Data: 2010-10-15 03:51:15 | |
Autor: rzymo | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzy stać? | |
Na zimę mam singla, ale pod kilka wzniesień w mojej okolicy podjeżdżam
z dużym trudem, pomyślałem więc o piaście z biegami. Nastawiałem się na trzybiegową, ale przypadkiem trafiłem na informację o Duomaticu (konkretnie ten model: http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/7/id/57 ) - dwa przełożenia by mnie satysfakcjonowały (akurat jedno na miasto/ asfalty drugie na las/górki), brak linek i pancerzy bardzo cieszy, waga i cena nie takie straszne, ale... Nie daje mi spokoju jedna kwestia, na którą może ktoś zna odpowiedź. Mianowicie co dokładnie oznacza owe "Kick shift beetwen gears" w kontekście kręcenia pedałami do tyłu? Googluję i nie mogę znaleźć precyzyjnej odpowiedzi, moje koncepcje są takie: - można swobodnie kręcić pedałami do tyłu, a mocniejsze szarpnięcie zmieni bieg, - każde kręcenie do tyłu zmieni bieg, po zmianie przełożenia i dalszym lekkim 'zapedałowaniu' :) do tyłu napotkam opór, - każde kręcenie do tyłu zmieni bieg, przełożenie się zmieni, oporu nie będzie i albo będę mógł swobodnie kręcić do tyłu, albo biegi będą się zmieniać co jakiś kąt obrotu. |
|
Data: 2010-10-15 13:01:31 | |
Autor: Coaster | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzystać? | |
On 10/15/10 12:51 PM, rzymo wrote:
Na zimę mam singla, ale pod kilka wzniesień w mojej okolicy podjeżdżam "Gear shifting is activated by back pedaling slightly. Different chainring and sprocket combinations will require a different back pedal angle to ativate shifting." http://tinyurl.com/3x2uxv7 Moze nie latwiej - ale taniej - bylo by znalezc uzywana piaste Duomatic Torpedo? http://hubstripping.wordpress.com/torpedo-duomatic-fs/ Widzialem jakis czas temu na Allegro. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-10-15 04:16:44 | |
Autor: rzymo | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność k orzystać? | |
On 15 Paź, 13:01, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Moze nie latwiej - ale taniej - bylo by znalezc uzywana piaste Duomatic Torpedo właśnie nie chcę, stąd to pytanie o kręcenie do tyłu. Po prostu nie potrafię się przystosować do torpedo, miałem już w kilku piastach i zawsze po jakimś czasie (krótszym niż dłuższym) je 'dezaktywowałem' ;) |
|
Data: 2010-10-15 04:20:09 | |
Autor: rzymo | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność k orzystać? | |
On 15 Paź, 13:01, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
"Gear shifting is activated by back pedaling slightly." No właśnie, tylko czy to oznacza że przełożenie zmieni się po nieznacznym/delikatnym ruchu do tyłu, czy że potrzebny jest taki powolny ruch, a przy szybkim nie zmieni i mogę sobie pedałować do tyłu do woli? :) |
|
Data: 2010-10-15 14:09:21 | |
Autor: Coaster | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzystać? | |
On 10/15/10 1:20 PM, rzymo wrote:
On 15 Paź, 13:01, Coaster<manyp...@mac.com> wrote:Podejrzewam, ze moze byc to bezwladnosc mechanizmu - lekki ale stanowczy ruch do tylu o odpowiedni kat - zauwaz, ze ten kat potrzebny do zmiany biegu zmienia sie wraz ze zmiana srednicy zebatki. Albo chodzi tylko o okreslony kat, bez wzgledu na sposob cofniecia pedalow. Najlepiej zadaj pytanie na oficjalnym blogu S-A: http://tinyurl.com/284872a -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-10-15 14:13:06 | |
Autor: Coaster | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzystać? | |
On 10/15/10 1:20 PM, rzymo wrote:
On 15 Paź, 13:01, Coaster<manyp...@mac.com> wrote:Podejrzewam, ze moze byc to bezwladnosc mechanizmu - lekki ale stanowczy ruch do tylu o odpowiedni kat - zauwaz, ze ten kat potrzebny do zmiany biegu zmienia sie wraz ze zmiana srednicy zebatki. Albo chodzi tylko o okreslony kat, bez wzgledu na sposob cofniecia pedalow. Najlepiej zadaj pytanie na oficjalnym blogu S-A: http://tinyurl.com/284872a -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-10-15 14:45:11 | |
Autor: Coaster | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzystać? | |
On 10/15/10 1:20 PM, rzymo wrote:
On 15 Paź, 13:01, Coaster<manyp...@mac.com> wrote:Jak sie zorientowalem ten Duomatic S-A to stosunkowo nowy produkt. Nie wiem czy jest podobny w uzyciu do Torpedo: http://tinyurl.com/33cpydg Tam jest napisane, ze kazdy ruch pedalow do tylu powoduje zmiane biegu na 'ten drugi' a w zwiazku z tym, ze biegi zmieniaja sie rowniez po kazdym hamowaniu nalezy jeszcze raz cofnac pedaly aby kontynuowac jazde na biegu, ktory byl zalaczony przed hamowaniem. S-A robi modele bez hamulca i z hamulcem typu 'torpedo'. Mozliwe, ze zasada jest taka sama. Tu jest rysunek-schemat - mozna dedukowac ;-) http://tinyurl.com/25rkuyk -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-10-15 06:56:44 | |
Autor: rzymo | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność k orzystać? | |
On 15 Paź, 14:45, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Tam jest napisane, ze kazdy ruch pedalow do tylu powoduje zmiane biegu Nie trzeba dedukować, trafiłem na film pokazujący działanie: http://www.youtube.com/watch?v=ESs-6NFNJas ;) Wygląda na to, że zgadza się z cytowanym przez Ciebie opisem starego modelu. Potrzebny ruch w tył jest minimalny, mam obawy, czy przypadkiem przy mojej jeździe nie miałbym częstych przypadkowych zmian przełożeń. Jeszcze przemyślę sprawę, ale raczej wrócę do koncepcji piasty 3-biegowej z wolnobiegiem... |
|
Data: 2010-10-15 16:00:58 | |
Autor: Coaster | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzystać? | |
On 10/15/10 3:56 PM, rzymo wrote:
On 15 Paź, 14:45, Coaster<manyp...@mac.com> wrote: A moze sprobuj 3-biegowej 'fixie': http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/3/id/47 -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-11-02 18:02:17 | |
Autor: rzymo | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność k orzystać? | |
Moja wiedza się zwiększyła, więc uzupełnię wątek.
Przy modelu piasty bez torpedo (S2, bez literki C na końcu) jest możliwość kręcenia pedałami do tyłu, tak jak przy zwykłym wolnobiegu. Biegi będą się zmieniać co jakiś kąt obrotu (zależnie od ilości zębów z przodu i z tyłu), każdą zmianę obwieszczając cyknięciem. Wersji z mocowaniem pod tarczę, na której to mi zależało, ma nie być - tylko kontra i wolnobieg. |