Duże kombi na 5 osób

Data: 2020-01-28 10:21:14
Autor: adam
Duże kombi na 5 osób
https://www.olx.pl/oferta/chevrolet-suburban-5-7l-4x4-b-g-CID5-IDDnFbU.html#dccbf66967

Wzbudzi Twój uśmiech, ale to tylko pierwsze wrażenie. Prosty w naprawach, części w normalnych cenach, spalanie (LPG) na poziomie 2-litrowej benzyny
Godność i prestiż nie do przecenienia.

Data: 2020-01-28 11:41:49
Autor: RadoslawF
Duże kombi na 5 osób
W dniu 2020-01-28 o 10:21, adam pisze:
[...]

Dwulitrowa benzyna nie spali więcej nż 15l LPG a ten wynalazek
zeżre minimum dwadzieścia a pewnie i 25l LPG.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-29 10:22:17
Autor: adam
Duże kombi na 5 osób
Dwulitrowa benzyna nie spali więcej nż 15l LPG a ten wynalazek
zeżre minimum dwadzieścia a pewnie i 25l LPG.
To nie jest wynalazek, to jest jedno z bardziej popularnych aut w Stanach
Spalanie ok 20l LPG = ok 10l benzyny przy obecnych cenach

Data: 2020-01-29 11:49:16
Autor: Maciek
Duże kombi na 5 osób
Dnia Wed, 29 Jan 2020 10:22:17 +0100, adam napisał(a):

Spalanie ok 20l LPG = ok 10l benzyny przy obecnych cenach

E, tylko 20? Mój 3.8-litrowy Voyager pali 17 B/21 LPG.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-01-29 13:30:05
Autor: adam
Duże kombi na 5 osób
W dniu 2020-01-29 o 11:49, Maciek pisze:
Dnia Wed, 29 Jan 2020 10:22:17 +0100, adam napisał(a):

Spalanie ok 20l LPG = ok 10l benzyny przy obecnych cenach

E, tylko 20? Mój 3.8-litrowy Voyager pali 17 B/21 LPG.

Góra 22, tam jest niskoobrotowy silnik, i ja w zasadzie nie jeżdżę po mieście.
Silnik jest 5.7, 250 KM, ale nie czuć tej mocy.

Data: 2020-01-29 16:14:07
Autor: RadoslawF
Duże kombi na 5 osób
W dniu 2020-01-29 o 13:30, adam pisze:

[...]

Jakbym czytał miłośnika poloneza czy dużego fiata który był
taki oszczędny że palił tylko 6 litrów. A jakby dobrze policzyć
to by wyszło że paliwa w zbiorniku przybywa.
Weź pod uwagę że te silniki nie są już taką rzadkością jak dwadzieścia
czy trzydzieści lat temu, są ludzie którzy na takich jeździli.
I spalanie wychodziło większe. Do tego to terenówka z napędem
na obie osie i reduktorem, jest to dodatkowa waga i opory które
tylko zwiększą spalanie, nawet na trasie.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-29 17:02:21
Autor: adam
Duże kombi na 5 osób
[...]

Miłośnikiem owszem jestem. Ale nie pisz, że fantazjuje. Chyba nie doczytałeś, że poruszam się głównie poza miastem. No i nie mówimy o terenie, ani nawet o 4x4, jeżdżę tylko na tyle i z umiarkowanymi prędkościami. Czasem włączę sobie auto (tzn przód zapina się w razie potrzeby), wtedy widzę wyraźnie większe zużycie.

Są na YT prezentacje nowych RAMów, też 5,7 ale Hemi. Z lawetą przy 120 spala 30, możesz poszukać

Data: 2020-01-29 20:30:44
Autor: RadoslawF
Duże kombi na 5 osób
W dniu 2020-01-29 o 17:02, adam pisze:

[...]

Samo posiadanie napędu na przód zwiększa wagę i opory,
nawet jak go nie włączysz.

Są na YT prezentacje nowych RAMów, też 5,7 ale Hemi. Z lawetą przy 120 spala 30, możesz poszukać

Nowe silniki nawet te amerykańskie palą mniej.
Wyobraź sobie że dorobili się wyłączania części cylindrów
przy małym obciążeniu. Auto o którym rozmawiamy ma ponad
dwadzieścia lat i nie ma takiej opcji.
Ale może dasz linka do prezentacji o spalaniu ponad dwudziestoletniego?
Porównamy.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-01-30 16:27:52
Autor: adam
Duże kombi na 5 osób
Wyobraź sobie że dorobili się wyłączania części cylindrów
przy małym obciążeniu.

Laweta + dwie osobówki na niej i prędkość autostradowa, to nie jest małe obciążenie :)

Nawet jakbym znalazł jakieś testy na YT to pewno też trudno będzie Ci uwierzyć, tak jak nie wierzysz w to co ja piszę ;)
Nie ściemniam, średnie spalanie mam 20l, kiedyś jak się postarałem to było 18, ale niezbyt mi się podobała taka jazda i teraz znowu mam 20

Data: 2020-01-30 19:01:18
Autor: RadoslawF
Duże kombi na 5 osób
W dniu 2020-01-30 o 16:27, adam pisze:

[...]

Jak tak stwierdzi tester a nie właściciel to będzie to bardziej wiarygodne.

Nie ściemniam, średnie spalanie mam 20l, kiedyś jak się postarałem to było 18, ale niezbyt mi się podobała taka jazda i teraz znowu mam 20

:-)

Pozdrawiam

Data: 2020-01-30 20:40:37
Autor: T.
Duże kombi na 5 osób
W dniu 2020-01-30 o 19:01, RadoslawF pisze:
[...]

W mojej firmie był Chrysler Voyager. Gdy jechaliśmy nim w 6 osób (był tam trzeci rząd siedzeń) to spalanie był 15-17 l. Silnik chyba miał tam co najmniej 3,5 l.
T.

Data: 2020-02-01 21:34:09
Autor: Maciek
Duże kombi na 5 osób
Dnia Thu, 30 Jan 2020 20:40:37 +0100, T. napisał(a):

W mojej firmie był Chrysler Voyager. Gdy jechaliśmy nim w 6 osób (był tam trzeci rząd siedzeń) to spalanie był 15-17 l. Silnik chyba miał tam co najmniej 3,5 l.

Silnik mógł mieć 3.3 albo 3.8, ewentualnie w bardzo starych Viyach 3.0
chyba jeszcze było.
Mój 3.8 przy jeździe autostradowej 110-120 na godzinę schodzi do 13,5 l. To
średnia z przelotu 2500 km. Auto dość obładowane. Za to w mieście 17, a
bywa i 19. Dlatego zazwyczaj jeżdżę na LPG.
Świetne auto, ale się skończyło niestety.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-01-31 10:13:43
Autor: Uzytkownik
Duże kombi na 5 osób
W dniu 2020-01-29 o 10:22, adam pisze:
[...]

Ale w Polsce, ba nawet w Europie mało popularny. Części sprowadzane tylko i wyłącznie poprzez serwis i do tego w powalających cenach i czas oczekiwania 2-3 tygodnie.

Żadnych Chevroletów ww typu czy Orlando itp.

Jak ktoś szuka używanego samochodu za 30 tys. zł to znaczy, że nie będzie go stać na utrzymanie takiego czegoś. To musi być auto do którego części można kupić w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym. Może nie od ręki, ale w przeciągu 1-2 dni.

Data: 2020-02-01 21:36:40
Autor: Maciek
Duże kombi na 5 osób
Dnia Fri, 31 Jan 2020 10:13:43 +0100, Uzytkownik napisał(a):

[...]

Akurat Orlando to europejski Chevrolet, czyli trochę Opel w przebraniu.
A co do kosztów utrzymania, to sorry, ale popełnasz kardynalny błąd. To
część ceny zakupu.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-01-28 11:55:52
Autor: Maciek
Duże kombi na 5 osób
Dnia Tue, 28 Jan 2020 10:21:14 +0100, adam napisał(a):

https://www.olx.pl/oferta/chevrolet-suburban-5-7l-4x4-b-g-CID5-IDDnFbU.html#dccbf66967

Wzbudzi Twój uśmiech, ale to tylko pierwsze wrażenie.

Lubię amerykany, ale mój Voyager to maks., co mieści mi się na podjeździe.
Długa Caravella 5,3 m to już problem z wykręceniem. Suburbana musiałbym
dźwigiem wstawiać ;)

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl