Data: 2010-10-15 13:01:31 | |
Autor: Coaster | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzystać? | |
On 10/15/10 12:51 PM, rzymo wrote:
Na zimę mam singla, ale pod kilka wzniesień w mojej okolicy podjeżdżam "Gear shifting is activated by back pedaling slightly. Different chainring and sprocket combinations will require a different back pedal angle to ativate shifting." http://tinyurl.com/3x2uxv7 Moze nie latwiej - ale taniej - bylo by znalezc uzywana piaste Duomatic Torpedo? http://hubstripping.wordpress.com/torpedo-duomatic-fs/ Widzialem jakis czas temu na Allegro. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-10-15 04:16:44 | |
Autor: rzymo | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność k orzystać? | |
On 15 Paź, 13:01, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Moze nie latwiej - ale taniej - bylo by znalezc uzywana piaste Duomatic Torpedo właśnie nie chcę, stąd to pytanie o kręcenie do tyłu. Po prostu nie potrafię się przystosować do torpedo, miałem już w kilku piastach i zawsze po jakimś czasie (krótszym niż dłuższym) je 'dezaktywowałem' ;) |
|
Data: 2010-10-15 04:20:09 | |
Autor: rzymo | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność k orzystać? | |
On 15 Paź, 13:01, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
"Gear shifting is activated by back pedaling slightly." No właśnie, tylko czy to oznacza że przełożenie zmieni się po nieznacznym/delikatnym ruchu do tyłu, czy że potrzebny jest taki powolny ruch, a przy szybkim nie zmieni i mogę sobie pedałować do tyłu do woli? :) |
|
Data: 2010-10-15 14:09:21 | |
Autor: Coaster | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzystać? | |
On 10/15/10 1:20 PM, rzymo wrote:
On 15 Paź, 13:01, Coaster<manyp...@mac.com> wrote:Podejrzewam, ze moze byc to bezwladnosc mechanizmu - lekki ale stanowczy ruch do tylu o odpowiedni kat - zauwaz, ze ten kat potrzebny do zmiany biegu zmienia sie wraz ze zmiana srednicy zebatki. Albo chodzi tylko o okreslony kat, bez wzgledu na sposob cofniecia pedalow. Najlepiej zadaj pytanie na oficjalnym blogu S-A: http://tinyurl.com/284872a -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-10-15 14:13:06 | |
Autor: Coaster | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzystać? | |
On 10/15/10 1:20 PM, rzymo wrote:
On 15 Paź, 13:01, Coaster<manyp...@mac.com> wrote:Podejrzewam, ze moze byc to bezwladnosc mechanizmu - lekki ale stanowczy ruch do tylu o odpowiedni kat - zauwaz, ze ten kat potrzebny do zmiany biegu zmienia sie wraz ze zmiana srednicy zebatki. Albo chodzi tylko o okreslony kat, bez wzgledu na sposob cofniecia pedalow. Najlepiej zadaj pytanie na oficjalnym blogu S-A: http://tinyurl.com/284872a -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-10-15 14:45:11 | |
Autor: Coaster | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzystać? | |
On 10/15/10 1:20 PM, rzymo wrote:
On 15 Paź, 13:01, Coaster<manyp...@mac.com> wrote:Jak sie zorientowalem ten Duomatic S-A to stosunkowo nowy produkt. Nie wiem czy jest podobny w uzyciu do Torpedo: http://tinyurl.com/33cpydg Tam jest napisane, ze kazdy ruch pedalow do tylu powoduje zmiane biegu na 'ten drugi' a w zwiazku z tym, ze biegi zmieniaja sie rowniez po kazdym hamowaniu nalezy jeszcze raz cofnac pedaly aby kontynuowac jazde na biegu, ktory byl zalaczony przed hamowaniem. S-A robi modele bez hamulca i z hamulcem typu 'torpedo'. Mozliwe, ze zasada jest taka sama. Tu jest rysunek-schemat - mozna dedukowac ;-) http://tinyurl.com/25rkuyk -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-10-15 06:56:44 | |
Autor: rzymo | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność k orzystać? | |
On 15 Paź, 14:45, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Tam jest napisane, ze kazdy ruch pedalow do tylu powoduje zmiane biegu Nie trzeba dedukować, trafiłem na film pokazujący działanie: http://www.youtube.com/watch?v=ESs-6NFNJas ;) Wygląda na to, że zgadza się z cytowanym przez Ciebie opisem starego modelu. Potrzebny ruch w tył jest minimalny, mam obawy, czy przypadkiem przy mojej jeździe nie miałbym częstych przypadkowych zmian przełożeń. Jeszcze przemyślę sprawę, ale raczej wrócę do koncepcji piasty 3-biegowej z wolnobiegiem... |
|
Data: 2010-10-15 16:00:58 | |
Autor: Coaster | |
Duomatic - miał już ktoś (nie)przyjemność korzystać? | |
On 10/15/10 3:56 PM, rzymo wrote:
On 15 Paź, 14:45, Coaster<manyp...@mac.com> wrote: A moze sprobuj 3-biegowej 'fixie': http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/3/id/47 -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|