Drzemiące demony, bo gdy rozum śpi ....

Data: 2011-07-25 02:51:58
Autor: stevep
Drzemiące demony, bo gdy rozum śpi ....
# Pan Krzysztof pracował z 32-letnim zabójcą przez pół roku, ponad 10 lat  temu. Pracowali w firmie telekomunikacyjnej Enitel. Siedzieli przy  biurkach ustawionych obok siebie. - Przez pierwsze sześć miesięcy mojej  pracy siedzieliśmy biuro w biurko, on po prawej stronie, ja po lewej. Był  bardzo spokojnym człowiekiem - relacjonuje pan Krzysztof.

Jak opowiada, dwudziestokilkuletni wówczas Breivik był cichy, unikał  kontaktów. Na papierosa wychodził sam, nie jak inni - w grupie.

Był pomocny - zarówno dla pracowników, jak i klientów. - Miał bardzo  cienki głos. Jak rozmawiał z klientami, był życzliwy. Zawsze wykonywał  swoją pracę w 100 procentach - dodaje.

11 września powiedział: Zobacz

- Pamiętam też 11 września 2001 roku. Siedział obok mnie i pokazał mi w  internecie: zobacz, co się stało. To chore - relacjonuje pan Krzysztof.

Jak podkreśla, Breivik nigdy nie dyskryminował współpracowników innych  narodowości. - W firmie pracowali imigranci: ja, Polak, byli też m.in.  Irakijczycy - dwóch może trzech muzułmanów. Jednak Breivik wszystkich  traktował tak samo - mówi pan Krzysztof.

Skrajnie prawicowe poglądy? - Nie pamiętam, żeby kiedykolwiek mówił coś o  polityce - odpowiada pan Krzysztof.

Ostatnie spotkanie: Oslo

- Ostatni raz spotkałem go w centrum Oslo, 4-5 lat temu. Rozmawialiśmy  przez chwilę. Mówił, że miał dziewczynę z Litwy, ale chciał się z nią  rozstać - mówi pan Krzysztof.

- Jak obudziłem się w sobotę rano, od razu włączyłem komputer. Zobaczyłem,  że na wyspie zginęło 80 osób. I zobaczyłem zdjęcie znanej mi osoby. W  pierwszej chwili pomyślałem, że on pracuje teraz w policji i wypowiada się  w tej sprawie. Jak przeczytałem więcej, byłem w szoku - mówi. - Dzwoniłem  do byłych pracowników, z którymi nie rozmawiałem od bardzo dawna.. Nikt nie  mógł pojąć, że mógł coś takiego zrobić - dodaje pan Krzysztof. #
Ze strony:
http://tiny.pl/h5xgk

--
stevep