Dual SIM

Data: 2015-09-22 22:21:19
Autor: DanW
Dual SIM
Cześć,
zależy mi na telefonie, w którym z jednej karty będzie internet a z drugiej rozmowy. Mam dwa abonamenty w Play z internetem za 9 zł i w Orange No limit na rozmowy, SMS, MMS bez internetu za 4,99
Obecnie korzystam z Samsunga 9001i i noki 515 ale chciałbym mieć te dwie karty w smartfonie z podobną wygodą co 9001i, co polecacie?

Data: 2015-09-22 13:42:10
Autor: pholda
Dual SIM
W dniu wtorek, 22 września 2015 22:21:22 UTC+2 użytkownik DanW napisał:
[...]

HTC Desire 620G.

Data: 2015-09-23 19:05:28
Autor: Sebastian Biały
Dual SIM
On 2015-09-22 22:42, pholda@gmail.com wrote:
HTC Desire 620G.

E tam. GoClever Quantum 2 400 lite !

Data: 2015-09-22 23:51:06
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-22 o 22:21, DanW pisze:

[...]

zadałeś pytanie w stylu "wstaję rano do pracy, jaki samochód jest dobry do dojeżdżania do niej".

Jaka wielkość ekrany, jaka rozdzielczość, jaki system łączności (3G? 4g?) ile pamięci, jaki procek, ile RAM, jaki system, jaka obudowa?

Czego i do czego Ty właściwie potrzebujesz?!

Data: 2015-09-25 14:17:14
Autor: Diabełson
Dual SIM
W dniu 2015-09-22 o 23:51, PlaMa pisze:

Czego i do czego Ty właściwie potrzebujesz?!

Sam nie wie?

Data: 2015-09-23 00:29:14
Autor: h.sliwinski
Dual SIM
W dniu wtorek, 22 września 2015 22:21:22 UTC+2 użytkownik DanW napisał:
Cześć,

co polecacie?

http://www.mgsm.pl/pl/katalog/asus/zenfone2laser5.0/Asus-ZenFone-2-Laser-5.0.html

--
Heniek

Data: 2015-09-23 08:12:00
Autor: krzysztofsf
Dual SIM
W dniu środa, 23 września 2015 09:29:17 UTC+2 użytkownik h.sli...@gmail.com napisał:
W dniu wtorek, 22 września 2015 22:21:22 UTC+2 użytkownik DanW napisał:
> [...]

Drugi slot nie obsluzy prawdopodobnie MMS - wylacznie rozmowy. Jesli jest podobnie jak we wczesneijszych modelach Zenfone 2.

Data: 2015-09-24 03:37:16
Autor: h.sliwinski
Dual SIM
W dniu środa, 23 września 2015 17:12:02 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:
> Drugi slot nie obsluzy prawdopodobnie MMS - wylacznie rozmowy. Jesli jest podobnie jak we wczesneijszych modelach Zenfone 2.

Po czym to wnosisz?

--
Heniek

Data: 2015-09-24 08:21:48
Autor: krzysztofsf
Dual SIM
W dniu czwartek, 24 września 2015 12:37:19 UTC+2 użytkownik h.sli...@gmail.com napisał:

Po czym to wnosisz?

-- Heniek

Jak juz wspomnialem, po wczesniejszym, mocniejszym i drozszym modelu, ktory dobrze znam.

Data: 2015-09-23 00:38:44
Autor: AL
Dual SIM
On 2015-09-22 22:21, DanW wrote:
Cześć,
[...]

syn tak korzysta z Xperii M Dual (obecnie są już nowsze/lepsze wersje - rónież Dual).
Ale każy DualSim z Androidem (jeśli taki system Ci odpowiada) będzie spełniał Twoje założenia.
Pozostaje więc wybrać pozostałe parametry - np. wielkość ekranu->wielkość samego telefonu, itd

Data: 2015-09-23 12:11:54
Autor: Trybun
Dual SIM
[...]

Żadnego. Po prostu nie warto kupować takiego telefonu. Mam dwusimiowca, ale od czasu gdy Aero2 przestało być zdatne do użytku używam tylko jednego slotu. Jest to wygodniejsze, niż taki rozdział na internet na jednej karcie a rozmowy i wiadomości na drugiej. Np. nie można w takiej konfiguracji przyjmować i wysyłać MMSów.

Data: 2015-09-23 22:29:10
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-23 o 12:11, Trybun pisze:

Żadnego. Po prostu nie warto kupować takiego telefonu. Mam dwusimiowca,
ale od czasu gdy Aero2 przestało być zdatne do użytku używam tylko
jednego slotu.

Nie warto kupować? 6za6, RBM LTE, serio nie warto kupować i lepiej wyłączyć?

Jest to wygodniejsze, niż taki rozdział na internet na
jednej karcie a rozmowy i wiadomości na drugiej.

Bullshit, możesz zaoszczędzić kasę i w dodatku uodpornić się na fochy z zasięgiem.

Np. nie moĹźna w takiej
konfiguracji przyjmować i wysyłać MMSów.

Zależy od telefonu ale ja nie o tym - dużo wysyłasz mmsów?

Data: 2015-09-25 10:41:50
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-23 o 22:29, PlaMa pisze:
[...]

Nie, nie warto. Tylko do jakiegoś szczególnego zapotrzebowania taka druga karta może się przydać.
  No cóş takie promocje operatorĂłw to świetna sprawa, tylko Ĺźe uĹźytkownik zasadniczo zgłasza zapotrzebowanie na internet wtedy gdy on tego potrzebuje a nie wtedy gdy operator robi promocję na miesiąc czy dwa.

[...]

Dużo, także sporo otrzymuję. Tak że bez żalu przeszedłem w swoim aparacie na tryb jednosimowy.

Data: 2015-09-25 10:47:51
Autor: Liwiusz
Dual SIM
W dniu 2015-09-25 o 10:41, Trybun pisze:
[...]

Po pierwsze - niektóre z tych promocji, które wymieniono, są stałe.

Po drugie - po to jest właśnie dualsim, aby można było "dożonglować"
drugim simem w zależności od promocji, a że kilka razy w roku się zmieni
kartę, to co?

--
Liwiusz

Data: 2015-09-26 09:16:56
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-25 o 10:47, Liwiusz pisze:

[...]

Ale pewnie niewiele różnią się od tych które są w ofercie na stałe?

Skusiłem się teraz w wakacje ofertą Orange... z 6GB wykorzystałem 15MB. Koszty to coś około 12-13zł. To już lepiej wychodzę na stałej ofercie Play Na Kartę - 9zł za 75MB na 3 miesiące.

Data: 2015-09-25 22:26:55
Autor: PlaMa
Dual SIM
[...]

użytkownik zasadniczo zgłasza zapotrzebowanie na internet wtedy gdy on
tego potrzebuje a nie wtedy gdy operator robi promocję na miesiąc czy dwa.

RBM ciągnie się już chyba ze 2 lata, 6za6 regularnie co rok trwa 4 mc, w każdej chwili możesz dokupić sobie coś innego bo... MOŻESZ! No weź nie wymyślaj.

Bullshit, możesz zaoszczędzić kasę i w dodatku uodpornić się na fochy
z zasięgiem.
Np. nie moĹźna w takiej
konfiguracji przyjmować i wysyłać MMSów.

Kłamiesz bo:

Zależy od telefonu ale ja nie o tym - dużo wysyłasz mmsów?

Dużo, także sporo otrzymuję. Tak że bez żalu przeszedłem w swoim
aparacie na tryb jednosimowy.

No fajnie, ale nie wiem jak DS ma ci blokować używanie mmsów.

Swoją drogą to po kiego grzyba używać mmsów? Masz IMO jakieś bardzo specyficzne potrzeby (które i tak jak widać spokojnie spełnia DS :D )

Data: 2015-09-25 23:26:55
Autor: Liwiusz
Dual SIM
W dniu 2015-09-25 o 22:26, PlaMa pisze:
Swoją drogą to po kiego grzyba używać mmsów? Masz IMO jakieś bardzo
specyficzne potrzeby (które i tak jak widać spokojnie spełnia DS :D )

Zastanawia mnie te dziwienie "po co mmsy" w wielu dyskusjach.

Mam zdjęcie, chcę się nim podzielić z kilkoma osobami, wysyłam je mmsem,
a nie dłubię w mailu (którego mogę nie znać). Z definicji chcę, aby ktoś
się zapoznał ze zdjęciem:

- za chwilę
- na telefonie

a nie:

- niewiadomo kiedy
- na komputerze

--
Liwiusz

Data: 2015-09-25 16:52:17
Autor: krzysztofsf
Dual SIM
W dniu piątek, 25 września 2015 23:27:02 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

- niewiadomo kiedy
- na komputerze

-- Liwiusz

Rowniez sporo korzystam z MMS w obie strony, typu "o ta ksiazke chodzilo?" w zyciu codziennym.
Nie mam profili spolecznosciowych a i internet w komorce wlaczam na krotkie sesje tylko wtedy gdy chce skorzystac, oszczedzajac baterie , poniewaz rozladowuje ja intensywnie czynnoscimi nie wymagajacymi lacznosci internetowej..

Wszelkie komentarze pojawiajace sie przy dyskusjach na temat archaicznosci MMS na rzecz nowoczsnosci przesylania informacji graficznych facebookiem czy innymi kanalami sa dla mnie rowniez bezprzedmiotowe z powyzszych wzgledow..

Data: 2015-10-11 08:13:44
Autor: Pszemol
Dual SIM
"krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> wrote in message news:285a5333-5b0c-4007-97d8-d977face2f65googlegroups.com...
[...]

Dla niektórych ludzi "łatwość" myli się z "taniość".
Nie chcąc płacić za MMSa przeskoczą przez 10 płotek aby wysłać obrazek z e-maila i nazwą to "łatwość".

Data: 2015-10-11 16:00:48
Autor: Budzik
Dual SIM
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

[...]

W dobie ogolnie dostepnych taryf wszystko za darmo to chyba nie o to chodzi.
MMS mogłby sie rozwijać powoli w mms 2.0 ktory dawałby mozliwość wysyłania zdjęć w niezmienionej wielkości.

Data: 2015-10-13 08:49:51
Autor: Pszemol
Dual SIM
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA530B4C3FCC84budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

O to, o to. Przeczytaj cały wątek. Ze względów FINANSOWYCH,
żadnych innych, gostek ma dwa SIMy, na jednym GSM na drugim
internet.

MMS mogłby sie rozwijać powoli w mms 2.0 ktory dawałby
mozliwość wysyłania zdjęć w niezmienionej wielkości.

Tylko po co, skoro MMS nie do tego służy aby wysyłać offsety
CMYK plakatu w formacie A0 i rozdzielczości 1080 dpi do drukarni.

Data: 2015-10-17 10:10:46
Autor: internet savage cleaning of the carcase
SKRAJNA TROLL-locha, lampucera pszemol z ilorazem inteligencji = MINUS siedemdziesiat
"pszemol usraelska PODINSEKTA" <pszemol@polpox.com> sulcus in message:

... parszywe *LAJNO* do potegi *DEBILIZMY* ocenzurowano!

wiedzmo myj pizde, *CUCHNIESZ* *GLUPOTA* jak typowa usraelska SZMATA!,

*WYPIERDALJ* STAD TROLL-locha !!!

*NATYCHMIAST* *WYPIERDALJ* STAD TROLL-locha !!!

a wy *chuje* nie *trollujcie* z ta locha, bo zaliczacie sie
jak ona do *PODINSEKTOW* !!!

――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――
taki http://tinyurl.com/pfvt6kb koniec czeka najparszywsze scierwo
universum: usrael, angoli i neofaszystow germanskich
――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――――

Data: 2015-09-26 01:42:50
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-25 o 23:26, Liwiusz pisze:

[...]

dlatego, że mmsy to zgwałcenie po rozdzielczości i kompresji, zdjęcia z nich w dobie 13mpx aparatów w komórkach są zwyczajnie słabe. Biorąc pod uwagę, że każdy ma teraz jakiś pakiet danych (a ci z DS mają zapewne lepszy niż ci bez :P) to łatwiej/przyjemniej/lepiej wysłać jest takie treści za pomocą maila, facebooka i innych podobnych.

Data: 2015-09-26 08:22:17
Autor: Liwiusz
Dual SIM
W dniu 2015-09-26 o 01:42, PlaMa pisze:
dlatego, że mmsy to zgwałcenie po rozdzielczości i kompresji, zdjęcia z
nich w dobie 13mpx aparatów w komórkach są zwyczajnie słabe.

Do obejrzenia na telefonie rozdzielczość jest wystarczająca.

Chyba nie czytałeś tego co napisałem.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-26 12:32:24
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-26 o 08:22, Liwiusz pisze:

Chyba nie czytałeś tego co napisałem.

przeczytałem ale bazując na moich doświadczeniach uważam to za godzenie się na zbyt wielkie kompromisy żeby sprostać niepotrzebnym problemom. Użycie tego jako argumentu kontra DualSIM uważam już za całkowitą pomyłkę.

Data: 2015-09-28 00:49:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"PlaMa" 5605dbf9$0$566$65785112@news.neostrada.pl

nich w dobie 13mpx aparatów w komórkach są zwyczajnie słabe. Biorąc pod

13mpix, 2 GiB RAMek, 32 GB flaszki, ale MMS z minionej epoki.
Ktoś tu (na grupie) napisał, że 90% ludzi nie doinstalowuje
aplikacji, ale korzysta z tego, co otrzyma razem z telefonem.

Widziałem wiele netowych recenzji androidowych smartfonów -- zazwyczaj
,,zapominano'' tam o możliwości doinstalowywania aplikacji ze sklepu.

IMO aplikację Sklep producenci mogliby dawać, ale innych
aplikacji -- mogliby oszczędzić. Ale to moje zdanie. Ja
raczej nie zainwestuję w gigabajty RAMek i w dziesiątki
gigabajtów flaszek, aby następnie z tego nie korzystać...

Takoż z dużym ekranem i dobrą kamerką -- tylko do MMSów? :)

BTW -- nie korzystałem dotąd z MMSów.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-28 02:40:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Eneuel Leszek Ciszewski" mu9s16$k8t$1@node1.news.atman.pl

Widziałem wiele netowych recenzji androidowych smartfonów -- zazwyczaj
,,zapominano'' tam o możliwości doinstalowywania aplikacji ze sklepu.

Opisywano zalety i wady preinstalowanych aplikacji (choćby odtwarzaczy
video) tak, jakby te aplikacje mogły wyznaczać granice przydatności
opisywanego smartfonu.

Jakby opisując samochód -- fabrycznie zamknięte szyby w drzwiach nie
gwarantują... ;)

I najważniejsze -- niemal nigdy w tych recenzjach nie ma informacji
o ilości miejsca przeznaczonego na aplikacje. Zwykle te opisy mają
taką (maziowatą?) postać:

 -- telefon wyposażono pamięć o rozmiarze/przestrzeni 16 GB,
    którą można rozszerzyć o kartę...

-=-

Księżyc nadal biały... Może wie, że czasy czerwonych przeminęły
wraz z wiatrem histori...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-11 08:03:24
Autor: Pszemol
Dual SIM
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:mu4e75$3c3$1node1.news.atman.pl...
[...]

Popieram.
W smartfonach, MMSy są tak naturalne że nie ma sensu dyskusja.
Nie tylko fotka, można wysłać inne rzeczy, nawet krótkie filmy.

Data: 2015-09-26 09:18:04
Autor: Trybun
Dual SIM
[...]

Ale jakie "atrakcje" oferuje w stosunku do stałej oferty innych operatorów? A co do innych ofert, skalkulowałeś ten zakup startera i inne związane z tym wydatki?
  To nie wymysł, bo tak właśnie wyglądają realia takich ofert.

[...]

Blokuje wyłączenie transferu danych dla jednej karty, jest to zawsze ta karta przeznaczona do rozmów i wysyłania wiadomości.

Wysyłam/używam MMSy/ów bo mogę to robić:-P

P.S. co to jest ten/ta "DS"?

Data: 2015-09-26 12:39:04
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-26 o 09:18, Trybun pisze:

[...]

oczywiście że tak i zawsze byłem na plus bez praktycznie wad takiego rozwiązania (argument, że mmsy nie dochodzą jest a: nieprawdą, b: totalnie bez znaczenia [IMO oczywiście])

Blokuje wyłączenie transferu danych dla jednej karty, jest to zawsze ta
karta przeznaczona do rozmów i wysyłania wiadomości.

A: zaleĹźy od telefonu,
B: jeżeli A nie wyszło ci pomyślnie to: możesz się przełączyć SIMa na tryb "net" jednym kliknięciem,
C: w najgorszym przypadku (słaby telefon, słaby soft, słabe rozwiązania) w dualsim nadal masz CAŁĄ funkcjonalność singlesima + możliwe dodatkowe rozwiązania.

Wysyłam/używam MMSy/ów bo mogę to robić:-P

Nie rozumiem, ale nie oceniam :P Jednak w jaki sposób DS ci broni ich używać?

P.S. co to jest ten/ta "DS"?

skrĂłt.

Data: 2015-09-27 09:26:47
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-26 o 12:39, PlaMa pisze:
[...]

U mnie nie zupełnie odwrotnie, w telefonie zupełnie mi nie potrzeba aż takiego dużego limitu, w zupełności wystarcza doładowanie za 3zł a`la 25MB w Play. Oczywiście doładowuje tylko wtedy gdy to mi jest potrzebne. Np. gdy jadę w Polskę i potrzebuję nawigacji online.
To że nie dochodzą MMSy jest najprawdziwszą prawdą.

Blokuje wyłączenie transferu danych dla jednej karty, jest to zawsze ta
karta przeznaczona do rozmów i wysyłania wiadomości.

A: zaleĹźy od telefonu,
[...]

A/ Raczej od operatora. Bo bawiąc się w Aero2 nie masz wyboru.
B/ Tak, i wysłać z innego numeru? I to ma być jakieś akceptowalne rozwiązanie??
C/ Tak, te rozwiązania to najlepiej zaraz na początku dezaktywować jeden z SIMĂłw (w moim wypadku).  Jedynym plusem jest to Ĺźe te dwusimowe aparaty nie wymagają dopłaty za swoją funkcję w stosunku do standardowych.

Wysyłam/używam MMSy/ów bo mogę to robić:-P

Nie rozumiem, ale nie oceniam :P Jednak w jaki sposób DS ci broni ich używać?

To proste, telefonu kupuje przede wszystkim do rozmów na odległość i wysyłania wiadomości. Brak możliwości wysyłania wiadomości graficznych to poważna wada.

Tylko DS, to wymuszany rozdział kart na tą do rozmów i na tą do transferu danych, ale to właśnie ten rozdział powoduje to że MMSów nie można wysyłać z karty wybranej do rozmów i wiadomości. Być może w jakichś ultranowoczesnych telefonach te funkcje działają inaczej, jednak wszystkie dwusimowce które znam maja tak to właśnie skonfigurowane.

Data: 2015-09-27 17:00:20
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-27 o 09:26, Trybun pisze:

[...]

Zadam ci jedno pomocnicze pytanie - twój operator nie informuje cię, że szedł mms i nie doszedł?

Blokuje wyłączenie transferu danych dla jednej karty, jest to zawsze ta
karta przeznaczona do rozmów i wysyłania wiadomości.
A: zaleĹźy od telefonu,
[...]

Od telefonu, ale niech mnie ktoś skoryguje proszę - DSA z własnym nadajnikiem blokuje net na jednym slocie?

A wysyłania mmsów z Aero nie rozumiem i nie komentuję

B/ Tak, i wysłać z innego numeru? I to ma być jakieś akceptowalne
rozwiązanie??

Czemu z innego? Totalnie odpadłem.
Chcesz wysłać mms'a, ale karta jest "GSM Only". Klikasz zmień transmisję danych z SIM1 na SIM2 i 15sekund później wysyłasz mmsa.
Rozumiem, że może to powodować traume u niektórych ale dalej twierdzę, że skala problemu w swej istocie ociera się o przysłowiowy ból d... pupy :P

C/ Tak, te rozwiązania to najlepiej zaraz na początku dezaktywować jeden
z SIMĂłw (w moim wypadku).  Jedynym plusem jest to Ĺźe te dwusimowe
aparaty nie wymagają dopłaty za swoją funkcję w stosunku do standardowych.

W końcu, czyli kupując DS masz całą funkcjonalność SS  + ewentualne dodatkowe. Skoro moĹźesz to mieć w tej samej cenie to dlaczego "nie warto kupować Dual SIMa"?

Nie rozumiem, ale nie oceniam :P Jednak w jaki sposĂłb DS ci broni ich
używać?
[...]

Jesteś do tyłu z nowościami po prostu i powtórzyć trzeba dosadnie - z DS możesz korzystać tak samo jak z SS. Kwestia wyboru do potrzeb.

Data: 2015-09-27 10:42:14
Autor: krzysztofsf
Dual SIM
W dniu niedziela, 27 września 2015 17:00:22 UTC+2 użytkownik PlaMa napisał:

[...]

Ty jestes do tylu z nowosciami.

Sa nawet bardzo dobre telefony, w ktorych na sztywno jest przypisany podzial slotow na ten z 4G i ten z 2G (wykluczajace jakakolwiek transmisje danych, lacznie z MMS)

Data: 2015-09-27 23:54:14
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-27 o 19:42, krzysztofsf pisze:

Ty jestes do tylu z nowosciami.
Sa nawet bardzo dobre telefony, w ktorych na sztywno jest przypisany podzial slotow na ten z 4G i ten z 2G (wykluczajace jakakolwiek transmisje danych, lacznie z MMS)

Jednak to ty jesteś do tyłu. Są nawet tanie smartphony, które pozwalają softwareowo przełączać tryby na slotach SIM.

Data: 2015-09-27 21:24:10
Autor: krzysztofsf
Dual SIM
Oczywiscie, ze sa. Stanowia nawet wiekszosc. Natowiast Ty nie miales pojecia o istnieniu innych, z modemem zdefiniowanym na stale do jednego ze slotow.

Data: 2015-09-28 19:15:32
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-28 o 06:24, krzysztofsf pisze:

nie miales pojecia o istnieniu innych, z modemem zdefiniowanym na stale do jednego ze slotow.

skąd wyciągnąłeś takie wnioski?

Data: 2015-09-28 11:01:10
Autor: krzysztofsf
Dual SIM
W dniu poniedziałek, 28 września 2015 19:15:32 UTC+2 użytkownik PlaMa napisał:
W dniu 2015-09-28 o 06:24, krzysztofsf pisze:

> nie miales pojecia o istnieniu innych, z modemem zdefiniowanym na stale do jednego ze slotow.

skąd wyciągnąłeś takie wnioski?

Cytuje

Data: 2015-09-28 21:14:07
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-28 o 20:01, krzysztofsf pisze:

[...]

Ok, a teraz wytłumacz jak z tego zdania wyciągnąłeś wniosek, że nie zdaję sobie sprawy z istnienia telefonów ze sztywno przypisanymi slotami (jak np. mój ś.p. v987)?!

Data: 2015-09-28 12:26:14
Autor: krzysztofsf
Dual SIM
W dniu poniedziałek, 28 września 2015 21:14:07 UTC+2 użytkownik PlaMa napisał:

> [...]

Ok, a teraz wytłumacz jak z tego zdania wyciągnąłeś wniosek, że nie zdaję sobie sprawy z istnienia telefonów ze sztywno przypisanymi slotami (jak np. mój ś.p. v987)?!

Poniewaz zamiast pisac o traumach obrazajac przedpisce, napisalbys "wiekszosc modeli dziala tak jak opisalem" lub cos podobnego, pozostawiajacego mozliwosc niemoznosci sprzetowej opisanych przelaczen.

Data: 2015-09-28 21:40:02
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-28 o 21:26, krzysztofsf pisze:

Poniewaz zamiast pisac o traumach obrazajac przedpisce, napisalbys "wiekszosc modeli dziala tak jak opisalem" lub cos podobnego, pozostawiajacego mozliwosc niemoznosci sprzetowej opisanych przelaczen.

Nie wydaje mi się żebym gdziekolwiek obraził Trybuna. Jeżeli tak by było to z pewnością by mnie upomniał.

Mój post sięgał stwierdzenia, że DS nie pozwalają na to czy tamto, co było nieprawdą bo jak najbardziej można takie efekty osiągnąć, co wiem z własnego doświadczenia (DSS w moim K3Note) lub opisów w internecie (DSA - tutaj nie mam 100% pewności).

Nie odpowiadam za nadinterpretacje i dziwne uproszczenia, których autorem jesteś ty.

> pozostawiajacego mozliwosc niemoznosci sprzetowej opisanych przelaczen.

To chyba jest nie po polsku, przykro mi ale nie rozumiem.

Data: 2015-09-28 03:51:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"PlaMa" 56086585$0$27522$65785112@news.neostrada.pl

Sa nawet bardzo dobre telefony, w ktorych na sztywno jest przypisany podzial slotow na ten z 4G i ten z 2G

Monster ma slot uniwersalny i 2G_only.

(wykluczajace jakakolwiek transmisje danych, lacznie z MMS)

Ja mam dostęp do netu via 2G.

Są nawet tanie smartphony, które pozwalają softwareowo przełączać tryby na slotach SIM.

Tak ma badziewny Overmax.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-29 01:45:38
Autor: animka
Dual SIM
W dniu 2015-09-27 23:54, PlaMa pisze:
[...]

Na moim LG co leży w szafie jest przełącznik do przełączania kart, ale nie ma za to GSM 1800 i z Aero2 nici są.
Zaś Aero2 to

--
animka

Data: 2015-09-28 10:47:36
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-27 o 19:42, krzysztofsf pisze:
Sa nawet bardzo dobre telefony, w ktorych na sztywno jest przypisany podzial slotow na ten z 4G i ten z 2G (wykluczajace jakakolwiek transmisje danych, lacznie z MMS)

Czy mój jest dobry, nie wiem, nie ma on jednak na sztywno przypisanych slotów. Ale w niczym to mi nie ułatwia sprawy, jeżeli chodzi choćby o to omawiane swobodne wysyłanie MMów.

Data: 2015-09-28 10:53:07
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-27 o 17:00, PlaMa pisze:
[...]

Nie, na ekranie ciągle widać że jest wysyłany. A np. gdy korzystałem z Orange to przy otrzymywaniu dostawałem od sieci SMSa że jest do mnie adresowana wiadomość graficzna którą mogę obejrzeć po wejściu na stronę WWW.Orange.pl.
Przy obecnym korzystaniu z usług  Play nie ma takiego powiadamiania.

Blokuje wyłączenie transferu danych dla jednej karty, jest to zawsze ta
karta przeznaczona do rozmów i wysyłania wiadomości.
A: zaleĹźy od telefonu,
[...]

Krótko proszę - masz i używasz, czy tylko spekulujesz?

A wysyłania mmsów z Aero nie rozumiem i nie komentuję

Mówimy o drugiej karcie, tej wybranej do rozmów i wiadomości.

[...]

Druga karta to inny numer telefonu. Chyba nie dajesz znajomym dwu numerĂłw telefonu?

[...]

Bo biorąc pod uwagę potrzeby wątkotwórcy (moje także) raczej nic nie skorzysta na takim rozwiązaniu. A tu dualsim dodatkowo jest ujęty jako jedno z głównych kryteriów.

Jasne, po wyłączeniu jednego slotu.

Data: 2015-09-28 19:28:25
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-28 o 10:53, Trybun pisze:

[...]

Hmm... ja pamiętam, że przychodziły powiadomienia, że szedł mms ale nie doszedł... ale to lata temu było jak ostatni raz mmsa odebrałem :)

Od telefonu, ale niech mnie ktoś skoryguje proszę - DSA z własnym
nadajnikiem blokuje net na jednym slocie?
Krótko proszę - masz i używasz, czy tylko spekulujesz?

Ale bardzo krótko - mam DSS a o DSA się dopytuję na wszelki wypadek.

Druga karta to inny numer telefonu. Chyba nie dajesz znajomym dwu
numerĂłw telefonu?

.... ale teraz to juĹź sobie jaja ze mnie robisz :/

Bo biorąc pod uwagę potrzeby wątkotwórcy (moje także) raczej nic nie
skorzysta na takim rozwiązaniu. A tu dualsim dodatkowo jest ujęty jako
jedno z głównych kryteriów.

czemu nie skorzysta?

Jesteś do tyłu z nowościami po prostu i powtórzyć trzeba dosadnie - z
DS możesz korzystać tak samo jak z SS. Kwestia wyboru do potrzeb.
Jasne, po wyłączeniu jednego slotu.

W ostateczności. Nadal masz wybór, czego SS Ci nie daje.

Data: 2015-09-30 09:21:37
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-28 o 19:28, PlaMa pisze:
[...]

Być może na dzień dzisiejszy nawet Orange zaniechał takiego powiadamiania SMSem o MMSie.

[...]

W tym temacie nie wiem nic więcej od ciebie. Jednak biorąc na logikę nie może być tak że w telefonie są jednocześnie czynne 2 karty na usługi netowe.

Druga karta to inny numer telefonu. Chyba nie dajesz znajomym dwu
numerĂłw telefonu?

... ale teraz to juĹź sobie jaja ze mnie robisz :/

Nic podobnego, próbuję tylko wyjaśniać jak się sprawy mają.

Bo biorąc pod uwagę potrzeby wątkotwórcy (moje także) raczej nic nie
skorzysta na takim rozwiązaniu. A tu dualsim dodatkowo jest ujęty jako
jedno z głównych kryteriów.

czemu nie skorzysta?

Bo znacznie ograniczy sobie w ten sposób użyteczność telefonu.

[...]

No niby racja, ale w praktyce to juş nie jest z tym tak róşowo.

Data: 2015-10-11 08:21:20
Autor: Pszemol
Dual SIM
"PlaMa" <mariush.p@wupe.pel> wrote in message news:56080483$0$8378$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Trauma może być większa, gdy w momencie przełączenia telefon
uzna że właśnie przyszedł czas na dociągnięcie upgrade 100 megowej
apki albo dociągnięcie 25 mega obrazków na facebooku i zamiast
MMSa musisz zapłacić za każdy taki meg odebrany w tle 2zł :-)

Nazwijmy to prosto z mostu: Dual SIM (DS) to niestety rzeĹşbiarstwo
i druciarstwo - dla oszczędności finansowych godzisz się na pewne
niedogodności, pewne utrudnienia, bieg przez płotki zamiast po równej.

[...]

Choćby dlatego, że telefonów z DS jest znacznie mniej niż tych Single SIM
więc patrząc tylko na te DS mocno ograniczasz swój wybór.

[...]

Który telefon DS wiesz, że nie wymusza rozdziału kart SIM na tą do rozmów i tą do netu?

Data: 2015-09-28 02:47:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Trybun" 56079a31$0$8378$65785112@news.neostrada.pl

w zupełności wystarcza doładowanie za 3zł a`la 25MB

Mnie też -- toteż wybieram lejek VirginM.

   32kb/s*3600s/h*24h/d*30d/m daje 8 GB miesięcznie

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-28 10:46:53
Autor: Trybun
Dual SIM

"Trybun" 56079a31$0$8378$65785112@news.neostrada.pl

w zupełności wystarcza doładowanie za 3zł a`la 25MB

Mnie też -- toteż wybieram lejek VirginM.

  32kb/s*3600s/h*24h/d*30d/m daje 8 GB miesięcznie

Wypróbowałem, jednak dla moich potrzeb internetowych w telefonie jest to za słabe łącze.

Data: 2015-09-28 19:30:34
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-28 o 10:46, Trybun pisze:

Wypróbowałem, jednak dla moich potrzeb internetowych w telefonie jest to
za słabe łącze.

to rzeczywiście seks oralny przez szkło, niemniej jaklo ciekawostkę dodam, że wystarczy by obsłużyć ostrzeżenia Yanosika :) to już coś do samochodowego Media Center na androidzie :)

Data: 2015-09-29 23:18:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"PlaMa" 56097938$0$8383$65785112@news.neostrada.pl

to rzeczywiście seks oralny przez szkło, niemniej jaklo ciekawostkę dodam, że wystarczy by obsłużyć ostrzeżenia Yanosika :) to już coś do samochodowego Media Center na androidzie :)

M@ile, grupy dyskusyjne, pogoda, AGPS, NTP, wiadomości
z małymi obrazkami, aplikacje bankowe...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-30 09:20:34
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-28 o 19:30, PlaMa pisze:
[...]

U mnie o Yanosiku mogłem zapomnieć, nie był w stanie nawet wystartować... Nawet ten niewymagający solidnego łącza netowego Rysiek nie bardzo dawał sobie radę. Często gubił obraz mapy i w ogóle nie był w stanie podawać komend głosowych...

Data: 2015-09-30 11:34:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Trybun" 560b8d3a$0$22595$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Jak już napisałem -- 25 MB miesięcznie z szybkością lejka
Virgin daje mniej niż 5 minut dziennie. Jeśli Twoje Ryśki
ciągną zdecydowanie szybciej, niż zezwala lejek -- raczej
25 MB dla Ciebie to mało. Albo -- rzadko używasz tych Ryśków.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-01 14:20:58
Autor: Trybun
Dual SIM

[...]

Z Ryśkiem nie sprawdzałem, ale np. zużycie transferu na trasie Poznań-dom (220km)  przy używaniu programu Google Maps (stosunkowo ciężki program jeśli bierzemy pod uwagę zapotrzebowanie na net), wyniosło 6MB. A więc da się żyć z limitem 25MB i normalnym (pod względem prędkości) łączu.

Data: 2015-10-02 00:55:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Trybun" 560d2522$0$594$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Większa część autostradą? Powiedzmy -- 2 godziny jazdy,
czyli 120 minut, 7200 sekund -- > 225 Mb na lejku VirginM.

Albo inaczej -- 6MB to jakieś 60Mb? Niech będzie 48Mb.
48Mb/7200s daje 6.83 Kb/s -- ponad 4 razy mniej niż daje lejek.

przy używaniu programu Google Maps (stosunkowo ciężki program jeśli bierzemy pod uwagę zapotrzebowanie na net),

Zważywszy możliwość pracy w offlajnie...

wyniosło 6MB. A więc da się żyć z limitem 25MB i normalnym (pod względem prędkości) łączu.

Nigdy nie byłem mocny w rachunkach...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-02 12:00:05
Autor: salto en la parte superior del pene
Dupal SUM
Eneuel wrote:
Albo inaczej

http://tinyurl.com/ps23hzc

Data: 2015-10-03 11:22:15
Autor: Trybun
Dual SIM

[...]

Nie znam kategorii, coś powyżej normalnej drogi a mniej niż expresówka, dopuszczalna prędkość na niej  to 100 km/h. Jednak tu nie chodzi o sama jazdę na trasie, łącznie z jazdą po Poznaniu zajmie mi to jakieś 6 godzin. I jak na tak długi okres nie jest to zbyt wygórowane zużycie transferu. Dodam tylko że próbę robiłem na Samsungu Monte, który to telefon nie ma w zwyczaju łączyć się z internetem wtedy gdy użytkownik go o to nie poprosi.
Nie wiem co tymi wyliczeniami chcesz powiedzieć, ale to przecie tak nie idzie. Nawigacje on-line pracują inaczej niż np. zwykle pobieranie danych z netu.

przy używaniu programu Google Maps (stosunkowo ciężki program jeśli bierzemy pod uwagę zapotrzebowanie na net),

Zważywszy możliwość pracy w offlajnie...

Nie znam tych możliwości. W praktyce od kiedy zacząłem używać tabletu, czy smartfona to wcale nie korzystam z Google Maps.

wyniosło 6MB. A więc da się żyć z limitem 25MB i normalnym (pod względem prędkości) łączu.

Nigdy nie byłem mocny w rachunkach...

A to proste - Gdy wyjeżdżam na trasę po Polsce to włączam sobie 25MB za 3 zł, i mam (normalny) internet \w telefonie na swoje potrzeby.

Data: 2015-10-03 19:30:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Trybun" 560f9e42$0$8377$65785112@news.neostrada.pl

Poznań-dom (220km)

łącznie z jazdą po Poznaniu zajmie mi to jakieś 6 godzin.

Nieźle.

Więc koryguję:

   675 Mb na lejku VirginM <-- tyle byś mógł pobrać w 6 godzin lejkiem
   2,28 Kb/s <-- takiej przepustowości potrzebujesz

Zapasy ogromne.

Zważywszy możliwość pracy w offlajnie...

Nie znam tych możliwości. W praktyce od kiedy zacząłem używać tabletu, czy smartfona to wcale nie korzystam z Google Maps.

Aha... Ale piszesz o tej aplikacji jako o przykładowej...
Nie wiem, nie znam, ale zabieram głos.

A to proste - Gdy wyjeżdżam na trasę po Polsce to włączam sobie 25MB za 3 zł, i mam (normalny) internet \w telefonie na swoje potrzeby.

Mnie starczyłby lejek. (dający wielokrotnie więcej, niż wzmiankowane 25 MB)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-07 12:12:30
Autor: Trybun
Dual SIM

[...]

Przecie nie jadę do Poznanie dla samej jazdy.

Jednak jest to za wolne łącze jak na potrzeby nawigacji pracującej w trybie online.

[...]

Bo na niej zrobiłem ten rachunek, czyli podliczenie ilości zużytego transferu na potrzeby nawigacji.

A to proste - Gdy wyjeżdżam na trasę po Polsce to włączam sobie 25MB za 3 zł, i mam (normalny) internet \w telefonie na swoje potrzeby.

Mnie starczyłby lejek. (dający wielokrotnie więcej, niż wzmiankowane 25 MB)

Na pewno, gdy potrzebujesz netu do sprawdzenia pogody, flasha wiadomości i tym podobnych dupereli, to moze być ideałem, natomiast dla moich potrzeb internetowych w telefonie  zwyczajnie jest za słaby.

Data: 2015-10-08 12:54:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Trybun" 5614efec$0$27521$65785112@news.neostrada.pl

Przecie nie jadę do Poznanie dla samej jazdy.

No tak -- jedziesz, aby wypróbować nawigację.

Jednak jest to za wolne łącze jak na potrzeby nawigacji pracującej w trybie online.

Zapewne jadąc z Poznania do Warszawy w 60 minut,
zapewniać będziesz o nieprzekraczaniu dozwolonej
szybkości.

[...]

Na niej zrobiłem rachunek, choć z niej nie korzystam.

[...]

Naśladując Ławrowa: ,,szanuję Twoje poglądy''. ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-15 09:15:46
Autor: Trybun
Dual SIM

"Trybun" 5614efec$0$27521$65785112@news.neostrada.pl

Przecie nie jadę do Poznanie dla samej jazdy.

No tak -- jedziesz, aby wypróbować nawigację.

Przypuśćmy.

Jednak jest to za wolne łącze jak na potrzeby nawigacji pracującej w trybie online.

Zapewne jadąc z Poznania do Warszawy w 60 minut,
zapewniać będziesz o nieprzekraczaniu dozwolonej
szybkości.

A niby z jakiego powodu mam się bawić w bajkopisarza?

[...]

Chociaż wypróbuj pod kontem przydatności gdy jedziesz na lejku VM.

[...]

Tu nie ma nic do szanowania, czy wiary na słowo.. sam w każdej chwili możesz się przekonać możliwościach tego lejka, wystarczy włączyć nawigacje w tryb online i się przejechać.

Data: 2015-10-15 19:09:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Trybun" 561f526e$0$27521$65785112@news.neostrada.pl

Chociaż wypróbuj pod kontem przydatności gdy jedziesz na lejku VM.

Za późno -- VM daje 300 MB na 30 dni, o czym już wiesz.
(300 MB to zdecydowanie więcej, niż potrzebujesz,
o ile Ci wierzyć; 50 wyjazdów na 30 dni)

Tu nie ma nic do szanowania, czy wiary na słowo.. sam w każdej
chwili możesz się przekonać możliwościach tego lejka, wystarczy włączyć nawigacje w tryb online i się przejechać.

Można, ale -- którą nawigację i co
   mapy
     a jeśli mapy, to
       kafelki graficzne
        czy
       cwane informacje
     czy
   komunikaty
nawigacja ma ciągnąć?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-18 09:04:00
Autor: Trybun
Dual SIM

[...]

Lejek podobno nadal będzie obowiązywał. a tak z ciekawości, jaką prędkość oferował lejek na starych zasadach? Bo teraz 32kb/s.

[...]

Choćby Yanosika, czy Google Maps, w normalnej (czyli najlżejszej) wersji.

Data: 2015-10-22 02:36:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Trybun" 5623445f$0$8373$65785112@news.neostrada.pl

Lejek podobno nadal będzie obowiązywał. a tak z ciekawości, jaką prędkość oferował lejek na starych zasadach? Bo teraz 32kb/s.

Taką samą.

[...]

Nie używam.

czy Google Maps, w normalnej (czyli najlżejszej) wersji.

Na razie mam pakiet... Ale już
niewiele ;) pozostało -- tylko 290 MB...

W tablecie jest nadal tylko lejek. Gdy nieco ogarnę ;) się,
odpalę któryś ze starterów Play,zarejestruję i przeniosę do
VM, aby uaktywnić #F.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-22 10:18:19
Autor: Trybun
Dual SIM

"Trybun" 5623445f$0$8373$65785112@news.neostrada.pl

Lejek podobno nadal będzie obowiązywał. a tak z ciekawości, jaką prędkość oferował lejek na starych zasadach? Bo teraz 32kb/s.

Taką samą.

Zadziwiające, kiedyś gdy korzystałem z Orange w ramach abonamentu to po wykorzysaniu limitu lejek wynosił 16kb/s, i był jakimś substytutem prawdziwego łącza, za pomocą kompa dało się przeglądać WP czy wysyłać wiadomości w Usenecie, teraz w telefonie i 32kb/s są jak dla mnie zupełnie nie do użytku.

[...]

Nie prościej aktywować #F na tej karcie VM której teraz używasz?

Data: 2015-10-23 13:07:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Trybun" 56289bb6$0$27521$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Obecne WWW są naładowane ,,obrazkami'', ale poczta
i grupy chodzą bezproblemowo na lejku VM.

Nie prościej aktywować #F na tej karcie VM której teraz używasz?

Mam tam ofertę (czy jak się to zwie) 2012 -- do każdego
doładowania VM dorzuca mi 50%. Aktywacja #F odebrałaby
ofertę 2012 bezpowrotnie. Trochę szkoda. ;)

-=-

Mam dla Ciebie ofertę:

      Do wyboru dwa pakiety:
       - 60Mb/s + WiFi za 29,99 zł*
       - 120Mb/s + WiFi za 29,99 zł*
      Możliwość wyboru jednej z opcji dodatkowych:
       - Internet mobilny 2 GB za 1 zł**,
       - Internet mobilny LTE 20 GB za 19,98 zł**,
       - HBO GO bez opłat nawet przez 3 miesiące***.

      * Podana stawka obowiązuje Abonentów korzystających
      z e-faktury i dotyczy miesiąca aktywacji i 5 kolejnych
      miesięcy świadczenia usługi stacjonarnego Internetu.
      Abonent zobowiązany jest do poniesienia opłaty
      aktywacyjnej w wysokości 9,99 zł. Rabat w opłacie za
      Internet stacjonarny nie zwalnia z obowiązku zapłaty
      za Usługi Dodatkowe oraz Usługę Kompleksową (sprzedaż
      prądu i zapewnienie jego dystrybucji) wymagane warunkami
      Promocji. Usługę Kompleksową świadczy Multimedia Polska
      Energia Sp. z o.o. Minimalny okres wymagany warunkami
      Promocji wynosi 24 miesiące.

      ** Podane ceny obowiązują w miesiącu aktywacji, a następnie
      przez okres 23 pełnych miesięcy kalendarzowych. Abonent
      zobowiązany jest do poniesienia opłaty aktywacyjnej,
      opłat za Usługi Dodatkowe oraz za usługę stacjonarnego
      Internetu w pakiecie 60Mb/s albo 120Mb/s, wymagane
      warunkami Promocji. Minimalny okres wymagany warunkami
      Promocji wynosi 24 miesiące.

      *** HBO GO Net jest Usługą Dodatkową do stacjonarnego
      Internetu. Okres testowania obejmuje miesiąc aktywacji
      usługi HBO GO Net i dwa kolejne miesiące kalendarzowe.
      Po tym okresie usługa zostanie wyłączona.

      https://clk.leadexpert.pl/click?c=TfI35lSx&cr=2q5voPuL&s=NdnT4JTV

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-23 13:12:30
Autor: J.F.
Dual SIM
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n0d4eq$2ho$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A nie lepiej jednak przejsc na #F ?
Po co ci 50% wiecej, skoro teraz sa znacznie tansze, a nawet darmowe pakiety ?

No chyba ze sie boisz, ze Fr. szybko zlikwiduja ... no ale te 50% tez moga zlikwidowac.

J.

Data: 2015-10-24 11:03:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"J.F." 562a1624$0$9567$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Może i lepiej, ale czy ciekawiej?

Po co ci 50% wiecej, skoro teraz sa znacznie tansze, a nawet darmowe pakiety ?

Tego nie wiem. :) Do obserwacji. :)

No chyba ze sie boisz, ze Fr. szybko zlikwiduja ... no ale te 50% tez moga zlikwidowac.

IMO VM będzie ,,likwidowała'' coś na zasadzie dawania czegoś lepszego.
(ludzie zrezygnują z czegoś dobrowolnie -- jak teraz z tej oferty 2012
na rzecz #F) Nie obawiam się likwidacji #F.

BTW -- Orange przysłała mi propozycję 1 GB za free.
IMO #F dokona dużego zamieszania -- inni operatorzy
albo stracą klientów na rzecz VM, albo wymyślą coś
ciekawego.

-=-

   http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Rejonowy/05sierpniaKartaSADx.htm

Z trzema banerami Multimedia.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-23 15:31:39
Autor: Trybun
Dual SIM

[...]

Chyba tak, i te aktualizacje i antywirusy, wszystko to ma swoje zapotrzebowania na net.

Nie prościej aktywować #F na tej karcie VM której teraz używasz?

Mam tam ofertę (czy jak się to zwie) 2012 -- do każdego
doładowania VM dorzuca mi 50%. Aktywacja #F odebrałaby
ofertę 2012 bezpowrotnie. Trochę szkoda. ;)

No, fakt.

-=-

[...]

Dla mnie oferta to przede wszystkim brak abonamentu. I od tego zaczynam rozpatrywanie ofert. Zgoda na opłatę nawet na rok z góry, i nie wiedziec dlaczego ja z takim podejsciem jestem dyskryminowany. I to nie tylko w kwestiach internetowych - chciałbym kupić sama kartę dostępu w C+, mogę nawet zapłacić na dwa lata z góry, tuner własny, i chodzi mi tylko nie podpisywanie żadnych umów, zwrotów sprzętu itd. Jednak Cyfra+ mówi mi abym si e wypchał z tymi swoimi oczekiwaniami..

Data: 2015-10-24 11:14:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Trybun" 562a36ad$0$9572$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Więc wypchaj się ;) -- czyli zaczekaj, aż zmiękną. :)
Ty jesteś klientem, więc oni pracują dla Ciebie.
Nie jest tak, jak niektórym wydaje się, że klient powinien
pracować dla firmy. Klient płaci czy jakoś inaczej daje
zarabiać firmie, ale firma pracuje dla klienta. Co innego
narzucanie warunków niedobrych dla firmy a co innego niechęć
do jakiegoś zniewalania się. :)

Kiedyś Lidl nie przyjmował kartą płatności mniejszych niż 20 pln,
więc ja nie przyjmowałem ;) zakupów w Lidlu. Obecnie w Lidlu można
płacić chyba dowolnie mało za pomocą plastyku. I teraz często kupuję
właśnie tam.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-24 14:37:01
Autor: Trybun
Dual SIM

[...]

Kiedyś zmiękną, tylko że ja już nie będę zainteresowany. Q*wa!! rozpatruję rzecz na lewo i prawo i nadal nie widzę tego czym mogą się kierować usługodawcy że dla klasycznych abonamenciarzy są nawet różne zniżki i masa przywilejów a dla tych co chcą zapłacić raz, z góry tylko propozycja wypchania się...

Data: 2015-09-30 19:03:31
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-30 o 09:20, Trybun pisze:

U mnie o Yanosiku mogłem zapomnieć, nie był w stanie nawet
wystartować...

U mnie nawigacja mieliła chyba z 7min żeby trasę załapać, ale ostrzeżenia działały.

Data: 2015-10-01 14:21:36
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-30 o 19:03, PlaMa pisze:
[...]

Być może i u mnie by wystartował Yanosik po 7 min. Jednak nigdy nie znalazłem tyle czasu na wypróbowanie. Przy codziennej  jeździe trasa w jedną stronę to gdzieś tak około 10 minut;-)

Data: 2015-09-28 19:29:27
Autor: PlaMa
Dual SIM

w zupełności wystarcza doładowanie za 3zł a`la 25MB
Mnie też -- toteż wybieram lejek VirginM.
   32kb/s*3600s/h*24h/d*30d/m daje 8 GB miesięcznie

weź to chłopie rozpisz po ludzku bo nic nie załapałem.

Data: 2015-09-29 10:32:36
Autor: Liwiusz
Dual SIM
W dniu 2015-09-28 o 19:29, PlaMa pisze:

w zupełności wystarcza doładowanie za 3zł a`la 25MB
Mnie teĹź -- toteĹź wybieram lejek VirginM.
   32kb/s*3600s/h*24h/d*30d/m daje 8 GB miesięcznie

weź to chłopie rozpisz po ludzku bo nic nie załapałem.

Na lejku 32kb/s ściągnie 8gb miesięcznie. Nie sprawdzałem poprawności
wyliczeń.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-29 20:06:40
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-29 o 10:32, Liwiusz pisze:

    32kb/s*3600s/h*24h/d*30d/m daje 8 GB miesięcznie
weź to chłopie rozpisz po ludzku bo nic nie załapałem.
Na lejku 32kb/s ściągnie 8gb miesięcznie. Nie sprawdzałem poprawności
wyliczeń.

to chyba wyliczenia wynikające z miłości do mnożenia, bo niewiele więcej są warte :P

Data: 2015-09-29 20:59:12
Autor: Liwiusz
Dual SIM
W dniu 2015-09-29 o 20:06, PlaMa pisze:
[...]

Jak to eneuel - pogawędzi, a niewiele zrobi.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-29 23:25:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Liwiusz" muen21$i0i$1@node1.news.atman.pl

to chyba wyliczenia wynikające z miłości
do mnożenia, bo niewiele więcej są warte :P

Jak to eneuel - pogawędzi, a niewiele zrobi.

Dla mnie lejek Virgin jest lepszy od Aero2 Solorza.
Niedawno zawiesiła się hybryda TPlinka, przez co
miałem dostęp tylko lejkowy -- nie narzekałem.

Rozmowa zaczyna się od 25 MB miesięcznie:

   "Trybun" 56079a31$0$8378$65785112@news.neostrada.pl

   > w zupełności wystarcza doładowanie za 3zł a`la 25MB

   Mnie też -- toteż wybieram lejek VirginM.

      32kb/s*3600s/h*24h/d*30d/m daje 8 GB miesięcznie

(daje około 80 Gb/miesiąc)

25 MB to znacznie mniej, niż daje ów lejek.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-30 07:40:21
Autor: Liwiusz
Dual SIM

> [...]

  > w zupełności wystarcza doładowanie za 3zł a`la 25MB

  Mnie teĹź -- toteĹź wybieram lejek VirginM.

     32kb/s*3600s/h*24h/d*30d/m daje 8 GB miesięcznie

25 MB to znacznie mniej, niĹź daje Ăłw lejek.

Nie chodzi o to ile można ściągnąć w ciągu miesiąca, tylko jaka jest
chwilowa prędkość. Jak chcę sprawdzić maila raz dziennie, to 25 mb
starczy i nie chcę czekać na sprawdzenie 15 minut na lejku.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-30 11:29:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"Liwiusz" mufsk6$msk$2@node1.news.atman.pl

[...]

Ja też nie chcę. Błąkasz się w zaświatach -- m@ile mają setki
bajtów, czasami pojedyncze kilobajty. Ściąganie pojedynczych
m@ili trwa tyle, co dogadanie się z serwerami -- ściąganie
nie zajmuje czasu nawet na lejku. (pertraktacje z serwerem
nie obciążają łącza)

Animka pojmuje z tego tyle, co Ty, ale ona (w odróżnieniu do
Ciebie) ma świadomość swej niewiedzy. :)

25 MB z lejkiem Virgin to kilka minut dziennego transferu.

25MB to około 250Mb (mnożenie przez 8 nie zawsze ma sens,
choć i 10 niekoniecznie jest trafnym współczynnikiem)
250Mb/32Kb to 8000 -- nieco ponad 133 minuty miesięcznie.

Mniej niż 5 minut dziennie. (4 minuty i 23 sekundy)

Zapewne mając 25 MB miesięcznie trzeba wyłączyć wszystkie
aplikacje typu pogoda -- ciągnące informację w tle. Jesteś
raczej teoretykiem; ja -- pragmatykiem.

-=-

Na lejku nie można oprzeć VoIPa i radia netowego. Po co mi VoIP
w czasach niemal darmowych połączeń GSM? I po co mi to radio?

Nad Solorzem Virgin góruje: stabilnością; niskim poborem
energii w telefonie; kosztem; mieszczeniem na jednej SIMce
i rozmów, i netu; brakiem kapci; możliwością korzystania z 2G...
(zazwyczaj tylko jeden slot obsługuje 3G)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-25 23:58:12
Autor: animka
Dual SIM
W dniu 2015-09-25 10:41, Trybun pisze:
Po prostu nie warto kupować takiego telefonu. Mam dwusimiowca,
ale od czasu gdy Aero2 przestało być zdatne do użytku używam tylko
jednego slotu.

Jak skonfigurować modem (połączenie internetowe) Huwey Play-a do aero2 do korzystania w komputerze?
Muszę chyba zacząć korzystać też z tego modemu, bo mnie mój dostawca internetowy robi w bambuko. Znacznie mi obniżyli szybkość połączenia.
Tak btw:
87,4 Mbit/s ile to Mb/sek?
1 Mbit/s ile to Mb/s?

--
animka

Data: 2015-09-26 01:44:45
Autor: PlaMa
Dual SIM
W dniu 2015-09-25 o 23:58, animka pisze:

[...]

Proszę Cię, Aero jest nie do użytku (to ostateczna ostateczność).

Tak btw:
87,4 Mbit/s ile to Mb/sek?
1 Mbit/s ile to Mb/s?

Wikipedię Ci odcięli? Jeden bajt to osiem bitów.

Data: 2015-09-27 13:45:53
Autor: animka
Dual SIM
W dniu 2015-09-26 01:44, PlaMa pisze:
[...]

Czyli będzie to 10,925 Mb/sek. Dzięki.
To jest wolne połączenie, czy jako takie?

--
animka

Data: 2015-09-27 14:57:12
Autor: ALEX Alpha MR
Dual SIM
W dniu 27.09.2015 o 13:45, animka pisze:

[...]

87,4

1 Mbit/s ile to Mb/s?

1. Mylisz megabity=Mb z megabajtami=MB

Wikipedię Ci odcięli? Jeden bajt to osiem bitów.

Czyli będzie to 10,925 Mb/sek. Dzięki.
To jest wolne połączenie, czy jako takie?

Kwestia gustu. Przy łączu 18 Mb/s plik 185 MB sciąga się poniżej minuty. Ale uwzględnij też że nie zawsze sieć jest maksymalnie przepustowa i nie zawsze serwery są tylko dla Ciebie. Czasami transfer słabnie, niezależnie od technologii.
W piątek/sobotę wieczorem transfer jest kiepściutki, za to w niedzielę nad ranem to rewelacja :-)

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2015-09-28 04:10:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"ALEX Alpha MR" 5607e7b1$0$27524$65785112@news.neostrada.pl

To jest wolne połączenie, czy jako takie?

Kwestia gustu.

Wg Solorza i BKomorowskiego -- bardzo szybkie!!
Ale ponoć najnowsze chipy smartfonowe mają wsparcie
dla LTE szybkiego na 600 Mb/s i WiFi ac jeszcze szybszego.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-26 09:19:22
Autor: Trybun
Dual SIM
[...]

Pod Win XP którego używam to dość skomplikowana sprawa. Przede wszystkim trzeba w "połączeniu internetowym" Windows zmienić konfigurację.

Około 10MB/s

Mbit to to samo co Mb/s... Pewnie masz na myśli przelicznik megabitów do megabajtów, czyli Mb>-<MB?

Data: 2015-09-27 13:54:34
Autor: animka
Dual SIM
W dniu 2015-09-26 09:19, Trybun pisze:
[...]

W Win 8 konfiguruje sie drugie i trzecie połaczenie. Trzeba tylko skonfigurować modem (aplikacja w Windows) do połączenia.
Kiedyś miałam skonfigurowane, ale teraz nie mam.
Poszukam w Areo2 jak skonfigurować połączenie przez modem.

Około 10MB/s

Mbit to to samo co Mb/s... Pewnie masz na myśli przelicznik megabitów do
megabajtĂłw, czyli Mb>-<MB?

Nie, tak jak wyżej, ale już wiem. Przeliczyłam.

--
animka

Data: 2015-09-28 10:46:24
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-27 o 13:54, animka pisze:

[...]

Nie masz płytki instalacyjnej od modemu? Może instalator jest już w modemie, Huawei często tak z tym właśnie praktykuje.. Nic wielkiego nie ma w tej konfiguracji modemu pod Aero2, wystarczy w pole APN wpisać "darmowy", i już. Jednak samo "połączenie sieciowe" w Windows także wymaga konfiguracji, trzeba ręcznie wpisać inne niż standardowe DNSy

Data: 2015-09-27 16:45:01
Autor: Czarek
Dual SIM

W dniu 25.09.2015 o 23:58, animka pisze:

87,4 Mbit/s ile to Mb/sek?

87,4 Mbit/s to 87,4 Mb/sek

1 Mbit/s ile to Mb/s?

1 Mbit/s to 1 Mb/s

Zapoznaj się z jednostkami i ich oznaczeniami zanim zaczniesz w tak głupi sposób formułować zapytania.

--
Czarek

Data: 2015-09-29 01:38:21
Autor: animka
Dual SIM
W dniu 2015-09-27 16:45, Czarek pisze:

[...]

Podałam takie jakie podali na speedtest itp.

--
animka

Data: 2015-09-28 04:06:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"animka" 5605c381$0$8366$65785112@news.neostrada.pl

87,4 Mbit/s ile to Mb/sek?

Mb/s to inaczej Mbit/s.
MB/s to inaczej Mbajt/s.

1 Mbit/s ile to Mb/s?

Tyle samo.

-=-

Bajt to 8 bitów, ale w transmisjach do bajtów danych dodawane są
dodatkowe bity, dlatego szybkość 8 bitów na sekundę niekoniecznie
pokryje się z szybkością 1 bajta na sekundę. Obok tych dodatków
mogą być kompresje (pozornie zwiększające szybkość) i powtórki
(praktycznie zmniejszające szybkość) związane z traceniem łączności.
Także przewodowa łączność (ethernet chociażby) obfituje w takie straty.
TCP zakłada dostarczanie wszystkich pakietów, natomiast UDP (znany
z VoIP) zakłada tracenie części pakietów dla ,,dobra sprawy'', jaką
jest zachowanie płynności i szybkości tam, gdzie pakiety dochodzą
w złej kolejności.

-=-

Księżyc ponoć jest krwawoczerwony...

  http://nauka.newsweek.pl/calkowite-zacmienie-ksiezyca-2015-na-zywo,film,371168.html

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-24 21:04:00
Autor: dizel
Dual SIM
On Wed, 23 Sep 2015 12:11:54 +0200, Trybun <ilih@jachu.ru> wrote:

Żadnego.

To zależy od tego kto czego potrzebuje, sam używam androdida z dual
sim i bardzo sobie chwalę.
I wbrew pozorom jest to bardzo proste do obsługi i wygodne.
Jeśli chodzi o dual sim na androidzie to ważniejsza jest kwestia czy
to dual sim active czy standby, choć tych pierwszych za dużo nie ma.

Pozdrawiam

Data: 2015-09-25 01:15:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"dizel" amh80bhak5o8s5tu4g2mstvqkah7v4917t@4ax.com

To zależy od tego kto czego potrzebuje, sam używam
androdida z dual sim i bardzo sobie chwalę.

Ja mam dwa DS i raczej nie chcę już jednosimowego.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-25 10:42:41
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-24 o 21:04, dizel pisze:
[...]

Przecież wątkotwórca wyraźnie napisał do czego potrzebuje telefonu z dwoma kartami...
Jasne że proste, jednak nie mogę się zgodzić że również wygodne.
Akurat w tym wypadku nie ma znaczenia czy telefon działa w standardzie standby czy active, ponieważ jedna karta i tak będzie wyłączona dla rozmów a druga dla transferu.
A swoja drogą możesz mnie oświecić na czym polega ten standard "active"? Na obydwu kartach można jednocześnie transferować dane w necie?

Data: 2015-09-25 13:36:32
Autor: dizel
Dual SIM
On Fri, 25 Sep 2015 10:42:41 +0200, Trybun <ilih@jachu.ru> wrote:

Przecież wątkotwórca wyraźnie napisał do czego potrzebuje telefonu z dwoma kartami...
Jasne że proste, jednak nie mogę się zgodzić że również wygodne.

Bo?

[...]

Akurat w tym wątku nie ma to znaczenia, ale dla niektórych używających
dual sima na pewno ma.

Pozdrawiam

Data: 2015-09-26 09:20:12
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-25 o 13:36, dizel pisze:
[...]

Cała masa powodów. choćby to że chyba wszystkie programy do SMSowania w GP nie są zdolne do tego aby wysyłka i odbieranie można było ustawić na kartę nr2.

[...]

Nie znam zalet standardu "active", a wiec nie mogę mieć zdania w tym temacie. Rad bym coś więcej usłyszeć na potwierdzenie Twojej pewności, tego że "na pewno ma"..

Data: 2015-09-26 13:08:47
Autor: dizel
Dual SIM
On Sat, 26 Sep 2015 09:20:12 +0200, Trybun <ilih@jachu.ru> wrote:

Cała masa powodów. choćby to że chyba wszystkie programy do SMSowania w GP nie są zdolne do tego aby wysyłka i odbieranie można było ustawić na kartę nr2.

No ok, każdy ma swoje zdanie, używam sam dual sim i teraz nie
wyobrażam sobie powrotu do telefonu z jedną kartą.

Nie znam zalet standardu "active", a wiec nie mogę mieć zdania w tym temacie. Rad bym coś więcej usłyszeć na potwierdzenie Twojej pewności, tego że "na pewno ma"..

http://bartoszdul.komorkomania.pl/1432,smartfony-z-obsluga-dual-sim

Generalnie chodzi o baterię bo przy DS active jest odczuwalne szybsze
jej rozładowanie przy standby praktycznie czas pracy jest porównywalny
do smartfona z jedną kartą sim.

Pozdrawiam

Data: 2015-09-26 19:29:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Dual SIM

"dizel" c0vc0bdghoq6otmdgefgm1gveaieor3g6k@4ax.com

Generalnie chodzi o baterię bo przy DS active jest odczuwalne szybsze
jej rozładowanie przy standby praktycznie czas pracy jest porównywalny
do smartfona z jedną kartą sim.

Generalnie ;) wyjęcie SIMki Aero2 wydłużyło bezładowaniowy ;)
(międzyładowaniowy?) czas używania Monstera wielokrotnie.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-09-27 09:28:51
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-26 o 13:08, dizel pisze:
[...]

A ja nie widząc praktycznie żadnych zalet takiego rozwiązanie, po dwu kolejnych dwisimowcach postawiłem powrócić do "normalnego" telefonu.

[...]

To tylko detal, a generalnie problem to nie zużycie baterii a ten wymuszany rozdział na rozmowy a transfer. Czy w tym active nie trzeba wybierać, obie karty są w stanie gotowości do obydwu tych zadań?
I tak już nawiasem - druga karta w trybie aktywności, nawet w standardzie standby to jednak zużywa trochę prądu..

Data: 2015-09-25 10:45:45
Autor: Liwiusz
Dual SIM
W dniu 2015-09-24 o 21:04, dizel pisze:
Jeśli chodzi o dual sim na androidzie to ważniejsza jest kwestia czy
to dual sim active czy standby, choć tych pierwszych za dużo nie ma.

Wyłączanie się podczas rozmowy nieużywanej karty to jakiś wydumany problem.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-25 13:59:47
Autor: WAM
Dual SIM
[...]

SOA #1 U mnie działa.
Xperia M dual
Karta 1: Play
Karta 2: Aero2

MMS przychodzą i wysyłają się.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2015-09-26 09:21:22
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-09-25 o 13:59, WAM pisze:
[...]

Pewnie ten telefon ma funkcje active przy dualsimie. Tak że masz transfer włączony dla obu kart, a przed wysyłaniem telefon pyta z której karty chcesz wysłać? Ale jakoś sobie nie za bardzo wyobrażam aby nie sprawiało to problemów, przecież przy takim ustawieniu system podkradałby na swoje potrzeby transfer także z tej PLAYowej karty...

Data: 2015-10-03 16:53:07
Autor: WAM
Dual SIM
On Sat, 26 Sep 2015 09:21:22 +0200, Trybun <ilih@jachu.ru> wrote:

[...]

Nie wiem, nie orientuje się.
Tak że masz transfer włączony dla obu kart,
W tym modelu wybieram która karta służy do transferu danych (wybrana
nr 2 Aero)
a przed wysyłaniem telefon pyta z której karty chcesz wysłać?
Nie pyta. Jak włączam transfer danych to włącza aero a jak wysyłam mms
to strzałeczki przy ikonie zasięgu idą na karcie nr 1.
Ale jakoś sobie nie za bardzo wyobrażam aby nie sprawiało to problemów, przecież przy takim ustawieniu system podkradałby na swoje potrzeby transfer także z tej PLAYowej karty...
Aby tego uniknąć nie mam w ogóle APN internet dla karty Play. Dla
karty Play mam tylko APN mms. Dla karty Aero mam tylko APN darmowy.

WAM

Data: 2015-10-07 12:13:19
Autor: Trybun
Dual SIM
W dniu 2015-10-03 o 16:53, WAM pisze:
[...]

A tu właśnie możne być "pies pogrzebany"...

Tak że masz
transfer włączony dla obu kart,
W tym modelu wybieram która karta służy do transferu danych (wybrana
nr 2 Aero)

W moim  tak samo jest możliwość wyboru, można także w ogóle wyłączyć transfer.
a przed wysyłaniem telefon pyta z której
karty chcesz wysłać?
Nie pyta. Jak włączam transfer danych to włącza aero a jak wysyłam mms
to strzałeczki przy ikonie zasięgu idą na karcie nr 1.

U mnie jest podobnie, ale w bez systemowym Samsungu Monte. Użycie transferu pokazuje się tylko wtedy gdy użytkownik tego potrzebuje. Jednak jest to tylko jednosimowiec.

[...]

Ja mam odptaszkowane APN Internet dla karty Play. Takoż i aktywny APN MMS dla niej, i za "demokratyczne USA" nie wyślę MMSa gdy nie zaznaczę z powrotem APN Internet w opcjach.

Data: 2015-10-08 18:04:26
Autor: Pszemol
Dual SIM
"DanW" <mybox@wp.pl> wrote in message news:mtsd7t$mh2$1speranza.aioe.org...
zależy mi na telefonie, w którym z jednej karty będzie internet a z drugiej rozmowy. Mam dwa abonamenty w Play z internetem za 9 zł
i w Orange No limit na rozmowy, SMS, MMS bez internetu za 4,99

Sorki że się wtrącę w Twój wątek, ale napisałbyś mi co to za
nazwy abonamentów/promocji używasz aby mieć ten
internet za 9zł/mieś (ile tych gigabajtów tam masz) i no limit
w orange za 5zł? Brzmi to ciekawie...

Data: 2015-10-09 15:00:42
Autor: organization of detecting morons
lampucera pszemol z ilorazem inteligencji = MINUS piecdziesiat
usrael'ska prukwa ze SZCZYkago ze sromem w poprzek najebala kretynizmow:
... pest, dreck, szambo - ocenzurowano

typowa usrael'ska wiedzma, zbiegla z neopeerelu: http://tinyurl.com/o3n5nbg
wypasiona na zapomogowych bonach zywnosciowych; tj. padlinie z mc.kaczka, z
jednorazowa dotacja na srajfuna z wodostrzykiem...

==-- >>> http://tinyurl.com/qbukev5 !!!