Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Duze spalanie zima

Duze spalanie zima

Data: 2010-12-02 14:20:23
Autor: szymo
Duze spalanie zima
G Nowak pisze:
Witam,
O duzym spalaniu zima kazdy zapewne wie, kolega polecil mi czesciwo zakryc grill by silnik szybciej sie nagrzewal. Czy takie rozwiazanie ma szanse cokolwiek pomoc? Pacjent to Passat 1.9TDI AWX, przewaznie robie trasy 10-20km, spalanie ok 9-10l/100, na krotszych trasach znacznie wieksze. Uprzedzam odpowiedzi odnosnie termostatu - jest sprawny.

Mi to zawsze pomaga?o i pomaga zawsze ?aduje; jaka;s' maskownice; ch?odnicy choc' producenci tego nie zalecaja; oczywis'cie.

Data: 2010-12-02 13:26:26
Autor: Myjk
Duze spalanie zima
2010-12-02 14:20:23 szymo

Mi to zawsze pomaga?

Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.
W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
i nic nie daje.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2010-12-02 13:54:46
Autor: kamil
Duze spalanie zima


"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:id86q2$mrt$1news.onet.pl...
2010-12-02 14:20:23 szymo

Mi to zawsze pomaga?

Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.
W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
i nic nie daje.

Jakby nie patrzec, wpada tamtedy sporo lodowatego powietrza podczas jazdy, co silnika raczej nie rozgrzewa, wrecz przeciwnie. Chyba, ze twoja chlodnica tego powietrza nie przepuszcza.

Pytanie, na ile to ma wplyw.


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-12-02 15:01:17
Autor: Robert_J
Duze spalanie zima
Jakby nie patrzec, wpada tamtedy sporo lodowatego powietrza podczas jazdy, co silnika raczej nie rozgrzewa, wrecz przeciwnie.

Bez przesady, a jak zatkasz te dziure to myslisz ze powietrze podczas jazdy nie rusza sie? Zaryzykowalbym teze, ze zakrycie wlotu powietrza, jesli w ogóle przyspieszy rozgrzewanie silnika, to moze w sposób ledwie mierzalny... Oczywiscie wciaz mowa o sprawnym aucie.



Pytanie, na ile to ma wplyw.

No wlasnie :-). Kto wie czy wieksza korzyscia z tego zakrycia nie jest osloniecie przed wpadaniem bryl lodu wyrzucanych spod poprzedzajacych aut ;-)

Data: 2010-12-03 00:08:15
Autor: to
Duze spalanie zima
begin Robert_J
Jakby nie patrzec, wpada tamtedy sporo lodowatego powietrza podczas
jazdy, co silnika raczej nie rozgrzewa, wrecz przeciwnie.

Bez przesady, a jak zatkasz te dziure to myslisz ze powietrze podczas
jazdy nie rusza sie? Zaryzykowalbym teze, ze zakrycie wlotu powietrza,
jesli w ogóle przyspieszy rozgrzewanie silnika, to moze w sposób ledwie
mierzalny... Oczywiscie wciaz mowa o sprawnym aucie.

No i to jest racja. Niektóre auta mają roletki za grillem, ale służą one głównie zmniejszeniu oporu powietrza.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-03 08:50:39
Autor: Krzysiek Kielczewski
Duze spalanie zima
On 2010-12-03, to <to@abc.xyz> wrote:
 
Bez przesady, a jak zatkasz te dziure to myslisz ze powietrze podczas
jazdy nie rusza sie? Zaryzykowalbym teze, ze zakrycie wlotu powietrza,
jesli w ogóle przyspieszy rozgrzewanie silnika, to moze w sposób ledwie
mierzalny... Oczywiscie wciaz mowa o sprawnym aucie.

No i to jest racja. Niektóre auta maj± roletki za grillem, ale s³u¿± one g³ównie zmniejszeniu oporu powietrza.

ROTFL.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-12-03 08:57:16
Autor: szymo
Duze spalanie zima
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-12-03, to <to@abc.xyz> wrote:
 
Bez przesady, a jak zatkasz te dziure to myslisz ze powietrze podczas
jazdy nie rusza sie? Zaryzykowalbym teze, ze zakrycie wlotu powietrza,
jesli w ogóle przyspieszy rozgrzewanie silnika, to moze w sposób ledwie
mierzalny... Oczywiscie wciaz mowa o sprawnym aucie.
No i to jest racja. Niektóre auta maj± roletki za grillem, ale s³u¿± one g³ównie zmniejszeniu oporu powietrza.

