Dual Layer vs. Doble Layer

Data: 2010-05-24 09:30:40
Autor: adresss
Dual Layer vs. Doble Layer
znalezione na pewnej aukcji:

Sony RDR-HX750 (160 GB) DVD-Recorder

- Double-Layer (+R) and Dual-Layer (-R/-RW) compatible

juz zglupialem. Czy plyty dvb+r dl to sa double layer a plyty dvd-r dl
to sa dual layer?? Czyms to sie rozni czy to tylko nazwy? Wiem czym
sie rozni +R od -R ale tu? Czy sa to moze nazwy handlowe i
zastrzezone?

--
ThinkXtra

Data: 2010-05-24 10:42:39
Autor: MF[PL]
Dual Layer vs. Doble Layer
W dniu 2010-05-24 09:30, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Dvd+r i -r mogą być dual layer, czyli dwu-warstwowe jak i double side, czyli dwu-stronne. W praktyce trafiałem na płyty dual layer albo double side. Nigdy nie trafiłem na płytę dual layer double side, czyli dvd18.

Data: 2010-05-24 10:48:54
Autor: ToTylkoJa
Dual Layer vs. Doble Layer
adresss@poczta.pl wrote:

[...]

Do tej pory wydawało mi się że widziałem płyty dwu stronne i dwu warstwowe.
Te pierwsze miały 9.4 GB ale trzeba ręcznie przekładać na druga stronę
czyli to tak jakby dwie normalne płyty 'skleić napisami'. Te drugie mają
8.5GB ale nic nie trzeba 'przekładać' bo to nagrywarka decyduje którą
warstwÄ™ czyta czy nagrywa.
Ale pewnie wszystko siÄ™ zmienia i mam nieaktualne informacje.

Pozdrawiam MArek

Data: 2010-05-24 11:20:08
Autor: Bartłomiej Zieliński
Dual Layer vs. Doble Layer
Użytkownik ToTylkoJa napisał:
8.5GB ale nic nie trzeba 'przekładać' bo to nagrywarka decyduje któr±
warstwę czyta czy nagrywa.

IMO druga warstwa jest dalszym ci±giem pierwszej i zostanie nagrana, je¶li materiał nie mie¶ci się na jednej.

Data: 2010-05-24 11:27:50
Autor: adresss
Dual Layer vs. Doble Layer
oczywiscie
- Double-Layer

--
ThinkXtra

Data: 2010-05-24 11:31:37
Autor: adresss
Dual Layer vs. Double Layer
On Mon, 24 May 2010 09:30:40 +0200, adresss@poczta.pl wrote:

- Double-Layer (+R) and Dual-Layer (-R/-RW) compatible

NIE, to co piszecie. Ja tez widzialem plyty Double Side (czyli jakby
napisami sklejone), ale nie o takie pisalem.

Moje pytanie dotyczylo tego, co ktos napisal a dotyczylo to nagrywarki
dvd/hdd Sony (moj pierwszy post). A nie plyt dwudstronnych!

--
ThinkXtra

Data: 2010-05-24 11:52:18
Autor: pawell32
Dual Layer vs. Doble Layer
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

dl to Double Layer tylko temu co przepisywał się pieprzło i napisał
dodatkowo dual

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-05-24 18:24:32
Autor: adresss
Dual Layer vs. Doble Layer
On Mon, 24 May 2010 11:52:18 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

adresss@poczta.pl pisze:
[...]

no chyba jednak sie nie pomylil przy przepisywaniu. Otoz taki
producent nosnikow jak Verbatim

1. Verbatim DVD-R DL Dual Layer (fran. Double Couche)

na etykiecie jest jeszcze jakas wzmianka o -(R/RW)

2. Verbatim DVD+R DL Double Layer (fran. Double Couche)

na etykiecie tylko wystepuje +R

Wiec gosciu, ktory przepisywal z intrukcji to przepisal dobrze (nie
zrobil bledu). Nie wiem jak u innych producentow, ale wyglada tak, ze
jak plyta "minus" to bedzie Dual Layer a jak "plus" to Double Layer.

Niby to samo ale nie do konca znaczy to samo.

--
ThinkXtra

Data: 2010-05-24 20:05:34
Autor: Jerzy Pastusiak
Dual Layer vs. Doble Layer
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-R_DL

Dual-layer recording (sometimes also known as double-layer recording) allows
DVD-R and DVD+R discs to store significantly more data.up to 8.54 gigabytes per
disc, compared with 4.7 gigabytes for single-layer discs. Along with this,
DVD-DL's have slower write speeds as compared to ordinary DVD's and when played
on a DVD player, a slight transition can be seen between the layers.

DVD-R DL was developed for the DVD Forum by Pioneer Corporation;
DVD+R DL was developed for the DVD+RW Alliance by Philips and Mitsubishi
Kagaku Media (MKM).

http://www.burnworld.com/howto/articles/intro-to-dual-layer.htm

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
pół roboty wykonalem

drugie pół:

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl
&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FDVD

Dwuwarstwowego zapisu (czasami znany również jako podwójne warstwy zapisu)
pozwala DVD-R i DVD + R do przechowywania płyt znacznie więcej danych do 8,54 GB
na dysku, niż 4,7 GB dla płyty jednowarstwowej. Along with this, DVD-DL's have
[...]

trzecie najwieksza połówka nalezy do ciebie
nie dasz sobie rady pomoge

jp

ps
pozdrowka dla sławka

Data: 2010-05-25 01:51:20
Autor: Maciej Bojko
Dual Layer vs. Doble Layer
wrote:

[...]

http://wiki.answers.com/Q/Is_there_a_difference_between_double_layer_and_dual_layer_DVDs_or_are_those_just_different_terms_for_the_same_thing

 Answer

No, there is no real difference and yes, just different terms for the
same thing. Quite simply, "Double layer" is used by +R(Alliance) media
while -R(Forum) uses the term "dual-layer". --
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-05-24 12:24:57
Autor: irek
Dual Layer vs. Doble Layer
[...]

na stronie Sony:
http://www.sony.pl/product/dvd-recorder/rdr-hx750#pageType=TechnicalSpecs
nie ma takiego rozróżnienia. Pewnie na allegro ktoś coś poplątał.
A to z wiki: Dual-layer recording (sometimes also known as double-layer recording)
Irek

Dual Layer vs. Doble Layer