Data: 2010-01-11 12:38:15 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
marjan pisze:
Witam. Obchodz±c dzi¶ samochód dookoła zauważyłem niepokoj±c± rzecz: z tylnej lewej opony wystaj± takie druty:Przecież to kord opony - po prostu j± wa¶ć przetarłe¶ ..... nie ryzykował bym jazdy na tym. bo zacznie się bieżnik odklejać i zakończysz jazdę w rowie a to miłe nie jest co zapewne kolega wie :) |
|
Data: 2010-01-11 12:44:40 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
szymo pisze:
marjan pisze: Wie, wie.. ;) Faktycznie, chyba jednak te druty s± z wnętrza opony.. Ale to dziwne, bo opona ma przebiegu 15, góra 20 tysięcy km (tak, przez 4 lata). -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-11 12:45:41 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
marjan pisze:
szymo pisze:Felerna musiała się trafić. |
|
Data: 2010-01-11 12:50:57 | |
Autor: Wojtekk | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hif315$e59$5news.man.bydgoszcz.pl... Te opony tak maj±. Wystarczy parę dziur i krawężników i tak kończ±.Felerna musiała się trafić. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-01-11 12:57:52 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
Wojtekk pisze:
Możliwe ja od lat jeżdżę na navigatorach 2 i naprawdę sobie je cenię przede wszystkim dlatego że naprawdę dobrze trzymaja zim± i nie trzeba ich zmieniać bo s± cało roczne za to szybciej się zużywaj±. (co¶ za co¶) |
|
Data: 2010-01-11 15:30:51 | |
Autor: to | |
Druty w oponie. | |
szymo wrote:
Możliwe ja od lat jeżdżę na navigatorach 2 i naprawdę sobie je cenię A z czym je porównywałeś? -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-12 13:15:18 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
to pisze:
szymo wrote:Porównywałem z Prirelkami P2000 które miałem wcześniej |
|
Data: 2010-01-11 13:07:04 | |
Autor: boropi | |
Druty w oponie. | |
Felerna musiała się trafić.Przecież to kord opony - po prostu j± wa¶ć przetarłe¶ ..... nie ryzykował bym jazdy na tym. bo zacznie się bieżnik odklejać i zakończysz jazdę w rowie a to miłe nie jest co zapewne kolega wie :) Albo mogły to być jakies nadlewki. boropi |
|
Data: 2010-01-11 20:48:21 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
boropi pisze:
Faktycznie, chyba jednak te druty s± z wnętrza opony..Felerna musiała się trafić. Opona parę lat temu kupowana nowa w ASO Fiata w Przemy¶lu, i nic z ni± nie było robione. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-11 13:39:43 | |
Autor: J.F. | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hif2v7$hi4$1inews.gazeta.pl...
Faktycznie, chyba jednak te druty s± z wnętrza opony.. No wiesz, przyczyny moga byc trzy: a) Debica b) wada fabryczna c) kraweznik. A teraz wybierz wlasciwa :-) J. |
|
Data: 2010-01-11 20:49:57 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
J.F. pisze:
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hif2v7$hi4$1inews.gazeta.pl... niestety b) wada fabryczna możliwe c) kraweznik. raczej nie, bo wcze¶niej tego nie było, a wczoraj i dzi¶ po krawężnikach raczej nie brykałem ;) -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-11 21:27:58 | |
Autor: J.F. | |
Druty w oponie. | |
On Mon, 11 Jan 2010 20:49:57 +0100, marjan wrote:
J.F. pisze: Osobiscie nie odzczulem zeby to byla wada, ale RoMan tak zachwala ze nie sposob nie wspomniec :-) c) kraweznik. To nie musialo byc dzis. To moglo byc tydzien temu, a wczoraj sie rozpadlo do reszty. Nie jezdziles bez powietrza niedawno ? A moze na zbyt niskim ? J.\ |
|
Data: 2010-01-11 21:44:41 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
J.F. pisze:
On Mon, 11 Jan 2010 20:49:57 +0100, marjan wrote: Nie, o ci¶nienie raczej dbam. Ale możliwe, że to przez dziury i krawężniki. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-12 13:35:54 | |
Autor: J.F. | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał
J.F. pisze: Tak z praktyki napisze ze kiedys mi opone wybulilo, a ja nie wiedzialem co sie dzieje. Troche wibrowalo, nic nie bylo widac. 100km dalej mocno wibrowalo i nadal nie bylo nic widac, 200km dalej dziwnie sie prowadzil i nadal nie bylo nic widac, kolejne 10km juz sie prawie prowadzic nie dal i nadal nie wiadomo dlaczego, a 500m dalej druty na wierzchu. J. |
|
Data: 2010-01-11 15:30:22 | |
Autor: to | |
Druty w oponie. | |
marjan wrote:
Faktycznie, chyba jednak te druty są z wnętrza opony.. Ale to dziwne, bo Kiepska opona -- kiepska jakość. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-12 13:16:36 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
to pisze:
marjan wrote:Ta opona nie jest kiepska jest całkiem przyzwoita. |
|
Data: 2010-01-12 13:32:34 | |
Autor: Wojtekk | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:hihp75$4mq$4news.man.bydgoszcz.pl... W głębokim śniegu dosyć dobrze się zachowuje i jest tania. Na tym chyba kończą się zalety tej opony.Ta opona nie jest kiepska jest całkiem przyzwoita. Była zrobiona z bardzo miękkiej gumy, szczególnie na bocznych ściankach było to zauważalne. Po założeniu tych opon co chwilę sprawdzałem, czy nie ma za mało powietrza. Dopiero po kilku dniach przyjąłem do wiadomości, że tak ma być. Samochód bujał się tak jak by było po 1 atm w kołach. Ta miękkość i tendencja do uginania się sprawiały, że szybko pękał kord wewnątrz i opona odkształcała się. Następne modele (directional) były już zauważalnie twardsze. Biorę pod uwagę, że te uwagi mogą niedotyczyć wszystkich serii. Ja miałem opony z początków produkcji, później mogli coś poprawić. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-01-12 14:55:16 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
Biorę pod uwagę, że te uwagi mogą niedotyczyć wszystkich serii. Ja miałem opony z początków produkcji, później mogli coś poprawić. E no tu chodzi o te drugiej generacji. Te pierwszej były paskudne to fakt i nie są już w sprzedaży no chyba ze ktoś ma leżaki magazynowe. Ale zapewniam cię ze kormorany były Duuuuuuużo gorsze. Nowa Dębica to tak naprawdę goodyear tylko boczki polskie. |
|
Data: 2010-01-12 15:19:45 | |
Autor: Wojtekk | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "szymo" <szymon.luczak@wp.pl> napisał w wiadomości news:hihv03$5sv$3news.man.bydgoszcz.pl... Właśnie nie. Frigo 2 miały kostkę w krztałcie trapezów i te wewnętrzne rzędy były przesunięte wzgledem zewnętrznych. Frigo directional były podobne do 2 ale miały kostkę owalną. Tutaj widać jak prostokąciki są równiutko obok siebie (szczególnie na drugim zdjęciu). To jest ten stary model. fakt i nie są już w sprzedaży no chyba ze ktoś ma leżaki magazynowe.Ale autor wątku wspomina, że te jego są z 2004 roku. Pamiętam, że wtedy a nawet jeszcze później było pełno tych opon w hipermarketach. Ale zapewniam cię ze kormorany były Duuuuuuużo gorsze.Miałem też (snowpro). Faktycznie na śniegu to była porażka, ale na odśnieżonych drogach rodziły sobie dobrze. Na pewno były trwalsze od tych starych Frigo. Przynajmniej przez 4 sezony nie straciły swojego kształtu. Teraz już (5 sezon) ujeżdża je kolejny właściciel :) Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-01-12 17:11:58 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
Wojtekk pisze:
Tak jest, moje to Frigo I. fakt i nie są już w sprzedaży no chyba ze ktoś ma leżaki magazynowe.Ale autor wątku wspomina, że te jego są z 2004 roku. Koleżanka ma Pandę do której rok, czy dwa lata temu rodzice kupowali zimówki - właśnie Frigo I (nowe, ale widać trochę się przeleżały w magazynie). Ale zapewniam cię ze kormorany były Duuuuuuużo gorsze.Miałem też (snowpro). Faktycznie na śniegu to była porażka, ale na odśnieżonych drogach rodziły sobie dobrze. Na pewno były trwalsze od tych starych Frigo. Przynajmniej przez 4 sezony nie straciły swojego kształtu. Teraz już (5 sezon) ujeżdża je kolejny właściciel :) O to, to.. Na przedniej osi mam Kormoranki Snowpro, które są już tam założone 6. lub 7 raz (sic!), a bieżnik mają tak duży, że cały czas szkoda mi je wyrzucać (zwłaszcza, że wyważają się bez problemów). -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-13 15:24:13 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
E no tu chodzi o te drugiej generacji. Te pierwszej były paskudne toWłaśnie nie. Frigo 2 miały kostkę w krztałcie trapezów i te wewnętrzne rzędy były przesunięte wzgledem zewnętrznych. może faktycznie 1 generacji nawet nie skojarzyłem że mogą to być te pierwszej bo nie sądziłem że tyle wytrzymają :):) fakt i nie są już w sprzedaży no chyba ze ktoś ma leżaki magazynowe.Ale autor wątku wspomina, że te jego są z 2004 roku. To fakt.
Ja ci powiem że je tragicznie wspominam właśnie w czasie jazdy na suchym normalnie "baloniały" jakbym na jakiś piłkach jeździł. Bardzo długą drogę hamowania miały. |
|
Data: 2010-01-11 13:59:35 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Druty w oponie. | |
Dnia 2010-01-11 12:38, *szymo* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
marjan pisze: Przecież to kord opony - po prostu j± wa¶ć przetarłe¶ ..... nie Hmm - kord w kostkach bieżnika? http://student.agh.edu.pl/~marjan/opona/opona%282%29.jpg nie wydaje mi się. Z drugiej strony ciężko mi sobie wyobrazić jak takie druciki mogły by się weń powbijać - może ocierka bokiem opony o jak±¶ linę stalow±? pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-01-11 14:19:02 | |
Autor: Wojtekk | |
Druty w oponie. | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hif7bh$4f4$1news.onet.pl...
Jeżeli opona rozkleiła się wewn±trz i druty s± pourywane, to mog± się przemieszczać pod wpływem uginania opony. Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2010-01-11 14:36:54 | |
Autor: mleko | |
Druty w oponie. | |
On 2010-01-11 14:19, Wojtekk wrote:
to mog± się I wpelzac do wnetrza samochodu. Szczegolnie niebezpiecznie robi sie jak przemieszcza sie do siedzenia kierowcy i kluja w tylek. |
|
Data: 2010-01-11 20:52:12 | |
Autor: marjan | |
Druty w oponie. | |
Mirek Ptak pisze:
Hmm - kord w kostkach bieżnika? Teraz już wykluczam, że to się powbijało, na 100% to druty z opony wyłaż±, bo podczas jazdy wyszło ich trochę więcej. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ |
|
Data: 2010-01-12 09:13:15 | |
Autor: Massai | |
Druty w oponie. | |
Mirek Ptak wrote:
Dnia 2010-01-11 12:38, szymo napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby No wła¶nie to jest dziwaczne. Wyłaż± przez całe kostki? przeca ta opona bez tych drutów by mogła pój¶c do handlu "jako nówka, prawie nie ¶migana" ;-) Choroba autentycznie wygl±da jak jaka¶ nalewka, wcze¶niej mocno wytarta... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-01-12 13:17:48 | |
Autor: szymo | |
Druty w oponie. | |
Massai pisze:
Mirek Ptak wrote:Je¶li nowa to ma jeszcze gwarancję - warto sprawdzić producent powinien j± wymienić |
|