Duplikat FVAT

Data: 2010-10-28 08:33:09
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Duplikat FVAT
Poprosiłem o wydanie duplikatu faktury VAT, bo oryginał zaginął w bojach z pocztą.
Otrzymałem ponowny wydruk faktury. Jedyne, co wskazuje na to, że miałby być to duplikat, to stempel o treści "Wydano duplikat" wraz z aktualną datą.

Czy Waszym zdaniem taka faktura spełnia wymogi pozwalające na wprowadzenie jej do ewidencji zakupów i odliczenia podatku naliczonego?

Data: 2010-10-28 08:41:18
Autor: Liwiusz
Duplikat FVAT
W dniu 2010-10-28 08:33, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
Poprosiłem o wydanie duplikatu faktury VAT, bo oryginał zaginął w bojach
z pocztÄ….
Otrzymałem ponowny wydruk faktury. Jedyne, co wskazuje na to, że miałby
być to duplikat, to stempel o treści "Wydano duplikat" wraz z aktualną
datÄ….

Czy Waszym zdaniem taka faktura spełnia wymogi pozwalające na
wprowadzenie jej do ewidencji zakupów i odliczenia podatku naliczonego?

   Duplikat tym siÄ™ różni od poprzednich faktur, że zawiera sÅ‚owo duplikat i datÄ™ jego wystawienia. WiÄ™c może "wydano duplikat" z datÄ… da siÄ™ pod to podciÄ…gnąć?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-28 03:45:48
Autor: witek
Duplikat FVAT
On 10/28/2010 1:41 AM, Liwiusz wrote:
[...]

Duplikat tym się różni od poprzednich faktur, że zawiera słowo duplikat
i datę jego wystawienia. Więc może "wydano duplikat" z datą da się pod
to podciągnąć?

"wydano duplikat" nie oznacza, ze to jest duplikat, tylko, ze duplikat wydano.

ale "Wydano. Duplikat" juz bardziej.

wiec pytanie, co ta pieczatka tak naprawde zawiera

Data: 2010-10-28 11:04:03
Autor: spp
Duplikat FVAT
W dniu 2010-10-28 10:45, witek pisze:

"wydano duplikat" nie oznacza, ze to jest duplikat, tylko, ze duplikat
wydano.

ale "Wydano. Duplikat" juz bardziej.

wiec pytanie, co ta pieczatka tak naprawde zawiera

Hmm, to tak jak 'Faktura VAT Pro Forma' nie jest 'fakturÄ… VAT'? ;)

--
spp

Data: 2010-10-28 13:15:40
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Duplikat FVAT
W dniu 2010-10-28 10:45, witek pisze:

wiec pytanie, co ta pieczatka tak naprawde zawiera

Tak naprawdę, to zawiera to, co napisałem.
Prostokątna pieczątka, z wyglądu podobna do datownika, napis Wydano DUPLIKAT na górze, w środku data.

Data: 2010-10-28 13:23:18
Autor: Jarek Andrzejewski
Duplikat FVAT
On Thu, 28 Oct 2010 13:15:40 +0200, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_pmt@telco.one.pl> wrote:

Tak naprawdê, to zawiera to, co napisa³em.
Prostok±tna piecz±tka, z wygl±du podobna do datownika, napis Wydano DUPLIKAT na górze, w ¶rodku data.

A na dole co?

Data: 2010-10-28 13:37:16
Autor: Liwiusz
Duplikat FVAT

> A na dole co?

"Pozdrowienia dla p.s.p.p." ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-10-28 15:11:04
Autor: Kotlet
Duplikat FVAT
[...]

wydano to ozdobnik :)

http://nowedopalacze.eu/
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/

Data: 2010-10-28 11:22:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Duplikat FVAT
On Thu, 28 Oct 2010, Liwiusz wrote:

W dniu 2010-10-28 08:33, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
Poprosi³em o wydanie duplikatu faktury VAT, bo orygina³ zagin±³ w bojach
z poczt±.
Otrzyma³em ponowny wydruk faktury. Jedyne, co wskazuje na to, ¿e mia³by
byæ to duplikat, to stempel o tre¶ci "Wydano duplikat" wraz z aktualn±
dat±.

Czy Waszym zdaniem taka faktura spe³nia wymogi pozwalaj±ce na
wprowadzenie jej do ewidencji zakupów i odliczenia podatku naliczonego?

 Duplikat tym siê ró¿ni od poprzednich faktur, ¿e zawiera s³owo duplikat
i datê jego wystawienia. Wiêc mo¿e "wydano duplikat" z dat± da siê pod to podci±gn±æ?

  IMO dok³adnie tak.
  ¯aden przepis nie ustanawia formy faktury (w odró¿nieniu od jej tre¶ci),
nie ma wiêc przeszkód aby by³ to drukowany formularz wype³niony rêcznie
albo na odwrót - wydruk listy towarów opisany rêcznie "faktura VAT"
i z rêcznie wype³nion± tabelk±.
  Wydruk "dwuformowy" (czê¶æ z drukarki, czê¶æ ze stempla - bo to przecie¿
TE¯ wydruk :)) równie¿ nie jest zabroniony :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-28 11:47:40
Autor: Maddy
Duplikat FVAT
Żaden przepis nie ustanawia formy faktury (w odróżnieniu od jej treści),
nie ma więc przeszkód aby był to drukowany formularz wypełniony ręcznie
albo na odwrót - wydruk listy towarów opisany ręcznie "faktura VAT"
i z ręcznie wypełnioną tabelką.
Wydruk "dwuformowy" (część z drukarki, część ze stempla - bo to przecież
TEŻ wydruk :)) również nie jest zabroniony :)

Tak dla rozluźnienia atmosfery - jeszcze na podypolmowych studiach podatkowych, na jakims wykładzie (niedzielna głupawka na ostatniej godzinie) doszliśmy zgodnie do wniosku, że fakturę można sobie nawet namalować na jedwabiu albo odbić w formie ukiyo-e, ponieważ przepisy nie określają, że ma ona być konkretnie na papierze i jaką techniką ma być naniesiona treść:-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-28 11:55:27
Autor: Liwiusz
Duplikat FVAT
W dniu 2010-10-28 11:47, Maddy pisze:
[...]

   A można wyÅ›wietlić fakturÄ™ na monitorze, albo rzucić na rzutniku?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-28 12:15:28
Autor: Maddy
Duplikat FVAT
W dniu 28-10-2010 11:55, Liwiusz pisze:
[...]

A można wyświetlić fakturę na monitorze, albo rzucić na rzutniku?

Jeżeli tylko wyświetlenie wypali obraz faktury trwale na monitorze lub np. na ścianie, to teoretycznie owszem.
A kwestie przechowywania i ewentualnego transportu to już Twój problem.
Fakt, że coś wolno zrobić nie znaczy, że robienie tego nie jest idiotyzmem.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-28 16:35:34
Autor: Jacek_P
Duplikat FVAT
Maddy napisal:
odbić w formie ukiyo-e

Co to jest? To 'uki' coÅ› tam? ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-29 08:21:17
Autor: Maddy
Duplikat FVAT
W dniu 28-10-2010 18:35, Jacek_P pisze:
Maddy napisal:
odbić w formie ukiyo-e

Co to jest? To 'uki' coÅ› tam? ;)

Googiel się popsuł?

"Jego najbliższy kontakt z kulturą japońską nastąpił, gdy siedział na siodełku skradzionej Hondy"
Sue Townsend "Sekretny dziennik Adrian Mole'a"

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-29 06:48:06
Autor: Jacek_P
Duplikat FVAT
Maddy napisal:
"Jego najbliższy kontakt z kulturą japońską nastąpił, gdy siedział na siodełku skradzionej Hondy"
Sue Townsend "Sekretny dziennik Adrian Mole'a"

Mój pierwszy kontakt z kulturą japońską nastąpił, gdy siedziałem
w sali kinowej oglÄ…dajÄ…c 'GodzillÄ™' i nieomal zaraz potem 'Tora! Tora! Tora!' :)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Duplikat FVAT