Duplikat karty wed³ug Polbanku

Data: 2011-01-03 15:29:41
Autor: MK
Duplikat karty wed³ug Polbanku
On 3 Sty, 23:31, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Coraz bardziej przychylam siê do grupowej nazwy tego banku czyli nie
Polbank tylko Pó³bank.

Moja kolejna historia wygl±da tak. Polbank-Era zaczê³a szwankowaæ w taki
sposób, ¿e przeci±gniêcie paska przez czytnik (tak co 4/5 raz) nie zawsze
dzia³a. Trzeba ponowiæ próbê a najlepiej go przetrzeæ, ot po prostu siê
pasek magnetyczny mocno wyeksploatowa³. Jako, ¿e duplikat jest p³atny
napisa³em reklamacjê, ¿e chcia³bym otrzymaæ duplikat, ale nie chcê
p³aciæ, bo swojej winy tutaj nie widzê. Dzisiaj zadzwoni³ Pan i
poinformowa³ mnie, ¿e reklamacja rozpatrzona pozytywnie i czy chcê
otrzymaæ duplikat. Ja siê oczywi¶cie zgodzi³em a Pan powiedzia³, ¿e wy¶l±
poczt±. Wtedy jeszcze nie wiedzia³em, ¿e w³a¶nie pozbawi³em siê swojej
kk. Próbowa³em jak osio³ zap³aciæ za co¶ na allegro chyba z 7 raz (sic!)
a teraz jak siê zalogowa³em to widzê w systemie kolejny numer kk czyli
mam ju¿ 3, bo do tej pory mia³em kk Polbank-Era i do niej Mini PayPass.
Wychodzi na to, ¿e moja aktualna kk zosta³a zastrze¿ona i wys³ano mi now±
kartê. Tak sobie my¶lê, ¿e jaki¶ geniusz stwierdzi³, ¿e skoro wydanie
nowej karty w miejsce zastrze¿onej w moim przypadku, nic nie kosztuje, to
tak zrobimy i wtedy bêdzie wilk syty i owca ca³a. Tak w³a¶nie mniej
wiêcej wygl±da w Pó³banku wydanie "duplikatu karty".

A czy przypadkiem nowe karty z mikroprocesorem nie sa wydawane z
nowymi numerami?
Jak zakup do 50 PLN to mozesz sprobowac zaplacic stickerem, u mnie sie
to doskonale sprawdza. Troche uciazliwe jest to ograniczenie do 50
pln, ale z drugiej strony nie trzeba sie obawiac wyplywu danych :).

MK

Data: 2011-01-04 07:31:11
Autor: xbartx
Dnia Mon, 03 Jan 2011 15:29:41 -0800, MK napisał(a):

A czy przypadkiem nowe karty z mikroprocesorem nie sa wydawane z nowymi
numerami?

No właśnie podejrzewam, że o to chodzi i dostanę kartę z chipem, więc zmieni się nr więc to nie jest duplikat, tylko po cholera konsultant się mnie pytał czy chcę duplikat?

Jak zakup do 50 PLN to mozesz sprobowac zaplacic stickerem, u mnie sie
to doskonale sprawdza. Troche uciazliwe jest to ograniczenie do 50 pln,
ale z drugiej strony nie trzeba sie obawiac wyplywu danych :).

No wiem, ale akurat chciałem zapłacić zdalnie a tu dupa.

--
xbartx

Data: 2011-01-04 08:44:54
Autor: darnok
On 2011-01-04 00:29, MK wrote:

A czy przypadkiem nowe karty z mikroprocesorem nie sa wydawane z
nowymi numerami?

nie sa.
nowa karta z chipem jako kontynuacja starej ktorej sie waznosc skonczyla, ma dokladnie ten sam numer, nowa date waznosci i nowy cvv.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2011-01-04 08:48:54
Autor: xbartx
Dnia Tue, 04 Jan 2011 08:44:54 +0100, darnok napisał(a):

nie sa.
nowa karta z chipem jako kontynuacja starej ktorej sie waznosc
skonczyla, ma dokladnie ten sam numer, nowa date waznosci i nowy cvv.

Może kontynuacje i nie są ale duplikaty już tak. Moja do tej pory miała końcówkę 2019 a teraz widzę w systemie się pojawiło 2027. --
xbartx

Data: 2011-01-04 20:26:09
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Duplikat karty według Polbanku
xbartx pisze:

[...]

Ja już 4 duplikaty dostawałem - i za każdym razem była to karta z nowym numerem. I - tak jak u Ciebie - za każdym razem był to numer o 8 większy niż poprzedni. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-01-04 22:19:18
Autor: xbartx
Dnia Tue, 04 Jan 2011 20:26:09 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Ja już 4 duplikaty dostawałem - i za każdym razem była to karta z nowym
numerem. I - tak jak u Ciebie - za każdym razem był to numer o 8 większy
niż poprzedni. :-)

Ja właśnie zaglądnąłem do TOiP i mam wrażenie, że w Półbanku należałoby jakieś kursy przeprowadzić z języka polskiego i generalnie z etymologii niektórych słów.
Ten zwrot jeszcze jestem w stanie zrozumieć:

"Opłata za wydanie duplikatu karty lub Minikarty Era PayPass na wniosek Posiadacza = 15 pln"

Ale tego to już nie pojmuję:

"Opłata za wydanie duplikatu Karty w miejsce karty skradzionej = 0 pln"

Jak można wydawać komuś duplikat skoro jego kartę ktoś ukradł przecież to jest nielogiczne. Wychodzi, że dla Półbanku wydanie karty klientowi to jest duplikat a że ona ma inny nr etc czyli jakby nie patrzeć duplikatem to raczej już nie jest, to już mało istotny szczegół. Pomijam już, że obie te czynności wydanie "duplikatu" są de facto tym samym tylko, że za jedną się płaci a za drugą nie ot taka mała szarada aby klient ćwiczył swój umysł i czujność.

Data: 2011-01-04 23:41:09
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2011-01-04 23:19, xbartx pisze:

[...]

Abstrahując od wydawania duplikatu karty zagubionej, to - tak sobie gdybam - może bank w przypadku próby zamówienia duplikatu ze względu na kradzież poprosi o papier z policji? Jeżeli by tak było, to w momencie gdy klient sobie kartę zniszczył, albo zgubił, to za to zapłaci, a jeżeli mu ukradziono, to bank wyda mu ją bezpłatnie.

Data: 2011-01-04 23:59:02
Autor: Wronik

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości

[...]

    Czepiasz siÄ™. Wiadomo, ze chodzi o drugÄ… kartÄ™ (o takiej samej
funkcjonalności) w miejsce utraconej.

obie te czynności wydanie "duplikatu" są de facto tym samym tylko, że za
jedną się płaci a za drugą nie ot taka mała szarada aby klient ćwiczył
swój umysł i czujność.

    Ale o co ci chodzi, zeby bylo odwrotnie, lub placić za wszystko lub
calkiem nie placić ? Przecież jest jasno napisane za co się płaci. No może
niezbyt jasno dla półinteligentow, ktorzy korzystają z Półbanku.

Data: 2011-01-05 07:49:44
Autor: xbartx
Dnia Tue, 04 Jan 2011 23:59:02 +0100, Wronik napisał(a):

    Czepiasz siÄ™. Wiadomo, ze chodzi o drugÄ… kartÄ™ (o takiej samej
funkcjonalności) w miejsce utraconej.

JesteÅ› pracownikiem/rzecznikiem tego banku czy jak?

<http://www.slownik-online.pl/
kopalinski/3BD9AF807D7613D2412565BA0022CCA0.php>

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Duplikat

    Ale o co ci chodzi, zeby bylo odwrotnie, lub placić za wszystko lub
calkiem nie placić ? Przecież jest jasno napisane za co się płaci. No
może niezbyt jasno dla półinteligentow, ktorzy korzystają z Półbanku.

Chodzi o to, że według TOiP za tę samą czynność tylko różnie zapisaną raz bank chce opłaty a raz nie.
Osobiste wycieczki to sobie zostaw na swoje domowe dyskusje no chyba, że chcesz koniecznie dostać się do KFa to daj znać.

--
xbartx

Data: 2011-01-05 09:08:31
Autor: Robert Kois
Duplikat karty wed³ug Polbanku
Dnia Wed, 5 Jan 2011 07:49:44 +0000 (UTC), xbartx napisa³(a):

Chodzi o to, ¿e wed³ug TOiP za tê sam± czynno¶æ tylko ró¿nie zapisan± raz bank chce op³aty a raz nie.

No ale w czym problem? Jak ukradn± to bank idzie ci na rêkê i wydaje now±
kartê za darmo. A jak sobie poci±³e¶ no¿yczkami dla zabawy (albo chcesz do
klaserka) to p³aæ. Pytanie co robi± w przypadku uszkodzenia (w sumie op³ata
jest tylko gdy karta zostanie wydana na _wniosek posiadacza_, jak
zawnioskuje oddzia³ to powinno byæ za darmo ;)).

--
Kojer

Data: 2011-01-05 00:38:18
Autor: luc
Duplikat karty wed³ug Polbanku
On 5 Sty, 09:08, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:
Dnia Wed, 5 Jan 2011 07:49:44 +0000 (UTC), xbartx napisa (a):

> Chodzi o to, e wed ug TOiP za t sam czynno tylko r nie zapisan raz
> bank chce op aty a raz nie.

No ale w czym problem? Jak ukradn to bank idzie ci na r k i wydaje now
kart za darmo. A jak sobie poci e no yczkami dla zabawy (albo chcesz do
klaserka) to p a . Pytanie co robi w przypadku uszkodzenia (w sumie op ata
jest tylko gdy karta zostanie wydana na _wniosek posiadacza_, jak
zawnioskuje oddzia to powinno by za darmo ;)).

Powiedzia³em, ¿e karta siê zu¿y³a (wytarty pasek), bo nadawa³a siê
tylko do transakcji internetowych.
Op³aty nie pobrali.

pzdrwm
luc

Data: 2011-01-05 08:47:14
Autor: xbartx
Duplikat karty wed³ug Polbanku
Dnia Wed, 05 Jan 2011 09:08:31 +0100, Robert Kois napisał(a):

No ale w czym problem?

Chodzi o to, że jak ukradną kartę to się zastrzega i dostaję nową - przynajmniej tak jak w każdym normalnym banku, bo w Polbanku dostaniesz "duplikat". Jeżeli jednak sam popsułeś sobie kartę i zawnioskujesz o duplikat, to zapłacisz i dostaniesz "duplikat" a la Polbank czyli po prostu zastrzegą Twoją kartę i wydadzą Ci nowy plastik z nowym numerem, który jakby nie patrzeć i go naciągać duplikatem nie jest.
Czy to jest problem tego nie wiem. W normalnych bankach są mniej więcej jasne zapisy:

Wydanie nowej karty w miejsce skradzionej/zgubionej/zastrzeżonej = xx pln
Wydanie duplikatu karty na wniosek klienta = xx pln

--
xbartx

Data: 2011-01-18 20:55:13
Autor: Gotfryd Smolik news
Duplikat karty wed³ug Polbanku
On Tue, 4 Jan 2011, xbartx wrote:

Jak mo¿na wydawaæ komu¶ duplikat skoro jego kartê kto¶ ukrad³ przecie¿ to
jest nielogiczne.

  Mo¿e to ten sam geniusz wymy¶li³, który dla odmiany urzêdowo nakaza³
robienie kopii o innej tre¶ci ni¿ "orygina³" w przypadku faktur VAT? ;)
(a wydawa³oby siê, ¿e powinno chodziæ po prostu o "egzemplarze").

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-04 23:42:01
Autor: Wojciech Nawara
W dniu 2011-01-04 20:26, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

Ja już 4 duplikaty dostawałem - i za każdym razem była to karta z nowym
numerem. I - tak jak u Ciebie - za każdym razem był to numer o 8 większy
niż poprzedni. :-)

Czy duplikat ma nową datę ważności?

Data: 2011-01-05 08:00:45
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
[...]