Druty w oponie.

Data: 2010-01-11 12:28:20
Autor: Wojtekk
Druty w oponie.

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hif06j$6li$1inews.gazeta.pl...

http://student.agh.edu.pl/~marjan/opona/
(przepraszam za kiepską jakość zdjęć, miałem przy sobie tylko komórkę).

Mają po ok 10-15 cm długości i są dość dobrze wbite w oponę (ale ta powietrza nie traci). Raczej bez problemu można je wyciągnąć (kilka poszło palcami). Prawdopodobnie musiałem najechać na coś przy parkowaniu i tak się wbiło (na jakieś 10 cm głębokości).

Wbić drut w oponę to nie lada wyzwanie. Szczególnie taki cienki, prędzej się pognie.

Według mnie bardziej prawdopodobne jest, że te druty pochodzą z wnętrza opony. Opona wzmacniana jest wewnątrz właśnie takimi drutami. Mogły rozkleić się warstwy opony, druty popękały (np. od wjechania w dziurę lub na krawężnik, albo od jazdy z za małym ciśnieniem) i teraz wyłażą.

Co z tym zrobić? powyciągać, czy popodcinać tak, by to co wbite zostało, ale nic nie wystawało na zewnątrz? Można na tej oponie jeszcze jeździć, czy już jest do wyrzucenia raczej?
Raczej tak.

Opona to Dębica Frigo (rok produkcji chyba 2004, założona tej zimy czwarty raz),
Miałem kiedyś te opony. Bardzo delikatne były, z miękkiej gumy zrobione. Po trzech sezonach do wyrzucenia się nadawały. Druty co prawda nie wyłaziły, ale opona rozwalała się wewnątrz - opona traciła kształt i pojawiały się wybulenia.
Takie problemy są wyczuwalne wcześniej. Pojawiaja się drgania przy wiekszych prędkościach, a przy powolnym toczeniu szum opony jest niejednorodny (mi to przupominało odgłos taki, jak by ktoś część opony jakimś klejem posmarował).

po tej zimie planowałem wyrzucić te opony i na przyszłą zimę kupić nowe, jednak bardzo nie chciałbym tego zakupu dokonywać już teraz (studencka kieszeń nie ma zaplanowanego tego wydatku).
Jeżeli tylko z jedną jest problem to może znajdziesz jakąś używaną tanio.

Pozdrawiam
Wojtek

Druty w oponie.