Dudusiowi pekla opona

Data: 2016-03-08 00:24:46
Autor: Tomasz Pyra
Dudusiowi pekla opona
Dnia Fri, 4 Mar 2016 19:46:47 +0100, J.F. napisał(a):

Nie mam doswiadczenia z peknieta opona ... duzo trzeba przekroczyc, aby w polu wyladowac ?
Czy 140 to az nadto wystarczy ?

Zdjęcia opony:
http://natemat.pl/173641,nowe-fakty-ws-groznego-incydentu-z-udzialem-prezydenta-przebita-opona-pancernego-bmw-miala-5-5-roku

Rok produkcji 2010, ale w sumie nie wiemy ile użytkowana, bo na takie gumy
pewnie jakiegoś wiekiego zbytu nie ma, to nie wiadomo ile leżała w
magazynie.
No chyba że faktycznie to jeszcze "dziewiczy" komplet - to ciekawe ile BMW
ma przebiegu.

Na nieuszkodzonej oponie idać że bieżnik jeszcze był.

No i indeksy - 117T przy 75psi, czyli 1285kg i 190km/h przy 5.17bar.

Data: 2016-03-08 09:36:31
Autor: Shrek
Dudusiowi pekla opona
On 08.03.2016 00:24, Tomasz Pyra wrote:

No i indeksy - 117T przy 75psi, czyli 1285kg i 190km/h przy 5.17bar.

A ogranicznik seryjnie na 210... Ciekawe ile jechali.

Shrek

Data: 2016-03-09 09:21:08
Autor: Ghost
Dudusiowi pekla opona

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1htyzr237p4xb$.7grm6rq5kx5u$.dlg@40tude.net...

Rok produkcji 2010, ale w sumie nie wiemy ile użytkowana

Nie ma znaczenia, opony parcieją i 6 lat to przesada.

Data: 2016-03-09 12:14:28
Autor: J.F.
Dudusiowi pekla opona
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56dfdcf8$0$678$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup
Rok produkcji 2010, ale w sumie nie wiemy ile użytkowana
Nie ma znaczenia, opony parcieją i 6 lat to przesada.

Dostaniesz to na pismie ?
Oczywiscie fachowa opinie i nie pytajac po co ta opinia, no bo wiadomo, rynek jest dwojaki - z jednej strony najchetniej by ci powiedzieli, ze opony trzeba co pol roku nowe, z drugiej - ze 3  lata lezenia na magazynie szkodza wylacznie chinskim oponom  :-)

Guma moze i troche parcieje, ale przez 6 lat nie jest to wielkie. A opona trzyma sie na kordzie :-)

J.

Data: 2016-03-09 12:54:07
Autor: Miroo
Dudusiowi pekla opona
W dniu 2016-03-09 o 12:14, J.F. pisze:
[...]

Dużo zależy od jakości opony. Moje 6-letnie opony zrobiły się tak twarde i śliskie, że do niczego się już nie nadawały. Nawet spokojna jazda małym autem nie gwarantowała bezpieczeństwa. Nie były chińskie, ale prawie: kumho.

Pozdrawiam

Data: 2016-03-09 17:44:22
Autor: J.F.
Dudusiowi pekla opona
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56e0326b$0$689$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ze opona 6-letnia nie nadaje sie do uzytku i grozi rozerwaniem.

Na razie to w EU osiagnelismy consensus - opony do 3 lat mozna traktowac jak nowe.
Tzn 3 lata lezenia w magazynie, nie jezdzenia na pojezdzie.

Mniej sie nie dalo, bo producenci podcieliby wlasnych dealerow i poniesli sami straty :-)

P.S. Artykul ponoc 2010 roku
http://www.michelin.pl/opony/ucz-sie-udostepniaj/poradnik-nabywcy-opon/kiedy-zmienic-opony

"Po pięciu latach użytkowania, opony należy poddawać regularnej kontroli przynajmniej raz w roku. W razie konieczności należy kierować się zaleceniami producenta pojazdu odnośnie wymiany opon pierwszego wyposażenia. Jako środek ostrożności należy przyjąć, że opony używane przez co najmniej 10 lat po dacie produkcji (zobacz jak odczytywać oznaczenia na boku opony) powinny być wymienione na nowe, nawet jeżeli wydają się być sprawne i nadające się do użytku, a ich stopień zużycia nie osiągnął granicy dopuszczanej przez przepisy."

J.

Data: 2016-03-11 09:06:23
Autor: Ghost
Dudusiowi pekla opona

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56e052e7$0$656$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Widzę ze dotarłeś już do raportu i co tam jest na piśmie - odszczekujesz trolling?

Data: 2016-03-11 09:56:19
Autor: J.F.
Dudusiowi pekla opona
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56e27c86$0$688$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jakbym nie widzial starszych opon, to moze bym i uwierzyl i odszczekal.
Ale widzialem i chyba nawet jezdzilem - i one nie pekaja.

A w raporcie widzisz: producent daje 3 lata w magazynie i 2 lata jazdy, general daje 6 lat.
Po 2 latach to opony na pewno nie pekaja.

Takie "zwykle opony" - moze te jednak pekaja :-)

J.

Data: 2016-03-11 10:40:14
Autor: Ghost
Dudusiowi pekla opona

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56e28834$0$22832$65785112@news.neostrada.pl...

Po 2 latach to opony na pewno nie pekaja.

poza tymi co pękły

Data: 2016-03-11 11:28:08
Autor: J.F.
Dudusiowi pekla opona
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56e29285$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
Po 2 latach to opony na pewno nie pekaja.
poza tymi co pękły

Ano, pojedyncze przypadki moga sie zdarzyc, ale poza nimi to prawie zadna prawidlowo uzytkowana opona po 2 latach nie peka.
No moze z wyjatkiem Firestone.

J.

Data: 2016-03-11 22:53:28
Autor: Ghost
Dudusiowi pekla opona

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56e29f30$0$652$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

"prawie" nojapierdolę, długo tak potrafisz robić ze swojej gęby cholewę? doświadczenie pokazuje, że tak

Data: 2016-03-14 18:16:32
Autor: J.F.
Dudusiowi pekla opona
[...]

Nowiutka opona prosto z fabryki potrafi peknac (jak ma wade produkcyjna), wiec nie napisze ze "zadna".
Ale jak wady nie ma, to po dwoch latach nie pekaja.

Inaczej mialbys zakaz jazdy na starszych oponach :-)

J.

Data: 2016-03-18 10:30:37
Autor: masti
Dudusiowi pekla opona
J.F. wrote:

UĹźytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup
UĹźytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
[...]

a na wyjętych ze śmietnika można?
a oni jeĹździli :)

Data: 2016-03-18 11:39:04
Autor: radekp@konto.pl
Dudusiowi pekla opona
Fri, 18 Mar 2016 10:30:37 -0000 (UTC), w <ncglcd$re3$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisał(-a):

> [...]
> Ale jak wady nie ma, to po dwoch latach nie pekaja.
>
> Inaczej mialbys zakaz jazdy na starszych oponach :-)

a oni jeżdzili :)

Takie trendy:
- Dyrektor - pociotek kogoś z PiS
- Minister - najlepiej karany
- Prezesi - preferowani wuefiści
- Opona - ekologiczna - z odzysku
:)

Data: 2016-03-18 11:02:01
Autor: Ghost
Dudusiowi pekla opona

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56e6f1f2$0$687$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

To się zdecyduj, czy "na pewno" czy "prawie na pewno". niechluju językowy.

Dudusiowi pekla opona