Duze obciazenie CPU nie wiadomo skad :/

Data: 2011-02-05 09:46:44
Autor: Rafal M
Duze obciazenie CPU nie wiadomo skad :/
Hej

Mam problem :(
Zaczął mi strasznie mulić PC przy podstawowych czynnościach - głównie
przeglądarka internetowa itd)

Nic z przyzwyczajeń, czy oprogramowania nie zmieniłem a tu nagle
zużycie procka 30% to norma, często sięga 100% A zwykle było do 15-20%
Czuje się to bardzo - muli przy przewijaniu www, wczytywaniu nowych
stron, czy np eksploratorze windowsa - tez system trochę musi
pomyśleć, zanim wyświetli zawartość folderu/dysku (co przy Win 7 nie
jest normalne).
Przy filmach .mkv 720p (ktore zawsze chodzily normalnie) teraz
wszystko skacze, audio rozjezdza sie z obrazem. Zuzycie procka siega
100% non-stop. Raz az mi sie PC wylaczyl przy ogladaniu filmu.
Uruchomienie jakiegos programu (np AIMPa) to czas oczekiwania na
wlaczenie ok 10 sekund przy 100% obciazeniu procka. A nigdy tak nie
bylo.

Mój system to Win 7 Home Premium BOX, na bieżąco aktualizowany.

W pierwszej chwili myślałem, że może jakiś wirus, ale wszystkie dyski
przeskanowane Avastem, Malwarebytes, Panda Antivirus (ten skaner
online) i jest czysto :/
Ten problem pojawił się z dnia na dzień :/

Ciekawostka: ponownie w BIOSie wpisalem mnoznik (na 7), czyli
teoretycznie nic nie zmienilem a poprawilo sie na kilka godzin (w
sensie wszystko wrocilo do normy), po czym znowu zaczelo wysysac CPU.

Co to moze byc? Pomysly mi sie juz skonczyly :/

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-02-05 19:00:13
Autor: Arkadiusz Dymek
W dniu 2/5/2011 6:46 PM, Rafal M wrote:

Co to moze byc? Pomysly mi sie juz skonczyly :/

Zasadniczo NTG, ale spróbuj wyłączyć/odinstalować antywirusa. Ja miałem tak samo z AVG. Co jakiś czas system stawał, czasem na parę minut i tylko mielił dyskiem.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2011-02-05 19:01:54
Autor: Czarek
W dniu 05-02-2011 18:46, Rafal M napisał/a:
Hej

Mam problem :(
Zaczął mi strasznie mulić PC przy podstawowych czynnościach - głównie
przeglądarka internetowa itd)

Przeskanuj programem DrWeb  i/lub:

http://forum.dobreprogramy.pl/otl-gmer-rsit-dss-inne-instrukcje-t370405.html
Przeskanuj system programem OTL i podaj na forum linka do logów.

--
Cz.

Data: 2011-02-05 10:43:33
Autor: Rafal M
On 5 Lut, 19:01, Czarek <czar...@nospampoczta.fm> wrote:

http://forum.dobreprogramy.pl/otl-gmer-rsit-dss-inne-instrukcje-t3704...
Przeskanuj system programem OTL i podaj na forum linka do logów.

Na forum ten temat jest juz zamkniety.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-02-05 20:07:02
Autor: Czarek
W dniu 05-02-2011 19:43, Rafal M napisał/a:
[...]

Dziwisz się? To jest wątek tylko informacyjny  - załóż Swój nowy w tym dziale i do dzieła.

--
Cz.

Data: 2011-02-05 19:32:24
Autor: Radosław Sokół
W dniu 05.02.2011 18:46, Rafal M pisze:
Nic z przyzwyczajeń, czy oprogramowania nie zmieniłem a tu nagle
zużycie procka 30% to norma, często sięga 100% A zwykle było do 15-20%

http://www.ntg.prv.pl/

FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

Data: 2011-02-05 20:29:51
Autor: PiteR
Rafal M pisze tak:

Co to moze byc? Pomysly mi sie juz skonczyly :/

Pierwsze co powinieneś sprawdzić to (w menadzerze zadań albo
w Process Explorer) który proces zabiera najwięcej %

--
Piotr

Data: 2011-02-05 12:13:26
Autor: Rafal M
Duze obciazenie CPU nie wiadomo skad :/
On 5 Lut, 20:29, PiteR <em...@fauszywy.pl> wrote:

Pierwsze co powiniene sprawdzi to (w menadzerze zada albo
w Process Explorer) kt ry proces zabiera najwi cej %

Jest wlasnie roznie, nie jest to jeden proces, duzo cpu zuzywaja
procesy:
firefox/chrome - zależy czego używam
taskmgr.exe
sidebar.exe
svhost.exe
dwm.exe

Teraz ponownie w BIOSie wpisalem mnoznik i jest ok na chwile obecna,
obajow nie ma. Ciekawe co bedzie za kilka h :(

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-02-05 20:50:29
Autor: the_foe
W dniu 2011-02-05 18:46, Rafal M pisze:
[...]

mialem podobny problem pod XP - okazalo sie ze wentylator na CPU umarl.

--
the_foe

Data: 2011-02-05 12:13:49
Autor: Rafal M
On 5 Lut, 20:50, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:

mialem podobny problem pod XP - okazalo sie ze wentylator na CPU umarl.

Chlodzenie jest ok.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-02-05 21:40:46
Autor: the_foe
W dniu 2011-02-05 21:13, Rafal M pisze:
[...]

wystartuj linuxa live - wykluczysz kwestie softwarowe

masz to?
http://technet.microsoft.com/pl-pl/sysinternals/bb896653

--
the_foe

Data: 2011-02-05 22:17:59
Autor: Andrzej Zbierzchowski
W dniu 2011-02-05 21:40, the_foe pisze:
[...]

Sysinternals nie pomogą, jeśli zamulacz to rootkit - nie używa API Windows. Pod XP nieźle się sprawdza ComboFix ale to nie chodzi pod 7.
--
http://plfoto.com/4922/autor.html

Data: 2011-02-06 16:09:46
Autor: Marek Dyjor
Rafal M wrote:
[...]

a patrzyłęś które procesy zajmują tyle zasobów procka?

Data: 2011-02-06 08:19:15
Autor: Rafal M
Duze obciazenie CPU nie wiadomo skad :/
On 6 Lut, 16:09, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:

a patrzyłeś które procesy zajmują tyle zasobów procka?

firefox/chrome - zależy czego używam
taskmgr.exe
sidebar.exe
svchost.exe
dwm.exe

Czyli niby jest normalnie.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-02-06 20:08:34
Autor: animka
Duze obciazenie CPU nie wiadomo skad :/
W dniu 2011-02-06 17:19, Rafal M pisze:

taskmgr.exe

Pewnie ten task się właczył i miele, robi Ci kopie systemu itd. Pewnie też następuje indeksowanie plików. Ja mam to powyłączane.

--
animka

Duze obciazenie CPU nie wiadomo skad :/