Data: 2013-03-07 21:35:26 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-07 09:09, marekg.mg8@gmail.com pisze:
Witam Skoro zmieniali tylko silnik i na taki sam, podejrzewam iĹź osprzÄt zostaĹ od Twojego starego a zmienili tylko sĹupek, ewentualnie "short engine" Zatem ECU nie ma tu nic do rzeczy bo zostaĹ stary tak jak i osprzÄt Na bank coĹ skrzanili podĹÄ czajÄ c osprzÄt/podciĹnienia. Solidna diagnostyka i wszystko wyjdzie. Jak masz vaga to dawaj logi z 3, 8, 11 kanaĹu kaĹźdy oddzielnie, do tego BS z 3 i 11 kanaĹu. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-07 21:37:06 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-07 21:35, Lewis pisze:
Jak masz vaga to dawaj logi z 3, 8, 11 kanaĹu kaĹźdy oddzielnie, To oczywiĹcie na 3 biegu od 1500RPM do 4000RPM z butem w podĹodze. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-07 23:41:07 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu czwartek, 7 marca 2013 21:37:06 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-07 21:35, Lewis pisze:Witam Mam kabelek i taki soft na peceta, podlacze dzisiaj lapka i zobacze. Ale e tym aucie ciezko "dojechac" do 3 tys obrotow wiec nie wiem czy mi sie uda dociagnac do 4 000. Jak ostatnio z nimi gadalem (z szefem tej firmy) to powiedzial, ze poprosza o pomoc "kolegow ze Skody", heh ... Moze faktycznie radza sobie z mechanika ale cokolwiek wiecej to juz lipa. Wkur.... to, ze oddaja drugi raz auto a nie zrobia nawet jazdy probnej by auto sprawdzic. VAG'a podlacze z ciekawosci, nic sam nie mam zamiaru poprawiac, raz, ze sie na tym nie znam dwa, ze jak cos zrobie to mi potem powiedza, ze sam popsulem. Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-03-08 10:38:35 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-08 08:41, marekg.mg8@gmail.com pisze:
Mam kabelek i taki soft na peceta, podlacze dzisiaj lapka i zobacze. Ale e tym aucie ciezko "dojechac" do 3 tys obrotow wiec nie wiem czy mi sie uda dociagnac do 4 000. Podłączeniem waga o ile nie wleziesz w kodowanie i adaptacje nic nie zepsujesz, nawet śladu nie zostawisz. Zatem pojedź chociaż do 3kRPM. Da to jakiś obraz tego co się dzieje i poradzimy. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-08 03:37:50 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu piątek, 8 marca 2013 10:38:35 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-08 08:41, marekg.mg8@gmail.com pisze:OK, podlacze wieczorem i wrzuce na grupe co zdolam znalezc. Dzieki z gory. Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-03-08 12:42:52 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-08 12:37, marekg.mg8@gmail.com pisze:
OK, podlacze wieczorem i wrzuce na grupe co zdolam znalezc. Dzieki z gory. Logi wrzuć tu: http://vaglog.rtnet.pl/ -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-08 09:49:02 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu piątek, 8 marca 2013 12:42:52 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-08 12:37, marekg.mg8@gmail.com pisze:VAG nie pokazuje zadnych bledow, ale logow dynamicznych zrobic nie moge (albo nie umiem) w sofcie jaki mam udalo mi sie uzyskac tylko cos takiego: http://imageshack.us/photo/my-images/13/beztytuuen.gif/ http://imageshack.us/photo/my-images/94/90970297.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/6/40293859.jpg/ Nie rzucajcie pomidorami ... znam sie na tym delikatnie mowiac slabo. Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-03-08 19:13:31 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-08 18:49, marekg.mg8@gmail.com pisze:
http://imageshack.us/photo/my-images/13/beztytuuen.gif/ No niestety tu niewiele widać ;) Ściągnij sobie VAG-COM nawet jakąś starą wersję. Wejdź w bloki pomiarowe 04, kanał 11 i kliknij LOG, zaznacz gdzie ma zapisać i jazda. Tak samo pozostałe kanały 8 i 3. I tak samo z Basic Settings (nastawy podstawowe) kanał 3 i 11 ale tu już na postoju. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-08 11:14:36 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Duze (za duze) spalanie | |
Witam
Pobralem wersje 4 ale albo kabel kiepski albo cracki nie dzialaja i nie moge zrobic dynamicznych, wywala blad, ze program niezarejestrowany. Zrobilem opcje Meas Blocks na biegu jalowym i w czasie jazdy: Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117450.html Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117451.html Jesli to nic nie powie to moze zostawmy to juz bo d... zawracam a gonienie (niepewnego) auta po nocach srednio sensowne jest. Poza tym cieeeeezko na tym wyciagnac 3-4 tys obrotow ... jedzie jak mul. jechalem kiedys kilkaset metrow czolgiem :) to mialo kopa w porownaniu z moim autem obecnie :) Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-03-08 22:26:27 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-08 20:14, marekg.mg8@gmail.com pisze:
WitamNo teraz coĹ widaÄ. Turbo wstaje i Ĺaduje caĹkiem nieĹşle, momentami delikatne wahniÄcia i przeĹadowania delikatne ale bez tragedii. PrzepĹywomierz teĹź mierzy w miarÄ sensownie, zgodnie z tym jakie jest ciĹnienie w dolocie. Jedyne co mi siÄ nie podoba dawka paliwa, dawka wg. przepĹywomierza jest trochÄ mniejsza niĹź dawka wg. mapy i wg. obliczonego momentu. A powinna byÄ nieco wiÄksza niĹź obliczona z "torque" a nieco mniejsza niĹź ĹźÄ dana z mapy ale to by nie powodowaĹo aĹź takiej tragedii Ĺźe nie jedzie wcale. Wiesz co konkretnie byĹo robione w tym samochodzie? Co Ci zmieniali? Jaki byĹ powĂłd naprawy? RobiĹeĹ swapa na inny silnik czy po prostu wysiadĹ Ci i zmieniaĹeĹ na drugi taki sam? OsprzÄt zostaĹ ten sam? -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-08 13:33:45 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu piątek, 8 marca 2013 22:26:27 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-08 20:14, marekg.mg8@gmail.com pisze:Witam Wymieniali silnik (w starym korbowod wylazl pozwiedzac), co do osprzetu "wybierzemy to co lepsze" czyli czesc czesci byla z mojego silnika, np. rozrzad mial z 15 tys, tak samo pasek wielorowkowy i wszystkie rolki. Wiecej szczegolow nie znam, z dopytywaniem bylo opornie. Auto nie to, ze nie jezdzi, przyspieszenie jest straszne (prawie go nie ma, dynamiczniejsze byly chyba starenkie SDI) i spala na poziomie 8 do 9l/100, na dodatek silnik szarpie przy gaszeniu co na moja wiedze wskazywalo by na problem z podcisnieniami (tak przynajmniej kiedys podobny objaw mi tlumaczono). Dla mnie wyglada jak by paliwo "przelatywalo" przez silnik nie dajac tyle mocy ile powinno, pytanie (moze glupie) co i jak mozna zmienic ? Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-03-08 22:51:39 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-08 22:33, marekg.mg8@gmail.com pisze:
Witam Jasne, osprzęt mam na myśli wtryski, pompa, przepływomierz, ECU, czujniki wszelakie itd, ale podejrzewam że to wszystko zostało z Twojego. Daj jeszcze log z kanału 13 z rozgrzanego silnika na wolnych obrotach. Nie dymi Ci na czarno? Odpala bez problemu na zimno/ciepło? -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-08 23:38:52 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-08 22:51, Lewis pisze:
Tak mi się jakoś nasunęło, rozrząd złożony poprawnie? -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-09 00:44:09 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu piątek, 8 marca 2013 23:38:52 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-08 22:51, Lewis pisze:Witam OK, logi wrzuce po poludniu jak pojezdze troche. A czy mozna zlozyc rozrzad niepoprawnie ? Nie nabijam sie ale slyszalem, ze jak sie to zle zlozy to jest od razu po silniku. Odpala "na dotyk", rano troche powarczy jak to zimny diesel, dymu zadnego nie widzialem. Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-03-09 09:57:59 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-09 09:44, marekg.mg8@gmail.com pisze:
W dniu piątek, 8 marca 2013 23:38:52 UTC+1 użytkownik Lewis napisał: Różnica 1-2 zębów nie spowoduje kolizji a problemy braku mocy będą... Kiedyś przyjechał do mnie gość żeby mu ustawić kąt pompy, nie pamiętam już w jakim samochodzie ale silnik ALH. Spoko, sprawdziłem fakt było chyba z 20 ale zacząłem luzować pompę a tam już nie ma możliwości regulacji... Zdjąłem pokrywy "wyzerowałem" silnik i na pompie 2 zęby przestawione. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-09 02:01:01 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Duze (za duze) spalanie | |
Różnica 1-2 zębów nie spowoduje kolizji a problemy braku mocy będą... Kiedyś przyjechał do mnie gość żeby mu ustawić kąt pompy, nie pamiętam już w jakim samochodzie ale silnik ALH. Spoko, sprawdziłem fakt było chyba z 20 ale zacząłem luzować pompę a tam już nie ma możliwości regulacji... Zdjąłem pokrywy "wyzerowałem" silnik i na pompie 2 zęby przestawione.Rozumiem. To by mialo tez wplyw na spalanie ? Gdzie masz warsztat jesli mozna spytac ? Bo zdesperowany jestem gotow zrobic sobie wycieczke a ch... zawiezc rachunek od Ciebie. Logi wrzuce po 14:00 czeka mnie jeszcze troche jezdzenia. Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-03-09 11:24:56 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-09 11:01, marekg.mg8@gmail.com pisze:
Różnica 1-2 zębów nie spowoduje kolizji a problemy braku mocy będą...Rozumiem. To by mialo tez wplyw na spalanie ? Gdzie masz warsztat jesli mozna spytac ? Bo zdesperowany jestem gotow zrobic sobie wycieczke a ch... zawiezc rachunek od Ciebie. Pomiędzy Białymstokiem a Suwałkami 20km od DK8, więc chyba odpada :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-09 04:35:29 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu sobota, 9 marca 2013 11:24:56 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-09 11:01, marekg.mg8@gmail.com pisze: Niestety :( A szkoda. Tutaj masz logi o jakie prosiles: Grupy: 018,013 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117513.html Ponowie pytanie: czy jesi to przestawiony rozrzad to bedzie skutkowalo szarpaniem przy gaszeni silnika i takim wysokim spalaniem ? Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-03-09 17:25:17 | |
Autor: spider | |
Duze (za duze) spalanie | |
Zapytaj tu:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewforum.php?f=6 może ktoś doradzi ci w miarę blisko Chorzowa dobrego fachowca od TDI |
|
Data: 2013-03-09 19:58:45 | |
Autor: Lewis | |
Duze (za duze) spalanie | |
W dniu 2013-03-09 13:35, marekg.mg8@gmail.com pisze:
Niestety :( A szkoda. Tutaj masz logi o jakie prosiles: Hmm o 18 nie prosiłem ale ok :) z 13 korekty jeszcze przyzwoite. Przestawiony rozrząd może różne dziwne objawy przyjmować, dziwne wibracje i większe spalanie jak najbardziej. Sprawdzenie ustawienia rozrządu to naprawdę żadna filozofia, podejdź do jakiegoś innego ogarniętego mechanika niech sprawdzi czy znaki się pokrywają. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-03-10 16:58:06 | |
Autor: Arbiter | |
Duze (za duze) spalanie | |
Ponowie pytanie: czy jesi to przestawiony rozrzad to bedzie skutkowalo szarpaniem przy gaszeni silnika i takimszaropanie przy gaszeniu to niedziałająca klapa gasząca w EGR (zdaje się sterowana podciśnieniem) tzw gaszak |