Drzwi do pomieszczenia kina domowego

Data: 2009-11-23 21:06:37
Autor: Niewe
Drzwi do pomieszczenia kina domowego
Witam,
mam małe pomieszczonko, w którym urządzam aktualnie kino. Pomijając akustykę pomieszczenia zależy mi szczególnie na odizolowaniu pomieszczenia od reszty domu. Trzy ściany z domem w zasadzie nie sąsiadują, zostaje czwarta, która jest w tej chwili zupełnie otwarta. Zamierzam w tym miejscu postawić ściankę z drzwiami. Na samą ścinkę koncepcje już mam. Będzie z G-K na profilach odizolowanych taśmą akustyczną, wypełniona wełną, od strony kina obłożona dodatkowo miękką płytą pilśniową i pokryta fornirem. To powinno wystarczyć. Ale najbardziej martwię się o drzwi, zwłaszcza że stanowią powierzchnię porównywalną z samą ścianką. Na razie najlepsze jakie znalazłem mają odporność akustyczną na poziomie 42 decybele. Czy to wystarczy, czy będzie "się niosło" po domu?
Ktoś się może podzielić jakimś doświadczeniem w tej kwestii? A może ktoś może polecić jakiś konkretnych producentów takich porządnych, akustycznych drzwi?
Pozdrawiam

Data: 2009-11-24 00:35:26
Autor: Belgu
On 23 Lis, 21:06, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
[...]

nie podpowiem w kwestii producenta drzwi ale jezeli nie znajdziesz
zadnych
akustycznych czy podobnych, ktore moglyby spelnic swoje zadanie jako
gotowy produkt to jest inne rozwiazanie... za czasow komuny bardzo
duzo osob obijalo drzwi gabka i materialem. Nie tylko sluzylo to
dekoracji
przedpokoju ale wlasnie izolacji akustycznej (zwlaszcza w blokach).
Podobnie w gabinetach tapicerowano drzwi aby rozmowy nie byly slyszane
poza pomieszczeniem. Pomysl o tym :)
Pozdr, Belgu

Data: 2009-11-24 23:54:22
Autor: Adam Dybkowski
Belgu pisze:

[...]

Do tego gruba kotara zasłaniająca drzwi i będzie jak w kinie. :)

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-11-25 19:30:49
Autor: Niewe
Adam Dybkowski pisze:
Do tego gruba kotara zasłaniająca drzwi i będzie jak w kinie. :)

To jeszcze jakąś panią bileterkę postawie ;)

Data: 2009-11-29 05:59:55
Autor: basti78
Drzwi do pomieszczenia kina domowego

a nie możesz zrobić podwójnych drzwi?

bo pojedyncze musiałyby mieć grubość porównywalną ze ścianą a i tak ich tłumienie bedzie gorsze z racji szpar mimo wszystko, oraz przenoszenia dźwięku przez "sztywne" elementy typu zawiasy i zamek.

podwójne drzwi także trochę poobijane właśnie tapicerką na gąbce i będzie ok- przy okazji lekkie będzie toto

drzwi najlepiej nie z litego drewna ale konstrukcja szkieletowa i w środku wypełniacz

--

Sebastian

Data: 2009-11-29 10:59:33
Autor: Niewe
basti78 pisze:
  > a nie możesz zrobić podwójnych drzwi?

Nie mogę podwójnych, bo w druga stronę nie ma miejsca na otwieranie.
Znalazłem takie o odporności 46dB, wypełnione wełną skalną o wysokiej gęstości. Od wewnątrz dam jeszcze płytę miękką. Powinno wystarczyć.

Drzwi do pomieszczenia kina domowego