Duda o doniesieniach

Data: 2015-08-26 21:01:08
Autor: u2
Duda o doniesieniach

http://wpolityce.pl/polityka/263437-prezydent-duda-o-doniesieniach-newsweeka-to-potwarz-i-kolejne-oszustwo-ubolewam-nad-tym

Prezydent Duda o doniesieniach „Newsweeka”: „To potwarz i kolejne oszustwo. Ubolewam nad tym”

opublikowano: 29 minut temu · aktualizacja: 9 minut temu
Fot. wPolityce.pl/TVP Info
Fot. wPolityce.pl/TVP Info

Andrzej Duda był rozmówcą Krzysztofa Ziemca, prowadzącego program „Dziś wieczorem” (TVP Info). Prezydent odniósł się do ostatnich wydarzeń politycznych, a także oskarżycielskiego artykułu opublikowanego przez tygodnik Tomasza Lisa.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Prof. Krasnodębski: „Jak znam niemiecką pragmatykę, to dni pana Lisa w „Newsweeku” są policzone”. NASZ WYWIAD

Duda zapytany o wypowiedź prezydenta Ukrainy Petro Porosznki, powiedział:

     Nie będę komentował słów przeciwnego kraju, który jest moim partnerem, Jeśli chodzi o komentarz, to został wczoraj przedstawiony przez jednego z współpracowników prezydenta, który wyjaśniał, że te kwestie będę przedmiotem naszych zaplanowanych rozmów. Odbyłem rozmowę telefoniczną z prezydentem Poroszenką

— wyjaśnił prezydent.

Głowa państwa podkreśliła, że dojdzie do spotkania przedstawicieli obu prezydentów (Polskę będzie reprezentował prof. Krzysztof Szczerski), którzy ustalą kluczowe kwestie przed spotkaniem przywódców.

Andrzej Duda podkreślił, że włączanie tematu polityki zagranicznej do kampanii wyborczej może być niekorzystne dla państwa.

     Ubolewam,ze mnóstwo ludzi, przede wszystkim polityków zabrało się do komentowania i jest to temat kampanii. Polityka zagraniczna wymaga spokoju. Tymi sprawami zajmuje się ja, prof. Szczerski we współdziałaniu z przedstawicielami MSZ i polskiej dyplomacji – polskimi ambasadorami. Polityka zagraniczna wymaga spokoju i zachęcam do tego, aby nie dać ponosić się emocjom, nie łączmy tego z kampanią. Rozumiem, że wielu polityków chce pojawić się w mediach, ale proponuję, by brać inne tematy

— powiedział prezydent.

Andrzej Duda podkreślił, że jego współpraca z Grzegorz Schetyną do tej pory układała się dobrze.

     Miałem spotkanie z panem ministrem Schetyną, omawialiśmy różne koncepcje. Sam pan minister mówił, że powinno być większe zaangażowanie ze strony polski, a właśnie nad tym teraz pracuję i jestem przekonany, że osiągniemy pozytywne efekty. Mówiłem, że chciałbym, żeby nasza polityka była bardziej aktywna, stanowisko artykułowane, a nasz punkt widzenia dostrzegany. To wymaga jednak spokoju,a nie emocji

— zaznaczył rozmówca Krzysztofa Ziemca.

Andrzej Duda zapytany o postawę rządu, stwierdził:

     No cóż.. Rząd uczestniczy  w kampanii. Ja jestem prezydentem od niedawna, kandydowałem z ugrupowania, które startuje w wyborach. Niektórzy politycy traktują to jako element kampanii. Ubolewam nad tym.

Zapytany o swoją wizytę w Berlinie, podkreślił:

     Będziemy rozmawiali o sytuacji na Ukrainie, o tym co zrobić, by skutecznie uzyskać trwały pokój. Mamy tam ciągle tlący się konflikt, ginąc żołnierze i cywile, strzały słychać codziennie. Nie można tego zaakceptować. Porozumienie mińskie gaśnie. Pytanie, co dalej. O tym chce rozmawiać, bo to dzieje się przy naszej granicy.

Andrzej Duda przyznał również, że będzie rozmawiał z Angelą Merkel nt. baz NATO w Polsce.

     Będę próbował przedstawić nasze stanowisko i uzyskać zrozumienie – na tym opierają się dobrosąsiedzkie stosunki. (…) Dzisiaj NATO jest znacznie szersze, tern proces powinien postępować zgodnie z tym rozszerzeniem, NATO powinno żyć. (…) Mój pogląd podziela p. prezydent Toomas Ilves, z którym też zrozumiałem. Mam nadzieję, że znajdę w tym zrozumienie u naszych partnerów . Będę o tym rozmawiał z Angelą Merkel

— powiedział.

Odnosząc się do kwestii imigrantów, prezydent podkreślił:

     Będę mówił o tym, że chcemy być solidarni z Europą, ale chcę, żeby Europa była solidarna z nami, również w kwestii uchodźców. Trwa konflikt na Ukrainie i gdyby nastąpiła jakakolwiek eskalacja, to jeśli ludzie będą chcieli opuścić swój kraj, to jednym z tych krajów do których zapukają będzie Polska. Już teraz mamy tysiące obywateli ukraińskich, którzy chcą legalizacji swojego pobytu. Ten problem nas dotyka.

Głowa państwa zwróciła również uwagę na kwestię uchodźców spoza Europy.

     Oni faktycznie wymagają pomocy, ale Europa powinna również zając się zwalczaniem przyczyn. (…) Powinna być wspólna reakcja UE, aby zakończyć ten konflikt

— zaznaczył prezydent.

Andrzej Duda zapytany o to, kiedy zwoła RBN, podkreślił:

     RBN zwołam wtedy, kiedy uznam to za stosowne jako prezydent. Oczekuję informacji ws. tego, co dzieje się na Ukrainie, co znajduje się w gestii rządu, abym na tej podstawie mógł podejmować decyzje. Spotkałem się z dwoma ministrami, którzy zajmują się sprawa leżącymi w gestii rezydenta, miałem – jak uważam - dobre rozmowy, więc z mojej strony jest otwartość na współpracę z rządem. (…) Pani premier prowadzi kampanię wyborczą, a ja prowadzę polskie sprawy. Rozmawiam z tymi ministrami, którzy zajmują się tymi sprawami, którymi i ja się zajmuje.

Prezydent odniósł się również do kwestii referendum.

     Przybyli do mnie przedstawiciele reprezentatywnych grup społecznych, którzy zebrali sześć milionów podpisów. (…) To konsekwencja tego o czym mówiłem w kampanii – w polskiej konstytucji powinna nastąpić zmiana, która będzie mówiła jednoznacznie, że jeżeli obywatele zbiorą milion podpisów, to inicjatywa powinna być poddana pod referendum bez względu na opinie Sejmu i Senatu. Przyszli do mnie ludzie, którzy mieli inicjatywy w swoich rękach – to dla mnie reprezentatywne grupy, prosili o złożenie wniosku i ja to zrobiłem jako Prezydent RP, który do tego się zobowiązywał. Jeśli będę otrzymywał inne takie wnioski, to również będę się nad nimi pochylał

— powiedział Andrzej Duda.

Prezydent zapytany o artykuł „Newsweeka”, w którym zarzucono mu korzystanie z pieniędzy Kancelarii Sejmu w celach niezwiązanych z pełnieniem mandatu, powiedział stanowczo:

     To potwarz i kolejne oszustwo. Ubolewam nad tym, ale w tym tygodniku pisano o mnie oczerniając moją rodzinę. Redaktor naczelny tego tygodnika oczerniał w telewizji moją córkę, wszystko okazało się fałszem i pomówieniem. Pisano o moim teściu, który był prześladowany w stanie wojennym za działalność niepodległościową.

Duda odniósł się również do głównego zarzutu artykułu.

     To dotyczyło moich pobytów Poznaniu, gdzie nie prowadziłem wykładów, ale realizowałem moje zadania poselskie, zresztą wystąpili w mediach ludzie, którzy się ze mną spotkali. (…) Zajmowałem się działalnością poselską, nie prowadziłem zajęć dydaktycznych. To co napisano nie jest zgodne z prawdą, jestem w tym przypadku oczerniany, ale cóż… Mamy kampanię wyborczą i niektórzy chcą mnie w tę kampanię wciągnąć

— stwierdził prezydent.

Zapytany o to, czy weźmie udział w referendum zarządzonym na 6 września, powiedział:

     Oczywiście, że pójdę, jeśli zostało ogłoszono, zostało zarządzone przez mojego poprzednika za zgodą Senatu . Udzielę odprowadzi, które uważam za słuszne.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-26 12:17:29
Autor: bronek.tallar
Duda o doniesieniach
Nic to, jest nowe soce Petru:)

Komunikat Ministerstwa Prawdy nr 470: Wschodzce Soce Petru https://www.youtube.com/watch?v=05Vr4EVOCgI

Ledwo tefauen pokazal pierszy raz, a ju 10%, ostatni cud Denata Luska.

Duda o doniesieniach