Data: 2011-05-09 11:14:39 | |
Autor: Agata | |
Duże kamienie szeroka, wysoka opona | |
Witam
Mam teraz standardowe opony 1.95 KENDA nieagresywny bieżnik i niesemi slick. Pytanie czy szeroka opona z agresywnym bieznikiem 2.1 - 2.2 da lepsze prowadzenie po większych kamieniach (typu 2 cm). Rower nie będzie podskakiwał i będzie można dać trochę mniejsze ciśnienie? Pozdrawiam -- |
|
Data: 2011-05-09 16:58:24 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Duże kamienie szeroka, wysoka opona | |
Dnia Mon, 9 May 2011 11:14:39 +0000 (UTC), Agata napisał(a):
Rower nie będzie podskakiwał zasadniczo temu własnie celowi służą grube opony - aby dało się jezdzić na niskim ciśnieniu. W terenie ma to praktycznie same zalety. |
|
Data: 2011-05-09 09:57:07 | |
Autor: Rowerex | |
Duże kamienie szeroka, wysoka opona | |
On 9 Maj, 15:58, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
Dnia Mon, 9 May 2011 11:14:39 +0000 (UTC), Agata napisał(a): Zależy jaki to teren... Szeroka i bardzo wysoka opona, np. Kenda SBE 2.10 (kawał balona jak na 2.10) przy niskim ciśnieniu ma tendencje do uginania się na boki co przy przeszkodach "wzdłużnych" bywa irytujące (rower dziwnie się zachowuje), natomiast przeszkody poprzeczne wybiera znakomicie. Wydaje mi się, że na wysokie kamienie opona powinna być bardziej płaska, podkreślam, że mi się tylko wydaje, bo nie sprawdzałem. Zresztą, zależy też o jakich kamieniach mówimy. Kiedyś wjechałem na takie kilkucentymetrowe i niemal "wypadłem" z nich na poprzeczną drogę asfaltową - luźne owalne kamienie, za szybko na nie wjechałem, bo kompletnie nie spodziewałem się, że nagle zrobi się tak stromo - co z tego że próbowałem hamować, jeśli podłoże zjeżdżało razem z rowerem... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-05-09 19:03:31 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Duże kamienie szeroka, wysoka opona | |
Dnia Mon, 9 May 2011 09:57:07 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):
On 9 Maj, 15:58, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote: to fakt - ale to chyba tego też wina iż współczesne obręcze sa najczęsciej dość cienkie i opona w taki balon sie w nich układa. |
|
Data: 2011-05-09 18:30:25 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Duże kamienie szeroka, wysoka opona | |
....::QRT::..., Mon, 9 May 2011 16:58:24 +0200, pl.rec.rowery:
Dnia Mon, 9 May 2011 11:14:39 +0000 (UTC), Agata napisał(a): Do momentu złapania snejka. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich. |
|
Data: 2011-05-09 18:59:08 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Duże kamienie szeroka, wysoka opona | |
Dnia Mon, 9 May 2011 18:30:25 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):
...::QRT::..., Mon, 9 May 2011 16:58:24 +0200, pl.rec.rowery: dlatego też kiedyś 2.1 to był max a aktualnie nawet opony maratonowo-wyścigowe jak racing ralph dobijają do 2,4. Nie wspominając już o tym iż czesto aktualne 2,0 jest sporo większe niż dawne 2,1. Poza tym sa jeszcze wszelkiego rodzaju systemy bezdętkowe które można używać na jeszcze niższym ciśnieniu. A już zupełnie ma margnesie to NIGDY nie zdążyło mi sie złapać snejka w terenie - zawsze to asfalt/krawężnik/dziura. No ale ja nie jeżdzę w górach i wielkie kamienie na trasach są mi obce. Aczkolwiek jazda na niskim ciśnieniu ma jedną wadę - zdąża sie iż dętka się przesuwa względem opony i może wyrwać wentyl. |
|