Data: 2014-03-02 10:16:05 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Dukumentacja serwisowa | |
O ile sobie przypominam jakiś czas temu było wielkie halo że producenci musza udostępnić dokumentację pozwalającą serwisować samochody niezaleznym warsztatom. Czy ja się przesłyszałem czy faktycznie mamy takie prawo?
|
|
Data: 2014-03-02 11:19:31 | |
Autor: jerzu | |
Dukumentacja serwisowa | |
On Sun, 02 Mar 2014 10:16:05 +0100, Sebastian Biały
<heby@poczta.onet.pl> wrote: O ile sobie przypominam jaki¶ czas temu było wielkie halo że producenci musza udostępnić dokumentację pozwalaj±c± serwisować samochody niezaleznym warsztatom. Czy ja się przesłyszałem czy faktycznie mamy takie prawo? Jest. Nazywa się toto dyrektywa GVO lub BER. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-03-02 11:23:08 | |
Autor: jerzu | |
Dukumentacja serwisowa | |
On Sun, 02 Mar 2014 11:19:31 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote: Jest. Nazywa się toto dyrektywa GVO lub BER. Dyrektywa obowi±zuje od 2010 roku. Dokumentacja udostępniana jest od 2007 roku, jak nie wcze¶niej, oczywi¶cie nie za darmo i nie każdemu :) Jest taki dokument z 2007 roku: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:171:0001:0016:pl:PDF Art. 6 - obowi±zki producenta. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-03-02 11:23:58 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Dukumentacja serwisowa | |
On 2014-03-02 11:19, jerzu wrote:
Nazywa się toto dyrektywa GVO lub BER. Hipotetycznie: idę do serwisu Skody i ż±dam wydania dokuemntacji elektrycznej Yeti. Zadziała? Czy musze spełnić "okreslone wymagania"? |
|
Data: 2014-03-02 11:41:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dukumentacja serwisowa | |
Dnia Sun, 02 Mar 2014 11:23:58 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
On 2014-03-02 11:19, jerzu wrote: Zapłacić... |
|
Data: 2014-03-02 12:50:33 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Dukumentacja serwisowa | |
On 2014-03-02 11:41, Tomasz Pyra wrote:
Zapłacić...Nazywa się toto dyrektywa GVO lub BER.Hipotetycznie: idę do serwisu Skody i ż±dam wydania dokuemntacji Tylko tyle? A nie podpisuje się jakiego¶ NDA? |
|
Data: 2014-03-02 13:44:51 | |
Autor: BartekK | |
Dukumentacja serwisowa | |
W dniu 2014-03-02 12:50, Sebastian Biały pisze:
On 2014-03-02 11:41, Tomasz Pyra wrote:Jeszcze nie wiesz - ile zapłacić... -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-03-02 14:35:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dukumentacja serwisowa | |
Dnia Sun, 02 Mar 2014 13:44:51 +0100, BartekK napisał(a):
W dniu 2014-03-02 12:50, Sebastian Biały pisze: Ceny rzędu kilkudziesięciu tysięcy za roczny dostęp do danych online. |
|
Data: 2014-03-02 14:48:56 | |
Autor: ZIWK | |
Dukumentacja serwisowa | |
W dniu 2014-03-02 14:35, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 02 Mar 2014 13:44:51 +0100, BartekK napisał(a): Proszę bardzo - ceny dostępu do czę¶ci "warsztaty niezależne" (pewnie mocno wykastrowana wersja ASO) Citroena Abonament 1 godzinny 5.20 euro Abonament jednodniowy (24h) 23.00 euro Abonament tygodniowy (7 dni) 99.00 euro Abonament miesięczny (30 dni) 319.00 euro Abonament roczny (365 dni) 2395.00 euro Pozdrawiam |
|
Data: 2014-03-02 15:16:17 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Dukumentacja serwisowa | |
On 2014-03-02 13:44, BartekK wrote:
Jeszcze nie wiesz - ile zapłacić... Wbrew pozorom NDA ma znaczenie. Jesli nie podpisuje się, to kilka warsztatów może się zrzucić i korzystać przez np. proxy. Dlatego to dość istotna informacja. |
|
Data: 2014-03-02 15:25:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dukumentacja serwisowa | |
Dnia Sun, 02 Mar 2014 15:16:17 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
On 2014-03-02 13:44, BartekK wrote: Pytanie czy s± tu jakie¶ warsztaty które mogłyby być tym zainteresowane? Bo te 2400eur to dopiero jeden Citroen, żeby mówić o warsztacie który naprawia wszystkie marki, potrzeba mieć tak± dokumentację powiedzmy do 10 najpopularniejszych marek. Robi się kupa pieniędzy, nawet dla kilku warsztatów. Potencjalnie mogłaby to być osobna firma, ¶wiadcz±ca usługi nie tyle dostarczania dokumentacji (bo to może być nielegalne), co nawet specjalistycznej, przetworzonej wiedzy dla warsztatów. Na zasadzie że warsztat się pyta, konsultanci sprawdzaj± w dostępnych Ľródłach i odpowiadaj±. Problemem tu będzie co¶ innego - warsztaty nie s± zainteresowane tak± wiedz±. W warsztacie każdy się zna na wszystkim i wszystko umie naprawić majzlem i młotem. |
|
Data: 2014-03-02 11:43:55 | |
Autor: megrimsES | |
Dukumentacja serwisowa | |
W dniu 2014-03-02 10:16, Sebastian Biały pisze:
O ile sobie przypominam jakiś czas temu było wielkie halo że producenciZ wyłączeniem zabezpieczeń: alarmy, immoblisery itp. |