Duże kamienie szeroka, wysoka opona

Data: 2011-05-09 11:14:39
Autor: Agata
Duże kamienie szeroka, wysoka opona
Witam

Mam teraz standardowe opony 1.95 KENDA nieagresywny bieżnik i niesemi slick.
Pytanie czy szeroka opona z agresywnym bieznikiem 2.1 - 2.2 da lepsze
prowadzenie po większych kamieniach (typu 2 cm). Rower nie będzie podskakiwał
i będzie można dać trochę mniejsze ciśnienie?

Data: 2011-05-09 16:58:24
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 9 May 2011 11:14:39 +0000 (UTC), Agata napisał(a):

Rower nie będzie podskakiwał
i będzie można dać trochę mniejsze ciśnienie?

zasadniczo temu własnie celowi służą grube opony - aby dało się jezdzić na
niskim ciśnieniu. W terenie ma to praktycznie same zalety.

Data: 2011-05-09 09:57:07
Autor: Rowerex
On 9 Maj, 15:58, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
> [...]

zasadniczo temu własnie celowi służą grube opony - aby dało się jezdzić na
niskim ciśnieniu. W terenie ma to praktycznie same zalety.

Zależy jaki to teren...

Szeroka i bardzo wysoka opona, np. Kenda SBE 2.10 (kawał balona jak na
2.10) przy niskim ciśnieniu ma tendencje do uginania się na boki co
przy przeszkodach "wzdłużnych" bywa irytujące (rower dziwnie się
zachowuje), natomiast przeszkody poprzeczne wybiera znakomicie.

Wydaje mi się, że na wysokie kamienie opona powinna być bardziej
płaska, podkreślam, że mi się tylko wydaje, bo nie sprawdzałem.

Zresztą, zależy też o jakich kamieniach mówimy. Kiedyś wjechałem na
takie kilkucentymetrowe i niemal "wypadłem" z nich na poprzeczną drogę
asfaltową - luźne owalne kamienie, za szybko na nie wjechałem, bo
kompletnie nie spodziewałem się, że nagle zrobi się tak stromo - co z
tego że próbowałem hamować, jeśli podłoże zjeżdżało razem z
rowerem...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-09 19:03:31
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 9 May 2011 09:57:07 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):

[...]

to fakt - ale to chyba tego też wina iż współczesne obręcze sa najczęsciej
dość cienkie i opona w taki balon sie w nich układa.

Data: 2011-05-09 18:30:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Duże kamienie szeroka, wysoka opona
....::QRT::..., Mon, 9 May 2011 16:58:24 +0200, pl.rec.rowery:

Do momentu złapania snejka.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-05-09 18:59:08
Autor: ...::QRT::...
Dnia Mon, 9 May 2011 18:30:25 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

[...]

dlatego też kiedyś 2.1 to był max a aktualnie nawet opony
maratonowo-wyścigowe jak racing ralph dobijają do 2,4. Nie wspominając już o tym iż czesto aktualne 2,0 jest sporo większe niż
dawne 2,1. Poza tym sa jeszcze wszelkiego rodzaju systemy bezdętkowe które można
używać na jeszcze niższym ciśnieniu. A już zupełnie ma margnesie to NIGDY nie zdążyło mi sie złapać snejka w
terenie - zawsze to asfalt/krawężnik/dziura. No ale ja nie jeżdzę w górach
i wielkie kamienie na trasach są mi obce. Aczkolwiek jazda na niskim ciśnieniu ma jedną wadę - zdąża sie iż dętka się
przesuwa względem opony i może wyrwać wentyl.

Duże kamienie szeroka, wysoka opona