Drżenie kierownicy przy ruszaniu

Data: 2009-02-26 21:19:21
Autor: Mariusz
Drżenie kierownicy przy ruszaniu
Panowie,
gdy ruszam kierownica i w sumie przud autka mi denerwująco drży, nie jakoś mocno, ale drży.
Autko to Seat Toledo 2002r 1,9TDI 200kkm.
Stawiam na poduszki silnika, jezli tak to które ??
Czy to dwumas

Pozdr

Data: 2009-02-27 07:42:34
Autor: dziadekJacek
Użytkownik "Mariusz" <marods8@wp.pl> napisał w wiadomości news:go6tv5$lao$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Ale poduszki wyczułbyś także w czasie jazdy przy zmianie biegów, a może coś ze sprzęgłem? Pozatym, czy jak wciskasz i puszczasz sprzęgło "na luzie" to cos słyszysz ew. czujesz? Pytam bo może to być też koło dwumasowe, ale to chyba raczej mało prawdopodobne :) Dwumasę możesz poznać po tym, że przy puszczaniu i wciskacniu sprzęgła słychać taki metaliczny dźwięk no i czuć deliatne szapnięcie, pozatym gdy puścisz pedał gazu jadąc na jedynce czy dwójce auto skacze tzw "żabką", no i trzęsie silnikiem na postoju przy obiążeniu go (np. włącz klime, światła, radio). I ostatnie, przy włączaniu silnika przy otwartej masce można usłyszeć stuk. Tu masz zasadę działania dwumasy, może sieprzyda przy zrozumieiu co jest z nią nie tak :)

http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY

a tu jak wygląda uszkodzona dwumasa :)

http://www.youtube.com/watch?v=wxULu3xabag

http://www.youtube.com/watch?v=EJzPPDViBPM

--

dziadekJacek

www.bezwypadkowe.net
--

dziadekJacek

www.bezwypadkowe.net

Data: 2009-03-01 18:06:50
Autor: Mariusz
Drżenie kierownicy przy ruszaniu
Dzieki za fajny opis, własnie dwumas był ostatecznością,
przyczyną (i troszke o tym myslałem) okazał się zasyfiony filtr powietrza,
silnik poprosty nerwowo reagował na zmiany gazu pod obciązeniem na małych predkosciach obrotowych.
Gdy jechałem na pierwszym biegu i nagle dodałem gazy szarpał.
Teraz już OK
Dzieki za rade i ciekawe linki

Pozdrawiam