Data: 2010-12-02 14:20:23 | |
Autor: szymo | |
Duze spalanie zima | |
G Nowak pisze:
Witam,Mi to zawsze pomaga?o i pomaga zawsze ?aduje; jaka;s' maskownice; ch?odnicy choc' producenci tego nie zalecaja; oczywis'cie. |
|
Data: 2010-12-02 13:26:26 | |
Autor: Myjk | |
Duze spalanie zima | |
2010-12-02 14:20:23 szymo
Mi to zawsze pomaga? Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty. W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne i nic nie daje. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-02 13:54:46 | |
Autor: kamil | |
Duze spalanie zima | |
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:id86q2$mrt$1news.onet.pl... 2010-12-02 14:20:23 szymo Jakby nie patrzec, wpada tamtedy sporo lodowatego powietrza podczas jazdy, co silnika raczej nie rozgrzewa, wrecz przeciwnie. Chyba, ze twoja chlodnica tego powietrza nie przepuszcza. Pytanie, na ile to ma wplyw. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-12-02 15:01:17 | |
Autor: Robert_J | |
Duze spalanie zima | |
Jakby nie patrzec, wpada tamtedy sporo lodowatego powietrza podczas jazdy, co silnika raczej nie rozgrzewa, wrecz przeciwnie. Bez przesady, a jak zatkasz te dziure to myslisz ze powietrze podczas jazdy nie rusza sie? Zaryzykowalbym teze, ze zakrycie wlotu powietrza, jesli w ogóle przyspieszy rozgrzewanie silnika, to moze w sposób ledwie mierzalny... Oczywiscie wciaz mowa o sprawnym aucie. Pytanie, na ile to ma wplyw. No wlasnie :-). Kto wie czy wieksza korzyscia z tego zakrycia nie jest osloniecie przed wpadaniem bryl lodu wyrzucanych spod poprzedzajacych aut ;-) |
|
Data: 2010-12-03 00:08:15 | |
Autor: to | |
Duze spalanie zima | |
begin Robert_J
Jakby nie patrzec, wpada tamtedy sporo lodowatego powietrza podczas No i to jest racja. Niektóre auta mają roletki za grillem, ale służą one głównie zmniejszeniu oporu powietrza. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-03 08:50:39 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Duze spalanie zima | |
On 2010-12-03, to <to@abc.xyz> wrote:
Bez przesady, a jak zatkasz te dziure to myslisz ze powietrze podczas ROTFL. Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2010-12-03 08:57:16 | |
Autor: szymo | |
Duze spalanie zima | |
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-12-03, to <to@abc.xyz> wrote: Podwójny ROTFL |
|
Data: 2010-12-03 13:34:45 | |
Autor: to | |
Duze spalanie zima | |
begin Krzysiek Kielczewski
No i to jest racja. Niektóre auta mają roletki za grillem, ale służą Możesz się śmiać ale tak właśnie jest. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-14 14:07:36 | |
Autor: szymo | |
Duze spalanie zima | |
Bez przesady, a jak zatkasz te dziure to myslisz ze powietrze podczasNo i to jest racja. Niektóre auta maj± roletki za grillem, ale s³u¿± one g³ównie zmniejszeniu oporu powietrza. Chyba w kombajnie :) |
|
Data: 2010-12-02 14:45:38 | |
Autor: Robert_J | |
Duze spalanie zima | |
Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty. Dokladnie :-) W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne Nie zgodze sie z Toba. Polepsza samopoczucie kierowcy ;-). Przynajmniej to psychiczne... |
|
Data: 2010-12-02 12:04:15 | |
Autor: hamberg | |
Duze spalanie zima | |
Nie zgodze sie z Toba. Polepsza samopoczucie kierowcy ;-). a probowales? Bo jak dla mnie bzdury wypisujecie obaj. Szczegolnie w przypadku diesla czesciowe przysloniecie chlodnicy na wysokosci silnika pomaga znaczaco. Uwaga - nie przyslania sie calej chlodnicy |
|
Data: 2010-12-03 10:50:31 | |
Autor: Robert_J | |
Duze spalanie zima | |
