Data: 2014-03-02 11:19:31 | |
Autor: jerzu | |
Dukumentacja serwisowa | |
On Sun, 02 Mar 2014 10:16:05 +0100, Sebastian Biały
<heby@poczta.onet.pl> wrote: O ile sobie przypominam jakiś czas temu było wielkie halo że producenci musza udostępnić dokumentację pozwalającą serwisować samochody niezaleznym warsztatom. Czy ja się przesłyszałem czy faktycznie mamy takie prawo? Jest. Nazywa się toto dyrektywa GVO lub BER. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-03-02 11:23:08 | |
Autor: jerzu | |
Dukumentacja serwisowa | |
On Sun, 02 Mar 2014 11:19:31 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote: Jest. Nazywa się toto dyrektywa GVO lub BER. Dyrektywa obowiązuje od 2010 roku. Dokumentacja udostępniana jest od 2007 roku, jak nie wcześniej, oczywiście nie za darmo i nie każdemu :) Jest taki dokument z 2007 roku: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:171:0001:0016:pl:PDF Art. 6 - obowiązki producenta. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-03-02 11:23:58 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Dukumentacja serwisowa | |
On 2014-03-02 11:19, jerzu wrote:
Nazywa się toto dyrektywa GVO lub BER. Hipotetycznie: idę do serwisu Skody i żądam wydania dokuemntacji elektrycznej Yeti. Zadziała? Czy musze spełnić "okreslone wymagania"? |
|
Data: 2014-03-02 11:41:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dukumentacja serwisowa | |
Dnia Sun, 02 Mar 2014 11:23:58 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
On 2014-03-02 11:19, jerzu wrote: Zapłacić... |
|
Data: 2014-03-02 12:50:33 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Dukumentacja serwisowa | |
On 2014-03-02 11:41, Tomasz Pyra wrote:
Zapłacić...Nazywa się toto dyrektywa GVO lub BER.Hipotetycznie: idę do serwisu Skody i żądam wydania dokuemntacji Tylko tyle? A nie podpisuje się jakiegoś NDA? |
|
Data: 2014-03-02 13:44:51 | |
Autor: BartekK | |
Dukumentacja serwisowa | |
W dniu 2014-03-02 12:50, Sebastian BiaĹy pisze:
On 2014-03-02 11:41, Tomasz Pyra wrote:Jeszcze nie wiesz - ile zapĹaciÄ... -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-03-02 14:35:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dukumentacja serwisowa | |
Dnia Sun, 02 Mar 2014 13:44:51 +0100, BartekK napisał(a):
W dniu 2014-03-02 12:50, Sebastian Biały pisze: Ceny rzędu kilkudziesięciu tysięcy za roczny dostęp do danych online. |
|
Data: 2014-03-02 14:48:56 | |
Autor: ZIWK | |
Dukumentacja serwisowa | |
W dniu 2014-03-02 14:35, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sun, 02 Mar 2014 13:44:51 +0100, BartekK napisał(a): Proszę bardzo - ceny dostępu do części "warsztaty niezależne" (pewnie mocno wykastrowana wersja ASO) Citroena Abonament 1 godzinny 5.20 euro Abonament jednodniowy (24h) 23.00 euro Abonament tygodniowy (7 dni) 99.00 euro Abonament miesięczny (30 dni) 319.00 euro Abonament roczny (365 dni) 2395.00 euro Pozdrawiam |
|
Data: 2014-03-02 15:16:17 | |
Autor: Sebastian BiaĹy | |
Dukumentacja serwisowa | |
On 2014-03-02 13:44, BartekK wrote:
Jeszcze nie wiesz - ile zapĹaciÄ... Wbrew pozorom NDA ma znaczenie. Jesli nie podpisuje siÄ, to kilka warsztatĂłw moĹźe siÄ zrzuciÄ i korzystaÄ przez np. proxy. Dlatego to doĹÄ istotna informacja. |
|
Data: 2014-03-02 15:25:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Dukumentacja serwisowa | |
Dnia Sun, 02 Mar 2014 15:16:17 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
On 2014-03-02 13:44, BartekK wrote: Pytanie czy są tu jakieś warsztaty które mogłyby być tym zainteresowane? Bo te 2400eur to dopiero jeden Citroen, żeby mówić o warsztacie który naprawia wszystkie marki, potrzeba mieć taką dokumentację powiedzmy do 10 najpopularniejszych marek. Robi się kupa pieniędzy, nawet dla kilku warsztatów. Potencjalnie mogłaby to być osobna firma, świadcząca usługi nie tyle dostarczania dokumentacji (bo to może być nielegalne), co nawet specjalistycznej, przetworzonej wiedzy dla warsztatów. Na zasadzie że warsztat się pyta, konsultanci sprawdzają w dostępnych źródłach i odpowiadają. Problemem tu będzie coś innego - warsztaty nie są zainteresowane taką wiedzą. W warsztacie każdy się zna na wszystkim i wszystko umie naprawić majzlem i młotem. |
|