Drżenie obudowy

Data: 2010-01-25 09:44:44
Autor: RadoslawF
Drżenie obudowy
Dnia 2010-01-25 06:42, Użytkownik mea napisał:

Jaka może być przyczyna tego drżenia?  Chociaż lekkie,
jest nieprzyjemne. Ponadto niepokoi mnie to, czy nie jest
to groźne dla komputera. Co można z tym zrobić?

Przykręcić dobrze wszystkie napędy.

Pozdrawiam

Data: 2010-01-25 12:17:39
Autor: qwerty
Drżenie obudowy
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hjjlin$p0q$2@node1.news.atman.pl...
Przykręcić dobrze wszystkie napędy.

Mocne przykręcenie może tylko wzmocnić drgania. Mocowanie do 5,25" przez specjalne podkładki zmniejszają drgania, ale nie w 100%.

Data: 2010-01-25 12:26:06
Autor: RadoslawF
Drżenie obudowy
Dnia 2010-01-25 12:17, Użytkownik qwerty napisał:

Przykręcić dobrze wszystkie napędy.

Mocne przykręcenie może tylko wzmocnić drgania. Mocowanie do 5,25" przez specjalne podkładki zmniejszają drgania, ale nie w 100%.

Z doświadczenia wiem że drganie obudowy spowodowane jest w większości
przypadków nieprawidłowym przykręceniem napędów, najczęściej HD.
Nagminne jest przykręcanie dysków tylko z jednej strony (nie trzeba
odkręcać drugiej ścianki obudowy) i powoduje to drgania a często
nawet słyszalny rezonans.

Natomiast nie da się wyeliminować drgań w stu procentach przy
ruchomych elementach mechanicznych. Na dzień dzisiejszy likwidacje
części mechanicznych załatwiają dyski SSD. Tyle że w kompie
stacjonarnym są jeszcze wentylatory i napędy optyczne.

Pozdrawiam

Data: 2010-01-25 12:36:50
Autor: qwerty
Drżenie obudowy
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hjjv18$qlb$1@node1.news.atman.pl...
[...]

W moim przypadku największy rezonans był przy przykręceniu z obu stron. Gdy nie były w ogóle przykręcane było nieco ciszej.
Przykręcanie tylko z jednej strony to w ogóle jakaś pomyłka. Przecież codziennie nie wyjmujesz dysku.
Gdy znajduje się tylko jeden dysk najlepiej umieścić na 4 gumkach do ścierania. U mnie lepiej się sprawdziło, niż Scythe HDD Stabilizer 2.

Data: 2010-02-07 20:52:18
Autor: GLaF
Drżenie obudowy
Dnia Mon, 25 Jan 2010 12:17:39 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

HDD Vibe-Fixer I http://4max.pl/default.asp?g=181&gg=18&produkt=522
Mam samoróbkę wzorowaną na tym patencie i sprawdza się o niebo lepiej niż
Scythe HDD Stabilizer II.
Dysk raczej nie będzie się przegrzewać, zwłaszcza jeśli to samsung.

--
GLaF

Drżenie obudowy