ROTFL.

Podwójny ROTFL

Data: 2010-12-03 13:34:45
Autor: to
Duze spalanie zima
begin Krzysiek Kielczewski
No i to jest racja. Niektóre auta mają roletki za grillem, ale służą
one głównie zmniejszeniu oporu powietrza.

ROTFL.

Możesz się śmiać ale tak właśnie jest.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-14 14:07:36
Autor: szymo
Duze spalanie zima

Bez przesady, a jak zatkasz te dziure to myslisz ze powietrze podczas
jazdy nie rusza sie? Zaryzykowalbym teze, ze zakrycie wlotu powietrza,
jesli w ogóle przyspieszy rozgrzewanie silnika, to moze w sposób ledwie
mierzalny... Oczywiscie wciaz mowa o sprawnym aucie.
No i to jest racja. Niektóre auta maj± roletki za grillem, ale s³u¿± one g³ównie zmniejszeniu oporu powietrza.

Chyba w kombajnie :)

Data: 2010-12-02 14:45:38
Autor: Robert_J
Duze spalanie zima
Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.

Dokladnie :-)



W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
i nic nie daje.

Nie zgodze sie z Toba. Polepsza samopoczucie kierowcy ;-). Przynajmniej to psychiczne...

Data: 2010-12-02 12:04:15
Autor: hamberg
Duze spalanie zima
Nie zgodze sie z Toba. Polepsza samopoczucie kierowcy ;-).
Przynajmniej to psychiczne...

a probowales? Bo jak dla mnie bzdury wypisujecie obaj. Szczegolnie w
przypadku diesla czesciowe przysloniecie chlodnicy na wysokosci
silnika pomaga znaczaco.

Uwaga - nie przyslania sie calej chlodnicy

Data: 2010-12-03 10:50:31
Autor: Robert_J
Duze spalanie zima
a probowales?

Tak, próbowalem, i to w dwóch poprzednich autach, benzynowych. Stoperem róznic nie mierzylem, ale zauwazalnych bez pomiarów nie stwierdzono :-).
A teraz (tzn. w zeszla zime) zrobilem sobie prosty test. Nudzilo mi sie i porównalem czas rozgrzania silnika 1,9 TDI na postoju i w ruchu (temperatury podobne, inny dzien), na sporym mrozie. Róznica nie powalala, choc teraz nie pamietam juz jaka byla. W kazdym razie niewielka...



przypadku diesla czesciowe przysloniecie chlodnicy na wysokosci
silnika pomaga znaczaco.

Mozliwe ze zalezy to od konkretnego modelu auta. W octavii niewiele pomaga :-). Ale moze to wynikac z tego, ze ten silnik jest chyba dogrzewany (elektrycznie?), bo rozgrzewa sie bardzo szybko nawet przy mrozie.

Data: 2010-12-02 15:01:17
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-02 14:45, Robert_J pisze:
Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.

Dokladnie :-)



W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
i nic nie daje.

Nie zgodze sie z Toba. Polepsza samopoczucie kierowcy ;-). Przynajmniej
to psychiczne...

Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.
W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na chlodnicy (nie dlatego, ze maja fabrycznie popsute termostaty), wlasnie po to, aby silnik sie szybciej rozgrzal.
Dlaczego?
Bo po pierwsze, obieg cieczy przez chlodnice nawet przy zamknietym termostacie zawsze jakis jest (minimalny, ale jest), a po drugie i najwazniejsze bardzo duzo zimnego powietrza wpada przez chlodnice do komory silnika i go dosc skutecznie chlodzi.

--
Karolek

Data: 2010-12-02 15:11:53
Autor: Robert_J
Duze spalanie zima
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.

A ja bym powiedzial ze wszyscy mamy racje :-). Dlatego ze zapewne sa auta w których to cos daje, a sa i takie, w których w zasadzie nic :-).

Data: 2010-12-02 15:17:07
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-02 15:11, Robert_J pisze:
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.

A ja bym powiedzial ze wszyscy mamy racje :-). Dlatego ze zapewne sa
auta w których to cos daje, a sa i takie, w których w zasadzie nic :-).

No niby tak, bo jak ma cos dac, to komora silnika ogolnie musi byc w miare izolowana z kazdej strony, a nie tylko od chlodnicy (czyli dosc szczelnie silnik osloniety z dolu, od strony maski wygluszenie i zarazem izolacja termiczna).

