Duma Ozjasza Szechtera !!! ???

Data: 2011-05-13 12:49:51
Autor: Marek
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
Jak myslicie - czy bardziej bylby dumny ze swojej dzialalnosci, jako
komunista, czy

ze splodzenia dwoch s...synow  ???

Data: 2011-05-13 21:53:43
Autor: jadrys
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
W dniu 2011-05-13 21:49, Marek pisze:
Jak myslicie - czy bardziej bylby dumny ze swojej dzialalnosci, jako
komunista, czy

ze splodzenia dwoch s...synow  ???

Żebyś ty e-zop chociaż rozumiał słowa o które pytasz..

Data: 2011-05-13 13:03:01
Autor: Marek
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
On 13 Maj, 21:53, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

> komunista, czy

> ze splodzenia dwoch s...synow  ???

Żebyś ty e-zop chociaż rozumiał słowa o które pytasz..

A ty, glupi Jadrys - jak sadzisz - czym Ozjasz Szechter bardziej
Polsce zaszkodzil ???

Data: 2011-05-13 23:02:51
Autor: Lorn
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
W dniu 2011-05-13 22:03, Marek pisze:
[...]

A ty, glupi Jadrys

Głupoty zarzucić Jadrys`owi nie można, w przeciwieństwie do ciebie...

Data: 2011-05-13 14:10:37
Autor: Marek
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
On 13 Maj, 23:02, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:

> A ty, glupi Jadrys

Głupoty zarzucić Jadrys`owi nie można, w przeciwieństwie do ciebie...

Mowisz to, jako psycholog, czy jako  biograf Lenina ?

Data: 2011-05-13 23:11:54
Autor: Lorn
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
W dniu 2011-05-13 23:10, Marek pisze:
[...]

*Piszę* to jako user grup news... Wycinaj sygnaturki :>

Data: 2011-05-13 14:14:22
Autor: Marek
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
On 13 Maj, 23:11, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:

> Mowisz to, jako psycholog, czy jako  biograf Lenina ?

*Pisz * to jako user grup news... Wycinaj sygnaturki :>

--
Immortal silence gathers illusions inside...- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Debil...k...wa

Data: 2011-05-13 23:20:03
Autor: Lorn
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
W dniu 2011-05-13 23:14, Marek pisze:
[...]

Skoro nie potrafisz posługiwać się Google Newsgroups, to jesteś debilem ;-p

Data: 2011-05-14 07:44:53
Autor: cytryna
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
 > Debil...k...wa

Skoro nie potrafisz posługiwać się Google Newsgroups, to jesteś debilem ;-p

-- -- -- -- -- -- -- -- -

Aby nie awansować na debila posłużę sie Googlami:
"ADAM MICHNIK: Życiorys zmienny jest Adam Michnik ma wiele twarzy i kilka życiorysów. Zależnie od sytuacji (a często i miejsca), podkreśla te elementy swego pochodzenia czy życiorysu, które są akurat najbardziej przydatne. Dlatego warto przypomnieć choćby podstawowe elementy jego biografii. Urodził się w 1946 roku, w okresie "utrwalania władzy ludowej" w Polsce, w rodzinie żydowskich komunistów. Jego ojciec, Ozjasz Szechter, był przed wojną jednym z przywódców tajnej Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy. Była to organizacja zdelegalizowana w II RP, z racji jej całkowitego podporządkowania komunistom sowieckim. Funkcjonariusze tej partii (zwani po sowiecku "funkami"), byli opłacani przez NKWD i zajmowali się przede wszystkim zwalczaniem instytucji państwowych, w tym drogą zbrojnej przemocy. Ozjasz Szechter odbył przed wojną kilkuletni wyrok więzienia, za działalność przeciwko suwerenności i niepodległości RP. Podczas tak zwanego "procesu łuckiego" (nazwa wzięła się od miejscowości Łuck) załamał się i sypał współtowarzyszy, tłumacząc to rzekomymi torturami w śledztwie. Gdy później wyszło na jaw, że nic takiego nie miało miejsca, nie zrobił już znaczącej kariery w Polsce Ludowej. Ale - nie został całkiem odrzucony. Mieszkanie "dostał" w Alei Przyjaciół (w czasie okupacji była to dzielnica tylko dla Niemców, po wojnie - dla nowych okupantów, czyli komunistów). -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

A oto co pisze o Stefanie Michniku prof. Nowak:
Morderca sądowy Stefan Michnik, brat obecnego redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" Adama Michnika, błyskawicznie awansował w wieku zaledwie 27 lat do rangi kapitana, mimo że nie posiadał matury. "Zasłużył się" tak swą gorliwością w sfabrykowanych procesach politycznych. Już jako podporucznik był sędzią wydającym wyroki w sfabrykowanych procesach mjr. Zefiryna Machalli, płk. Maksymiliana Chojeckiego, mjr. Jerzego Lewandowskiego, płk. Stanisława Weckiego, mjr. Zenona Tarasiewicza, ppłk. Romualda Sidorskiego, ppłk. Aleksandra Kowalskiego. 10 stycznia 1952 r. stracono w wieku 37 lat skazanego na śmierć przez S. Michnika mjr. Z. Machallę (został zrehabilitowany pośmiertnie 4 maja 1956 r.). 8 grudnia 1954 r. zmarł w niecały miesiąc po udzieleniu mu przerwy w wykonaniu kary więzienia skazany przez Michnika na karę 13 lat więzienia płk Stanisław Wecki. Na szczęście nie wykonano wyroków śmierci na skazanych przez S. Michnika na śmierć płk. M. Chojeckim i mjr. J. Lewandowskim. W 1951 r. został stracony z wyroku S. Michnika mjr Karol Sęk (w procesie podlaskiego NSZ). W tym samym procesie podlaskiego NSZ Michnik wydał jeszcze dwa wyroki śmierci: jeden wykonano (na Stanisławie Okunińskim), inny (na Tadeuszu Moniuszce) złagodzono na dożywocie. W "Życiu" z 11 lutego 1999 r. pisano, że według informacji redakcji S. Michnik wydał około 20 wyroków śmierci w procesach politycznych. A swoją drogą, ciekawe, w jaki sposób Kieresowski IPN wycofał się po cichu, rakiem, z szumnie zapowiedzianej obietnicy wystąpienia do Szwecji o ekstradycję Stefana Michnika. Mam przed sobą numer "Życia Warszawy" z 10 sierpnia 2000 roku, w którym nie kto inny, jak prof. Witold Kulesza, po dziś dzień szef pionu śledczego w IPN, szumnie zapowiadał, że Instytut Pamięci Narodowej będzie się domagał ekstradycji Stefana Michnika. Ciekawe, jakie to względy (czyżby troska o to, żeby nie osłabiać "autorytetu" Adama Michnika?) zdecydowały o wycofaniu się z tej zapowiedzi? Warto przy tym zapytać, dlaczego Kieresowskim władzom IPN zabrakło elementarnej uczciwości i odwagi do publicznego poinformowania o motywach wycofania się z zapowiedzianych żądań ekstradycji S. Michnika? Czy IPN pod nowym kierownictwem zdobędzie się na wystąpienie o wydanie Polsce tego mordercy sądowego? prof. Jerzy Robert Nowak

prof. Jerzy Robert Nowak
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Grunt to rodzinka... Po latach Adami Michnik napisał o nim kłamliwie: Mój ojciec był bardzo znanym działaczem komunistycznej partii przed wojną, siedział osiem lat w więzieniu. Po wojnie nie odgrywał żadnej roli. Nie odgrywał, bo nie chciał jej odgrywać. Prawda była jednak inna: nie odgrywał, bo towarzysze partyjni wyznaczyli mu inną, skromniejszą rolę - redaktora partyjnej politgramoty w partyjnym wydawnictwie. Syn przypisywał mu przemożny wpływ na jego światopogląd, usiłując go... odkomunizować: miał on poglądy straszliwie antyreżimowe, antysowieckie, a w związku z tym także antykomunistyczne, choć on tego tak nie nazywał. (...) I w gruncie rzeczy pierwsze moje rozmowy z ojcem i pierwsze wtajemniczenia stanowiły niezwykle mocny zastrzyk myślenia antyreżimowego. Oto cały Adam Michnik - innym razem wyznał bowiem, coś zupełnie innego: należałem do komunistów w sześćdziesiątych latach. Uważałem, że komunistyczna Polska to moja Polska. Cały ten zamęt był mu potrzebny, aby zatrzeć ślady ideowego pochodzenia. A było co zacierać, bo nie tylko Ozjasz Szechter przeszedł do historii PRL. Starszy brat Adama, Stefan, został (po krótkich, przyuczających kursach) sędzią wojskowym. Jako sędzia Wojskowego Sądu Rejonowego w Warszawie i sędzia Najwyższego Sądu Wojskowego na przełomie lat 40-tych i 50-tych orzekał w kilkudziesięciu sprawach politycznych, w których zapadły kary śmierci. Większość z nich została wykonana. Zwycięscy komuniści usuwali w ten sposób polskie elity, aby zrobić miejsce dla siebie... Adam tłumaczy jego postępowanie następująco: kiedy zapadały najgorsze wyroki, Stefan był dwudziestoparoletnim człowiekiem, który niewiele rozumiał z tego, co się działo. Jest to tłumaczenie wyjątkowo cyniczne, bowiem człowiek w tym wieku dobrze wie, co robi i dlaczego. Tym bardziej, że Stefan napisał o sobie wyraźnie, że jako członek PPR chciał być jednym z tych, którzy będą realizować dyktaturę proletariatu. I ją realizował. Po 1968 roku znalazł się w Szwecji (jak wielu byłych oficerów Urzędów Bezpieczeństwa, Informacji Wojskowej i stalinowskiego aparatu ścigania) a jego ekstradycja, w celu osądzenia zbrodni sądowych, nie wchodzi w grę. Ich matka, Helena Michnik, była nauczycielką w sowieckich szkołach średnich a po wojnie, już w Polsce Ludowej - w Korpusie Kadetów Korpusu Bezpieczeństwa Wewnętrznego - formacji wojskowej UB, utworzonej na wzór Wojsk Wewnętrznych NKWD. Nic dziwnego, że swego czasu Adam Michnik określił swe środowisko wyjątkowo szczerze: środowiskiem, z którego pochodzę, jest liberalna żydokomuna. Jest to żydokomuna w sensie ścisłym, bo moi rodzice wywodzili się ze środowisk żydowskich i byli przed wojną komunistami. Być komunistą znaczyło wtedy coś więcej niż przynależność do partii - to oznaczało przynależność do pewnego języka, do pewnej kultury, fobii, namiętności. Dziś to wszystko traci znaczenie - jeśli nie ma lustracji, dekomunizacji i powrotu do normalności, takie cechy środowiskowe, jakie reprezentuje Adam Michnik, mogą być nawet zaletą... W 1990 roku przyniosło to odpowiednie efekty: Adam Michnik odebrał z rąk nowojorskich rabinów tytuł: "Żyd Roku". Efekt późnego urodzenia Jego szczęściem był fakt, że urodził się na tyle późno, iż nie zdążył zapisać się i działać w PZPR. Już pod koniec lat 60-tych nastąpił bowiem w partii komunistycznej wyraźny podział, który doprowadził do wydarzeń marcowych w 1968 roku. Doszło do słynnej "wojny na górze", czyli do konfliktu dwóch frakcji partyjnych: "Chamów" i "Żydów", z którego ci ostatni wyszli znacznie osłabieni. On sam zaś otrzymał wyrok więzienia, który w naturalny sposób uwiarygodnił jego "antykomunizm". W połowie lat 70-tych Adam Michnik jest już czynny w środowiskach opozycyjnych wobec PZPR. Po utworzeniu KOR-u jest w nim - obok Jacka Kuronia - jedną z najważniejszych postaci. To wtedy formułuje on słynną tezę, ze należy sprzęc trzy główne siły: robotników, intelektualistów i Kościół. Później się wycofuje, ale tylko z jej głoszenia. Powstanie NSZZ "Solidarność" dało KOR-owi zupełnie inne możliwości działania - jako doradcy, działacze "opozycji demokratycznej" o głośnych już nazwiskach, rozpoczęli firmowanie tego ogromnego ruchu społecznego na zewnątrz. I uzyskali ogromny wpływ na jego działalność. W stanie wojennym Michnik był internowany i otrzymał kolejny wyrok więzienia. W tym czasie pracuje on usilnie nad zbliżeniem z kręgami lewicowych (czasem wręcz "reżimowych" - z okresu stalinowskiego i gomułkowskiego) katolików. Entuzjasta "okrągłego stołu" Obrady "okrągłego stołu" w 1989 roku to triumf wizji KOR-u. Dochodzi do takich przekształceń w państwie, które nie naruszają substancji organizacyjnej i materialnej partii komunistycznej, sprawującej nieprzerwanie władzę w Polsce od 1944 roku, a jednocześnie dysydenci uzyskują dostęp do elit władzy. Symboliczne spotkania w Magdalence i picie wódki z generałem Kiszczakiem (który obok gen. Jaruzelskiego był przecież negatywnym symbolem stanu wojennego) kończyły etap historii Polski w postaci PRL. Wtedy zaczął się etap "nowy" - neo-PRL: z Kiszczakiem jako wicepremierem i Jaruzelskim jako prezydentem. Po to były te zmiany? W sejmie po okrągłym stole" Michnik zostaje posłem - o dziwo, z okręgu katowickiego, choć nie miał nic wspólnego z problemami Górnego Śląska. Wówczas jednak zdjęcie z Lechem Wałęsą dawało przepustkę do historii. Równolegle, od "okrągłego stołu", KOR-owska część opozycji przystępuje do budowy swojego imperium medialnego. Jego symbolem staje się gazeta, nazwana prozaicznie: "Gazeta Wyborcza Solidarności", która miała służyć całej opozycji (kto to dziś pamięta...). Z czasem, po zgubieniu (na żądanie Wałęsy) ostatniego członu nazwy, została "Gazeta Wyborcza" i już nie całej opozycji. Jej redaktorem naczelnym od początku jest Adam Michnik. Broni on konsekwentnie i z pasją Wojciecha Jaruzelskiego (z którym pije bruderszaft i przechodzi na "ty") a także Czesława Kiszczaka - reprezentanta resorów siłowych PRL, ostatniego super-ubeka, byłego oficera Informacji Wojskowej, który osobiście w śledztwach torturował ludzi. Dla komunistów Michnik zresztą zawsze miał serce. Często bowiem stosuje argument: najświatlejsze umysły na Zachodzie popierały komunizm (nie do końca zresztą prawdziwy), jakby to coś zmieniało w ocenie tej zbrodniczej formacji. Pośpiesznie do UE Michnik ze swą "Gazetą Wyborczą" od początku niezwykle aktywnie włączył się w budowanie sił proeuropejskich. Oczywiście, dla naszego dobra: w tym celu współpracuje aktywnie z Aleksandrem Kwaśniewskim i popiera go, jako szczególnie aktywnego na tym polu. Poparł SLD-owską koncepcję konstytucji. Wspólnie z SLD w 1992 roku dramatyzował nad "zoologiczną nienawiścią" środowisk prawicowych, które doprowadziły do uchwały lustracyjnej i łaskawie udzielił swych łamów Lesławowi Maleszce, który od początku niezwykle emocjonalnie zwalczał tę ideę (jak się z czasem okazało, Maleszka sam był.. .agentem SB). Dekomunizacja Polski, byłaby, według Michnika, nieszczęściem i rozpętaniem nienawiści - ale czymże byłoby odstąpienie od denazyfikacji? Wszak komunizm ma na koncie nieporównanie więcej ofiar. Obecnie, w ostatniej fazie negocjacji z UE, Michnik i jego gazeta najwięcej wysiłku wkładają w europropagandę. Nie ma takiego numeru "Gazety Wyborczej", w którym nie ukazałyby się artykuły, informacje i analizy z tego zakresu. Wszystko jest podporządkowane jednemu celowi - wejściu Polski do UE na takich warunkach, jakie nam proponuje ta struktura. I wszystko jest dla nas "dobre" i "korzystne", nawet to, co ze swej istoty takie być nie może. Dlatego już choćby tylko z tego powodu (nachalnej europropagandy), warto być wobec tego typu argumentów bardziej krytycznym. Można czytać każdą gazetę, z "Gazetą Wyborczą" włącznie, ale po co zaraz bezkrytycznie powtarzać jej argumenty? Wszak to tylko "mówienie Michnikiem". --

Data: 2011-05-13 23:48:40
Autor: raff
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???

> [...]

--
Immortal silence gathers illusions inside...- Ukryj cytowany tekst -

To jest kolega Bombla. Ich mozgi prezentuja system naczyn polaczonych - przelewanie z pustego w prozne...

R.

Data: 2011-05-14 15:53:23
Autor: jadrys
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
W dniu 2011-05-13 23:02, Lorn pisze:
[...]

No nie! Takie słowa z twojej klawiatury.. To musi być jakiś podszywacz.

Data: 2011-05-14 15:51:41
Autor: jadrys
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
[...]

Niczym, - takie rozumowanie jest głupie.

Data: 2011-05-13 23:00:08
Autor: Lorn
Duma Ozjasza Szechtera !!! ???
W dniu 2011-05-13 21:49, Marek pisze:

ze splodzenia dwoch s...synow  ???

Oho, a ty coś taki dociekliwy? z prĂłbĂłwki uciekłeś czy jak?  :>

Duma Ozjasza Szechtera !!! ???