a probowales? Tak, próbowalem, i to w dwóch poprzednich autach, benzynowych. Stoperem róznic nie mierzylem, ale zauwazalnych bez pomiarów nie stwierdzono :-). A teraz (tzn. w zeszla zime) zrobilem sobie prosty test. Nudzilo mi sie i porównalem czas rozgrzania silnika 1,9 TDI na postoju i w ruchu (temperatury podobne, inny dzien), na sporym mrozie. Róznica nie powalala, choc teraz nie pamietam juz jaka byla. W kazdym razie niewielka... przypadku diesla czesciowe przysloniecie chlodnicy na wysokosci Mozliwe ze zalezy to od konkretnego modelu auta. W octavii niewiele pomaga :-). Ale moze to wynikac z tego, ze ten silnik jest chyba dogrzewany (elektrycznie?), bo rozgrzewa sie bardzo szybko nawet przy mrozie. |
|
Data: 2010-12-02 15:01:17 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-02 14:45, Robert_J pisze:
Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty. Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji. W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na chlodnicy (nie dlatego, ze maja fabrycznie popsute termostaty), wlasnie po to, aby silnik sie szybciej rozgrzal. Dlaczego? Bo po pierwsze, obieg cieczy przez chlodnice nawet przy zamknietym termostacie zawsze jakis jest (minimalny, ale jest), a po drugie i najwazniejsze bardzo duzo zimnego powietrza wpada przez chlodnice do komory silnika i go dosc skutecznie chlodzi. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-02 15:11:53 | |
Autor: Robert_J | |
Duze spalanie zima | |
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji. A ja bym powiedzial ze wszyscy mamy racje :-). Dlatego ze zapewne sa auta w których to cos daje, a sa i takie, w których w zasadzie nic :-). |
|
Data: 2010-12-02 15:17:07 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-02 15:11, Robert_J pisze:
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji. No niby tak, bo jak ma cos dac, to komora silnika ogolnie musi byc w miare izolowana z kazdej strony, a nie tylko od chlodnicy (czyli dosc szczelnie silnik osloniety z dolu, od strony maski wygluszenie i zarazem izolacja termiczna). -- Karolek |
|
Data: 2010-12-02 15:48:35 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-02 15:01, Karolek pisze:
W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na np. Wartburg 353W w wersji z chłodnicą za silnikiem chyba miał coś takiego FABRYCZNIE :-) P. |
|
Data: 2010-12-02 18:44:44 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Duze spalanie zima | |
Karolek napisał(a):
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.Nie wiem jak Żuk, ale Nysa miała roletę :D A szkopy na to nie wpadły :D -- Krzysiek |
|
Data: 2010-12-02 19:30:23 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-02 18:44, Krzysztof 45 pisze:
Karolek napisał(a): Wpadly, wpadly, tylko jak widac ignorancja gora. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-03 08:50:00 | |
Autor: szymo | |
Duze spalanie zima | |
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji. otuf to! |
|
Data: 2010-12-03 08:50:20 | |
Autor: szymo | |
Duze spalanie zima | |
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji. Otuf to! |
|
Data: 2010-12-02 16:16:17 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Duze spalanie zima | |
On 2010-12-02, Robert_J <dzidekszcz@onet.pl> wrote:
Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty. Chyba nie. Zimne powietrze nie znika za ch³odnic± tylko owiewa silnik oraz trafia do wlotu powietrza. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2010-12-02 17:01:03 | |
Autor: Robert_J | |
Duze spalanie zima | |
Chyba nie. Zimne powietrze nie znika za ch³odnic± tylko owiewa silnik Oczywi¶cie ¿e tak, ale jak zas³onisz wlot to nagle np. od spodu nie bêdzie owiewaæ? Bez przesady. Owszem, zgadzam siê ¿e minimalnie szybciej ten silnik siê mo¿e rozgrzaæ, ale podejrzewam ¿e w ruchu miejskim bêdzie to znikoma ró¿nica, bo auto i tak prawie stoi. Z kolei jad±c w trasê nie ma to a¿ takiego znaczenia czy silnik zagrzeje siê dwie minuty pó¼niej :-). W dwóch poprzednich autach mia³em takowe wynalazki i szczerze mówi±c nie zauwa¿a³em istotnej ró¿nicy :-). |
|
Data: 2010-12-02 19:31:28 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-02 17:01, Robert_J pisze:
Chyba nie. Zimne powietrze nie znika za ch³odnic± tylko owiewa silnik Nie bedzie, bo pozadny samochod od spodu tez jest osloniety. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-03 00:07:06 | |
Autor: to | |
Duze spalanie zima | |
begin Karolek
Nie bedzie, bo pozadny samochod od spodu tez jest osloniety. Tak, słomą i niedźwiedzim futrem. W przeciętnym samochodzie górny grill pełni stosunkowo niewielką rolę, a biorąc pod uwagę to, co z tego przejdzie przez chłodnice to jest to ilość prawie bez znaczenia. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-03 09:00:09 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-03 01:07, to pisze:
begin Karolek W przecietnej taczce tak. Jak masz wielka dziure pod silnikiem to faktycznie bez sensu zaslaniac chlodnice. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-03 15:08:27 | |
Autor: to | |
Duze spalanie zima | |
begin Karolek
W przecietnej taczce tak. Dolna osłona, jeśli jest, to po to, żeby chronić silnik przed brudem, ew. zmniejszać hałas, nigdy nie jest specjalnie szczelna, zwykle ma nawet specjalnie zaprojektowane wloty powietrza, nie ma więc większego znaczenia dla temperatury w komorze silnika. Kto nie wierzy niech włoży termometr pod maskę, rozpędzi się do 100 km/h z kawałkiem tektury za grillem lub bez to sam się przekona, że wpływ tej tektury jest żaden. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-03 15:09:03 | |
Autor: to | |
Duze spalanie zima | |
begin to
Dolna osłona, jeśli jest, to po to, żeby chronić silnik przed brudem, No i oczywiście jej zadaniem jest zmniejszanie oporu powietrza. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-04 10:28:37 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-03 16:08, to pisze:
begin Karolek Glownie po to. nigdy nie jest specjalnie szczelna, zwykle ma nawet I widzisz, to odroznia samochod od taczki, ze nie jest tak jak piszesz. U mnie oslona, a raczej 3 oslony z wygluszeniem, szczelnie oslaniaja silnik i skrzynie biegow, nawet dali specjalne metalowe oslony dookola wylotu rury wydechowej, zeby otwory byly jeszcze mniejsze. Od gory maska ma dookola uszczelki. Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to diesel, a latem pod maska jest doslownie piekarnik. Kto nie wierzy niech włoży termometr pod maskę, rozpędzi się do 100 km/h Widac inzynierowie, ktorzy zaprojektowali wersje skandynawskie nie maja zielonego pojecia co robia, powinni zatrudnic to, zeby im powiedzial, ze bzdury projektuja :> -- Karolek |
|
Data: 2010-12-04 13:28:23 | |
Autor: J.F. | |
Duze spalanie zima | |
On Sat, 04 Dec 2010 10:28:37 +0100, Karolek wrote:
I widzisz, to odroznia samochod od taczki, ze nie jest tak jak piszesz. Pojedz kiedys do tlumikarza czy zmiany oleju - obejrzyj pare samochodow, zobaczysz ile jeszcze jest tak szczelnie opatulonych. Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to diesel, a latem pod maska jest doslownie piekarnik. Sierra tez miala pod maska piekarnik, mimo ze caly dol byl otwarty. J. |
|
Data: 2010-12-04 18:56:20 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-04 13:28, J.F. pisze:
On Sat, 04 Dec 2010 10:28:37 +0100, Karolek wrote: Nie musze, wiem, ze takich jest malo. Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to Benzynowy silnik, z dieslem juz pewnie nie. Moj diesel w BMW rozgrzewa sie tak na oko ze dwa razy szybciej niz benzynowy w Alfie (termostaty sprawne). -- Karolek |
|
Data: 2010-12-04 21:22:49 | |
Autor: to | |
Duze spalanie zima | |
begin Karolek
I widzisz, to odroznia samochod od taczki, ze nie jest tak jak piszesz. Dla Ciebie każde auto nieprzeznaczone na okolice koła podbiegunowego to "taczka"? Dobrze się czujesz? Po za tym ten przykład jest bez sensu nawet pomijając fakt, ze jest to wyjątek potwierdzający regułę po prostu dlatego, ze w aucie przystosowanym do mrozów wpychanie tektury w grill nie ma już zupełnie żadnego sensu. Widac inzynierowie, ktorzy zaprojektowali wersje skandynawskie nie maja Tekturę w grill wpychali? Ciebie zatrudnić powinni, naprojektowali się bez sensu, a wystarczyło wtranżolić kawałek dykty i efekt wg. eksperta Karolka ten sam. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-12-05 09:51:21 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-04 22:22, to pisze:
begin Karolek Ale to auto nie jest przeznaczone na kolo podbiegunowe, bo nie ma wlasnie tej zaluzji (byla to opcja wyposazenia, ktorej ktos nie wzial). Widac inzynierowie, ktorzy zaprojektowali wersje skandynawskie nie maja Nie tekture tylko zaluzje na chlodnicy. Jednak jakby na to nie patrzec tektura wykona to samo zadanie co ta zaluzja. W moim aucie za doplata takie cos montowali (niestety u mnie ktos nie doplacil), sterowane podcisnieniowo przy odpowiedniej temperaturze. Montuja tez podgrzewacz filtra paliwa, podgrzewanie dysz spryskiwaczy, wkladek zamkow... chociaz to nie wersja skandynawska. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-03 10:10:32 | |
Autor: G Nowak | |
Duze spalanie zima | |
Oczywi¶cie ¿e tak, ale jak zas³onisz wlot to nagle np. od spodu nie Nie bedzie, bo pozadny samochod od spodu tez jest osloniety. To moj nie jest porzadny bo jakis chuj (poprzedni wlasciciel) urwal dolna pokrywe a na zlomowiskach wszystkie diesle leza wybebeszone, co za tym idzie bez dolnej oslony. -- Pozdr G |
|
Data: 2010-12-03 11:34:56 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-03 11:10, G Nowak pisze:
Oczywi¶cie ¿e tak, ale jak zas³onisz wlot to nagle np. od spodu nie Ale w zalozeniu mial byc ;> -- Karolek |
|
Data: 2010-12-03 08:55:38 | |
Autor: szymo | |
Duze spalanie zima | |
W dwóch poprzednich autach mia³em takowe wynalazki i szczerze mówi±c nie zauwa¿a³em istotnej ró¿nicy :-). U mnie zawsze by³a szczególnie w dni takie ko³o 0st to bardzo szybko by³o czuæ jak w kabinie robi siê ciep³o po paruset metrach. Za¶ w mrozy takie jak teraz -10 -15 po prostu da³o siê w ¶rodku wytrzymaæ, bo bez przes³ony potrafi³em dojechaæ do pracy 20km i by³o ledwo letnio. Mo¿e te¿ ma to znaczenie ¿e jestem zmar¼lakiem i lubie mieæ ciep³o w samochodzie :) |
|
Data: 2010-12-02 14:57:17 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-02 14:26, Myjk pisze:
2010-12-02 14:20:23 szymo Załóżmy że mróz jest taki, że termostat stale zamknięty, a silnik i tak niedogrzany (mozliwe w dieslu). W takim wypadku maskownica trochę pomoże bo ograniczy chłodzenie powietrzem samego silnika. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-02 14:15:04 | |
Autor: Myjk | |
Duze spalanie zima | |
2010-12-02 14:57:17 Jakub Witkowski
Załóżmy że mróz jest taki, że termostat stale zamknięty, a silnik i tak niedogrzany (mozliwe w dieslu). Silnik, czy płyn? To różnica. Oczywiście jest to możliwe, ale mróz musiałby być trzaskający (poniżej -20) a auto musiałoby stać na biegu jałowym (tj obroty < 1000). W mieście (korki) takie warunki są jak najbardziej możliwe*, ale w takim razie na grzyba maskownica, skoro i tak auto stoi. W takim wypadku maskownica trochę pomoże bo ograniczy chłodzenie powietrzem samego silnika. Ale tylko trochę. IMHO nie warte zachodu. *) w zeszłym roku doświadczyłem tematu jak było -20, dojechałem do pracy (25km), dałem ostro nadmuch, nagrzewanie i wyszedłem wyczyścić auto ze śniegu i ogólnego syfu. Wtedy na postoju odpaliło mi się webasto żeby dogrzać silnik. ;) Czyli temperatura płynu musiała zacząć drastycznie spadać. PS ja mam M6 Diesel -- tu japońce montowali webasto w standardzie, właśnie po to, by dogrzewać silnik w zimę. Przy obecnych temperaturach pod maską jest zimno -- silnik nic pod maską nie ogrzewa, oprócz siebie samego. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-02 14:46:01 | |
Autor: kamil | |
Duze spalanie zima | |
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:id89l8$1b8$1news.onet.pl...
