Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   DuĹĽy moĹĽe wiÄ™cej?

Duży może więcej?

Data: 2009-04-16 22:08:28
Autor: Tomek
Duży może więcej?
Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty
(bo oni to rejestrują sobie wewnętrznie i wszystko dla nich gra),
inny serwis aukcyjny przysyła mi komunikat, że błędnie wystawili faktury
(data wystawienia i kwota są złe), więc mam zniszczyć fakturę a oni przyślą
mi nowÄ….
Nie mĂłwiÄ™ juĹĽ o dyskutowanych wczesniej akcjach z "fakturami" w PDF-ach,

Czy sÄ… jakieĹ› przepisy dla wtajemniczonych ktĂłre pozwalajÄ… na takie numery,
czy po prostu przy takiej skali ryzyko wtopy jest minimalne a nawet wtedy
do puszki idzie szeregowy pracownik a nie spółka?

Bo w końcu to fałszowanie faktur to co najmniej przestępstwo skarbowe,
jeśli nie pospolite (bodajże art. 271kk), a oni to robia na masową skalę,
do tego uniemowliwiając użycie takiego knota bez narażania się na nieprzyjemności
jeśli sprawa się rypnie (odliczony VAT do zwrotu + użycie fałszywej faktury,
może chociaż koszty by się obroniły)

I pomyśleć że wystarczyłoby korekty wystawić.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-16 23:28:12
Autor: cef
Duży może więcej?
Tomek wrote:
Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty
(bo oni to rejestrują sobie wewnętrznie i wszystko dla nich gra),
inny serwis aukcyjny przysyła mi komunikat, że błędnie wystawili
faktury (data wystawienia i kwota są złe), więc mam zniszczyć fakturę
a oni przyślą
mi nowÄ….

Odpisz im, że ze względu na zwroty VAT urząd zabiera kopie wszystkich
Twoich dokumentów i że musisz dostać korektę, bo jak nie to będziesz
zmuszony napisać wyjaśnienie dla US i wtedy bla, bla,cos tam....
i jestem ciekaw co zrobiÄ….

Data: 2009-04-16 16:33:47
Autor: witek
Duży może więcej?
cef wrote:
Tomek wrote:
Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty
(bo oni to rejestrują sobie wewnętrznie i wszystko dla nich gra),
inny serwis aukcyjny przysyła mi komunikat, że błędnie wystawili
faktury (data wystawienia i kwota są złe), więc mam zniszczyć fakturę
a oni przyślą
mi nowÄ….

Odpisz im, że ze względu na zwroty VAT urząd zabiera kopie wszystkich
Twoich dokumentów i że musisz dostać korektę, bo jak nie to będziesz
zmuszony napisać wyjaśnienie dla US i wtedy bla, bla,cos tam....
i jestem ciekaw co zrobiÄ….

nic, olejÄ… wszystko
własnie to przerabiam,
firma przetała odpowiadac na maile, telefon jakis lewy maja bo nikt nie odbiera.
I nie wiem czy chce mi sie szarpac czy nie

Data: 2009-04-16 23:40:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Tomek,

Thursday, April 16, 2009, 10:08:28 PM, you wrote:

Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty
(bo oni to rejestruj± sobie wewnętrznie i wszystko dla nich gra),
inny serwis aukcyjny przysyła mi komunikat, że błędnie wystawili faktury
(data wystawienia i kwota s± złe), więc mam zniszczyć fakturę a oni przy¶l±
mi now±.
Nie mówię już o dyskutowanych wczesniej akcjach z "fakturami" w PDF-ach,

Drugi serwis aukcyjny omyłkowo wystawił duplikaty faktur za marzec
zeszłego roku. Zdarza się. Takich maj± informatołów, że walnęli
takiego byka. To nie pierwsza w ostatnich dniach wpadka Alledrogo.

Czy s± jakie¶ przepisy dla wtajemniczonych które pozwalaj± na takie numery,
czy po prostu przy takiej skali ryzyko wtopy jest minimalne a nawet wtedy
do puszki idzie szeregowy pracownik a nie spółka?
Bo w końcu to fałszowanie faktur to co najmniej przestępstwo skarbowe,

Jakie fałszowanie? Pomyłkowe wysłanie duplikatów starych faktur to nie
fałszowanie.

je¶li nie pospolite (bodajże art. 271kk), a oni to robia na masow± skalę,
do tego uniemowliwiaj±c użycie takiego knota bez narażania się na nieprzyjemno¶ci
je¶li sprawa się rypnie (odliczony VAT do zwrotu + użycie fałszywej faktury,
może chociaż koszty by się obroniły)
I pomy¶leć że wystarczyłoby korekty wystawić.

Korekty czego? Duplikatu faktury sprzed roku? To jest poprawny
dokument, nie wymagaj±cy korekty. Jest po prostu niepotrzebny.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 08:09:10
Autor: Piotrek
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz wrote:
Korekty czego? Duplikatu faktury sprzed roku? To jest poprawny
dokument, nie wymagaj±cy korekty. Jest po prostu niepotrzebny.

Ale z tego co widzę to oni wysłali ponownie oryginał z 2008 roku.
I teraz - nawi±zuj±c do dyskusji o oryginałach, kopiach, etc - ciekawe który z tych oryginałów jest bardziej oryginalny ;-)

Natomiast tekst z emaila z poleceniem zniszczenia niepoprawnie wysłanych faktur rzeczywi¶cie rozkłada na łopatki ...

Piotrek

Data: 2009-04-17 11:57:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Piotrek,

Friday, April 17, 2009, 8:09:10 AM, you wrote:

Korekty czego? Duplikatu faktury sprzed roku? To jest poprawny
dokument, nie wymagaj±cy korekty. Jest po prostu niepotrzebny.
Ale z tego co widzę to oni wysłali ponownie oryginał z 2008 roku.
I teraz - nawi±zuj±c do dyskusji o oryginałach, kopiach, etc - ciekawe który z tych oryginałów jest bardziej oryginalny ;-)

Czy ustawa zabrania drukowania wiekszej ilo¶ci oryginałów?

Natomiast tekst z emaila z poleceniem zniszczenia niepoprawnie wysłanych faktur rzeczywi¶cie rozkłada na łopatki ...

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za t± pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłac± za ponown± wysyłkę faktur. Miejmy nadzieję, że teraz
poprawnych.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 12:24:00
Autor: spp
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za t± pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłac± za ponown± wysyłkę faktur.

A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.

--
spp

Data: 2009-04-17 13:21:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello spp,

Friday, April 17, 2009, 12:24:00 PM, you wrote:

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za t± pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłac± za ponown± wysyłkę faktur.
A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.

Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarz±d Alledrogo sobie pensje
obetn± z tego powodu? Nie ma mowy - zapłac± użytkownicy.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 13:26:57
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello spp,

Friday, April 17, 2009, 12:24:00 PM, you wrote:

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za t± pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłac± za ponown± wysyłkę faktur.
A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.

Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarz±d Alledrogo sobie pensje
obetn± z tego powodu? Nie ma mowy - zapłac± użytkownicy.


   Czyli co, będzie jaka¶ podwyżka na ten cel? Prowizje allegro nie ustalane s± na podstawie kosztów, tylko powinny być ustawione na optymalnym poziomie, wył±cznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynie¶ć spadek przychodów.

   Tym samym przychód allegro jest przychodem allegro i nic nikomu do tego, czy zostanie to zapłacone na ponown± wysyłkę faktur, na nowy samochód dla prezesa i dyrektorów, czy też na wakacje ze SPA pracowników wyższego szczebla.

   Kiedy¶ - chyba w radiu maryja - był taki egzotyczny pomysł, aby w sklepach producenci podawali koszty wytworzenia danego towaru, dodawali X% i to by była cena.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-17 13:39:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 1:26:57 PM, you wrote:

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za t± pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłac± za ponown± wysyłkę faktur.
A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.
Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarz±d Alledrogo sobie pensje
obetn± z tego powodu? Nie ma mowy - zapłac± użytkownicy.
   Czyli co, będzie jaka¶ podwyżka na ten cel? Prowizje allegro nie
ustalane s± na podstawie kosztów, tylko powinny być ustawione na optymalnym poziomie, wył±cznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynie¶ć spadek przychodów.

Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
"zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
proporcjonalnie.
Jako użytkownicy oberwiemy - wyższ± cen± za Menedżera Sprzedaży czy
sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
"pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
¶wiadczonych usług poprzez różne "oszczędno¶ci" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 13:41:55
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 1:26:57 PM, you wrote:

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za t± pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłac± za ponown± wysyłkę faktur.
A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.
Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarz±d Alledrogo sobie pensje
obetn± z tego powodu? Nie ma mowy - zapłac± użytkownicy.
   Czyli co, będzie jaka¶ podwyżka na ten cel? Prowizje allegro nie
ustalane s± na podstawie kosztów, tylko powinny być ustawione na optymalnym poziomie, wył±cznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynie¶ć spadek przychodów.

Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
"zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
proporcjonalnie.
Jako użytkownicy oberwiemy - wyższ± cen± za Menedżera Sprzedaży czy
sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
"pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
¶wiadczonych usług poprzez różne "oszczędno¶ci" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.


   Zadam zatem przewrotne pytanie: dlaczego takie oszczędno¶ci/podwyżki mieliby wprowadzić tylko z powodu ponownej wysyłki faktur? Do zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-17 13:56:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 1:41:55 PM, you wrote:

[...]

zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynie¶ć spadek przychodów.
Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
"zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
proporcjonalnie.
Jako użytkownicy oberwiemy - wyższ± cen± za Menedżera Sprzedaży czy
sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
"pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
¶wiadczonych usług poprzez różne "oszczędno¶ci" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.
   Zadam zatem przewrotne pytanie: dlaczego takie oszczędno¶ci/podwyżki
mieliby wprowadzić tylko z powodu ponownej wysyłki faktur? Do zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.

Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacz±co i dziadowanie na
miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
sytuacji. Manipulacje z programem SS - pocz±wszy od usunięcia
ubezpieczenia grupowego SS również.
A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponown±
wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
ot tak sobie, zamie¶ć pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
konieczno¶ć niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadz±, personelu nie zwolni± -
pozostaje albo podnie¶ć opłaty albo co¶ zabrać użytkownikom. A już
naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
opłat :(

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 14:00:00
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 1:41:55 PM, you wrote:

[...]

zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynie¶ć spadek przychodów.
Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
"zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
proporcjonalnie.
Jako użytkownicy oberwiemy - wyższ± cen± za Menedżera Sprzedaży czy
sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
"pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
¶wiadczonych usług poprzez różne "oszczędno¶ci" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.
   Zadam zatem przewrotne pytanie: dlaczego takie oszczędno¶ci/podwyżki
mieliby wprowadzić tylko z powodu ponownej wysyłki faktur? Do zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.

Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacz±co i dziadowanie na
miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
sytuacji. Manipulacje z programem SS - pocz±wszy od usunięcia
ubezpieczenia grupowego SS również.
A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponown±
wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
ot tak sobie, zamie¶ć pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
konieczno¶ć niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadz±, personelu nie zwolni± -
pozostaje albo podnie¶ć opłaty albo co¶ zabrać użytkownikom. A już
naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
opłat :(


   Je¶li zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym zatem (wczuwaj±c się w ich punkt widzenia), aby  j± wprowadzili bez względu na to, czy faktury będ± musieli wysłać, czy nie.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-17 15:51:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 2:00:00 PM, you wrote:

[...]

zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci
wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.
Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacz±co i dziadowanie na
miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
sytuacji. Manipulacje z programem SS - pocz±wszy od usunięcia
ubezpieczenia grupowego SS również.
A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponown±
wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
ot tak sobie, zamie¶ć pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
konieczno¶ć niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadz±, personelu nie zwolni± -
pozostaje albo podnie¶ć opłaty albo co¶ zabrać użytkownikom. A już
naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
opłat :(
   Je¶li zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym
zatem (wczuwaj±c się w ich punkt widzenia), aby  j± wprowadzili bez względu na to, czy faktury będ± musieli wysłać, czy nie.

Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
monopolistyczne" itp. s± Ci obce i jeste¶ zwolennikiem UPR?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 16:47:36
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 2:00:00 PM, you wrote:

[...]

zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci
wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.
Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacz±co i dziadowanie na
miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
sytuacji. Manipulacje z programem SS - pocz±wszy od usunięcia
ubezpieczenia grupowego SS również.
A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponown±
wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
ot tak sobie, zamie¶ć pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
konieczno¶ć niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadz±, personelu nie zwolni± -
pozostaje albo podnie¶ć opłaty albo co¶ zabrać użytkownikom. A już
naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
opłat :(
   Je¶li zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym
zatem (wczuwaj±c się w ich punkt widzenia), aby  j± wprowadzili bez względu na to, czy faktury będ± musieli wysłać, czy nie.

Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
monopolistyczne" itp. s± Ci obce i jeste¶ zwolennikiem UPR?


   Tak, jestem zwolennikiem UPR, natomiast monopol jest zawsze tam, gdzie umożliwia to państwo. Na tak zwanym wolnym rynku lokalnie i chwilowo faktycznie mog± tworzyć się  monopole, nie s± jednak one trwałe.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-17 16:52:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 4:47:36 PM, you wrote:

[...]

   Je¶li zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym
zatem (wczuwaj±c się w ich punkt widzenia), aby  j± wprowadzili bez względu na to, czy faktury będ± musieli wysłać, czy nie.
Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
monopolistyczne" itp. s± Ci obce i jeste¶ zwolennikiem UPR?
   Tak, jestem zwolennikiem UPR,

To wyja¶nia praktycznie wszystko.

natomiast monopol jest zawsze tam, gdzie umożliwia to państwo. Na
tak zwanym wolnym rynku lokalnie i chwilowo faktycznie mog± tworzyć
się monopole, nie s± jednak one trwałe.

Ten się trzyma juz jakie¶ 10 lat. I siako¶ nawet ¶wiatowemu gigantowi
się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyżej 90%

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 17:05:24
Autor: Tomek
Duży może więcej?
Dnia 17-04-2009 o 16:52:56 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):

Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 4:47:36 PM, you wrote:

[...]

   JeĹ›li zwiÄ™kszenie opĹ‚at spowoduje zwiÄ™kszenie przychodĂłw, to byĹ‚bym
zatem (wczuwajÄ…c siÄ™ w ich punkt widzenia), aby  jÄ… wprowadzili bez
względu na to, czy faktury będą musieli wysłać, czy nie.
Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
monopolistyczne" itp. sÄ… Ci obce i jesteĹ› zwolennikiem UPR?
   Tak, jestem zwolennikiem UPR,

To wyjaśnia praktycznie wszystko.

natomiast monopol jest zawsze tam, gdzie umożliwia to państwo. Na
tak zwanym wolnym rynku lokalnie i chwilowo faktycznie mogą tworzyć
się monopole, nie są jednak one trwałe.

Ten się trzyma juz jakieś 10 lat. I siakoś nawet światowemu gigantowi
się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyĹĽej 90%


Ale co z tego wynika? Skoro na rynku serwisĂłw aukcyjnych nie ma specjlanych
barier wejścia (wymagania GIODO to raptem kilka tysięcy PLN miesięcznie)
i ani E-Bay ani Świstak nie umieją przebić Allegro, to czy czasem nie oznacza
to że Allegro ma najlepszą ofertę i spore pole do popisu przy zwiększaniu zysku?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-17 17:06:50
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:


Ten się trzyma juz jakie¶ 10 lat. I siako¶ nawet ¶wiatowemu gigantowi
się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyżej 90%

   Skoro zlekceważył, to nic dziwnego, że allegro nadal ma monopol. Jednakże nie patrzę na życie po demokratycznemu - w 4-letniej perspektywie. Za 10, 30 lat po monopolu allegro może już nie być ¶ladu, Natomiast naruszanie naturalnej równowagi rynku dla wspierania interesów konkurentów allegro nie powinno mieć miejsca.

   I pamiętaj, że tutaj nie ma prawdziwego monopolu - konkurencyjne firmy mog± istnieć, a walka z monopolist± w internecie jest o wiele łatwiejsza.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-17 21:44:35
Autor: Jacek Osiecki
Duży może więcej?
Dnia Fri, 17 Apr 2009 16:52:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Liwiusz,
Friday, April 17, 2009, 4:47:36 PM, you wrote:
natomiast monopol jest zawsze tam, gdzie umożliwia to państwo. Na
tak zwanym wolnym rynku lokalnie i chwilowo faktycznie mog± tworzyć
się monopole, nie s± jednak one trwałe.
Ten się trzyma juz jakie¶ 10 lat. I siako¶ nawet ¶wiatowemu gigantowi
się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyżej 90%

¦wiatowy gigant nie tyle zlekceważył, co po prostu zaoferował polskim
klientom takiego bubla, że wszystko inne na rynku było od niego lepsze :)
My¶leli, że u nas to taki trzeci ¶wiat i jak zobaczymy kolorow± stronkę to
się rzucimy - a tu niespodzianka ;) Zreszt± podobnie wyszedł "podbój" w
wykonaniu AOL... widzę że s± postępy, potrafili stronę poprawić na tyle by
się wy¶wietlała w Operze :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.

Data: 2009-04-18 21:18:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Duży może więcej?
On Fri, 17 Apr 2009, RoMan Mandziejewicz wrote:

Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje.

  Spoko.
  Zdziwiłem się, napotykaj±c sprzedawcę który wystawia głównie na
swistaku - a jako powód (pytałem z ciekawo¶ci) podał wła¶nie
problem (z kosztem i fatyg±) w "odnawianiu" aukcji.
  Widać *jeszcze* nie doszli (w allegro) do pułapu w którym takich
sprzedawców będzie więcej.
  Tak, wiem, za granicę i tak dalej... ale nie wszyscy sprzedaj±
za granicę :)

Jako użytkownicy oberwiemy

s/użytkownicy/sprzedawcy/

  I z góry obja¶niam: kupuj±cy znajd± sobie innych sprzedaj±cych
(inn± drog±).

Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
¶wiadczonych usług poprzez różne "oszczędno¶ci" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.

  A to prawda.
  Tylko jest granica przy której *skutki* s± inne niż "typowe" :D
(czyli wzrost ceny dla klienta).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-17 08:56:27
Autor: Tomek
Duży może więcej?
Dnia 16-04-2009 o 23:40:43 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):

Hello Tomek,

Thursday, April 16, 2009, 10:08:28 PM, you wrote:

Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty
(bo oni to rejestrują sobie wewnętrznie i wszystko dla nich gra),
inny serwis aukcyjny przysyła mi komunikat, że błędnie wystawili faktury
(data wystawienia i kwota są złe), więc mam zniszczyć fakturę a oni przyślą
mi nowÄ….
Nie mĂłwiÄ™ juĹĽ o dyskutowanych wczesniej akcjach z "fakturami" w PDF-ach,

Drugi serwis aukcyjny omyłkowo wystawił duplikaty faktur za marzec
zeszłego roku. Zdarza się. Takich mają informatołów, że walnęli
takiego byka. To nie pierwsza w ostatnich dniach wpadka Alledrogo.


Ja pisałem o marcu 2009 i ponownym wydruku faktur.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-17 11:54:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Tomek,

Friday, April 17, 2009, 8:56:27 AM, you wrote:

[...]

Drugi serwis aukcyjny omyłkowo wystawił duplikaty faktur za marzec
zeszłego roku. Zdarza się. Takich maj± informatołów, że walnęli
takiego byka. To nie pierwsza w ostatnich dniach wpadka Alledrogo.
Ja pisałem o marcu 2009 i ponownym wydruku faktur.

No to popatrz sobie dokładnie, co dostałe¶ od Alledrogo i porównaj z
faktur± za marzec 2008. To nie jest faktura z błędami, do której
należy wystawić korektę - to jest niepotrzebny Tobie duplikat faktury
zeszłorocznej - wysłany przez pomyłkę.

Nie ma mowy o fałszerstwie - do tego potrzeba jeszcze woli
fałszowania.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-18 07:29:25
Autor: Tristan
Duży może więcej?
W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 kwiecień 2009 23:40 (autor RoMan Mandziejewicz publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <827410251.20090416234043@pik-net.pl>):

Jakie fałszowanie? Pomyłkowe wysłanie duplikatów starych faktur to nie
fałszowanie.

Jakich duplikatów? Przecie wysłali złe a teraz wysyłaj± dobre. --
Tristan

Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2

Data: 2009-04-18 08:48:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Tristan,

Saturday, April 18, 2009, 7:29:25 AM, you wrote:

Jakie fałszowanie? Pomyłkowe wysłanie duplikatów starych faktur to nie
fałszowanie.
Jakich duplikatów? Przecie wysłali złe a teraz wysyłaj± dobre.

Też nie widziałe¶ tych faktur? To po co się wypowiadasz?

Po raz n-ty - pomyłkowo wysłano _poprawne_ faktury za marzec 2008
roku. Teraz wy¶l± za marzec 2009 roku. Czy teraz już rozumiesz, czy
trzeba jeszcze bardziej łopatologicznie?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 09:17:49
Autor: Tomek
Duży może więcej?
Data: 2009-04-17 13:09:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Tomek,

Friday, April 17, 2009, 9:17:49 AM, you wrote:

Rychło w czas:
http://vat.pl/bledna_fakture_vat_nalezy_korygowac_a_nie_anulowac_faktury_vat_artykul_4869.php

Jasne. Do której faktury - Twoim zdaniem - ma się odnosić korekta,
skoro w ręce masz dwie identyczne faktury za marzec 2008 r. Korygujesz
obie czy jedn±. Jesli jedn±, to jak je odróżniasz, skoro wszelkie
odniesienia na fakturze koryguj±cej odnosz± się do obu faktur?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 14:36:26
Autor: Tomek
Duży może więcej?
Dnia 17-04-2009 o 13:09:25 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):

Hello Tomek,

Friday, April 17, 2009, 9:17:49 AM, you wrote:

Rychło w czas:
http://vat.pl/bledna_fakture_vat_nalezy_korygowac_a_nie_anulowac_faktury_vat_artykul_4869.php

Jasne. Do której faktury - Twoim zdaniem - ma się odnosić korekta,
skoro w ręce masz dwie identyczne faktury za marzec 2008 r. Korygujesz
obie czy jedną. Jesli jedną, to jak je odróżniasz, skoro wszelkie
odniesienia na fakturze korygujÄ…cej odnoszÄ… siÄ™ do obu faktur?


Skoro wystawili błędną fakturę to chyba normalne jest że ma być korekta,
a nie nieszczenie + podmianka na fałszywą.
Anulować też się nie da w ten sposób w który proponują, bo numer
anulowanej faktury przepada, a tymczasem oni wystawiajÄ… drugÄ… fakturÄ™
z tym samym numerem, mającą udawać pierwowzór.


--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-17 14:43:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Tomek,

Friday, April 17, 2009, 2:36:26 PM, you wrote:

Rychło w czas:
http://vat.pl/bledna_fakture_vat_nalezy_korygowac_a_nie_anulowac_faktury_vat_artykul_4869.php
Jasne. Do której faktury - Twoim zdaniem - ma się odnosić korekta,
skoro w ręce masz dwie identyczne faktury za marzec 2008 r. Korygujesz
obie czy jedn±. Jesli jedn±, to jak je odróżniasz, skoro wszelkie
odniesienia na fakturze koryguj±cej odnosz± się do obu faktur?
Skoro wystawili błędn± fakturę to chyba normalne jest że ma być korekta,

Nie wystawili błędnej faktury. Wysłali drugi egzemplarz poprawnej
faktury za marzec 2008 roku.

a nie nieszczenie + podmianka na fałszyw±.
Anulować też się nie da w ten sposób w który proponuj±, bo numer
anulowanej faktury przepada, a tymczasem oni wystawiaj± drug± fakturę
z tym samym numerem, maj±c± udawać pierwowzór.

Mylisz się - chyba nie widziałe¶ na oczy tego, co wysłało Alledrogo -
wysłali fakturę za marzec 2008 roku. Całkowicie poprawn±. Faktury za
marzec 2009 roku, która mogłaby podlegać korekcie _nie_ wysłali.



--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-08-07 23:28:12
Autor: ITBS
Duży może więcej?
Czyli inaczej mowiac od strony podatkowej- za marzec 2008 wystawili dwa razy oryginal faktury? I to jest w porzadku Twoim zdaniem?

Data: 2009-04-18 07:31:34
Autor: Tristan
Duży może więcej?
W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 kwiecień 2009 22:08 (autor Tomek publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <op.ushwwem8l60ql1@unk>):

Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty

Mi parę lat temu Onet odmawiał faktur za rozmowy telefoniczne. Nie wiem jak
teraz, bo po tamtym zrezygnowałem z ich usług. Trzeba by sprawdzić. Ale
pewnie nadal prowadz± biznes na szerok± skalę bez podatków z lewymi
pieni±dzyma. --
Tristan

Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2

Data: 2009-04-18 07:32:06
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
Tristan pisze:
W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 kwiecień 2009 22:08 (autor Tomek publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <op.ushwwem8l60ql1@unk>):

Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty

Mi parę lat temu Onet odmawiał faktur za rozmowy telefoniczne. Nie wiem jak
teraz, bo po tamtym zrezygnowałem z ich usług. Trzeba by sprawdzić. Ale
pewnie nadal prowadz± biznes na szerok± skalę bez podatków z lewymi
pieni±dzyma.


   Onet? Onet Skype?

--
Liwiusz

Data: 2009-04-18 21:14:43
Autor: Tristan
Duży może więcej?
W odpowiedzi na pismo z sobota 18 kwiecień 2009 07:32 (autor Liwiusz publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gsbonb$vqn$1@news.onet.pl>):

Mi parę lat temu Onet odmawiał faktur za rozmowy telefoniczne. Nie wiem
jak teraz, bo po tamtym zrezygnowałem z ich usług. Trzeba by sprawdzić.
Ale pewnie nadal prowadz± biznes na szerok± skalę bez podatków z lewymi
pieni±dzyma.
   Onet? Onet Skype?

Ano... Zakupiłem w ich sklepie ile¶tam jednostek, zapłaciłem na ich konto. A
oni kazali spierdalać, że niby tylko po¶rednicz± w przekazywaniu pieniędzy
do jaki¶ Niderlandów czy kasik tako¶ i faktury nie dadz±. --
Tristan

Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2

Data: 2009-04-20 09:35:43
Autor: Gotfryd Smolik news
Duży może więcej?
On Sat, 18 Apr 2009, Tristan wrote:

(autor Liwiusz

Mi parę lat temu Onet odmawiał faktur za rozmowy telefoniczne.
[...]
   Onet? Onet Skype?

Ano... Zakupiłem w ich sklepie ile¶tam jednostek, zapłaciłem na ich konto. A
oni kazali spierdalać, że niby tylko po¶rednicz± w przekazywaniu pieniędzy
do jaki¶ Niderlandów czy kasik tako¶

  Powinni więc dać f-rę za po¶rednictwo.
  Albo na cało¶ć kwoty (je¶li działaj± "w imieniu"), albo na sam± prowizję,
zależnie od umowy.

i faktury nie dadz±.

  Pewnie nikomu nie chciało się użerać :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-20 10:14:17
Autor: Tomek
Duży może więcej?
Dnia 20-04-2009 o 09:35:43 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

On Sat, 18 Apr 2009, Tristan wrote:

(autor Liwiusz

Mi parę lat temu Onet odmawiał faktur za rozmowy telefoniczne.
[...]
   Onet? Onet Skype?

Ano... Zakupiłem w ich sklepie ileśtam jednostek, zapłaciłem na ich konto. A
oni kazali spierdalać, że niby tylko pośredniczą w przekazywaniu pieniędzy
do jakiĹ› NiderlandĂłw czy kasik takoĹ›

  Powinni wiÄ™c dać f-rÄ™ za poĹ›rednictwo.
  Albo na caĹ‚ość kwoty (jeĹ›li dziaĹ‚ajÄ… "w imieniu"), albo na samÄ… prowizjÄ™,
zaleĹĽnie od umowy.

Ale prowizja może być już w cenie połączeń - i co wtedy?


--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-20 10:26:37
Autor: Tristan
Duży może więcej?
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 20 kwiecień 2009 10:14 (autor Tomek publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <op.usoeh3rpl60ql1@unk>):

  Powinni więc dać f-rę za po¶rednictwo.
  Albo na cało¶ć kwoty (je¶li działaj± "w imieniu"), albo na sam±
  prowizję,
zależnie od umowy.
Ale prowizja może być już w cenie poł±czeń - i co wtedy?


Ale kupowałem u nich, z przelewem na ich konto. Co mnie obchodzi co oni
robi±. Przecie towar w sklepie też jest Made In China. Czy każdy sklep może
odmówić faktury mówi±c, że tylko po¶redniczy w sprzedaży od chińczyka?

--
Tristan

Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2

Duży może więcej?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona