Duża liczba dysków i dodatkowy kontrol er - nie działa

Data: 2009-06-13 09:37:40
Autor: Grzegorz Krukowski
Duża liczba dysków i dodatkowy kontrol er - nie działa
On Sat, 13 Jun 2009 09:11:12 +0200, Osadnik <osadnik.www@wp.pl> wrote:

Miałem coś podobnego na zwykłych dyskach IDE - 2 kontrolery na płycie
głównej, dwa kontrolery na dołączanej karcie i 4 dyski + DVD do
podłączenia. Okazało się, że niektóre dyski musiały być wpięte w
określony kontroler bo w pzeciwnym przypadku wszystko chodziło, tylko
podczas pracy Windowsa dyski ulegały logicznym uszkodzeniom. Źródłem
problemu jest pradopodobnie stary, 40GB Samsung, który ma problem ze
współpracą z innymi dyskami.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-06-13 10:06:54
Autor: Osadnik
Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

Ja już doszedłem co jest nie tak i tu chyba winny bedzie komputer sam w sobie.
Okazuje sie ze nie może mieć dwóch identycznych dysków na różnych kontrolerach.

Inna sprawa że mi coś wyjście zewnętrzne w tym kontrolerze nie działa. 3 porty SATA i jeden port IDE.
W programie do obsługi raid mam 2 porty Sata i kanał IDE wiec coś chyba nie halo...

Data: 2009-06-13 10:26:38
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 13 Jun 2009 10:06:54 +0200, Osadnik napisał(a):

...Inna sprawa że mi coś wyjście zewnętrzne w tym kontrolerze nie działa. 3 porty SATA i jeden port IDE.
W programie do obsługi raid mam 2 porty Sata i kanał IDE wiec coś chyba nie halo...

VIA VT6421 RAID CONTROLER ma 2 porty sata. Jedno gniazdko jest zdublowane -
można podłącza podłączać dysk od środka *lub* na śledziu.

Data: 2009-06-13 11:21:46
Autor: Osadnik
Leszek K. pisze:
[...]

no to umoczyłem trochę ale no cóż... ujdzie...

Duża liczba dysków i dodatkowy kontrol er - nie działa