Data: 2009-06-04 23:18:49 | |
Autor: złoty | |
Ducato/Master/Boxer/Jumper | |
Rev pisze:
Hej, ...jedno z najlepszych (o ile nie najlepsze) aut dostawczych w swojej klasie. Jak już ktoś wspomniał: Ducato\Jumper\Boxer...to jedno i to samo. Ponoć produkowane nawet w tej samej fabryce i różnią się jedynie kształtem znaczków :). Dopiero w najnowszym modelu są różnice silnikowe. Polecam silnik 2,5 TDI - ciut słabszy od 2,8 ale dużo mnie awaryjny i dużo tańszy w naprawach. Brak koła dwumasowego, mało elektroniki. Niskie koszty utrzymania i napraw. Z lat, które wymieniłeś - dobre zabezpieczenie antykorozyjne OPRÓCZ zawiasów drzwi tylnych. Polecam też zrobić zabezpieczenie antykorozyjne podwozia (o ile auto użytkowane za naszą zachodnią granicą mimo upływu lat i km oraz braku jakiegokolwiek zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia - oprócz fabrycznego - za cholerę nie rdzewieje, to w PL zaczynają się pojawiać minimalne ogniska rdzy. Hmm.. ciekawe co u nas sypią na te drogi w zimie). Przykładowe koszty napraw w PL: wymiana sprzęgła (docisk + tarcza), amortyzatory przód, bębny tył, szczęki tył, tarcze przód, klocki przód, olej + filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza, naprawa rozrusznika, wymiana tłumika (jest tylko 1 ale ogromny!) i jeszcze parę drobiazgów - w nieautoryzowanym warsztacie PL z częściami (i bez faktury): ok. 4700pln w zeszłym roku. ..taniocha. W 2,8 jest już niestety mniej różowo. Aha..i jeszcze jedno: przy zamykaniu drzwi bocznych rozsuwanych ciągnąc za _wewnętrzna_ klamkę\zaczep. Gro osób ciągnie z uporem maniaka za zewnętrzną co z czasem kończy się jej urwaniem. Na szczęście koszt zamiennika to raptem ok. 200 pln (zależy jak poszukasz) i banalna wymiana. Auto w zasadzie bezawaryjne i "nie-do-zajebania" jak to mówią :) Choć oczywiście jak kupisz trupa w stanie rozpaczliwym.....będziesz narzekał. pzdr A. |
|