Duplikat faktury za 15 PLN :)

Data: 2009-02-26 13:59:58
Autor: JB
Duplikat faktury za 15 PLN :)
Witam, Właśnie się dowiedziałem, że wystawienie duplikatu faktury nie wchodzi w cenę samej sprzedawanej usługi, ale stanowi dodatkową usługę za 15 PLN.
Oczywiście oryginał dokumentu do mnie droga mailową nie dotarł.
Nie wiem z kogo winy, ale w takim momencie to chyba pozostaje zawiadomienie do właściwego US ?
Co o tym myślicie ?

Pozdrowienia
JB
PS. Operator w pomaranczach :)

Data: 2009-02-26 14:07:59
Autor:
Duplikat faktury za 15 PLN :)
[...]

Sprawdż w cenniku czy 15zł jest za wystawienie czy za *wysłanie*. Mam wrazenie że to drugie. Choć w rozmowach z konsultantem zazwyczaj się usłyszy, że za wystawienie.

Data: 2009-02-26 16:24:53
Autor: Borys Pogoreło
Duplikat faktury za 15 PLN :)
Dnia Thu, 26 Feb 2009 13:59:58 +0100, JB napisał(a):

PS. Operator w pomaranczach :)

 Przez kogo pomarańczka dostarcza faktury?

 Do mnie (Era) nie dotarła po raz pierwszy faktura - styczniowa. Ale jak
zobaczyłem na lutowej blaszkę inpostu, to wszystko stało się jasne. Na
szczęście według mojego cennika jednorazowy duplikat jest bezpłatny.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-02-26 16:47:46
Autor: Anax WRC
Duplikat faktury za 15 PLN :)

Użytkownik "JB" <jobbek_2009WYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:2201.00000013.49a6924enewsgate.onet.pl...
[...]

a oni wysylaja drohga mailowa czy udostepniaja na orange online. Moze jak sie tam zalogujesz to i faktura w platnosciach sie znajdzie...
pzdr
Anax

Data: 2009-02-26 16:11:13
Autor: Wojciech Bancer
Duplikat faktury za 15 PLN :)
On 2009-02-26, Anax WRC <hakuna@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Jak ją chce zaKUPować to takiej drukowanej samodzielnie nie może.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-02-26 17:31:35
Autor: Piotrek
Duplikat faktury za 15 PLN :)
Wojciech Bancer wrote:

Jak ją chce zaKUPować to takiej drukowanej samodzielnie nie może.

A ściślej mówiąc nie odliczy VAT-u. Bo z nie odliczeniem KUP to już bym dyskutował.

Piotrek

Data: 2009-02-26 17:39:18
Autor: Wojciech Bancer
Duplikat faktury za 15 PLN :)
On 2009-02-26, Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote:

[...]

Jak ją chce zaKUPować to takiej drukowanej samodzielnie nie może.
A ściślej mówiąc nie odliczy VAT-u. Bo z nie odliczeniem KUP to już bym dyskutował.

Racja. Mój bład. :-)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-02-26 17:55:02
Autor: Anax WRC
Duplikat faktury za 15 PLN :)

On 2009-02-26, Anax WRC <hakuna@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

ooo a od kiedy? a jesli dostanie poczta dokladnie identyczna jak ta, ktora wydrukuje? tez bez podpisow... no identyczna...
kto sprawdzi czy ja dostal poczta czy wydrukowal?
Czy moze wszedl jakis przepis, ktory mowi ze musi byc podpis?

pzdr
Anax

Data: 2009-02-26 18:05:37
Autor: Liwiusz
Duplikat faktury za 15 PLN :)
On 2009-02-26, Anax WRC <hakuna@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

   Podpisu być nie musi, ale jest przepis, że fakturą jest dokument wystawiony przez wystawcę, a nie nabywcę. Zresztą to jest oczywiste: jeśli dostanie pocztą oryginał, a wcześniej go sobie wydrukował, to jeden z nich musi być fałszywy. Chyba nietrudno zgadnąć który.

--
Liwiusz

Data: 2009-02-26 19:14:23
Autor: Icek
Duplikat faktury za 15 PLN :)
[...]

oryginalem nie jest dokument na ktorym jest napisane "ORYGINAL". Wystarczy
zrobic kserokopie dobrej jakosci oryginalu. I tu chyba tez nie ma
watpliwosci. Jednak ktos kto nie wiedzial, ktory byl oryginalny a ktory jest
kopia to nie stanowi to dla niego roznicy

Icek

Data: 2009-02-26 23:17:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Duplikat faktury za 15 PLN :)
On Thu, 26 Feb 2009, Icek wrote:

oryginalem nie jest dokument na ktorym jest napisane "ORYGINAL". Wystarczy
zrobic kserokopie dobrej jakosci oryginalu.

  Powiedz nam, czym jest to cóś co otrzymamy postępując tak jak napisałeś.
  Jak będziemy wiedzieli, to będziemy mądrzejsi jak interpretować resztę :>

  Żeby jasność była: owszem, to powyższe jest krytyką ustawodawcy,
a w szczególności ekhm... "mądrych inaczej" pomysłów, aby:
- nie posługiwać się pojęciem *egzemplarza* f-ry
- zarządzić aby *kopia* *różniła się* od oryginału (ergo, jak się nie
   różni tym co kazał ustawodawca, to to NIE JEST kopia, co wynika
   z ratio legis)

  Tak więc mamy pułapkę swoistą offsajdową ;) - i z propozycją jak
wyżej stałeś się podejrzany o wiedzę jak ją rozwikłać :)

Jednak ktos kto nie wiedzial, ktory byl oryginalny a ktory jest
kopia to nie stanowi to dla niego roznicy

  Dotąd nie było słychać, aby ktoś się przyczepił podatnika
o "nieproceduralny oryginał".
  ALE... interpretacje są jednolite.
  I do tego mamy w cache że kiedyś US nawet podatku od freeware zażądał
(i zawsze podkreślam - co z tego, że podatnik "sprowokował" akcję
zbędnym wpisem?)

  Co będzie jak przypadkiem wyjdzie (wskutek tego, US dorwał "prawdziwy"
oryginał f-ry, którą albo policja znalazła u listonosza który
np. palił listami albo inny US u wystawcy bo wpadła w zły segregator)
że mamy to cóś (równie bez nazwy, tak jak ksero z oryginału)
i zostało ujęte w dokumentach?

  Tak, prawdopodobieństwo jest śladowe. Ale kiedyś komuś się przydarzy,
to wyłącznie kwestia czasu :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-28 20:38:30
Autor: moje_przedmioty
Duplikat faktury za 15 PLN :)

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0902262306380.3044quad...
On Thu, 26 Feb 2009, Icek wrote:

[...]

Powiemy że u nas jest oryginał a to drugie to ksero :)

Data: 2009-02-26 18:06:45
Autor: Wojciech Bancer
Duplikat faktury za 15 PLN :)
On 2009-02-26, Anax WRC <hakuna@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale to nie chodzi o to czy można coś udowodnić, czy nie, czy to łatwe,
czy nie itp. Chodzi o to, że zwyczajnie jest to niezgodne z przepisami.
Fakturę wystawia wystawca. Obraz faktury przechowywany nie jest fakturą.
Jest obrazem. Nie stanie się fakturą jak go wydrukujesz. Stanie się
fakturą jak go wydrukuje wystawca. Chyba tyle. :)

Czy moze wszedl jakis przepis, ktory mowi ze musi byc podpis?

Owszem. Musi. Elektroniczny. Ale w tym przypadku nie posługujesz się
wydrukiem, tylko wersją elektroniczną.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-02-26 22:01:48
Autor: Andrzej Kłos
Duplikat faktury za 15 PLN :)
Wojciech Bancer pisze:
Fakturę wystawia wystawca. Obraz faktury przechowywany nie jest fakturą.
Jest obrazem. Nie stanie się fakturą jak go wydrukujesz. Stanie się
fakturą jak go wydrukuje wystawca. Chyba tyle. :)

czy można zlecić drukowanie faktur zewnętrznej firmie? Nie mam drukarki,   maszyny do pakowania w koperty i chętnie zlecę to na zewnątrz. Mogę?

andy_nek

Data: 2009-02-26 22:47:06
Autor: Liwiusz
Duplikat faktury za 15 PLN :)
Andrzej Kłos pisze:
Wojciech Bancer pisze:
[...]

   Zażądaj oficjalnej interpretacji na to pytanie. Po zapoznaniu się z odpowiedzią możesz się zdziwić :)

--
Liwiusz

Data: 2009-02-26 23:23:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Duplikat faktury za 15 PLN :)
On Thu, 26 Feb 2009, Andrzej Kłos wrote:

czy można zlecić drukowanie faktur zewnętrznej firmie? Nie mam drukarki, maszyny do pakowania w koperty i chętnie zlecę to na zewnątrz. Mogę?

  IMHO tak. Uzasadniam to tak, że inaczej również pracownik nie bardzo
mógłby "wystawiać w imieniu". Twierdzący inaczej proszeni są o wskazanie
podstawy prawnej :)
  Potrzebna na to IMO byłaby pisemna umowa/upoważnienie.

  I w tym ból - już widzę jak ci "różnokolorowi" dają Ci do ręki podpisany
przez prezesa dokument upoważniający Cię do "drukowania f-r w ich
imieniu".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-26 17:52:28
Autor: Borys Pogoreło
Duplikat faktury za 15 PLN :)
Dnia Thu, 26 Feb 2009 16:47:46 +0100, Anax WRC napisał(a):

[...]

 A nie ma na takiej fakturze wielkiego napisu "TO NIE JEST DOKUMENT
KSIĘGOWY" czy jakoś podobnie? Era dodaje takie ozdobniki ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Duplikat faktury za 15 PLN :)