Dunaj

Data: 2014-05-05 21:36:38
Autor: Andrzej W.
Dunaj
Cześć,

Wakacje powoli czas zacząć planować.
Wpadło mi w głowę "Dunaj" ...
Wiecie może w które miejsce tej trasy najłatwiej się dostać pociągiem z
Polski?
A może skąd zacząć by dojechać do tej trasy ale bez podjazdów.

--
AWa.

Data: 2014-05-06 11:46:59
Autor: PB
Dunaj
[...]

Napisz który odcinek chcesz zrobić i skąd w Polsce startujesz.

Jeśli chodzi o dojazd pociągiem do dowolnego punktu nad Dunajem,
to uważam że najłatwiej dostać się do Bratysławy. Licząc stacje
przesiadkowe to Katowice - Zwardoń - Żilina - Bratysława.
Robisz tą trasę spokojnie w 1 dzień (jeśli oczywiście nie mieszkasz
na północy Polski).

Natomiast co do samej trasy naddunajskiej to najpiękniejszy IMO odcinek
zaczyna się na wschód od Belgradu, żeby tam się dostać w miarę
szybko i bez podjazdów to najlepiej pociągiem dojechać do Szeged
i potem w 2 dni można dojechać rowerem nad Dunaj do Nowi Sad.

Pozdrowienia
P.B.

Data: 2014-05-06 15:42:27
Autor: Andrzej W.
Dunaj
W dniu 2014-05-06 11:46, PB pisze:
Cześć,
Napisz który odcinek chcesz zrobić i skąd w Polsce startujesz.

Startuje z Warszawy, co do odcinka to nie mam jeszcze pojęcia, idea się pojawiła wczoraj jak Makłowicza oglądałem. :-)
A może jakieś inne malownicze, rekreacyjne, dobrze przygotowane trasy na kilka/naście dni?
W zeszłym roku jechałem Nysa-Odra i sobie chwalę.

--
AWa.

Data: 2014-05-06 21:30:02
Autor: PB
Dunaj
[...]

Jeśli masz kilkanaście dni to polecam serbski odcinek Dunaju.
Malowniczy jest zdecydowanie bardziej niż trasa Nysa-Odra.
Rekreacyjny już mniej bo są tam górki i tunele, ale za to masz
rewelacyjne widoki. Co do przygotowania to jest słabiej, oznaczona
trasa jest, ale czasem oznaczenie gdzieś zniknie, nawierzchnia też
jest różna, często szutrowa i trochę koślawa. Warto sobie zabrać
ślad do gps-u żeby się nie oddalić od wytyczonej trasy.

Jeśli chodzi o słowacki i węgierski odcinek to jest dobrze przygotowany
i rekreacyjny, ale czy on jest jakoś nadzwyczaj malowniczy to bym polemizował.
Jedziesz po prostu asfaltem, z jednej strony rzeka z drugiej pola i jest
zupełnie płasko.

Co do innych tras w stylu "Odra-Nysa" to polecam ścieżkę rowerową
dookoła Balatonu. Ta chyba spełnia wszystkie Twoje wymagania.
http://www.bikemap.net/en/route/1856365-balaton-korut-2012-08/#gsc.tab=0
SÄ… widoki, jest w miarÄ™ Å‚atwa i bardzo dobrze przygotowana.

--
P.B.
rower.fan.pl

Data: 2014-05-06 21:47:03
Autor: Titus Atomicus
Dunaj
In article <5367e871$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> wrote:

Cze¶æ,

Wakacje powoli czas zacz±æ planowaæ.
Wpad³o mi w g³owê "Dunaj" ...
Wiecie mo¿e w które miejsce tej trasy naj³atwiej siê dostaæ poci±giem z
Polski?
A mo¿e sk±d zacz±æ by dojechaæ do tej trasy ale bez podjazdów.

A spojrzales juz na mape? --
TA

Data: 2014-05-06 23:30:43
Autor: Andrzej W.
Dunaj
W dniu 2014-05-06 21:47, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
A spojrzales juz na mape?

Tak spojrza³em, ³adna kreska w poprzek Europy, pogooglowa³em te¿ troszkê
wyobra¼ sobie.
My¶lisz, ¿e od mojego spojrzenia na mapê kto¶ tu na grupie skorzysta?
A mo¿e z tej mapy odgadnê, ¿e w dane miejsce ³atwo jest siê dostaæ z
Polski kolej±?
Bardzo zaburzy³ Ci swoim pytaniem czasoprzestrzeñ?

--
AWa.

Data: 2014-05-07 01:45:54
Autor: Titus Atomicus
Dunaj
In article <53695493$0$2378$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Polski kolej±?
Bardzo zaburzy³ Ci swoim pytaniem czasoprzestrzeñ?

Nie, ale wydaje mi sie, ze ten Dunaj jakis dlugi jest.
Wiec pytanie mi sie jakos malo precyzyjne wydawalo.
--
TA

Data: 2014-05-08 09:44:24
Autor: Andrzej W.
Dunaj - PKP
W dniu 2014-05-05 21:36, Andrzej W. pisze:
Wiecie może w które miejsce tej trasy najłatwiej się dostać pociągiem z
Polski?

Bezpośrednie połączenia z możliwością przewozu rowerów są do Bratysławy i Budapesztu.

Bratysława ~330 PLN + 10 Euro rower.
Budapeszt  ~440 PLN + 10 Euro rower.

Są promocyjne bilety po 29 Euro do kupienia od 60 do 3 dni przed wyjazdem, ilość ograniczona.

Infolinia twierdzi, że z biletem promocyjnym można kupić bilet na rower, kasa mówi, że dostali informacje by nie sprzedawać do promocji biletów na rower i mogę go sobie rozebrać i spakować jako bagaż....
Jeśli mam rozbierać rower to zaczął bym pewnie od Wiednia.

--
AWa.

Data: 2014-05-09 10:30:11
Autor: rmikke
Dunaj - PKP
W dniu czwartek, 8 maja 2014 09:44:24 UTC+2 u¿ytkownik Andrzej W. napisa³:

Je¶li mam rozbieraæ rower to zacz±³ bym pewnie od Wiednia.

Ojtam. ¦ci±gasz przednie ko³o, owijasz wszystko zusammen do kupy
foli± i z roweru jest baga¿.

Data: 2014-05-09 20:08:03
Autor: Jacek Maciejewski
Dunaj - PKP
Dnia Thu, 08 May 2014 09:44:24 +0200, Andrzej W. napisa³(a):

Bratys³awa ~330 PLN + 10 Euro rower.

Daruj sobie koleje. W zesz³ym roku wraca³em z Pragi do Wrocka, za 76 z³,
busem www.polskibus.com/ Kierowca tylko trochê dla zasady marudzi³ na rower
:) Ca³y powrót kilkoma busami z Stambu³u do Wrocka wyniós³ tylko ko³o
600z³. Telefon do przewo¼nika, umówiæ siê co do roweru i voila.
--
Jacek

Dunaj