Duplikat faktury z 2008 roku

Data: 2014-02-21 08:58:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Duplikat faktury z 2008 roku
On Wed, 19 Feb 2014, Jacek wrote:

Podczas sprawdzania dokumentacji okazało się, że jedna faktura za towar z 2008 roku nie została wpisana do rejestru zakupów VAT. Towar przyjęto na magazyn i potem sprzedano (jest dowód dostawy).
Czy w tej sytuacji prosić o duplikat, czy zostawić tak, jak jest?
Do VAT i do kosztów już się chyba tego nie da zaliczyć.
Wartość nie jest duża kilkaset zł, ale dobrze by było mieć porządek.

  Czekaj, chcesz porządnie komplet przekazać na opał?
  :)

  Bo skoro dokument jest już prawnie nieskuteczny, to w sumie po co
on komu. No chyba, żeby wykazać, że towar nie jest kradziony.
  Ale w zamian trzeba wyjaśnić, co się z nim stało w remanencie :)

  No i oczywiscie wystawca faktury najpierw zaliczy opad szczęki,
a potem pewnie wyśle na drzewo - bo sam już dokumenty ma popaczkowane
do utylizacji :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-21 11:50:08
Autor: Jacek
[...]

No zaraz, chwila, moment.
Dokumenty trzyma się 5 lat ALE interpretacja jest taka, że ponieważ podatek za 2008 płaci się w 2009, to jeszcze muszę trzymać do 31.12.2014 cały rok 2008. De facto należy przechowywać 6 pełnych lat wstecz, czyli jeszcze 2008-2013.
Mylę się?
Jacek

Data: 2014-02-21 23:53:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 21 Feb 2014, Jacek wrote:

No zaraz, chwila, moment.
Dokumenty trzyma się 5 lat ALE interpretacja jest taka, że ponieważ podatek za 2008 płaci się w 2009, to jeszcze muszę trzymać do 31.12.2014 cały rok 2008.

  Khem... oczywiście, thx!

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-22 08:21:18
Autor: Jacek
Duplikat faktury z 2008 roku
  Khem... oczywiście, thx!
A tak a propos utylizacji starych dokumentów.
Napisałeś coś o "wykazaniu, że towar nie kradziony".
Skoro wywalam 2007 i starsze, to czy dla w/w celu mam trzymać w nieskończoność faktury zakupu towarów? Czy po 7, 8 itd. latach może ktoś żądać dowodu, że nie jestem wielbłądem?
Jacek

Data: 2014-02-22 18:14:13
Autor: Michał Jankowski
W dniu 2014-02-22 08:21, Jacek pisze:
[...]

A tam kradziony. O ile rozumiem doniesienia prasowe, każdy może cię wpisać do czarnej księgi dłużników z uzasadnieniem "niezapłacony rachunek z 1980 r."

   MJ

Data: 2014-02-22 18:25:22
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Michał Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:lealtf$9lv$1news.agh.edu.pl...
[...]

Co zresztą doprowadziło do sytuacji, że te bazy danych są po prostu niewiarygodne i nie ma co sobie nimi zawracać głowy na poważne.

Data: 2014-02-22 19:53:51
Autor: adam
[...]

Ja trzymam dowody zakupu środków trwałych i wyposażenia

Data: 2014-02-22 21:20:06
Autor: Jacek
W dniu 2014-02-22 19:53, adam pisze:
Ja trzymam dowody zakupu środków trwałych i wyposażenia
Ja też trzymam, ale wyobraziłem sobie sytuację, że wyskoczy jakaś afera dajmy na to złomowa i ktoś mnie zapyta: skąd pan wziął te 300 kilo złomu, któreś pan sprzedał. Podejrzewamy, że to były kradzione dekle od studzienek kanalizacyjnych w latach 2005-2007.
Jacek

Data: 2014-02-22 21:50:42
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 22 Feb 2014, Jacek wrote:

[...]
  A kiedy pan je sprzedał?
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-22 22:06:19
Autor: Jacek
Duplikat faktury z 2008 roku
  A kiedy pan je sprzedał?
  ;)

pzdr, Gotfryd
A dajmy na to w 2011.
Tak sobie gdybam, bo prowadzę m.in. usługi serwisowe i okresowo (jak się nazbiera ze 100 kg) sprzedaję na złomie jakieś koła zębate i inne zużyte graty, jakie pozostaję po naprawach.
Jacek

Duplikat faktury z 2008 roku