*) w zeszłym roku doświadczyłem tematu jak było -20, dojechałem do Eh, w zime doceniam zalety mojego auta. Co prawda pali srednio 20 po miescie, ale przynajmniej mam cieplo po minucie. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-12-02 14:51:56 | |
Autor: Myjk | |
Duze spalanie zima | |
2010-12-02 15:46:01 kamil
Eh, w zime doceniam zalety mojego auta. Co prawda pali srednio 20 po miescie, ale przynajmniej mam cieplo po minucie Moje pali średnio 7, a mam ciepło ZANIM wsiądę do auta. ;) -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-02 15:27:18 | |
Autor: kamil | |
Duze spalanie zima | |
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:id8bqc$9hc$1news.onet.pl... 2010-12-02 15:46:01 kamil Dla samej frajdy z jazdy warto. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-12-03 08:59:12 | |
Autor: szymo | |
Duze spalanie zima | |
Myjk pisze:
2010-12-02 15:46:01 kamilSzczęściarz i do tego złośliwiec :):) |
|
Data: 2010-12-02 15:15:09 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-02 14:26, Myjk pisze:
2010-12-02 14:20:23 szymo Pomaga, jeśli ruszasz i jedziesz z większą prędkością od razu, a nie w ruchu miejskim, 10-20km/h. Przy większej prędkości, ilość mroźnego powietrza wpadającego przez grill, skutecznie spowalnia dojście do temp. roboczej. Ale w ogólności - zasłonięcie nie jest lekarstwem na niesprawność termostatu. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-12-02 14:56:17 | |
Autor: Myjk | |
Duze spalanie zima | |
2010-12-02 15:15:09 Marcin "Kenickie" Mydlak
Przy większej prędkości, ilość mroźnego powietrza wpadającego Polemizowałbym. Przy większej prędkości wyższe są obroty silnika (min. 2000), większe obciążenie (więcej paliwa), a więc dużo wyższe temperatury są generowane. Owiewanie silnika jest mało znaczące w tym przypadku. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2010-12-03 09:01:47 | |
Autor: PeJot | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-02 14:26, Myjk pisze:
Mi to zawsze pomaga? Parę razy w długich trasach zdarzyło mi się przy temperaturach poniżej -15, że pasażerowie narzekali na chłód w kabinie, a temperatura cieczy poniżej poniżej standardu. Pomagało częściowe zatkanie wlotu, choćby dywanikiem. Co prawda powyższe zachodziło w autach z silnikiem benzynowym i sprawnym termostatem ale tam zdaje się jest więcej ciepła odpadowego niż przy dieslu. Lodowate powietrze owiewające blok silnika też robi swoje; nie wydaje mi się by nagrzewnica, mająca dosyć symboliczną moc w stosunku do chłodnicy, była w stanie schłodzić silnik. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-12-03 10:52:57 | |
Autor: Robert_J | |
Duze spalanie zima | |
nie wydaje mi się by nagrzewnica, mająca dosyć symboliczną moc w stosunku do chłodnicy, była w stanie schłodzić silnik. Jest w stanie dość mocno obniżyć temperaturę, uwierz mi. |
|
Data: 2010-12-03 11:23:13 | |
Autor: PeJot | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-03 10:52, Robert_J pisze:
nie wydaje mi się by nagrzewnica, mająca dosyć symboliczną moc w Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-12-03 11:33:29 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Duze spalanie zima | |
On 2010-12-03, PeJot <PeJot@02.pl> wrote:
nie wydaje mi siê by nagrzewnica, maj±ca dosyæ symboliczn± moc w No i? Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2010-12-03 12:33:27 | |
Autor: PeJot | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-03 11:56, Wojtek Borczyk pisze:
Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle. OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę olejową ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-12-03 12:35:40 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-03 12:33, PeJot pisze:
W dniu 2010-12-03 11:56, Wojtek Borczyk pisze: I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-03 12:40:45 | |
Autor: PeJot | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-03 12:35, Karolek pisze:
Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się I do tego, w temperaturze roboczej termostat jest jednak uchylony, trochę idzie na chłodnicę. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-12-03 12:47:43 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-03 12:40, PeJot pisze:
W dniu 2010-12-03 12:35, Karolek pisze: Oczywiscie. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-03 12:57:33 | |
Autor: Wojtek Borczyk | |
Duze spalanie zima | |
|
|
Data: 2010-12-03 13:01:27 | |
Autor: Karolek | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-03 12:57, Wojtek Borczyk pisze:
On Fri, 3 Dec 2010, Karolek wrote: Chyba, ze masz sprawny EGR, to wtedy troche wraca. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-03 13:04:57 | |
Autor: PeJot | |
Duze spalanie zima | |
W dniu 2010-12-03 12:53, Wojtek Borczyk pisze:
Na to wygląda. Żeby schłodzić silnik może i wystarczy, ale czasem nie wystarczy żeby nagrzać wnętrze. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |