Duron 1,8 vs Win 7

Data: 2010-08-11 08:52:38
Autor: MOST
Duron 1,8 vs Win 7
Czy waszym zdaniem procek Duron 1,8 i 1 GB Ram da rade win7

Data: 2010-08-11 09:07:06
Autor: Sławek Maculewicz
Duron 1,8 vs Win 7
Dnia 11-08-2010 o 08:52:38 MOST <gta100@wp.pl> napisał(a):

Czy waszym zdaniem procek Duron 1,8 i 1 GB Ram da rade win7

W sensie że pokona system?  Tak! 8-)
A poważnie - kluczowymi elementami i tak będą HDD i RAM.
--
Brak sygnaturki.

Data: 2010-08-11 10:15:31
Autor: kamil
Duron 1,8 vs Win 7

"MOST" <gta100@wp.pl> wrote in message news:i3thc8$5lp$1news.onet.pl...
Czy waszym zdaniem procek Duron 1,8 i 1 GB Ram da rade win7

Ruszyc ruszy, tylko ze to bedzie jak wycieczka 5-osobowa rodzina Fiatel 126p z Krakowa nad morze.  Da sie, tylko po cholere sie meczyc?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-12 10:55:01
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
kamil napisał(a):

Ruszyc ruszy, tylko ze to bedzie jak wycieczka 5-osobowa rodzina Fiatel
126p z Krakowa nad morze.  Da sie, tylko po cholere sie meczyc?

Nie przesadzaj, nie jest tak zle. Ja mam Win7 na Duronie 1,75 i 768MiB ramu i dziala dobrze. Nie mowie, ze bardzo dobrze, ale dobrze. System odpala sie w 1min 15sek - 1min 30sek.

Wazne, zeby mu zostawic duzo wolnego miejsca na partycji systemowej na *szybkim* dysku. Jedyne co nie dziala mi dobrze, to Firefox, ktory odpala sie czasem nawet minute. Ale potem dziala w przyzwoitym tempie.

I faktycznie wazna jest karta. Ja nie mam sterownikow do leciwego Radeona 9000pro i po zaladowaniu domyslnych z Win7 nie mam wygladzania (wazne - widac na filmach) i przezroczystosci (mniej wazne). Bywa takze, ze filmy tna bez tych sterownikow. Ale na XP bez sterow tez cielo.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-12 12:18:01
Autor: Grzegorz S
Duron 1,8 vs Win 7
Andre <andy@andy.pl> wrote:

[...]

Spróbuj wersji 7.11 z poniższego linku

http://downloads.guru3d.com/ATI-Catalyst-7.11-Vista-%2832-bit%29-download-1788.html

W razie gdyby 7.11 nie szło to spróbuj 8.12 http://downloads.guru3d.com/ATI-Catalyst-8.12-Vista-32-bit-download-2143.html

Z tego co widziałem jedna z tych wersji działa na większości starszych Radeonów z win7
Mi 7.11 działa stabilniej niż 8.12 szczególnie w video we flashu na pełnym ekranie.
Natomiast 8.12 jest troszkę szybszy w grach. Wyższe wersje ATI Catalyst już działac nie chcą.

--
gs

Data: 2010-08-12 12:43:17
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
Grzegorz S napisał(a):

[...]

Czyli pierwsza Twoja odpowiedz mam puscic w niepamiec? ;)
Dzieki serdeczne, sprobuje.
Gry sa dla mnie mniej wazne, bo mam Xboxa.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-12 12:53:02
Autor: Grzegorz S
Duron 1,8 vs Win 7
Andre <andy@andy.pl> wrote:

Czyli pierwsza Twoja odpowiedz mam puscic w niepamiec? ;)
Dzieki serdeczne, sprobuje.
Gry sa dla mnie mniej wazne, bo mam Xboxa.

Tak, zobacz najpierw 7.11 w pośpiechu początkowo wpisałem złą kolejnośc :)
I daj znac czy poszło.

--
gs

Data: 2010-08-12 17:17:50
Autor: kamil
Duron 1,8 vs Win 7

"Andre" <andy@andy.pl> wrote in message news:i40ju5$c7n$2news.onet.pl...
kamil napisał(a):

[...]

Nie wazne, ile system sie odpala, wazne jak dziala po wlaczeniu przegladarki, jakiegos programu pocztowego, a nie daj boze photoshopa czy innej krowy zjadajacej na dzien dobry 2/3 tej pamieci..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-12 18:51:41
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
kamil napisał(a):

Nie wazne, ile system sie odpala, wazne jak dziala po wlaczeniu
przegladarki, jakiegos programu pocztowego,

Dla niektorych wazne. Ja nie lubie czekac, az Firefox laskawie sie otworzy. Ale po zaladowaniu dziala bardzo plynnie. Przy czym musze zaznaczyc, ze ja mam czysciutki system, zadnych zbednych programow, a w sumie jest wszystkich 41, w tym Nokia OVI Suite oraz wszystko do ogladania filmow. Program pocztowy dziala bez zarzutu (The Bat!), odpala sie i pracuje szybko.

a nie daj boze photoshopa
czy innej krowy zjadajacej na dzien dobry 2/3 tej pamieci..

Bez jaj, a kto przy zdrowych zmyslach instaluje PhotoShopa na komputerze z 1GiB ram? Chociaz i 1GiB wystarczylby do prostych czynnosci, dopiero skomplikowana grafika z wieloma efektami i wysoka rozdzielczoscia wymaga ogromnej ilosci pamieci (sprawdzone!).

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-12 22:50:07
Autor: Przemysław Ryk
Duron 1,8 vs Win 7
Dnia Thu, 12 Aug 2010 18:51:41 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

Nie wazne, ile system sie odpala, wazne jak dziala po wlaczeniu
przegladarki, jakiegos programu pocztowego,

Dla niektorych wazne. Ja nie lubie czekac, az Firefox laskawie sie otworzy.

Ale to już jest wina Firefoksa, że jest tak mułowaty, a nie systemu.
Porównaj sobie tempo odpalania np. Chrome czy Opery.

Ale po zaladowaniu dziala bardzo plynnie.

I żre ram aż miło patrzeć. :)

[...]

No akurat Nokia OVI Suite to też taki sobie przykład - krew mnie zalała, jak
zaczął moją muzykę katalogować. To, co foobar przemielił w godzinę, OVI
Suite międlił ponad dobę. :D

[...]

Każdy. Nie wiedziałeś? Przecież to podstawowy program dla każdego domu! W
czym innym obrobisz zdjęcia z urodzin cioci? W jakimś Paint.NET? ;D

[ Hunt: No, she's got no training for this kind of thing. Swanbeck: What,  ]
[ to go to bed with a man and lie to him? She's a woman. She's got all the ]
[ training she needs.                            ("Mission Impossible II") ]

Data: 2010-08-12 21:08:24
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
Przemysław Ryk napisał(a):

Ale to już jest wina Firefoksa, że jest tak mułowaty, a nie systemu.
Porównaj sobie tempo odpalania np. Chrome czy Opery.

No nie do konca. Ten sam Firefox z taka sama iloscia ulubionych zakladek odpala mi sie na laptopie duzo szybciej.

I żre ram aż miło patrzeć. :)

Z tym sie zgodze. No moze poza czescia, ze milo patrzec ;)

No akurat Nokia OVI Suite to też taki sobie przykład - krew mnie zalała,
jak zaczął moją muzykę katalogować. To, co foobar przemielił w godzinę,
OVI Suite międlił ponad dobę. :D

Moge na to odpowiedziec tylko tak, ze ja mam E52 (mysle, ze znawcy tematu beda wiedziec o co chodzi). Nie mam na niej ani jednej mp3, ani raz nie odpalilem radia, bo nie do tego mi sluzy :)
Chociaz specyfikacja mojej obecnej pracy wymaga zrobienia czasem kilkku zdjec i filmow.

Każdy. Nie wiedziałeś? Przecież to podstawowy program dla każdego domu!
W czym innym obrobisz zdjęcia z urodzin cioci? W jakimś Paint.NET? ;D

No tak, masz racje... ;)
Ale obrobka zdjec z urodzin cioci nie pozera tony ramu ;P

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-13 00:50:07
Autor: Przemysław Ryk
Duron 1,8 vs Win 7
Dnia Thu, 12 Aug 2010 21:08:24 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

[...]

Konfigurację laptopa i stacjonarki poproszę. :D

I żre ram aż miło patrzeć. :)

Z tym sie zgodze. No moze poza czescia, ze milo patrzec ;)

Wiesz - jak się go ma 8 GB... :D A poważniej - ja jestem za tym, żeby
program widząc wolną pamięć po prostu z niej korzystał. W momencie, gdy się
jednak pozamyka zakładki / dokumenty / whatevera - by zaalokowane zasoby
zwalniał. Przyznać trzeba - Firefoksa pod tym względem poprawiono i przy
wersji 3.x takich jajec, jak w poprzednich już raczej nie ma (typu
naotwierasz zakładek, Firefox zeżre 1,5 GB pamięci, pozamykasz zakładki, a
Firefox dalej żre 1,5 GB pamięci i zużycie mu raczej rośnie, niż maleje),
niemniej jednak dalej jest dość ociężałym kawałkiem oprogramowania.

[...]

Proszę Cię... Nie wymawiaj przy mnie zbitek: E52, Nokia, Nokia Care, serwis
Nokia. Właśnie E52 moja wylądowała po raz czwarty w serwisie (od 13
czerwca). Jak znowu jakiś debil mi zrobi "naprawę" pt. "aktualizacja
oprogramowania" (z wersji, którą mam, na wersję, którą miałem), to jak
babcię swoją kocham - znajdę tego debila i wetknę mu ten aparat tak głęboko
w dupę, że go gardłem wyciągnie. Kurwicy dostaję - pół roku słuchawka
działała, a teraz serwis najwyraźniej wychodzi z założenia, że będzie ze
mnie debila robił...

Chociaz specyfikacja mojej obecnej pracy wymaga zrobienia czasem kilkku zdjec i filmow.

Shit happens... ;D

[...]

Zależy jakie zdjęcia, czym obrabiane i jak... ;D

[ Nie jestem mądrzejszy ani lepszy, mogę być inny.                         ]
[                                 (Piotr 'Orlinos' Kozłowski, pl.pregierz) ]

Data: 2010-08-13 06:05:58
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
Przemysław Ryk napisał(a):

Konfigurację laptopa i stacjonarki poproszę. :D

laptop:
AMD Turion TL-57
2GiB ramu
Radeon 1250x
Hitachi 250GiB 5400rpm
Win7

stacjonarka:
AMD Duron 1,4@1,75
768MiB ramu
Radeon 9000pro
Samsung 80GiB 7200rpm
Win7

Zatem laptop tez nie wyscigowka :)

Proszę Cię... Nie wymawiaj przy mnie zbitek: E52, Nokia, Nokia Care,
serwis Nokia. Właśnie E52 moja wylądowała po raz czwarty w serwisie (od
13 czerwca).

Najwyrazniej masz po prostu pecha. To jest moja szosta Nokia (nie szosta E52 ;) i zadna jeszcze mnie nie zawiodla. Ok jedna wymienilem, bo klawisze juz padaly, ale to zrozumiale, to byl tani model z nizszej polki i po 2 latach moglo sie tak dziac.

Shit happens... ;D

A skad, akurat krecenie filmow i pozniejsza ich obrobka to moj konik ;)
Tylko do tego potrzeba ramu :D

Zależy jakie zdjęcia, czym obrabiane i jak... ;D

No jak to czym, PhotoShopem! :D

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-13 18:50:04
Autor: Przemysław Ryk
Duron 1,8 vs Win 7
Dnia Fri, 13 Aug 2010 06:05:58 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

[...]

Ale tego Turiona masz jednak wyżej taktowanego. :D

[...]

Wiesz - ja do samej słuchawki nie mam zastrzeżeń, bo przez pół roku
sprawowała się znakomicie i złego słowa nie dałem na nią powiedzieć. Ale
pierdolony (bo inaczej tego nie nazwę) "serwis" rżnący głupa i stosujący
metodę pudrowania gówna (wgramy jeszcze raz soft, to się może klient
odpieprzy) to mam ochotę z dymem puścić.

Shit happens... ;D

A skad, akurat krecenie filmow i pozniejsza ich obrobka to moj konik ;)
Tylko do tego potrzeba ramu :D

Ramu też. :)

Zależy jakie zdjęcia, czym obrabiane i jak... ;D

No jak to czym, PhotoShopem! :D

Przynajmniej CS4 Extended. ;D

[ Nie wierzę, że żonaci mężczyźni żyją dłużej niż kobiety. Im się tylko    ]
[ czas bardziej dłuży.                                 (Sir Peter Ustinov) ]

Data: 2010-08-13 20:20:53
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
Przemysław Ryk napisał(a):

Ale tego Turiona masz jednak wyżej taktowanego. :D

No no, az na 1,9GHz ;)
W tym Turionie wieksza zaleta sa dwa rdzenie, ale Firefox tego nie wykorzystuje...

pierdolony (bo inaczej tego nie nazwę) "serwis" rżnący głupa i stosujący
metodę pudrowania gówna (wgramy jeszcze raz soft, to się może klient
odpieprzy) to mam ochotę z dymem puścić.

Trzeba bylo powiedziec, ze oprogramowanie juz zmieniales X razy i zyczysz sobie innej diagnozy :)

Ramu też. :)

A co ja napisalem? :)

Przynajmniej CS4 Extended. ;D

Kiedys za dawnych czasow szkolnych slyszalem na przerwie fajna wymiane zdan:

- ja mam PhotoShopa CS
- fanie, a znasz chociaz polowe funkcji poprzedniej wersji?
- [cisza...]

:D

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-14 21:40:01
Autor: Przemysław Ryk
Duron 1,8 vs Win 7
Dnia Fri, 13 Aug 2010 20:20:53 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

Ale tego Turiona masz jednak wyżej taktowanego. :D

No no, az na 1,9GHz ;)
W tym Turionie wieksza zaleta sa dwa rdzenie, ale Firefox tego nie wykorzystuje...

Wyżej taktowany jeden rdzeń, bardziej dopracowana logika i efekt jest. :)

[...]

Tobie się wydaje, że ile razy już to powtarzałem? Niestety - co ta biedna
dziewczyna siedząca przy ladzie może poradzić na serwisanta debila? W czym
ona zawiniła, że wpisuje w zgłoszenie takie, a nie inne objawy, a matoł w
Nokia Care stosuję metodę pudrowania gówna?

(ciach...)
[...]

BTDTGTT. :D

[ Bóg stworzył człowieka ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych        ]
[ eksperymentów zrezygnował.                                  (Mark Twain)

Data: 2010-08-15 16:22:56
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
Przemysław Ryk napisał(a):

Wyżej taktowany jeden rdzeń, bardziej dopracowana logika i efekt jest.
:)

No to teraz poluje na, mam nadzieje, jeszcze lepsza logike - Athlona II, a pozniej Phenoma II :)

[...]

Pozostaje mi tylko wspolczuc i zyczyc sobie wiecej szczescia z moja sluchawka...
A BTW na co sie przesiadles z tej Nokii?

BTDTGTT. :D

No dobra, to poprosze o rozszyfrowanie skrotu... ;)

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-15 20:09:10
Autor: Przemysław Ryk
Duron 1,8 vs Win 7
Dnia Sun, 15 Aug 2010 16:22:56 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

Wyżej taktowany jeden rdzeń, bardziej dopracowana logika i efekt jest.
:)

No to teraz poluje na, mam nadzieje, jeszcze lepsza logike - Athlona II, a pozniej Phenoma II :)

Chyba od razu celowałbym w Phenoma II, pomijając Athlona II. :)

Pozostaje mi tylko wspolczuc i zyczyc sobie wiecej szczescia z moja sluchawka...
A BTW na co sie przesiadles z tej Nokii?

Trzyletnia Motorola V360.

BTDTGTT. :D

No dobra, to poprosze o rozszyfrowanie skrotu... ;)

Been There, Done That, Got The T-Shirt. :D

[ Being someones father is not a right. It's a gift.                       ]
[                              (Horatio Caine, "CSI Miami 4x17 Collision") ]

Data: 2010-08-16 14:43:53
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
Przemysław Ryk napisał(a):

Chyba od razu celowałbym w Phenoma II, pomijając Athlona II. :)

To nie takie proste ;)
Mam dwa komputery. Jeden sluzy tylko do korzystania z Internetu, a drugi wylacznie do pracy i nawet nie ma podlaczonego netu.
W pierwszej kolejnosci upgrade zawsze przypada na ten drugi. Upgrade jest co kilka lat wiec wymiana musi byc wszystkiego. Jako ze fundusze nie pozwalaja na raz wydac mnostwa pieniedzy, to kupuje porzadna plyte, srednia ilosc ramu i przyzwoity procesor. Pozniej w raz z naplywem gotowki kupuje tansza plyte, stary procesor przekladam i kupuje nowa wyscigowke oraz dokupuje ramu. Grafika nie jest dla mnie wazna, bo mam Xboxa, wiec wbudowana w zupelnosci mi wystarcza.

I tak to sie u mnie odbywa. Upgrade'uje dwa komputery w krotkim czasie :)

Trzyletnia Motorola V360.

To troche inna liga... ;)

Been There, Done That, Got The T-Shirt. :D

Hahaha chcesz mi powiedziec, ze to Ciebie spotkalem na korytarzu? ;D

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-13 11:37:05
Autor: Mich@l
Duron 1,8 vs Win 7
W dniu 2010-08-12 23:08, Andre pisze:
Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

Szybciej niż Chrome albo Opera?

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-08-13 16:19:02
Autor: Wiktor S.
Duron 1,8 vs Win 7
No nie do konca. Ten sam Firefox z taka sama iloscia ulubionych
zakladek odpala mi sie na laptopie duzo szybciej.

Szybciej niż Chrome albo Opera?

Nie narzekam na Operę przy 768 MB, a na jednym komputerze mam najnowszego FF i 192 MB RAM... tu już można ponarzekać, ale więcej RAM-u tam nie wchodzi.

--
Azarien

Data: 2010-08-13 20:23:26
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
Mich@l napisał(a):

Szybciej niż Chrome albo Opera?

Chrome nie bede instalowal, bo to jakas proteza. Oprocz szybkosci nie ma nic do zaoferowania. I jest brzydki :)

Na temat Opery nie bede sie wypowiadal. Wiem, ze ta przegladarka jest swietna, bo mialem, ale mialem jeszcze za czasow Visty, wiec wydajnosc mogla byc inna niz obecnie.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-14 12:21:35
Autor: Santana
Duron 1,8 vs Win 7

Użytkownik "Andre" <andy@andy.pl> napisał w wiadomości news:i449ju$l8d$6news.onet.pl...
Mich@l napisał(a):

Szybciej niż Chrome albo Opera?

Chrome nie bede instalowal, bo to jakas proteza.

Możesz rozwinąć?

Data: 2010-08-14 21:40:01
Autor: Przemysław Ryk
Duron 1,8 vs Win 7
Dnia Fri, 13 Aug 2010 20:23:26 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

Szybciej niż Chrome albo Opera?

Chrome nie bede instalowal, bo to jakas proteza. Oprocz szybkosci nie ma nic do zaoferowania. I jest brzydki :)

Działa błyskawicznie, baza rozszerzeń już jest coraz większa. Udział w rynku
zwiększa szybciej, niż Opera... :)

Na temat Opery nie bede sie wypowiadal. Wiem, ze ta przegladarka jest swietna, bo mialem, ale mialem jeszcze za czasow Visty, wiec wydajnosc mogla byc inna niz obecnie.

Używałem długie lata. Gdyby nie znacznie bardziej funkcjonalny Adblock i
parę innych rozszerzeń w Firefoksie - pewnie bym się na niego nie przesiadł.

[ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking.          ]
[                                                              (Max Payne) ]

Data: 2010-08-16 13:42:18
Autor: Mich@l
Duron 1,8 vs Win 7
W dniu 2010-08-13 22:23, Andre pisze:
Mich@l napisał(a):

Szybciej niż Chrome albo Opera?

Chrome nie bede instalowal, bo to jakas proteza. Oprocz szybkosci nie ma
nic do zaoferowania. I jest brzydki :)

Tu bym się nie zgodził. Na obecnym etapie rozwoju jest to bardzo fajna przeglądarka, stokroć funkcjonalniejsza niż w pierwszych wersjach.
A że brzydka? Kwestia gustu. I tak ładniejsza niż np. Opera.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-08-16 14:36:37
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
Mich@l napisał(a):

Tu bym się nie zgodził. Na obecnym etapie rozwoju jest to bardzo fajna
przeglądarka, stokroć funkcjonalniejsza niż w pierwszych wersjach.

No a jak z dodatkami?
Podobnie jak w Firefoxie?

A że
brzydka? Kwestia gustu. I tak ładniejsza niż np. Opera.

Pewnie, ze kwestia gustu. Ja po prostu jestem zwolennikiem prostych i czytelnych interface'ow, a nie wydziwianych na sile. Obecny Firefoxa idealnie mi odpowiada. Mam tylko nadzieje, ze w wersji 4 Firefoxa bedzie mozna przywrocic wyglad poprzednika...

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-16 17:20:47
Autor: Mich@l
Duron 1,8 vs Win 7
W dniu 2010-08-16 16:36, Andre pisze:

No a jak z dodatkami?
Podobnie jak w Firefoxie?

Coraz więcej jest. Jestem pod wrażeniem ogromnego tempa rozwoju.

Pewnie, ze kwestia gustu. Ja po prostu jestem zwolennikiem prostych i
czytelnych interface'ow, a nie wydziwianych na sile. Obecny Firefoxa
idealnie mi odpowiada.

Hmmm, dla porównania uruchomiłem obie, i (pomijając kolorystykę, która zresztą i tak chyba jest konfigurowalna, oraz fakt iż w Chrome pasek kart jest zintegrowany z paskiem tytułowym - co IMHO jest lepszym rozwiązaniem) są do siebie bliźniaczo podobne.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-08-13 12:31:18
Autor: kamil
Duron 1,8 vs Win 7

"Andre" <andy@andy.pl> wrote in message news:i41frs$l8d$2news.onet.pl...
kamil napisał(a):

[...]

Dla mnie 'wlaczenie' to takze uruchomienie tego programu. Na cholere mi odpalac 7 na 1GB, skoro potem na okienko przegladarki czekam 10 sekund?
[...]

Patrz - kilka lat temu przecietny komputer mial mniej niz 1GB i ludzie w PS pracowali. Ja na przyklad. Tyle, ze wtedy OS po zaladowaniu nie zarl polowy tej pamieci.

Ja rozumiem, ze taka moda teraz byc trendi i miec 7-ke, ale na slabym sprzecie to sie mija z celem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-13 13:45:45
Autor: Vituniu
Duron 1,8 vs Win 7
Patrz - kilka lat temu przecietny komputer mial mniej niz 1GB i ludzie
w PS pracowali.

Kilka lat temu przecietny RAW obrabiany w PSie nie mial >12 mpix...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-08-13 20:34:03
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
kamil napisał(a):

Dla mnie 'wlaczenie' to takze uruchomienie tego programu. Na cholere mi
odpalac 7 na 1GB, skoro potem na okienko przegladarki czekam 10 sekund?

A nie widzisz jakiejs roznicy w pracy samego systemu miedzy XP a Win7?
Dla mnie wazniejsza jest stabilnosc i pewnosc systemu. I w tym XP do piet Siodemce nie dorasta. Mozesz mnie przekonywac ile chcesz, ale roznica dla mnie jest kolosalna. Win7 jest, jak to sie mowi, "rock stable".

Patrz - kilka lat temu przecietny komputer mial mniej niz 1GB i ludzie w
PS pracowali. Ja na przyklad. Tyle, ze wtedy OS po zaladowaniu nie zarl
polowy tej pamieci.

Kolega Vituniu napisal Ci juz, jakie sie wczesniej obrabialo pliki. Poza tym dedykowane stacje robocze nie mialy 1GiB ramu tylko znacznie wiecej i nie byly na Windowsie :) A jezeli mowimy o czasach, kiedy faktycznie rarytasem bylo 1GiB, a w domowych warunkach 64MiB, to patrz odpowiedz Vitunia :)
Zgodze sie natomiast, ze Win nie zajmowal polowy ramu. Ale takze wieszal sie wtedy znacznie czesciej niz Win7 :)

Ja rozumiem, ze taka moda teraz byc trendi i miec 7-ke, ale na slabym
sprzecie to sie mija z celem.

W moim przypadku nie ma zadnego znaczenia bycie trendi. Mam swoje lata, dawno juz przestalem sie chwalic kolegom, jaki to fajny system albo kompa mam w domu i ile wyciaga w grach. Win7 obecnie jest dla mnie nie do pobicia. Moze nie wyczyniam na kompie cudow, ale nie udalo mi sie go jeszcze zawiesic. W XP nie musialem sie specjalnie starac. Codzienna hibernacja? W Win7 to zaden problem, w XP zwolnienie systemu po 3-4 dniu...

Moglbym tak wymieniac jeszcze i wymieniac, ale po co. Przeciez ja w Twoich oczach chce byc wylacznie trendi :)

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-16 12:50:01
Autor: kamil
Duron 1,8 vs Win 7

"Andre" <andy@andy.pl> wrote in message news:i44a7r$l8d$7news.onet.pl...
kamil napisał(a):

[...]

Ostatni raz, kiedy na domowym sprzecie zawisl XP to byl blue screen przy wadliwych pamieciach, jakis rok temu.

[...]

Patrz wyzej.

[...]

Wylaczam komputer, system zaladuje sie w niecala minute, ale jesli ktos czuje potrzebe ciaglej hibernacji to rozumiem to, tak samo jak rozumiem ze ktos czuje potrzebe otwierania 120 zakladek w przegladarce jednoczesnie i probuje udowadniac tym wyzszosc jednej nad inna. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-16 14:33:52
Autor: Andre
Duron 1,8 vs Win 7
kamil napisał(a):

Ostatni raz, kiedy na domowym sprzecie zawisl XP to byl blue screen przy
wadliwych pamieciach, jakis rok temu.

Widocznie jestes szczesliwcem.
Ja "dzieki" temu, ze system sie wieszal co jakis czas nauczylem sie zlotej zasady - zapisuj prace co kilka minut ;)

Mam nadzieje, ze rozumiesz ironie...

[...]

Ja otwieram kilkanascie zakladek kiedy czytam wiadomosci z roznych portali. Tym sposobem moge czytac, a niejako w tle laduja mi sie inne strony. Takie rozwiazanie tez Cie nie przekonuje?

A komputer hibernuje, poniewaz z calym sprzetem, ktory w nim siedzi lub jest podpiety start razem z biosem zajmuje ok 2,2min. Odhibernowanie 40sek. A rozwiazanie taki stosuje, poniewaz akurat ten komputer, ktory hibernuje sluzy mi do ogladania filmow i seriali.
Niektore nowe telewizory LCD tez maja dlugi rozruch i czekanie tez mnie irytuje...

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-08-16 19:19:34
Autor: Radosław Sokół
Duron 1,8 vs Win 7
W dniu 16.08.2010 13:50, kamil pisze:
Ostatni raz, kiedy na domowym sprzecie zawisl XP to byl blue screen przy
wadliwych pamieciach, jakis rok temu.

Masz po prostu dobre programy obsługi urządzeń i nie wyko-
rzystujesz pełni możliwości sprzętu. XP bardzo łatwo "wyło-
żyć" marnej jakości programami obsługi, a także doprowadzić
do stanu "system działa, ale jakaś jedna funkcje się zwiesi-
ła". Ja również niebieskich ekranów na XP miałem niewiele,
ale często system i tak po paru dniach trzeba było restar-
tować, bo coś przestawało działać z niewiadomych przyczyn;
po restarcie znów było dobrze. Od czasu przesiadki na Vistę
takich sytuacji chyba nie miałem, o ile się nie mylę, a nie-
bieski ekran widziałem chyba ze dwa razy (z powodu zarządza-
nia energią). Jestem w stanie uwierzyć, że w Windows 7 jest
*jeszcze* lepiej.

Więc XP *jest* stabilne, ale nie *tak*, jak uważasz.

Wylaczam komputer, system zaladuje sie w niecala minute, ale jesli ktos
czuje potrzebe ciaglej hibernacji to rozumiem to, tak samo jak rozumiem

Hibernacja jest zawsze szybsza od powtórnego uruchomienia
wszystkich programów i przywrócenia środowiska pracy.

Ponieważ dyskusja zeszła na poziom oprogramowania, ustawiam
FUT na pl.comp.os.ms-windows.winnt.

Data: 2010-08-12 15:15:47
Autor: Mich@l
Duron 1,8 vs Win 7
W dniu 2010-08-11 11:15, kamil pisze:

Ruszyc ruszy, tylko ze to bedzie jak wycieczka 5-osobowa rodzina Fiatel 126p
z Krakowa nad morze.  Da sie, tylko po cholere sie meczyc?

Bez przesady. Jeśli na atomowym netbooku całkiem znośnie mi działa W7 to i na tym Duronie będzie dobrze.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-08-11 10:40:49
Autor: Wiktor S.
Duron 1,8 vs Win 7
Czy waszym zdaniem procek Duron 1,8 i 1 GB Ram da rade win7

Spokojnie. Ale bardziej przejmij się kartą graficzną.
W przeciwieństwie do Visty, XP-kowe sterowniki już nie działają. Muszą być do Visty albo Win7.

--
Azarien

Data: 2010-08-11 13:15:20
Autor: Leszek K.
Duron 1,8 vs Win 7
Dnia Wed, 11 Aug 2010 10:40:49 +0200, Wiktor S. napisał(a):

...W przeciwieństwie do Visty, XP-kowe sterowniki już nie działają...

Co proszę? Czyżby wredny Bill zdalnie wyłączył? Muszę sprawdzić u siebie
firewall-a coby i mnie tego figla nie zrobił.

Data: 2010-08-12 12:33:10
Autor: Wiktor S.
Duron 1,8 vs Win 7
...W przeciwieństwie do Visty, XP-kowe sterowniki już nie działają...

Co proszę? Czyżby wredny Bill zdalnie wyłączył?

Twierdzę, że pod Windows 7 nie działają sterowniki grafiki dla Windows XP, a pod Vistą owszem.
Jeśli jestem w błędzie, popraw.

--
Azarien

Data: 2010-08-12 15:01:19
Autor: Leszek K.
Duron 1,8 vs Win 7
Dnia Thu, 12 Aug 2010 12:33:10 +0200, Wiktor S. napisał(a):

[...]

Sterowniki pod xp nie działają również pod w98 ani pod linuksem ale co to
ma do tematu nijak nie rozumiem.

Data: 2010-08-13 16:09:53
Autor: Wiktor S.
Duron 1,8 vs Win 7
[...]

mowa jest o starszym komputerze tak?
mowa jest o nowym systemie operacyjnym, tak?

no to mowa była o zwróceniu uwagi na kartę graficzną, czy będą do niej sterowniki przynajmniej dla visty.

--
Azarien

Data: 2010-08-11 13:38:14
Autor: miab
Duron 1,8 vs Win 7
W dniu 2010-08-11 10:40, Wiktor S. pisze:
[...]

Ło matko. Boje się włączyć XP bo dostane czarny ekran.

miab

Duron 1,8 vs Win 7