Drżenie samolotu (kilku Hz turbulencje) - co je powoduje

Data: 2016-10-05 20:17:06
Autor: Maks
Drżenie samolotu (kilku Hz turbulencje) - co je powoduje
Witam, jakoś nie mogę wydumać jakie zaburzenia powietrza powodują drżenie samolotu pasażerskiego z częstotliwością kilku Hz - tak jakby jechał po betonie.
Ktoś pomoże?

Maks

Data: 2016-10-05 11:22:13
Autor: Bruno
W dniu środa, 5 października 2016 20:17:23 UTC+2 użytkownik Maks napisał:
Witam, jakoś nie mogę wydumać jakie zaburzenia powietrza powodują drżenie samolotu pasażerskiego z częstotliwością kilku Hz - tak jakby jechał po betonie.
Ktoś pomoże?

Może to coś wyjaśni:
https://www.wired.com/2015/11/the-physics-of-why-airplane-wings-oscillate-in-turbulence/

--
Bruno

Data: 2016-10-05 20:45:29
Autor: Maks
W dniu 05.10.2016 o 20:22, Bruno pisze:
[...]

To może być to, dziękuję.

Maks

Data: 2016-10-08 11:21:31
Autor: Marek
On Wed, 5 Oct 2016 11:22:13 -0700 (PDT), Bruno <brunoj@interia.pl> wrote:
https://www.wired.com/2015/11/the-physics-of-why-airplane-wings-oscillate-i
n-turbulence/

Kiedyś w 737 byłem świadkiem hmm uderzenia,nie wiem jak to opisač. Samolot był na wys. przelotowej, w pewnym momencie nastąpił odgłos i wstrząs uderzenia z takim lekkim podskokiem jakby wjechać samochodem z dużą prędkością na poprzeczną przeszkodę. Pierwsza myśl to urwało coś w silniku - ale żaden z silników nie zaczął dymić. Co to mogło być, gęstsza warstwa powietrza?

--
Marek

Drżenie samolotu (kilku Hz turbulencje) - co je powoduje