Dudnienie silnika podczas zjazdu z górki

Data: 2019-07-29 18:01:28
Autor: Marcin N
Dudnienie silnika podczas zjazdu z górki
W dniu 2019-07-28 o 22:44, z pisze:
Zwłaszcza na zimnym silniku podczas zjazdu z górki i hamowania silnikiem, lub na nierównościach gdy ten ciężki silnik diesla ;-) dociąża przód słychać jak jego praca przenosi się bardziej na karoserię.

To nie jest dudnienie. Wprowadzasz w błąd czytaczy.

--
MN

Data: 2019-07-30 00:52:47
Autor: z
W dniu 2019-07-29 o 18:01, Marcin N pisze:

To nie jest dudnienie. Wprowadzasz w błąd czytaczy.

A jakiego słowa użyć? ;-)

PS. W tym samochodzie to nawet czuć na kierownicy i fotelu kiedy wycieraczki "machają" Ciekawa konstrukcja ;-)
Tak wiem... Przesiadłem się z Yarisa i marudzę ;-)

Data: 2019-07-30 19:27:55
Autor: Marcin N
W dniu 2019-07-30 o 00:52, z pisze:
[...]

Nie wiem, jakiego słowa użyć. Wiem za to, co to jest dudnienie: to efekt, jaki powstaje, gdy jest generowany dźwięk o dwóch bardzo bliskich sobie częstotliwościach. Słychać wtedy charakterystyczne wibracje.

Efekt ten pomaga na przykład stroić struny gitary.

--
MN

Data: 2019-07-31 09:03:46
Autor: z
W dniu 2019-07-30 o 19:27, Marcin N pisze:

Efekt ten pomaga na przykład stroić struny gitary.

I dokładnie o to mi chodzi. ;-)
Normalnie odczuwalny dźwięk silnika narasta, potęguje się, dubluje z dużo głośniejszym odczuwalnym na karoserii.

Teraz mi przyszło do głowy opisać to jako hamowanie silnikiem (dużym dieslem) ale w innych momentach: zjazd z górki, dobijanie na nierównościach.

Dudnienie silnika podczas zjazdu z górki