Dudus sie wscieka odkad zamkneli ostatni bar mleczny w Lublinie

Data: 2009-08-24 23:58:09
Autor: boukun
Dudus sie wscieka odkad zamkneli ostatni bar mleczny w Lublinie
  Autor:
  pszczolka

  Data
  2008-07-26 01:18
Skromnie urządzone wnętrze i tanie jedzenie - to przychodzi nam na myśl, gdy słyszymy słowa "bar mleczny". W 2007 przestała funkcjonować ostatnia tego typu placówka w Lublinie.

Podobnie było w nieistniejącym już barze "Racławickim" w Lublinie. Po wejściu do środka, witało nas skromnie, ale schludnie urządzone wnętrze. Pomieszczenie było czyste, regularnie sprzątane. Na ścianie wisiał jadłospis. W menu nie brakowało kotleta schabowego, ziemniaków, surówki i kompotu. "Racławicki" szedł też jednak z duchem czasu - chętni mogli zjeść hamburgera lub frytki. Przy stoliku siedziała pani Kazimiera, która była jednocześnie właścicielką, kasjerką i księgową. Przepracowała w barze 20 lat, od siedemnastu była właścicielką. ("Racławicki" funkcjonował w Lublinie 50 lat). Zatrudniała zaledwie czworo pracowników, gdyż jak mówi: - Ja jestem rygorystyczna w tym sensie, że prowadzę działalność, odpowiadam za to i muszę sobie z tym poradzić. Stąd takie małe zatrudnienie, bo ja robie co tylko mogę, co potrafię, żeby mieć jak najmniejsze zatrudnienie.

Pani Kazimiera z rozrzewnieniem wspomina czasy PRL-u, gdy ciągnęły się długie kolejki zarówno do kasy jak i po odbiór posiłków. Kiedy przyszło "nowe", do jej baru przychodziło coraz mniej osób.

Sytuacja kiedyś, sytuacja dziś

W czasach komunizmu wszystkie bary mleczne były dotowane. Dzięki temu można było znacząco obniżyć ceny posiłków. Obecne władze Lublina nie są zainteresowane udzielaniem pomocy barom mlecznym. - Ja swego czasu chodziłam do urzędu miasta, odwiedziłam trzy pokoje urzędników i nigdzie się nie dowiedziałam niczego na temat dotacji - mówi pani Kazimiera.

Jedyną formą pomocy zaoferowaną przez miasto było obniżenie czynszu. Co z tego, skoro od dwóch lat właścicielka musiała płacić podatek od nieruchomości. - Niestety kiedy pisałam odwołanie w sprawie podatku od nieruchomości, nie otrzymywałam żadnej odpowiedzi. Prowadzę działalność, nieważne czy osiągam zyski mam płacić podatek koniec, kropka. Więc płaciłam - mówi pani Kazimiera.

Oprócz zwykłych klientów, którymi ostatnimi czasy byli głównie Tylko napis na ścianie informuje że bar zamyka swoje podwoje. / Fot. Krzysztof Stanekemeryci, renciści i studenci, bar obsługiwał podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie. Na mocy umowy płacili oni jedynie 4,58 zł za posiłek, który normalnie kosztował około 7 zł. Z tej perspektywy dziwić może podejście władz samorządowych, którym powinno zależeć na zapewnieniu w miarę godziwych warunków życia najuboższym rodzinom.

O tym, że władze miasta nie interesują się upadającymi barami mlecznymi, najdobitniej świadczy chyba wypowiedziane dwa lata temu przez ówczesnego wiceprezydenta Lublina, Zbigniewa Wojciechowskiego zdanie. Skomentował on wtedy zamknięcie baru mlecznego, przy miejskiej starówce następującymi słowami: - Skansen na starym mieście jest niepotrzebny.

  Autor:
  pszczolka

  Data:
  2008-07-26 01:39
Ale sa ciucholandy, gdzie mozna sie tanio przyodziac w poniemieckie lachy.

:)

przedstawiam liste ciuhclandow w ktorych jestem stala bywalczynia...
1) końcowy 26, petla paderewskiego,swietne ciuchy, rowniez dla dzieci, cenowo-
srednio drogo, sa kosze z dzieciecymi ubrankami za 1zl, reszta w kwocieod 3 zl
wzwyz, ubrania damskie super,firmowe rzeczy w przystepnej cenie
2)Ciuchland przy Hranasie 11,nowy towar we w torek, w sobote przecena 50%, w
poniedzialek wiekszosc za 1zl, z towarem roznie bywa, czasammi mozna wybrac
super ciuszki, ceny bardziej niz przystepne, nie ma drogich rzeczy
3) nowy ciuchland,przy ulicy Mieszka I, pod Apteka, towar na wage 15zl/kg, oraz
jeden duzy wieszak z rzeczami po wycenie, ciuszki w super stanie, niektore z
metkami, bardzo duzy wybor maskotek, ciuszkow dla dzieci, ceny
przystepne...codziennie cos nowego, ten jest naprawde super....
4) Grazyny 17, juz ktoras opisywala, w bloku, schodkami w dol, super ciuszek,
mozna wybrac super rzeczy, rowniez dzieciece...
5)Leszka Czarnego,blok 4 pietrowy, miejsce po bylym PTTK, towar łądny, ceny
bardzo nizutkie, w czwartek przecena 50%,duzy wybor ciuszkoe dla dzieci, i
damskich..
http://forum.wprost.pl/glowne/?w=138224

boukun

Data: 2009-08-24 22:09:57
Autor: Andrzej Kokakolski
Dudus sie wscieka odkad zamkneli ostatni bar mleczny w Lublinie
Czemu pisze Pan na temat nie majacy nic wspolnego z polityka?
I dlaczego akurat ulubionym slowem jest "bar",co hebrajsku znaczy "syn"?
Czy naprawde nie moze sie Pan obejsc bez TEJ tematyki? :)

AK

Data: 2009-08-25 00:19:14
Autor: boukun

Użytkownik "Andrzej Kokakolski" <kokakolski.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h6v33l$1am$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak to nie polityka, proszę poczytać komentarze w tematach załączone, jak ludzie ubolewają, że w miejsce dobrych barów mlecznych wstawią KFC z hamburgerem czy gdzie kupisz sobie longera napchanego glutaminianem sodu?

boukun

Data: 2009-08-24 20:55:23
Autor: Aron
Dudus sie wscieka odkad zamkneli ostatni bar mleczny w Lublinie
a czy ktos ci boukun kaze kupowac w KFC?

aron

Data: 2009-08-25 11:38:58
Autor: boukun
Dudus sie wscieka odkad zamkneli ostatni bar mleczny w Lublinie

Uzytkownik "Aron" <aron2004@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:2184f3a7-b599-4430-92c5-e07454ac374bg31g2000yqc.googlegroups.com...
a czy ktos ci boukun kaze kupowac w KFC?

aron

Jeszcze nigdy nie kupowalem syfów...

boukun

Dudus sie wscieka odkad zamkneli ostatni bar mleczny w Lublinie