--
Karolek

Data: 2010-12-02 15:48:35
Autor: Pan Piskorz
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-02 15:01, Karolek pisze:
W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na
chlodnicy (nie dlatego, ze maja fabrycznie popsute termostaty)

np. Wartburg 353W w wersji z chłodnicą za silnikiem
chyba miał coś takiego FABRYCZNIE
:-)
P.

Data: 2010-12-02 18:44:44
Autor: Krzysztof 45
Duze spalanie zima
Karolek napisał(a):
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.
W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na chlodnicy (nie dlatego, ze maja fabrycznie popsute termostaty), wlasnie po to, aby silnik sie szybciej rozgrzal.
Nie wiem jak Żuk, ale Nysa miała roletę :D
A szkopy na to nie wpadły :D

--
Krzysiek

Data: 2010-12-02 19:30:23
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-02 18:44, Krzysztof 45 pisze:
Karolek napisał(a):
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.
W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na
chlodnicy (nie dlatego, ze maja fabrycznie popsute termostaty),
wlasnie po to, aby silnik sie szybciej rozgrzal.
Nie wiem jak Żuk, ale Nysa miała roletę :D
A szkopy na to nie wpadły :D


Wpadly, wpadly, tylko jak widac ignorancja gora.

--
Karolek

Data: 2010-12-03 08:50:00
Autor: szymo
Duze spalanie zima
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.
W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na chlodnicy (nie dlatego, ze maja fabrycznie popsute termostaty), wlasnie po to, aby silnik sie szybciej rozgrzal.
Dlaczego?
Bo po pierwsze, obieg cieczy przez chlodnice nawet przy zamknietym termostacie zawsze jakis jest (minimalny, ale jest), a po drugie i najwazniejsze bardzo duzo zimnego powietrza wpada przez chlodnice do komory silnika i go dosc skutecznie chlodzi.

otuf to!

Data: 2010-12-03 08:50:20
Autor: szymo
Duze spalanie zima
Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.
W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na chlodnicy (nie dlatego, ze maja fabrycznie popsute termostaty), wlasnie po to, aby silnik sie szybciej rozgrzal.
Dlaczego?
Bo po pierwsze, obieg cieczy przez chlodnice nawet przy zamknietym termostacie zawsze jakis jest (minimalny, ale jest), a po drugie i najwazniejsze bardzo duzo zimnego powietrza wpada przez chlodnice do komory silnika i go dosc skutecznie chlodzi.

Otuf to!

Data: 2010-12-02 16:16:17
Autor: Krzysiek Kielczewski
Duze spalanie zima
On 2010-12-02, Robert_J <dzidekszcz@onet.pl> wrote:

Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.

Dokladnie :-)

Chyba nie. Zimne powietrze nie znika za ch³odnic± tylko owiewa silnik
oraz trafia do wlotu powietrza.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-12-02 17:01:03
Autor: Robert_J
Duze spalanie zima
Chyba nie. Zimne powietrze nie znika za ch³odnic± tylko owiewa silnik
oraz trafia do wlotu powietrza.

Oczywi¶cie ¿e tak, ale jak zas³onisz wlot to nagle np. od spodu nie bêdzie owiewaæ? Bez przesady. Owszem, zgadzam siê ¿e minimalnie szybciej ten silnik siê mo¿e rozgrzaæ, ale podejrzewam ¿e w ruchu miejskim bêdzie to znikoma ró¿nica, bo auto i tak prawie stoi. Z kolei jad±c w trasê nie ma to a¿ takiego znaczenia czy silnik zagrzeje siê dwie minuty pó¼niej :-).
W dwóch poprzednich autach mia³em takowe wynalazki i szczerze mówi±c nie zauwa¿a³em istotnej ró¿nicy :-).

Data: 2010-12-02 19:31:28
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-02 17:01, Robert_J pisze:
Chyba nie. Zimne powietrze nie znika za ch³odnic± tylko owiewa silnik
oraz trafia do wlotu powietrza.

Oczywi¶cie ¿e tak, ale jak zas³onisz wlot to nagle np. od spodu nie
bêdzie owiewaæ? Bez przesady. Owszem, zgadzam siê ¿e minimalnie szybciej
ten silnik siê mo¿e rozgrzaæ, ale podejrzewam ¿e w ruchu miejskim bêdzie
to znikoma ró¿nica, bo auto i tak prawie stoi. Z kolei jad±c w trasê nie
ma to a¿ takiego znaczenia czy silnik zagrzeje siê dwie minuty pó¼niej :-).
W dwóch poprzednich autach mia³em takowe wynalazki i szczerze mówi±c nie
zauwa¿a³em istotnej ró¿nicy :-).

Nie bedzie, bo pozadny samochod od spodu tez jest osloniety.

--
Karolek

Data: 2010-12-03 00:07:06
Autor: to
Duze spalanie zima
begin Karolek
Nie bedzie, bo pozadny samochod od spodu tez jest osloniety.

Tak, słomą i niedźwiedzim futrem.

W przeciętnym samochodzie górny grill pełni stosunkowo niewielką rolę, a biorąc pod uwagę to, co z tego przejdzie przez chłodnice to jest to ilość prawie bez znaczenia.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-03 09:00:09
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-03 01:07, to pisze:
begin Karolek

Nie bedzie, bo pozadny samochod od spodu tez jest osloniety.

Tak, słomą i niedźwiedzim futrem.

W przeciętnym samochodzie górny grill pełni stosunkowo niewielką rolę, a
biorąc pod uwagę to, co z tego przejdzie przez chłodnice to jest to ilość
prawie bez znaczenia.


W przecietnej taczce tak.
Jak masz wielka dziure pod silnikiem to faktycznie bez sensu zaslaniac chlodnice.

--
Karolek

Data: 2010-12-03 15:08:27
Autor: to
Duze spalanie zima
begin Karolek
W przecietnej taczce tak.
Jak masz wielka dziure pod silnikiem to faktycznie bez sensu zaslaniac
chlodnice.

Dolna osłona, jeśli jest, to po to, żeby chronić silnik przed brudem, ew. zmniejszać hałas, nigdy nie jest specjalnie szczelna, zwykle ma nawet specjalnie zaprojektowane wloty powietrza, nie ma więc większego znaczenia dla temperatury w komorze silnika.

Kto nie wierzy niech włoży termometr pod maskę, rozpędzi się do 100 km/h z kawałkiem tektury za grillem lub bez to sam się przekona, że wpływ tej tektury jest żaden.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-03 15:09:03
Autor: to
Duze spalanie zima
begin to
Dolna osłona, jeśli jest, to po to, żeby chronić silnik przed brudem,
ew. zmniejszać hałas (...)

No i oczywiście jej zadaniem jest zmniejszanie oporu powietrza.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-04 10:28:37
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-03 16:08, to pisze:
begin Karolek

W przecietnej taczce tak.
Jak masz wielka dziure pod silnikiem to faktycznie bez sensu zaslaniac
chlodnice.

Dolna osłona, jeśli jest, to po to, żeby chronić silnik przed brudem, ew.
zmniejszać hałas,

Glownie po to.

nigdy nie jest specjalnie szczelna, zwykle ma nawet
specjalnie zaprojektowane wloty powietrza, nie ma więc większego
znaczenia dla temperatury w komorze silnika.


I widzisz, to odroznia samochod od taczki, ze nie jest tak jak piszesz.
U mnie oslona, a raczej 3 oslony z wygluszeniem, szczelnie oslaniaja silnik i skrzynie biegow, nawet dali specjalne metalowe oslony dookola wylotu rury wydechowej, zeby otwory byly jeszcze mniejsze.
Od gory maska ma dookola uszczelki.
Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to diesel, a latem pod maska jest doslownie piekarnik.

Kto nie wierzy niech włoży termometr pod maskę, rozpędzi się do 100 km/h
z kawałkiem tektury za grillem lub bez to sam się przekona, że wpływ tej
tektury jest żaden.

Widac inzynierowie, ktorzy zaprojektowali wersje skandynawskie nie maja zielonego pojecia co robia, powinni zatrudnic to, zeby im powiedzial, ze bzdury projektuja :>

--
Karolek

Data: 2010-12-04 13:28:23
Autor: J.F.
Duze spalanie zima
On Sat, 04 Dec 2010 10:28:37 +0100,  Karolek wrote:
I widzisz, to odroznia samochod od taczki, ze nie jest tak jak piszesz.
U mnie oslona, a raczej 3 oslony z wygluszeniem, szczelnie oslaniaja silnik i skrzynie biegow, nawet dali specjalne metalowe oslony dookola wylotu rury wydechowej, zeby otwory byly jeszcze mniejsze.
Od gory maska ma dookola uszczelki.

Pojedz kiedys do tlumikarza czy zmiany oleju - obejrzyj pare
samochodow, zobaczysz ile jeszcze jest tak szczelnie opatulonych.

Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to diesel, a latem pod maska jest doslownie piekarnik.

Sierra tez miala pod maska piekarnik, mimo ze caly dol byl otwarty.

J.

Data: 2010-12-04 18:56:20
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-04 13:28, J.F. pisze:
On Sat, 04 Dec 2010 10:28:37 +0100,  Karolek wrote:
I widzisz, to odroznia samochod od taczki, ze nie jest tak jak piszesz.
U mnie oslona, a raczej 3 oslony z wygluszeniem, szczelnie oslaniaja
silnik i skrzynie biegow, nawet dali specjalne metalowe oslony dookola
wylotu rury wydechowej, zeby otwory byly jeszcze mniejsze.
Od gory maska ma dookola uszczelki.

Pojedz kiedys do tlumikarza czy zmiany oleju - obejrzyj pare
samochodow, zobaczysz ile jeszcze jest tak szczelnie opatulonych.


Nie musze, wiem, ze takich jest malo.

Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to
diesel, a latem pod maska jest doslownie piekarnik.

Sierra tez miala pod maska piekarnik, mimo ze caly dol byl otwarty.


Benzynowy silnik, z dieslem juz pewnie nie.
Moj diesel w BMW rozgrzewa sie tak na oko ze dwa razy szybciej niz benzynowy w Alfie (termostaty sprawne).


--
Karolek

Data: 2010-12-04 21:22:49
Autor: to
Duze spalanie zima
begin Karolek
I widzisz, to odroznia samochod od taczki, ze nie jest tak jak piszesz.
U mnie oslona, a raczej 3 oslony z wygluszeniem, szczelnie oslaniaja
silnik i skrzynie biegow, nawet dali specjalne metalowe oslony dookola
wylotu rury wydechowej, zeby otwory byly jeszcze mniejsze. Od gory maska
ma dookola uszczelki.
Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to
diesel, a latem pod maska jest doslownie piekarnik.

Dla Ciebie każde auto nieprzeznaczone na okolice koła podbiegunowego to "taczka"? Dobrze się czujesz? Po za tym ten przykład jest bez sensu nawet pomijając fakt, ze jest to wyjątek potwierdzający regułę po prostu dlatego, ze w aucie przystosowanym do mrozów wpychanie tektury w grill nie ma już zupełnie żadnego sensu.

Widac inzynierowie, ktorzy zaprojektowali wersje skandynawskie nie maja
zielonego pojecia co robia, powinni zatrudnic to, zeby im powiedzial, ze
bzdury projektuja :>

Tekturę w grill wpychali? Ciebie zatrudnić powinni, naprojektowali się bez sensu, a wystarczyło wtranżolić kawałek dykty i efekt wg. eksperta Karolka ten sam.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-05 09:51:21
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-04 22:22, to pisze:
begin Karolek

I widzisz, to odroznia samochod od taczki, ze nie jest tak jak piszesz.
U mnie oslona, a raczej 3 oslony z wygluszeniem, szczelnie oslaniaja
silnik i skrzynie biegow, nawet dali specjalne metalowe oslony dookola
wylotu rury wydechowej, zeby otwory byly jeszcze mniejsze. Od gory maska
ma dookola uszczelki.
Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to
diesel, a latem pod maska jest doslownie piekarnik.

Dla Ciebie każde auto nieprzeznaczone na okolice koła podbiegunowego to
"taczka"? Dobrze się czujesz? Po za tym ten przykład jest bez sensu nawet
pomijając fakt, ze jest to wyjątek potwierdzający regułę po prostu
dlatego, ze w aucie przystosowanym do mrozów wpychanie tektury w grill
nie ma już zupełnie żadnego sensu.


Ale to auto nie jest przeznaczone na kolo podbiegunowe, bo nie ma wlasnie tej zaluzji (byla to opcja wyposazenia, ktorej ktos nie wzial).

Widac inzynierowie, ktorzy zaprojektowali wersje skandynawskie nie maja
zielonego pojecia co robia, powinni zatrudnic to, zeby im powiedzial, ze
bzdury projektuja :>

Tekturę w grill wpychali? Ciebie zatrudnić powinni, naprojektowali się
bez sensu, a wystarczyło wtranżolić kawałek dykty i efekt wg. eksperta
Karolka ten sam.


Nie tekture tylko zaluzje na chlodnicy.
Jednak jakby na to nie patrzec tektura wykona to samo zadanie co ta zaluzja.
W moim aucie za doplata takie cos montowali (niestety u mnie ktos nie doplacil), sterowane podcisnieniowo przy odpowiedniej temperaturze.
Montuja tez podgrzewacz filtra paliwa, podgrzewanie dysz spryskiwaczy, wkladek zamkow... chociaz to nie wersja skandynawska.


--
Karolek

Data: 2010-12-03 10:10:32
Autor: G Nowak
Duze spalanie zima
Oczywi¶cie ¿e tak, ale jak zas³onisz wlot to nagle np. od spodu nie
bêdzie owiewaæ? Bez przesady. Owszem, zgadzam siê ¿e minimalnie szybciej

Nie bedzie, bo pozadny samochod od spodu tez jest osloniety.

To moj nie jest porzadny bo jakis chuj (poprzedni wlasciciel) urwal dolna pokrywe a na zlomowiskach wszystkie diesle leza wybebeszone, co za tym idzie bez dolnej oslony.

--
Pozdr
G

Data: 2010-12-03 11:34:56
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-03 11:10, G Nowak pisze:
Oczywi¶cie ¿e tak, ale jak zas³onisz wlot to nagle np. od spodu nie
bêdzie owiewaæ? Bez przesady. Owszem, zgadzam siê ¿e minimalnie
szybciej

Nie bedzie, bo pozadny samochod od spodu tez jest osloniety.

To moj nie jest porzadny bo jakis chuj (poprzedni wlasciciel) urwal
dolna pokrywe a na zlomowiskach wszystkie diesle leza wybebeszone, co za
tym idzie bez dolnej oslony.


Ale w zalozeniu mial byc ;>

--
Karolek

Data: 2010-12-03 08:55:38
Autor: szymo
Duze spalanie zima
W dwóch poprzednich autach mia³em takowe wynalazki i szczerze mówi±c nie zauwa¿a³em istotnej ró¿nicy :-).

U mnie zawsze by³a szczególnie w dni takie ko³o 0st to bardzo szybko by³o czuæ jak w kabinie robi siê ciep³o po paruset metrach. Za¶ w mrozy takie jak teraz -10 -15 po prostu da³o siê w ¶rodku wytrzymaæ, bo bez przes³ony potrafi³em dojechaæ do pracy 20km i by³o ledwo letnio.
Mo¿e te¿ ma to znaczenie ¿e jestem zmar¼lakiem i lubie mieæ ciep³o w samochodzie :)

Data: 2010-12-02 14:57:17
Autor: Jakub Witkowski
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-02 14:26, Myjk pisze:
2010-12-02 14:20:23 szymo

Mi to zawsze pomaga?

Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.
W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
i nic nie daje.

Załóżmy że mróz jest taki, że termostat stale zamknięty, a silnik
i tak niedogrzany (mozliwe w dieslu). W takim wypadku maskownica
trochę pomoże bo ograniczy chłodzenie powietrzem samego silnika.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-12-02 14:15:04
Autor: Myjk
Duze spalanie zima
2010-12-02 14:57:17 Jakub Witkowski

Załóżmy że mróz jest taki, że termostat stale zamknięty, a silnik i tak niedogrzany (mozliwe w dieslu).

Silnik, czy płyn? To różnica.

Oczywiście jest to możliwe, ale mróz musiałby być trzaskający
(poniżej -20) a auto musiałoby stać na biegu jałowym (tj obroty <
1000). W mieście (korki) takie warunki są jak najbardziej możliwe*,
ale w takim razie na grzyba maskownica, skoro i tak auto stoi.

W takim wypadku maskownica trochę pomoże bo ograniczy chłodzenie powietrzem samego silnika.

Ale tylko trochÄ™. IMHO nie warte zachodu.

*) w zeszłym roku doświadczyłem tematu jak było -20, dojechałem do
pracy (25km), dałem ostro nadmuch, nagrzewanie i wyszedłem
wyczyścić auto ze śniegu i ogólnego syfu. Wtedy na postoju
odpaliło mi się webasto żeby dogrzać silnik. ;) Czyli temperatura
płynu musiała zacząć drastycznie spadać.

PS ja mam M6 Diesel -- tu japońce montowali webasto w standardzie,
właśnie po to, by dogrzewać silnik w zimę. Przy obecnych
temperaturach pod maskÄ… jest zimno -- silnik nic pod maskÄ… nie
ogrzewa, oprócz siebie samego.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2010-12-02 14:46:01
Autor: kamil
Duze spalanie zima
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:id89l8$1b8$1news.onet.pl...

*) w zeszłym roku doświadczyłem tematu jak było -20, dojechałem do
pracy (25km), dałem ostro nadmuch, nagrzewanie i wyszedłem
wyczyścić auto ze śniegu i ogólnego syfu. Wtedy na postoju
odpaliło mi się webasto żeby dogrzać silnik. ;) Czyli temperatura
płynu musiała zacząć drastycznie spadać.

PS ja mam M6 Diesel -- tu japońce montowali webasto w standardzie,
właśnie po to, by dogrzewać silnik w zimę. Przy obecnych
temperaturach pod maskÄ… jest zimno -- silnik nic pod maskÄ… nie
ogrzewa, oprócz siebie samego.

Eh, w zime doceniam zalety mojego auta. Co prawda pali srednio 20 po miescie, ale przynajmniej mam cieplo po minucie. :)




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-12-02 14:51:56
Autor: Myjk
Duze spalanie zima
2010-12-02 15:46:01 kamil

Eh, w zime doceniam zalety mojego auta. Co prawda pali srednio 20 po miescie, ale przynajmniej mam cieplo po minucie

Moje pali średnio 7, a mam ciepło ZANIM wsiądę do auta. ;)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2010-12-02 15:27:18
Autor: kamil
Duze spalanie zima


"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:id8bqc$9hc$1news.onet.pl...
2010-12-02 15:46:01 kamil

Eh, w zime doceniam zalety mojego auta. Co prawda pali
srednio 20 po miescie, ale przynajmniej mam cieplo po minucie

Moje pali średnio 7, a mam ciepło ZANIM wsiądę do auta. ;)

Dla samej frajdy z jazdy warto. :)



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-12-03 08:59:12
Autor: szymo
Duze spalanie zima
Myjk pisze:
2010-12-02 15:46:01 kamil

Eh, w zime doceniam zalety mojego auta. Co prawda pali srednio 20 po miescie, ale przynajmniej mam cieplo po minucie

Moje pali średnio 7, a mam ciepło ZANIM wsiądę do auta. ;)

Szczęściarz i do tego złośliwiec :):)

Data: 2010-12-02 15:15:09
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-02 14:26, Myjk pisze:
2010-12-02 14:20:23 szymo

Mi to zawsze pomaga?

Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.
W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
i nic nie daje.


Pomaga, jeśli ruszasz i jedziesz z większą prędkością od razu, a nie w ruchu miejskim, 10-20km/h.
Przy większej prędkości, ilość mroźnego powietrza wpadającego przez grill, skutecznie spowalnia dojście do temp. roboczej.
Ale w ogólności - zasłonięcie nie jest lekarstwem na niesprawność termostatu.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-12-02 14:56:17
Autor: Myjk
Duze spalanie zima
2010-12-02 15:15:09 Marcin "Kenickie" Mydlak

Przy większej prędkości, ilość mroźnego powietrza wpadającego
przez grill, skutecznie spowalnia dojście do temp. roboczej.

Polemizowałbym. Przy większej prędkości wyższe są obroty silnika
(min. 2000), większe obciążenie (więcej paliwa), a więc dużo
wyższe temperatury są generowane. Owiewanie silnika jest mało
znaczÄ…ce w tym przypadku.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2010-12-03 09:01:47
Autor: PeJot
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-02 14:26, Myjk pisze:

Mi to zawsze pomaga?

Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.
W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
i nic nie daje.

Parę razy w długich trasach zdarzyło mi się przy temperaturach poniżej -15, że pasażerowie narzekali na chłód w kabinie, a temperatura cieczy poniżej poniżej standardu. Pomagało częściowe zatkanie wlotu, choćby dywanikiem. Co prawda powyższe zachodziło w autach z silnikiem benzynowym i sprawnym termostatem ale tam zdaje się jest więcej ciepła odpadowego niż przy dieslu. Lodowate powietrze owiewające blok silnika też robi swoje; nie wydaje mi się by nagrzewnica, mająca dosyć symboliczną moc w stosunku do chłodnicy, była w stanie schłodzić silnik.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-03 10:52:57
Autor: Robert_J
Duze spalanie zima
nie wydaje mi się by nagrzewnica, mająca dosyć symboliczną moc w stosunku do chłodnicy, była w stanie schłodzić silnik.

Jest w stanie dość mocno obniżyć temperaturę, uwierz mi.

Data: 2010-12-03 11:23:13
Autor: PeJot
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-03 10:52, Robert_J pisze:
nie wydaje mi się by nagrzewnica, mająca dosyć symboliczną moc w
stosunku do chłodnicy, była w stanie schłodzić silnik.

Jest w stanie dość mocno obniżyć temperaturę, uwierz mi.

Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-03 11:33:29
Autor: Krzysiek Kielczewski
Duze spalanie zima
On 2010-12-03, PeJot <PeJot@02.pl> wrote:

nie wydaje mi siê by nagrzewnica, maj±ca dosyæ symboliczn± moc w
stosunku do ch³odnicy, by³a w stanie sch³odziæ silnik.

Jest w stanie do¶æ mocno obni¿yæ temperaturê, uwierz mi.

Nagrzewnica to jest kilka-kilkana¶cie kW mocy, ch³odnica 10 x tyle.

No i?

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-12-03 12:33:27
Autor: PeJot
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-03 11:56, Wojtek Borczyk pisze:

Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle.

Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
non-stop.

OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiÄ…t kW ciepÅ‚a odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartÄ… termostatem chÅ‚odnicÄ™. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o mocy kliku-kilkunastu  kW jest w stanie schÅ‚odzić silnik i to poniżej temperatur Å›rednich. Czyżby aż tyle ciepÅ‚a uciekaÅ‚o przez blok i miskÄ™ olejowÄ… ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-03 12:35:40
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-03 12:33, PeJot pisze:
W dniu 2010-12-03 11:56, Wojtek Borczyk pisze:

Nagrzewnica to jest kilka-kilkanaście kW mocy, chłodnica 10 x tyle.

Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
non-stop.

OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
olejowÄ… ?


I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.

--
Karolek

Data: 2010-12-03 12:40:45
Autor: PeJot
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-03 12:35, Karolek pisze:

Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
non-stop.

OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
olejowÄ… ?


I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.

I do tego, w temperaturze roboczej termostat jest jednak uchylony, trochę idzie na chłodnicę.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-03 12:47:43
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-03 12:40, PeJot pisze:
W dniu 2010-12-03 12:35, Karolek pisze:

Ale chłodnica odprowadza ciepło z silnika tylko wtedy, kiedy uchyli się
termostat (i w dodatku oddawane ciepło zależy od stopnia otwarcia
termostatu), a nagrzewnica jest włączona w obieg wewnętrzny i działa
non-stop.

OK, to wiadomo. Chodzi mi o to, że silnik generuje dobre kilkadziesiąt
kW ciepła odpadowego, w normalnych warunkach rozpraszanego przez otwartą
termostatem chłodnicę. Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o
mocy kliku-kilkunastu kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej
temperatur średnich. Czyżby aż tyle ciepła uciekało przez blok i miskę
olejowÄ… ?


I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.

I do tego, w temperaturze roboczej termostat jest jednak uchylony,
trochę idzie na chłodnicę.


Oczywiscie.

--
Karolek

Data: 2010-12-03 12:57:33
Autor: Wojtek Borczyk
Duze spalanie zima


Data: 2010-12-03 13:01:27
Autor: Karolek
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-03 12:57, Wojtek Borczyk pisze:
On Fri, 3 Dec 2010, Karolek wrote:

I aluminiowa glowice, kolektory... troche jednak ucieka.

Przede wszystkim ucieka przez układ wydechowy - gorące gazy spalinowe
odprowadzają prawie połowę ciepła oddawanego do otoczenia przez silnik :)


Chyba, ze masz sprawny EGR, to wtedy troche wraca.


--
Karolek

Data: 2010-12-03 13:04:57
Autor: PeJot
Duze spalanie zima
W dniu 2010-12-03 12:53, Wojtek Borczyk pisze:

Tymczasem przy -20 stopniach sama nagrzewnica o mocy kliku-kilkunastu
kW jest w stanie schłodzić silnik i to poniżej temperatur średnich.

Jak widać te kilka-kilkanaście kW czasem w zupełnosci wystarczy :)

Na to wygląda. Żeby schłodzić silnik może i wystarczy, ale czasem nie wystarczy żeby nagrzać wnętrze.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Duze spalanie zima

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona