi pisze:
Faktycznie, chyba jednak te druty s± z wnętrza opony..Felerna musiała się trafić. Opona parę lat temu kupowana nowa w ASO Fiata w Przemy¶lu, i nic z ni± nie było robione. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-11 13:39:43 | |
Autor: J.F. | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hif2v7$hi4$1inews.gazeta.pl...
Faktycznie, chyba jednak te druty s± z wnętrza opony.. No wiesz, przyczyny moga byc trzy: a) Debica b) wada fabryczna c) kraweznik. A teraz wybierz wlasciwa :-) J. |
|
Data: 2010-01-11 20:49:57 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
J.F. pisze:
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hif2v7$hi4$1inews.gazeta.pl... niestety b) wada fabryczna możliwe c) kraweznik. raczej nie, bo wcze¶niej tego nie było, a wczoraj i dzi¶ po krawężnikach raczej nie brykałem ;) -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-11 21:27:58 | |
Autor: J.F. | |
Druty w oponie. | |
On Mon, 11 Jan 2010 20:49:57 +0100, marjan wrote:
J.F. pisze: Osobiscie nie odzczulem zeby to byla wada, ale RoMan tak zachwala ze nie sposob nie wspomniec :-) c) kraweznik. To nie musialo byc dzis. To moglo byc tydzien temu, a wczoraj sie rozpadlo do reszty. Nie jezdziles bez powietrza niedawno ? A moze na zbyt niskim ? J.\ |
|
Data: 2010-01-11 21:44:41 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
J.F. pisze:
On Mon, 11 Jan 2010 20:49:57 +0100, marjan wrote: Nie, o ci¶nienie raczej dbam. Ale możliwe, że to przez dziury i krawężniki. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-12 13:35:54 | |
Autor: J.F. | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał
J.F. pisze: Tak z praktyki napisze ze kiedys mi opone wybulilo, a ja nie wiedzialem co sie dzieje. Troche wibrowalo, nic nie bylo widac. 100km dalej mocno wibrowalo i nadal nie bylo nic widac, 200km dalej dziwnie sie prowadzil i nadal nie bylo nic widac, kolejne 10km juz sie prawie prowadzic nie dal i nadal nie wiadomo dlaczego, a 500m dalej druty na wierzchu. J. |
|
Data: 2010-01-11 15:30:22 | |
Autor: to | |
Druty w oponie. | |
marjan wrote:
Faktycznie, chyba jednak te druty są z wnętrza opony.. Ale to dziwne, bo Kiepska opona -- kiepska jakość. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-12 13:16:36 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
to pisze:
marjan wrote:Ta opona nie jest kiepska jest całkiem przyzwoita. |
|
Data: 2010-01-12 13:32:34 | |
Autor: Wojtekk | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:hihp75$4mq$4news.man.bydgoszcz.pl... W głębokim śniegu dosyć dobrze się zachowuje i jest tania. Na tym chyba kończą się zalety tej opony.Ta opona nie jest kiepska jest całkiem przyzwoita. Była zrobiona z bardzo miękkiej gumy, szczególnie na bocznych ściankach było to zauważalne. Po założeniu tych opon co chwilę sprawdzałem, czy nie ma za mało powietrza. Dopiero po kilku dniach przyjąłem do wiadomości, że tak ma być. Samochód bujał się tak jak by było po 1 atm w kołach. Ta miękkość i tendencja do uginania się sprawiały, że szybko pękał kord wewnątrz i opona odkształcała się. Następne modele (directional) były już zauważalnie twardsze. Biorę pod uwagę, że te uwagi mogą niedotyczyć wszystkich serii. Ja miałem opony z początków produkcji, później mogli coś poprawić. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-01-12 14:55:16 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
Biorę pod uwagę, że te uwagi mogą niedotyczyć wszystkich serii. Ja miałem opony z początków produkcji, później mogli coś poprawić. E no tu chodzi o te drugiej generacji. Te pierwszej były paskudne to fakt i nie są już w sprzedaży no chyba ze ktoś ma leżaki magazynowe. Ale zapewniam cię ze kormorany były Duuuuuuużo gorsze. Nowa Dębica to tak naprawdę goodyear tylko boczki polskie. |
|
Data: 2010-01-12 15:19:45 | |
Autor: Wojtekk | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:hihv03$5sv$3news.man.bydgoszcz.pl... Właśnie nie. Frigo 2 miały kostkę w krztałcie trapezów i te wewnętrzne rzędy były przesunięte wzgledem zewnętrznych. Frigo directional były podobne do 2 ale miały kostkę owalną. Tutaj widać jak prostokąciki są równiutko obok siebie (szczególnie na drugim zdjęciu). To jest ten stary model. fakt i nie są już w sprzedaży no chyba ze ktoś ma leżaki magazynowe.Ale autor wątku wspomina, że te jego są z 2004 roku. Pamiętam, że wtedy a nawet jeszcze później było pełno tych opon w hipermarketach. Ale zapewniam cię ze kormorany były Duuuuuuużo gorsze.Miałem też (snowpro). Faktycznie na śniegu to była porażka, ale na odśnieżonych drogach rodziły sobie dobrze. Na pewno były trwalsze od tych starych Frigo. Przynajmniej przez 4 sezony nie straciły swojego kształtu. Teraz już (5 sezon) ujeżdża je kolejny właściciel :) Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-01-12 17:11:58 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
Wojtekk pisze:
Tak jest, moje to Frigo I. fakt i nie są już w sprzedaży no chyba ze ktoś ma leżaki magazynowe.Ale autor wątku wspomina, że te jego są z 2004 roku. Koleżanka ma Pandę do której rok, czy dwa lata temu rodzice kupowali zimówki - właśnie Frigo I (nowe, ale widać trochę się przeleżały w magazynie). Ale zapewniam cię ze kormorany były Duuuuuuużo gorsze.Miałem też (snowpro). Faktycznie na śniegu to była porażka, ale na odśnieżonych drogach rodziły sobie dobrze. Na pewno były trwalsze od tych starych Frigo. Przynajmniej przez 4 sezony nie straciły swojego kształtu. Teraz już (5 sezon) ujeżdża je kolejny właściciel :) O to, to.. Na przedniej osi mam Kormoranki Snowpro, które są już tam założone 6. lub 7 raz (sic!), a bieżnik mają tak duży, że cały czas szkoda mi je wyrzucać (zwłaszcza, że wyważają się bez problemów). -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-13 15:24:13 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
E no tu chodzi o te drugiej generacji. Te pierwszej były paskudne toWłaśnie nie. Frigo 2 miały kostkę w krztałcie trapezów i te wewnętrzne rzędy były przesunięte wzgledem zewnętrznych. może faktycznie 1 generacji nawet nie skojarzyłem że mogą to być te pierwszej bo nie sądziłem że tyle wytrzymają :):) fakt i nie są już w sprzedaży no chyba ze ktoś ma leżaki magazynowe.Ale autor wątku wspomina, że te jego są z 2004 roku. To fakt.
Ja ci powiem że je tragicznie wspominam właśnie w czasie jazdy na suchym normalnie "baloniały" jakbym na jakiś piłkach jeździł. Bardzo długą drogę hamowania miały. |
|
Data: 2010-01-11 13:59:35 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Druty w oponie. | |
Dnia 2010-01-11 12:38, *szymo* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
marjan pisze: Przecież to kord opony - po prostu j± wa¶ć przetarłe¶ ..... nie Hmm - kord w kostkach bieżnika? http://student.agh.edu.pl/~marjan/opona/opona%282%29.jpg nie wydaje mi się. Z drugiej strony ciężko mi sobie wyobrazić jak takie druciki mogły by się weń powbijać - może ocierka bokiem opony o jak±¶ linę stalow±? pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-01-11 14:19:02 | |
Autor: Wojtekk | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hif7bh$4f4$1news.onet.pl...
Jeżeli opona rozkleiła się wewn±trz i druty s± pourywane, to mog± się przemieszczać pod wpływem uginania opony. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-01-11 14:36:54 | |
Autor: mleko | |
Druty w oponie. | |
On 2010-01-11 14:19, Wojtekk wrote:
to mog± się I wpelzac do wnetrza samochodu. Szczegolnie niebezpiecznie robi sie jak przemieszcza sie do siedzenia kierowcy i kluja w tylek. |
|
Data: 2010-01-11 20:52:12 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
Mirek Ptak pisze:
Hmm - kord w kostkach bieżnika? Teraz już wykluczam, że to się powbijało, na 100% to druty z opony wyłaż±, bo podczas jazdy wyszło ich trochę więcej. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-12 09:13:15 | |
Autor: Massai | |
Druty w oponie. | |
Mirek Ptak wrote:
Dnia 2010-01-11 12:38, szymo napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby No wła¶nie to jest dziwaczne. Wyłaż± przez całe kostki? przeca ta opona bez tych drutów by mogła pój¶c do handlu "jako nówka, prawie nie ¶migana" ;-) Choroba autentycznie wygl±da jak jaka¶ nalewka, wcze¶niej mocno wytarta... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-01-12 13:17:48 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
Massai pisze:
Mirek Ptak wrote:Je¶li nowa to ma jeszcze gwarancję - warto sprawdzić producent powinien j± wymienić |
|
Data: 2010-01-11 16:18:52 | |
Autor: 085 | |
Druty w oponie. | |
Robiac zdjecia pamietajmy o minimalnej ogniskowej dla danego sprzetu. Ostrosc jest na nawierzchni, nie na obiekcie.
Druty wygladaja na osnowe, kiedys cialem opone i wygladalo dosc podobnie... p, zul |
|
Data: 2010-01-11 15:32:08 | |
Autor: to | |
Druty w oponie. | |
085 wrote:
Druty wygladaja na osnowe, kiedys cialem opone i wygladalo dosc Masz jeszcze jakieĹ› inne, ciekawe zainteresowania? ;) -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-11 20:21:17 | |
Autor: 085 | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b4b4478$1news.home.net.pl...
085 wrote: tak, cialem tym: http://www.nopex.com.pl/images/CT_4123_C_.jpg :) p, zul |
|
Data: 2010-01-11 16:23:27 | |
Autor: to | |
Druty w oponie. | |
marjan wrote:
Mają po ok 10-15 cm długości i są dość dobrze wbite w oponę (ale ta Jaja sobie robisz? Wyciągasz druty z opony i pytasz, czy można na niej jeździć? Oczywiście, że nie można! Opona to Dębica Frigo (rok produkcji chyba 2004, założona tej zimy To kup dwie jakiekolwiek używki, a w przyszłym roku zmienisz komplet. Niedawno próbowałem sprzedać dwie używane zimówki dobrej marki w rozmiarze 205/55/R16 po 50 zł (jeszcze 5 mm bieżnika) i nikt nie chciał kupić, pewnie więc spokojnie znajdziesz parę za kilkadziesiąt złotych. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-11 20:58:43 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
to pisze:
marjan wrote: Zadając to pytanie myślałem, że to jakieś powierzchownie okaleczenie drutami samego bieżnika, teraz, gdy jestem już pewny że te druty to konstrukcja opony wiem, że raczej daleko na tej oponie nie zajadę ;) Opona to Dębica Frigo (rok produkcji chyba 2004, założona tej zimy Bardziej się chyba jednak skłaniam ku zakupowi wielosezonowych opon (obecnie nie mam już letnich, a i te zimowe się nadają tylko to wyrzucenia), np coś takiego: http://www.opony.com/opony/54169_vredestein_quatrac_2.html -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-12 13:21:21 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
Bardziej się chyba jednak skłaniam ku zakupowi wielosezonowych opon (obecnie nie mam już letnich, a i te zimowe się nadają tylko to wyrzucenia), np coś takiego: One całkiem niezłe recenzje dostały w testach ale jeśli jeździsz spokojnie i w większości po mieście to zwykłe Navigatory 2ki też mogę ci polecić. za 130zł można dostać a jak przyfilujesz allegro to ludzie czasem pojedyncze sprzedają za połowę tej ceny (nówki!) |
|
Data: 2010-01-12 14:47:44 | |
Autor: masti | |
Druty w oponie. | |
Dnia pięknego Mon, 11 Jan 2010 20:58:43 +0100, osobnik zwany marjan
wystukał: Bardziej się chyba jednak skłaniam ku zakupowi wielosezonowych opon polecam. Jeździłem parę lat na quatracach. po 40tysiącach gumiarz zamienił przód z tyłem i przelatałem następne 40. Ani śladu zużycia. A przyczepne i na suchym i na śniegu. Parę razy Alpy zimą zaliczone i to nie tylko po szosie. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-01-12 17:11:57 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "masti" polecam. Jeździłem parę lat na quatracach. po 40tysiącach gumiarz W takim razie po co przekładał tył na przód skoro nie było "ani śladu zużycia"? Kolejny fantasta. |
|
Data: 2010-01-12 16:17:56 | |
Autor: masti | |
Druty w oponie. | |
Dnia pięknego Tue, 12 Jan 2010 17:11:57 +0100, osobnik zwany WIHEDCNF
wystukał: Użytkownik "masti" jak na 40tys. Kolejny fantasta. kolejny analfabeta -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-01-12 17:35:38 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "masti" W takim razie po co przekładał tył na przód skoro nie było "ani śladu Jak na 80tyś - mało, że fantasta to jeszcze liczyć nie umie. Kolejny fantasta. Moje Micheliny Energy przejechały 160 000 km. Ani śladu zużycia jak na 160 000km, a że druty wyłażą - to normalne przy takim przebiegu. |
|
Data: 2010-01-12 19:42:19 | |
Autor: masti | |
Druty w oponie. | |
Dnia pięknego Tue, 12 Jan 2010 17:35:38 +0100, osobnik zwany WIHEDCNF
wystukał: Moje Micheliny Energy przejechały 160 000 km. Ani śladu zużycia jak na a TIRman na CB klął, że mu eksplodowała nalewka po milionie -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-01-12 17:14:04 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 11 Jan 2010 20:58:43 +0100, osobnik zwany marjan Dzięki za opinie, może innym razem się na nie skuszę. Dziś musiałem jakąś decyzję podjąć - kupiłem Bridgestone LM20 po 115 zł/sztuka (nowe, ale parę lat przeleżały się w magazynie). Nie wiem czy to dobra decyzja, wiem natomiast że coś kupić musiałem, a zbyt wielkiego wyboru nie miałem (zwłaszcza, że szukałem czegoś w przystępnej cenie). -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-13 15:29:32 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
Napewno lepsza niż jazda z wystającymi drutami tu w końcu idzie o bezpieczeństwo a opona jest najważniejszym elementem bezpiecznej jazdy .....i hamowania. wiem natomiast że coś kupić musiałem, a zbyt wielkiego wyboru nie miałem (zwłaszcza, że szukałem czegoś w przystępnej cenie). Niektórzy mówią że nie należy kupować przeleżanych zimówek, ja tam uważam że to nie do końca prawda... |
|
Data: 2010-01-14 12:30:54 | |
Autor: J.F. | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w
http://www.opony.com/opony/54169_vredestein_quatrac_2.html Maja jedna wade - dla mnie drozsze o ~100 zl od opon sredniej klasy, czyli calkiem dobrych. Mozna sobie zafundowac pare wymian z przechowaniem, mozna sobie komplet felg kupic - i nie zastanawiac sie czy lepsze czy gorsze niz zimowki. Co prawda jak mnie w pazdzierniku snieg zaskoczyl, to sie ucieszylem ze na calorocznych jezdze :-) W to "ani sladu" nie bardzo wierze, ale jesli dobre i trwale, to moze i warte swoich pieniedzy. Nawigator 2 chyba dobre ale jakby sie szybko zuzyly .. J. |