Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku

Data: 2009-02-24 22:52:23
Autor: Wheeler
Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku
WItajcie,

Od kilku tygodni rozeznaje się w cenach, rozglądam po sklepach i oględnie mówiąc poszukuję drzwi wejściowcyh do mieszkania w bloku. Samo bloczysko z wielkiej płyty, sąsiedzi mili, jedynie czasem przeszkadzają odgłosy z klatki schodowej i niedyskretny smród papierosów palonych tamże. Aktualnie zamontowane mam drzwi, w których szpary mogłyby kwalifikować skrzydło jako "uchylne". Są stare i się rozlatują. Jest więc fatalnie i szukam nowych.

Na początku postawiłem sobie za cel znalezienie drzwi, które rozwiążą te dwa problemy
- zredukują znacznie hałas z zewnątrz
- będą bardziej szczelne niż te obecne (to akurat dośc proste kryterium)

Wszyscy sprzedawcy z którymi rozmawiałem mają i polecają tylko drzwi antywłamaniowe. Nie spodziewam się żeby ktokolwiek kiedykolwiek zabrał się do rabowania mieszania od solidnego młota i to jest pierwsza rzecz , która mnie wkurza. Znajomy policjant również puka się w czoło mówiąc o pomysle montażu antywłamaniowych w mieszkaniu w bloku. Natomiast z ust salesmanów wynika że nic innego nie mogę sobie założyć (bo nie albo jest słabej jakości albo "wystarczy kopnąć i wpadną do środka"). No i tutaj pojawia się problem, bo niezależnie od producenta wychodzi na to, że będę musiał wyłożyć jakieś 1800-2200 zł. Trochę mnie to martwi. Rozumiem, że takie skrzydło nie może być sklejką ze styropianem w środku ale licząc koszty montażu w okolicach 500zl (tak mi podawali w sklepach), nie chce mi się wierzyć, że żaden z producentów nie oferuje solidnego zestawu (drzwi drewniane/wzmacaniane stalowo + pianka w środku) w granicach 1000-1400zł.

Czy ktoś z Was zakładał może drzwi w tych niższych widełkach cenowych i jest zadowolony z parametrów które dla mnie są istotne? Jesli tak podajcie proszę namiary na producenta drzwi a ja poszukam w Kraku sklepu który mi je sprzeda z montażem.

Z góry dzięki,
Wheeler

Data: 2009-02-24 23:21:55
Autor: ąćęłńóśźż
Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku
Dobra izolację dają dopiero dwa skrzydła, np. jedno otwierane do środka, a drugie na zewnatrz.

Od biedy te przeróżne drzwi "pożarowe" o klasie 30 minut do 60 minut, stoi tego w marketach, grube są i niezłe uszczelki maja, na pewno szczelniejsze niż jakas gerda.
JaC

-- -- -

Data: 2009-02-25 08:32:05
Autor: Andrzej S.
Wheeler pisze:
[...]

Przyjaciel pracuje we włamaniach (jako policjant) i ma ogromna
statystyke. W bloku lepiej dwoje nawet zwyczajnych drzwi
i po dwa zwyczajne, ale różne zamki (na zewnetrznych z wygodnym
zatrzaskiem od srodka, zeby cyganka nie wlazla, gdy jestes w wannie).

Zlodziej idacy drzwiami musi szybko schowac sie w domu,
bo sasiedzi go namierza. Zazwyczaj robi wywiad i dobrze wie,
ze sa podwójne drzwi. Wtedy woli pójsc do sasiada.

Jesli natomiast namierza Cie zawodowcy, zadne drzwi nie pomoga.

pozdro
--
A S

Data: 2009-02-25 09:13:34
Autor: e-Shrek
Dnia Wed, 25 Feb 2009 08:32:05 +0100, Andrzej S. napisał(a):

[...]

Tylko, ze zawodowcy nie przyjda po komputer do zwyklego mieszkania ;-) Za
maly zysk. A zlodziej szacuje tez ile czasu potrzebuje za sforsowanie
zabezpieczen. Pojdzie tam , gdzie bedzie mial prosciej.

--
Pozdrawiam,
e-Shrek

Data: 2009-02-25 00:39:53
Autor: giwra76
On 25 Lut, 09:13, e-Shrek <e-Shrek.wyt...@wytnij.wp.pl> wrote:
> [...]

maly zysk. A zlodziej szacuje tez ile czasu potrzebuje za sforsowanie
zabezpieczen. Pojdzie tam , gdzie bedzie mial prosciej.

Ok doki jak kupiłem drzwi w liroju :-) maja uszczelki są metalowe w
okleinie drewno podobnej a w środku ze styropianem i podstawowa zaleta
są szczelne nawet bardzo i nie czuje już sąsiadów (są bardzo
rozrywkowi) koszt takich drzwi to około 800 stówek nie odróżnisz ich
od tych z płyty dopóki nie zapukasz.

Data: 2009-02-25 10:57:58
Autor: Druid29

Użytkownik "Wheeler" <wheeler12@op.pl> napisał w wiadomości news:go1q6m$175$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Do bloku spokojnie znajdą się drzwi wzmacnianie, które mają dwa zamki, bolce antywyważeniowe i tzw. sztywny łańcuch. Są to drzwi metalowe lub drewniane zabezpieczone profilami metalowymi lub blachą. Polecam przestudiować np. katalog Gerdy - model WX10 lub firmy Porta. A jeśli chodzi o ceny - z montażem płacisz 7 % VAT. Więc nie jest tragicznie, choć za jakość trzeba zapłacić.

Dodatkową uszczelkę w progu, jeśli nie ma w komplecie, to można dokupić, ale nie widzę sensu. Nie polecam całkowitego uszczelniania drzwi, bo mając szczelne okna od razu pojawi się problem braku wentylacji. W zimie zimne powietrze dmuchające z kratki wentylacyjnej jest naprawdę nieprzyjemne, a w czasie mrozów grozi zamakaniem i przemarzaniem ściany w okolicy pionu wentylacyjnego.
--
Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2009-02-25 11:10:28
Autor: Czarek
Druid29 wrote:
[...]

Mocno dyskusyjna teza. Z zasady wentylacja powinna zapewniać przebieg powietrza od pomieszczeń "czystych" do "brudnych". Trudno mi uznać klatkę schodową w bloku za pomieszczenie "czyste", dlatego byłbym zdecydowanym przeciwnikiem takiego rozwiązania. A nawiewy powinno się oczywiście zapewnić - ale raczej korzystając z funkcjonalności zamontowanych okien w pokojach (mikrowentylacja, nawiwniki), a nie z braku uszczelki w drzwiach zewnętrznych.

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2009-02-25 11:35:31
Autor: Tomasz Nowicki
Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku
Polecam Gerdę SX - nie tyle ze względu na "antywłamaniowość", co solidność.
Nie są to drzwi bez wad oczywiście, ale mają solidne zawiasy i zamki i
wytrzymują wiele - mam takie w miejscu, przez które przewija się dziennie
klkudziesięciu ludzi - kilkaset otwarć i zamknięć na dobę. Fachowcy
twierdzą, że nic porządniejszego na rynku nie ma w tej cenie (choć zdarzają
się problemy z trwałością zamków)

T.

Data: 2009-02-25 18:04:36
Autor: ąćęłńóśźż
Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku
G... prawda, technika poszła do przodu, a jakość drzwi gerda spadła na łeb na szyję - np. są nieszczelne, ciężko obracają się klucze w zamkach, zawsze był kłopot z odpornością od strony zawiasów przy skrzydłach otwieranych na zewnątrz, mają coraz mniej ruchomych bolców - imho jadą na starej marce przy trzykrotnie wyższych cenach niż konkurencja.
JaC

-- -- -

Polecam Gerdę

Data: 2009-02-25 19:52:00
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Wed, 25 Feb 2009 18:04:36 +0100,  ąćęłńóśźż napisał(a):

[...]

No to w takim razie ja kupiłem w dobrym momencie - fakt, że parę lat temu

T.

Data: 2009-02-25 21:17:19
Autor: Kris
[...]

Rozejrzyj sie po supermarketach. Tam za 600-900zł dostaniesz przyzwoite drzwi spełniajace Twoje wymagania.
A montaż to ok 200zł jak nie chcesz sam montować

Kris

Data: 2009-02-26 00:16:53
Autor: NotBear
Wheeler wrote:
Od kilku tygodni rozeznaje się w cenach, rozglądam po sklepach i oględnie mówiąc poszukuję drzwi wejściowcyh do mieszkania w bloku.

Podepne sie, bo rowniez jestem w trakcie poszukiwan.

Na pewno warto trzymac sie z daleka od antywlamaniowej tylko z nazwy blaszanej chinszczyzny (400-600 zl w marketach).
Dowod: http://www.youtube.com/watch?v=EgQYizMZ-T0

Ja planuje kupic Mul-T-Door KLD-2 http://www.k-l-d.pl/kld-2.html
Moim zdaniem wygladaja wystarczajaco solidnie. Klasa 2. odpornosci na wlamanie. Komplet z oscieznica stalowa, klamka (niestety paskudna z wygladu), 2 zamkami, wkladkami w Obi kosztuje 999zl.

--
NotBear

Data: 2009-02-26 18:03:04
Autor: Kris

Użytkownik "NotBear" <paulcom@HATESPAM.interia.pl> napisał w wiadomości news:go4jga$7gh$1pyro.tvk.wroc.pl...
Wheeler wrote:
[...]

Ten film niczego nie dowodzi.
Ja uwazam ze do zwykłego mieszkania w bloku(a tym bardziej do domku jednorodzinnego) takie drzwi to optymalne rozwiązanie

Kris

Data: 2009-02-26 10:58:36
Autor: Panslavista
On 26 Lut, 18:03, "Kris" <kszysztofcWy...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "NotBear" <paul...@HATESPAM.interia.pl> napisał w wiadomościnews:go4jga$7gh$1pyro.tvk.wroc.pl...> Wheeler wrote:

> [...]

Ja uwazam ze do zwykłego mieszkania w bloku(a tym bardziej do domku
jednorodzinnego) takie drzwi to optymalne rozwiązanie

I przyjdzie Trójka z podnośnikiem samochodowym, kawałkiem solidnego
kołka i wypchnie kazde drzwi...
Ten trzeci ma torby...

Data: 2009-02-26 21:11:16
Autor: Kris

Użytkownik "Panslavista" <panslavista.gugu@gmail.com> napisał w wiadomości news:904ed4f3-2471-41a7-b8c4-99de453e1542t3g2000yqa.googlegroups.com...
On 26 Lut, 18:03, "Kris" <kszysztofcWy...@wp.pl> wrote:
I przyjdzie Trójka z podnośnikiem samochodowym, kawałkiem solidnego
kołka i wypchnie kazde drzwi...
Ten trzeci ma torby...

Jak każe to po co przepłacać;)))

Kris

Data: 2009-02-26 18:11:24
Autor: Panslavista
On 26 Lut, 21:11, "Kris" <kszysztofcWy...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Panslavista" <panslavista.g...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:904ed4f3-2471-41a7-b8c4-99de453e1542t3g2000yqa.googlegroups.com...
On 26 Lut, 18:03, "Kris" <kszysztofcWy...@wp.pl> wrote:

>I przyjdzie Trójka z podnośnikiem samochodowym, kawałkiem solidnego
>kołka i wypchnie kazde drzwi...
>Ten trzeci ma torby...

Jak każe to po co przepłacać;)))

Kris

Lepszy alarm niż drzwi, a najlepsze i jedno i drugie - byle fachowe,
drzwi wydłużają czas operacja włamania a alarm głośny ujawnia
operację, dodatkowo civcho zawiadamiając przez np komórki własciciela,
ochronę i policję...

Data: 2009-02-27 03:15:23
Autor: arek
On 27 Lut, 03:11, Panslavista <panslavista.g...@gmail.com> wrote:
[...]

Troche fantazja IMO.

Nie uwierze, ze zlodziej pojdzie na zywiol, nie wiedzac,
gdzie, po co sie wlamuje i jakie drzwi tam sa.

A skoro wie gdzie, po co i jakie drzwi, to ile mu to zajmie?
Wiecej niz 5min?

Nie uwierze, ze alarm nie bedzie wywolywal falszywych syren.

A jak nie bedzie, to zlodziej wywola. Raz, drugi, trzeci,
ile potrwa, zanim go wylaczysz?

Automatyczne powiadomienie policji? Jesli nawet przyjada,
to po godzinie. A jak juz przyjada, to przyda sie powiadomienie
wlasciciela, zeby zdazyl wrocic i wyjasnic falszywy alarm.

O wlasnie, powiadomienie wlasciciela - po co?
Mieszkanie niech sie spali, zdrowie jest drozsze
(nawet przy dzisiejszych cenach mieszkania).

Jak sasiad dupa i nie zobaczy, nie powiadomi,
to cala reszta to tylko drogie uspokajanie sumienia.

Mozna zainwestowac w firme ochroniarska, ale
taniej wynajac skrytke w banku i tam trzymac
kosztownosci.

IMO drzwi maja trzymac cieplo, tlumic halas i
(w skrajnym przypadku) zatrzymac intruza na klatce,
do czasu az przyjedzie policja, kiedy jestem w srodku.

A mieszkanie - niech plonie, byle nie ze mna.

PS.
Zawsze mozna wejsc przez mieszkanie sasiada.

Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku