Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Duma tuska i nowaka

Duma tuska i nowaka

Data: 2014-01-31 19:32:46
Autor: Mark Woydak
Duma tuska i nowaka

Rdzewiej膮ce Pendolino

Dwa dni temu telewizja Superstacja, pokaza艂a kilkuminutowy reporta偶
prezentuj膮cy jak w szczerym polu pod Warszaw膮, jak to dumnie nazwano - w
Centrum Us艂ug Serwisowych PKP - stoi i rdzewieje 5 sk艂ad贸w Pendolino, kt贸re
do tej pory do Polski sprowadzono:

http://www.youtube.com/watch?v=alYF8MULtd4&feature=youtu.be


Sk艂ad贸w tych specjalnie nikt nie pilnuje, stoj膮 zasypane 艣niegiem i z
soplami lodu, a ka偶dy egzemplarz tej zabawki zakupionej przez by艂ego
ministra transportu S艂awomira Nowaka, kosztowa艂 przecie偶 oko艂o 84 mln z艂
(20 mln euro).

2. Przypomnijmy tylko, 偶e o poci膮gu Pendolino, zrobi艂o znowu g艂o艣no latem
poprzedniego roku, kiedy do Polski zosta艂 przywieziony jego pierwszy
egzemplarz, a uroczyste jego przywitanie odby艂o si臋 z udzia艂em 贸wczesnego
ministra transportu S艂awomira Nowaka i wielu innych oficjeli.

Wtedy to telewizje 24-godzinne, wspieraj膮ce jak i gdzie si臋 tylko da, ekip臋
Tuska, urz膮dzi艂y prawdziwy show, by艂a a jak偶e bezpo艣rednia transmisja
(podobnie jak z przylotu pierwszego Dreamlinera), zwiedzanie poci膮gu z
udzia艂em medi贸w i przem贸wienie ministra, 偶e ju偶 鈥瀙od choink臋鈥 Polacy pojad膮
Pendolino. (teraz okazuje si臋, 偶e mo偶e to b臋dzie pod choink臋 ale 2014
roku).

Od tego czasu co i rusz w zaprzyja藕nionych z Tuskiem mediach, nadawane by艂y
komunikaty (wy艣wietlane na kolorowych paskach), 偶e kolejne egzemplarze
przechodz膮 szcz臋艣liwie testy na wybranych odcinkach tor贸w.

Dosz艂o nawet do tego, 偶e na ostatniej konwencji Platformy w Warszawie
premier Tusk przerywa艂 swoje przem贸wienie (po otrzymaniu stosownego sms-a)
aby poinformowa膰 zebranych, 偶e jego rz膮d odni贸s艂 kolejny sukces, bowiem
poci膮g Pendolino osi膮gn膮艂 pr臋dko艣膰 ponad 280 km na godzin臋 (oczywi艣cie na
specjalnie przygotowanym odcinku tor贸w pod Zawierciem).

3. Im dalej jednak od tych wydarze艅, coraz cz臋艣ciej pojawiaj膮 si臋 teksty,
opracowania i wywiady, kt贸re pokazuj膮 transakcj臋 zakupu Pendolino w
zupe艂nie innym 艣wietle.

Znawcy problematyki kolejowej, podnosz膮 coraz wi臋cej w膮tpliwo艣ci co do
celowo艣ci zakupu w艂oskiego Pendolino, zw艂aszcza 偶e w Polsce s膮 produkowane
r贸wnie dobre i szybkie, a przy tym zdecydowanie ta艅sze poci膮gi (np. w
bydgoskiej Pesie).

Ponadto kolejowi eksperci twierdz膮, 偶e w Polsce jeszcze przez wiele lat nie
b臋dzie warunk贸w do pe艂nego wykorzystania mo偶liwo艣ci nowego poci膮gu.

B臋dzie on je藕dzi艂 z maksymaln膮 szybko艣ci膮 oko艂o 160 km/godz. (jego
mo偶liwo艣ci to oko艂o 250 km/godz) i to najwcze艣niej za 2 lata, bo dopiero
wtedy maj膮 si臋 zako艅czy膰 remonty linii kolejowych pomi臋dzy Warszaw膮,
Gda艅skiem, Katowicami, Krakowem i Wroc艂awiem, kt贸re b臋d膮 pozwala艂y na
osi膮gni臋cie takiej pr臋dko艣ci.

Co wi臋cej eksperci twierdz膮, 偶e akurat poci膮gi budowane we W艂oszech, nie s膮
przystosowane do funkcjonowania zim膮, a szczeg贸lnie przy temperaturach
poni偶ej 20 stopni Celsjusza, a w naszym kraju takie temperatury zim膮, to
przecie偶 norma (chyba, 偶e zostan膮 wzbogacone o tzw. ogrzewanie zewn臋trzne
ale tak si臋 sk艂ada, 偶e kupili艣my poci膮gi bez tego ogrzewania).

4. Przypomnijmy tak偶e, 偶e finansowanie tej transakcji odbywa si臋 w oparciu
g艂贸wnie o po偶yczone przez PKP 艣rodki.

Poniewa偶 Komisja Europejska zdecydowa艂a si臋 wesprze膰 projekt tylko na
poziomie oko艂o 20% (oko艂o 130 mln euro), pozosta艂膮 cz臋艣膰 艣rodk贸w nabywca
czyli PKP Intercity, musia艂 po偶yczy膰, a najwi臋kszym po偶yczkodawc膮 zosta艂
Europejski Bank Inwestycyjny, kt贸ry po偶yczy艂 oko艂o 340 mln euro (ca艂y
projekt opiewa艂 na 665 mln euro, 20 sk艂ad贸w Pendolino kosztowa艂o oko艂o 400
mln euro, pozosta艂膮 cz臋艣膰 przeznaczono na zbudowanie specjalnej bazy
serwisowej w Warszawie na Grochowie).

PKP Intercity zaci膮gn膮艂 wi臋c kredyt w wysoko艣ci 1,5 mld z艂 i to w walucie
obcej, cho膰 sama sp贸艂ka od paru lat przynosi straty (w 2013 roku si臋gn臋艂y
one kwoty 100 mln z艂), w zwi膮zku z tym gwarantem du偶ej jego cz臋艣ci zosta艂,
a jak偶e Skarb Pa艅stwa.

5. Pojawiaj膮 si臋 tak偶e coraz cz臋艣ciej wprost oskar偶enia o korupcj臋 zwi膮zane
z t膮 transakcj膮.

W grudniu 2013 roku w tygodniku 鈥瀢Sieci鈥, ukaza艂 si臋 wywiad z by艂ym
prezesem sp贸艂ki PKP Intercity Czes艂awem Warsewiczem, kt贸ry nie owijaj膮c w
bawe艂n臋 m贸wi艂 o 鈥瀙rzetargu鈥 na zakup poci膮gu Pendolino tak: 鈥瀔to艣 za to co艣
wzi膮艂, gdzie艣 posz艂y 艂ap贸wki, procenty, jakie艣 dziwne transfery. To by艂
kuriozalny przetarg. Mieli艣my do wydania 3 mld z艂. I ostatecznie w roku
2011, zosta艂a z艂o偶ona tylko jedna wa偶na oferta. Inne rzekomo nie spe艂nia艂y
wymog贸w! Tak si臋 uczciwych, prawdziwych przetarg贸w nie przeprowadza鈥.

Ten przetarg od jakiego艣 czasu bada CBA ale reporta偶 pokazany w telewizji
Superstacja, jest swoistym podsumowaniem jak wydawane s膮 ogromne publiczne
pieni膮dze przez wysokich urz臋dnik贸w rz膮du Platformy i PSL-u.

Data: 2014-02-01 07:01:22
Autor: MarkWoydak
Duma tuska i nowaka
PiS-owski PSYCHOPATA podpisuj膮cy si臋 "Mark Woydak" (u偶ywaj膮cy r贸wnie偶 innych
ksywek) piszacy z mx05.eternal-september.org uzywajacy czytnika
40tude_Dialog/2.0.15.1pl to OSZO艁OM PODSZYWANIEC. Fakt, ze podszywa sie pod
moje dane swiadczy o daleko posunietej chorobie psychicznej. Pity bez umiaru
denaturat i p臋dzony ze zgni艂ych burak贸w samogon z 3-ciego t艂oczenia dokonaly
calkowitego spustoszenia w m贸zgu tego osobnika. Nie ma juz dla niego
ratunku! M贸dlmy si臋 bracia i siostry! Wspierajmy go w tych ci臋zkich
chwilach! Nie ma on nikogo opor贸cz nas! Nawet zdychaj膮cy pies i wylenia艂y ze
staro艣ci kot go opu艣cili! Pies nasra艂 mu pod drzwiami, a kot do
zaple艣nia艂ego od brudu wyra, kt贸re ten nieszcz臋艣nik nazywa 艂贸zkiem. Ten
posraniec po ca艂onocnym fistingu z podobnym sobie indywidium wylaz艂 z nory i
zn贸w zasrywa grup臋 ze swego rozwalonego odbytu. M贸dlmy si臋 bracia i siostry!
Nadzieja na pe艂ny powr贸t do zdrowia psychicznego tego osobnika jest
niewielka, a nawet bliska zera ale spe艂nijmy chrze艣cia艅ski obowi膮zek!
Wzno艣my mod艂y za PiS-owskiego chorego psychicznie brata! Niech dobry Mzimu
ma w opiece jego bliskich!

MW

U偶ytkownik "Mark Woydak" <mark.woydak@forst.gm.de> napisa艂 w wiadomo艣ci news:w45glm2lk3vv$.sd4gaej8w46y$.dlg40tude.net...

Rdzewiej膮ce Pendolino

Dwa dni temu telewizja Superstacja, pokaza艂a kilkuminutowy reporta偶
prezentuj膮cy jak w szczerym polu pod Warszaw膮, jak to dumnie nazwano - w
Centrum Us艂ug Serwisowych PKP - stoi i rdzewieje 5 sk艂ad贸w Pendolino, kt贸re
do tej pory do Polski sprowadzono:

http://www.youtube.com/watch?v=alYF8MULtd4&feature=youtu.be


Sk艂ad贸w tych specjalnie nikt nie pilnuje, stoj膮 zasypane 艣niegiem i z
soplami lodu, a ka偶dy egzemplarz tej zabawki zakupionej przez by艂ego
ministra transportu S艂awomira Nowaka, kosztowa艂 przecie偶 oko艂o 84 mln z艂
(20 mln euro).

2. Przypomnijmy tylko, 偶e o poci膮gu Pendolino, zrobi艂o znowu g艂o艣no latem
poprzedniego roku, kiedy do Polski zosta艂 przywieziony jego pierwszy
egzemplarz, a uroczyste jego przywitanie odby艂o si臋 z udzia艂em 贸wczesnego
ministra transportu S艂awomira Nowaka i wielu innych oficjeli.

Wtedy to telewizje 24-godzinne, wspieraj膮ce jak i gdzie si臋 tylko da, ekip臋
Tuska, urz膮dzi艂y prawdziwy show, by艂a a jak偶e bezpo艣rednia transmisja
(podobnie jak z przylotu pierwszego Dreamlinera), zwiedzanie poci膮gu z
udzia艂em medi贸w i przem贸wienie ministra, 偶e ju偶 鈥瀙od choink臋鈥 Polacy pojad膮
Pendolino. (teraz okazuje si臋, 偶e mo偶e to b臋dzie pod choink臋 ale 2014
roku).

Od tego czasu co i rusz w zaprzyja藕nionych z Tuskiem mediach, nadawane by艂y
komunikaty (wy艣wietlane na kolorowych paskach), 偶e kolejne egzemplarze
przechodz膮 szcz臋艣liwie testy na wybranych odcinkach tor贸w.

Dosz艂o nawet do tego, 偶e na ostatniej konwencji Platformy w Warszawie
premier Tusk przerywa艂 swoje przem贸wienie (po otrzymaniu stosownego sms-a)
aby poinformowa膰 zebranych, 偶e jego rz膮d odni贸s艂 kolejny sukces, bowiem
poci膮g Pendolino osi膮gn膮艂 pr臋dko艣膰 ponad 280 km na godzin臋 (oczywi艣cie na
specjalnie przygotowanym odcinku tor贸w pod Zawierciem).

3. Im dalej jednak od tych wydarze艅, coraz cz臋艣ciej pojawiaj膮 si臋 teksty,
opracowania i wywiady, kt贸re pokazuj膮 transakcj臋 zakupu Pendolino w
zupe艂nie innym 艣wietle.

Znawcy problematyki kolejowej, podnosz膮 coraz wi臋cej w膮tpliwo艣ci co do
celowo艣ci zakupu w艂oskiego Pendolino, zw艂aszcza 偶e w Polsce s膮 produkowane
r贸wnie dobre i szybkie, a przy tym zdecydowanie ta艅sze poci膮gi (np. w
bydgoskiej Pesie).

Ponadto kolejowi eksperci twierdz膮, 偶e w Polsce jeszcze przez wiele lat nie
b臋dzie warunk贸w do pe艂nego wykorzystania mo偶liwo艣ci nowego poci膮gu.

B臋dzie on je藕dzi艂 z maksymaln膮 szybko艣ci膮 oko艂o 160 km/godz. (jego
mo偶liwo艣ci to oko艂o 250 km/godz) i to najwcze艣niej za 2 lata, bo dopiero
wtedy maj膮 si臋 zako艅czy膰 remonty linii kolejowych pomi臋dzy Warszaw膮,
Gda艅skiem, Katowicami, Krakowem i Wroc艂awiem, kt贸re b臋d膮 pozwala艂y na
osi膮gni臋cie takiej pr臋dko艣ci.

Co wi臋cej eksperci twierdz膮, 偶e akurat poci膮gi budowane we W艂oszech, nie s膮
przystosowane do funkcjonowania zim膮, a szczeg贸lnie przy temperaturach
poni偶ej 20 stopni Celsjusza, a w naszym kraju takie temperatury zim膮, to
przecie偶 norma (chyba, 偶e zostan膮 wzbogacone o tzw. ogrzewanie zewn臋trzne
ale tak si臋 sk艂ada, 偶e kupili艣my poci膮gi bez tego ogrzewania).

4. Przypomnijmy tak偶e, 偶e finansowanie tej transakcji odbywa si臋 w oparciu
g艂贸wnie o po偶yczone przez PKP 艣rodki.

Poniewa偶 Komisja Europejska zdecydowa艂a si臋 wesprze膰 projekt tylko na
poziomie oko艂o 20% (oko艂o 130 mln euro), pozosta艂膮 cz臋艣膰 艣rodk贸w nabywca
czyli PKP Intercity, musia艂 po偶yczy膰, a najwi臋kszym po偶yczkodawc膮 zosta艂
Europejski Bank Inwestycyjny, kt贸ry po偶yczy艂 oko艂o 340 mln euro (ca艂y
projekt opiewa艂 na 665 mln euro, 20 sk艂ad贸w Pendolino kosztowa艂o oko艂o 400
mln euro, pozosta艂膮 cz臋艣膰 przeznaczono na zbudowanie specjalnej bazy
serwisowej w Warszawie na Grochowie).

PKP Intercity zaci膮gn膮艂 wi臋c kredyt w wysoko艣ci 1,5 mld z艂 i to w walucie
obcej, cho膰 sama sp贸艂ka od paru lat przynosi straty (w 2013 roku si臋gn臋艂y
one kwoty 100 mln z艂), w zwi膮zku z tym gwarantem du偶ej jego cz臋艣ci zosta艂,
a jak偶e Skarb Pa艅stwa.

5. Pojawiaj膮 si臋 tak偶e coraz cz臋艣ciej wprost oskar偶enia o korupcj臋 zwi膮zane
z t膮 transakcj膮.

W grudniu 2013 roku w tygodniku 鈥瀢Sieci鈥, ukaza艂 si臋 wywiad z by艂ym
prezesem sp贸艂ki PKP Intercity Czes艂awem Warsewiczem, kt贸ry nie owijaj膮c w
bawe艂n臋 m贸wi艂 o 鈥瀙rzetargu鈥 na zakup poci膮gu Pendolino tak: 鈥瀔to艣 za to co艣
wzi膮艂, gdzie艣 posz艂y 艂ap贸wki, procenty, jakie艣 dziwne transfery. To by艂
kuriozalny przetarg. Mieli艣my do wydania 3 mld z艂. I ostatecznie w roku
2011, zosta艂a z艂o偶ona tylko jedna wa偶na oferta. Inne rzekomo nie spe艂nia艂y
wymog贸w! Tak si臋 uczciwych, prawdziwych przetarg贸w nie przeprowadza鈥.

Ten przetarg od jakiego艣 czasu bada CBA ale reporta偶 pokazany w telewizji
Superstacja, jest swoistym podsumowaniem jak wydawane s膮 ogromne publiczne
pieni膮dze przez wysokich urz臋dnik贸w rz膮du Platformy i PSL-u.


Duma tuska i nowaka

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona