Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Duze (za duze) spalanie

Duze (za duze) spalanie

Data: 2013-03-07 21:35:26
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-07 09:09, marekg.mg8@gmail.com pisze:
Witam

Octavia 1.9 TDI 90KM, wymienialem silnik, na taki sam. Mechaniory za pierwszym razem cos spaprali i sprzeglo wpadalo w podloge, biegi haczyly a auto spalalo 8l/100 km (srednio) przy baaardzo kiepskiej mocy. Reklamowalem ... Sprzeglo poprawili, biegi wchoda lepiej ale mocy jak nie bylo tak nie ma a spalanie na takim samym, kosmicznym (jak na to auto) poziomie.
Pytanie co mogli spier... ? Nie podlaczyli turbiny, zwalili oprogramowanie ? Omowilem sie, ze oddam im auto znowu w Poniedzialek (jak problem nie minie), nie moge znowu zostac na weekend bez auta ale mam wrazenie, ze to tylko odwlekanie w czasie.
Mial ktos podobny przypadek, poradzcie cos pliss ...


Pozdrawiam
Xiant


Skoro zmieniali tylko silnik i na taki sam, podejrzewam iż osprzęt został od Twojego starego a zmienili tylko słupek, ewentualnie "short engine"
Zatem ECU nie ma tu nic do rzeczy bo został stary tak jak i osprzęt

Na bank coś skrzanili podłączając osprzęt/podciśnienia.
Solidna diagnostyka i wszystko wyjdzie.

Jak masz vaga to dawaj logi z 3, 8, 11 kanału każdy oddzielnie, do tego BS z 3 i 11 kanału.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-07 21:37:06
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-07 21:35, Lewis pisze:

Jak masz vaga to dawaj logi z 3, 8, 11 kanału każdy oddzielnie,

To oczywiście na 3 biegu od 1500RPM do 4000RPM z butem w podłodze.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-07 23:41:07
Autor: marekg.mg8
Duze (za duze) spalanie
W dniu czwartek, 7 marca 2013 21:37:06 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-07 21:35, Lewis pisze:



> Jak masz vaga to dawaj logi z 3, 8, 11 kanału każdy oddzielnie,



To oczywiście na 3 biegu od 1500RPM do 4000RPM z butem w podłodze.
Witam

Mam kabelek i taki soft na peceta, podlacze dzisiaj lapka i zobacze. Ale e tym aucie ciezko "dojechac" do 3 tys obrotow wiec nie wiem czy mi sie uda dociagnac do 4 000.
Jak ostatnio z nimi gadalem (z szefem tej firmy) to powiedzial, ze poprosza o pomoc "kolegow ze Skody", heh ... Moze faktycznie radza sobie z mechanika ale cokolwiek wiecej to juz lipa. Wkur.... to, ze oddaja drugi raz auto a nie zrobia nawet jazdy probnej by auto sprawdzic.

VAG'a podlacze z ciekawosci, nic sam nie mam zamiaru poprawiac, raz, ze sie na tym nie znam dwa, ze jak cos zrobie to mi potem powiedza, ze sam popsulem.


Pozdrawiam
Xiant

Data: 2013-03-08 10:38:35
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-08 08:41, marekg.mg8@gmail.com pisze:

Mam kabelek i taki soft na peceta, podlacze dzisiaj lapka i zobacze. Ale e tym aucie ciezko "dojechac" do 3 tys obrotow wiec nie wiem czy mi sie uda dociagnac do 4 000.
Jak ostatnio z nimi gadalem (z szefem tej firmy) to powiedzial, ze poprosza o pomoc "kolegow ze Skody", heh ... Moze faktycznie radza sobie z mechanika ale cokolwiek wiecej to juz lipa. Wkur.... to, ze oddaja drugi raz auto a nie zrobia nawet jazdy probnej by auto sprawdzic.

VAG'a podlacze z ciekawosci, nic sam nie mam zamiaru poprawiac, raz, ze sie na tym nie znam dwa, ze jak cos zrobie to mi potem powiedza, ze sam popsulem.


Pozdrawiam
Xiant


Podłączeniem waga o ile nie wleziesz w kodowanie i adaptacje nic nie zepsujesz, nawet śladu nie zostawisz.

Zatem pojedź chociaż do 3kRPM. Da to jakiś obraz tego co się dzieje i poradzimy.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-08 03:37:50
Autor: marekg.mg8
Duze (za duze) spalanie
W dniu piątek, 8 marca 2013 10:38:35 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-08 08:41, marekg.mg8@gmail.com pisze:



> Mam kabelek i taki soft na peceta, podlacze dzisiaj lapka i zobacze. Ale e tym aucie ciezko "dojechac" do 3 tys obrotow wiec nie wiem czy mi sie uda dociagnac do 4 000.

> Jak ostatnio z nimi gadalem (z szefem tej firmy) to powiedzial, ze poprosza o pomoc "kolegow ze Skody", heh ... Moze faktycznie radza sobie z mechanika ale cokolwiek wiecej to juz lipa. Wkur.... to, ze oddaja drugi raz auto a nie zrobia nawet jazdy probnej by auto sprawdzic.

>

> VAG'a podlacze z ciekawosci, nic sam nie mam zamiaru poprawiac, raz, ze sie na tym nie znam dwa, ze jak cos zrobie to mi potem powiedza, ze sam popsulem.

>

>

> Pozdrawiam

> Xiant

>



Podłączeniem waga o ile nie wleziesz w kodowanie i adaptacje nic nie zepsujesz, nawet śladu nie zostawisz.



Zatem pojedź chociaż do 3kRPM. Da to jakiś obraz tego co się dzieje i poradzimy.
OK, podlacze wieczorem i wrzuce na grupe co zdolam znalezc. Dzieki z gory.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2013-03-08 12:42:52
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-08 12:37, marekg.mg8@gmail.com pisze:

OK, podlacze wieczorem i wrzuce na grupe co zdolam znalezc. Dzieki z gory.

Pozdrawiam
Xiant



Logi wrzuć tu:
http://vaglog.rtnet.pl/


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-08 09:49:02
Autor: marekg.mg8
Duze (za duze) spalanie
W dniu piątek, 8 marca 2013 12:42:52 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-08 12:37, marekg.mg8@gmail.com pisze:



> OK, podlacze wieczorem i wrzuce na grupe co zdolam znalezc. Dzieki z gory.

>

> Pozdrawiam

> Xiant

>





Logi wrzuć tu:

http://vaglog.rtnet.pl/
VAG nie pokazuje zadnych bledow, ale logow dynamicznych zrobic nie moge (albo nie umiem) w sofcie jaki mam udalo mi sie uzyskac tylko cos takiego:

http://imageshack.us/photo/my-images/13/beztytuuen.gif/
http://imageshack.us/photo/my-images/94/90970297.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/6/40293859.jpg/


Nie rzucajcie pomidorami ... znam sie na tym delikatnie mowiac slabo.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2013-03-08 19:13:31
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-08 18:49, marekg.mg8@gmail.com pisze:

http://imageshack.us/photo/my-images/13/beztytuuen.gif/
http://imageshack.us/photo/my-images/94/90970297.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/6/40293859.jpg/


Nie rzucajcie pomidorami ... znam sie na tym delikatnie mowiac slabo.

Pozdrawiam
Xiant


No niestety tu niewiele widać ;)

Ściągnij sobie VAG-COM nawet jakąś starą wersję.
Wejdź w bloki pomiarowe 04, kanał 11 i kliknij LOG, zaznacz gdzie ma zapisać i jazda. Tak samo pozostałe kanały 8 i 3. I tak samo z Basic Settings (nastawy podstawowe) kanał 3 i 11 ale tu już na postoju.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-08 11:14:36
Autor: marekg.mg8
Duze (za duze) spalanie
Witam

Pobralem wersje 4 ale albo kabel kiepski albo cracki nie dzialaja i nie moge zrobic dynamicznych, wywala blad, ze program niezarejestrowany.

Zrobilem opcje Meas Blocks na biegu jalowym i w czasie jazdy:
Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117450.html
Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117451.html

Jesli to nic nie powie to moze zostawmy to juz bo d... zawracam a gonienie (niepewnego) auta po nocach srednio sensowne jest. Poza tym cieeeeezko na tym wyciagnac 3-4 tys obrotow ... jedzie jak mul. jechalem kiedys kilkaset metrow czolgiem :) to mialo kopa w porownaniu z moim autem obecnie :)

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2013-03-08 22:26:27
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-08 20:14, marekg.mg8@gmail.com pisze:
Witam

Pobralem wersje 4 ale albo kabel kiepski albo cracki nie dzialaja i nie moge zrobic dynamicznych, wywala blad, ze program niezarejestrowany.

Zrobilem opcje Meas Blocks na biegu jalowym i w czasie jazdy:
Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117450.html
Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117451.html

Jesli to nic nie powie to moze zostawmy to juz bo d... zawracam a gonienie (niepewnego) auta po nocach srednio sensowne jest. Poza tym cieeeeezko na tym wyciagnac 3-4 tys obrotow ... jedzie jak mul. jechalem kiedys kilkaset metrow czolgiem :) to mialo kopa w porownaniu z moim autem obecnie :)

Pozdrawiam
Xiant

No teraz coś widać.
Turbo wstaje i ładuje całkiem nieźle, momentami delikatne wahnięcia i przeładowania delikatne ale bez tragedii. Przepływomierz też mierzy w miarę sensownie, zgodnie z tym jakie jest ciśnienie w dolocie. Jedyne co mi się nie podoba dawka paliwa, dawka wg. przepływomierza jest trochę mniejsza niż dawka wg. mapy i wg. obliczonego momentu. A powinna być nieco większa niż obliczona z "torque" a nieco mniejsza niż żądana z mapy ale to by nie powodowało aż takiej tragedii że nie jedzie wcale.

Wiesz co konkretnie było robione w tym samochodzie? Co Ci zmieniali? Jaki był powód naprawy? Robiłeś swapa na inny silnik czy po prostu wysiadł Ci i zmieniałeś na drugi taki sam? Osprzęt został ten sam?

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-08 13:33:45
Autor: marekg.mg8
Duze (za duze) spalanie
W dniu piątek, 8 marca 2013 22:26:27 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-08 20:14, marekg.mg8@gmail.com pisze:

> Witam

>

> Pobralem wersje 4 ale albo kabel kiepski albo cracki nie dzialaja i nie moge zrobic dynamicznych, wywala blad, ze program niezarejestrowany.

>

> Zrobilem opcje Meas Blocks na biegu jalowym i w czasie jazdy:

> Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117450.html

> Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117451.html

>

> Jesli to nic nie powie to moze zostawmy to juz bo d... zawracam a gonienie (niepewnego) auta po nocach srednio sensowne jest. Poza tym cieeeeezko na tym wyciagnac 3-4 tys obrotow ... jedzie jak mul. jechalem kiedys kilkaset metrow czolgiem :) to mialo kopa w porownaniu z moim autem obecnie :)

>

> Pozdrawiam

> Xiant

>

No teraz coś widać.

Turbo wstaje i ładuje całkiem nieźle, momentami delikatne wahnięcia i przeładowania delikatne ale bez tragedii. Przepływomierz też mierzy w miarę sensownie, zgodnie z tym jakie jest ciśnienie w dolocie. Jedyne co mi się nie podoba dawka paliwa, dawka wg. przepływomierza jest trochę mniejsza niż dawka wg. mapy i wg. obliczonego momentu. A powinna być nieco większa niż obliczona z "torque" a nieco mniejsza niż żądana z mapy ale to by nie powodowało aż takiej tragedii że nie jedzie wcale.



Wiesz co konkretnie było robione w tym samochodzie? Co Ci zmieniali? Jaki był powód naprawy? Robiłeś swapa na inny silnik czy po prostu wysiadł Ci i zmieniałeś na drugi taki sam? Osprzęt został ten sam?
Witam

Wymieniali silnik (w starym korbowod wylazl pozwiedzac), co do osprzetu "wybierzemy to co lepsze" czyli czesc czesci byla z mojego silnika, np. rozrzad mial z 15 tys, tak samo pasek wielorowkowy i wszystkie rolki.
Wiecej szczegolow nie znam, z dopytywaniem bylo opornie.
Auto nie to, ze nie jezdzi, przyspieszenie jest straszne (prawie go nie ma, dynamiczniejsze byly chyba starenkie SDI) i spala na poziomie 8 do 9l/100, na dodatek silnik szarpie przy gaszeniu co na moja wiedze wskazywalo by na problem z podcisnieniami (tak przynajmniej kiedys podobny objaw mi tlumaczono).
Dla mnie wyglada jak by paliwo "przelatywalo" przez silnik nie dajac tyle mocy ile powinno, pytanie (moze glupie) co i jak mozna zmienic ?


Pozdrawiam
Xiant

Data: 2013-03-08 22:51:39
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-08 22:33, marekg.mg8@gmail.com pisze:

Witam

Wymieniali silnik (w starym korbowod wylazl pozwiedzac), co do osprzetu "wybierzemy to co lepsze" czyli czesc czesci byla z mojego silnika, np. rozrzad mial z 15 tys, tak samo pasek wielorowkowy i wszystkie rolki.
Wiecej szczegolow nie znam, z dopytywaniem bylo opornie.
Auto nie to, ze nie jezdzi, przyspieszenie jest straszne (prawie go nie ma, dynamiczniejsze byly chyba starenkie SDI) i spala na poziomie 8 do 9l/100, na dodatek silnik szarpie przy gaszeniu co na moja wiedze wskazywalo by na problem z podcisnieniami (tak przynajmniej kiedys podobny objaw mi tlumaczono).
Dla mnie wyglada jak by paliwo "przelatywalo" przez silnik nie dajac tyle mocy ile powinno, pytanie (moze glupie) co i jak mozna zmienic ?

Jasne, osprzęt mam na myśli wtryski, pompa, przepływomierz, ECU, czujniki wszelakie itd, ale podejrzewam że to wszystko zostało z Twojego.
Daj jeszcze log z kanału 13 z rozgrzanego silnika na wolnych obrotach.

Nie dymi Ci na czarno?
Odpala bez problemu na zimno/ciepło?

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-08 23:38:52
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-08 22:51, Lewis pisze:

Tak mi się jakoś nasunęło, rozrząd złożony poprawnie?

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-09 00:44:09
Autor: marekg.mg8
Duze (za duze) spalanie
W dniu piątek, 8 marca 2013 23:38:52 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-08 22:51, Lewis pisze:



Tak mi się jakoś nasunęło, rozrząd złożony poprawnie?
Witam

OK, logi wrzuce po poludniu jak pojezdze troche. A czy mozna zlozyc rozrzad niepoprawnie ? Nie nabijam sie ale slyszalem, ze jak sie to zle zlozy to jest od razu po silniku.
Odpala "na dotyk", rano troche powarczy jak to zimny diesel, dymu zadnego nie widzialem.


Pozdrawiam
Xiant

Data: 2013-03-09 09:57:59
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-09 09:44, marekg.mg8@gmail.com pisze:
W dniu piątek, 8 marca 2013 23:38:52 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-08 22:51, Lewis pisze:



Tak mi się jakoś nasunęło, rozrząd złożony poprawnie?
Witam

OK, logi wrzuce po poludniu jak pojezdze troche. A czy mozna zlozyc rozrzad niepoprawnie ? Nie nabijam sie ale slyszalem, ze jak sie to zle zlozy to jest od razu po silniku.
Odpala "na dotyk", rano troche powarczy jak to zimny diesel, dymu zadnego nie widzialem.


Pozdrawiam
Xiant


Różnica 1-2 zębów nie spowoduje kolizji a problemy braku mocy będą... Kiedyś przyjechał do mnie gość żeby mu ustawić kąt pompy, nie pamiętam już w jakim samochodzie ale silnik ALH. Spoko, sprawdziłem fakt było chyba z 20 ale zacząłem luzować pompę a tam już nie ma możliwości regulacji... Zdjąłem pokrywy "wyzerowałem" silnik i na pompie 2 zęby przestawione.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-09 02:01:01
Autor: marekg.mg8
Duze (za duze) spalanie
Różnica 1-2 zębów nie spowoduje kolizji a problemy braku mocy będą... Kiedyś przyjechał do mnie gość żeby mu ustawić kąt pompy, nie pamiętam już w jakim samochodzie ale silnik ALH. Spoko, sprawdziłem fakt było chyba z 20 ale zacząłem luzować pompę a tam już nie ma możliwości regulacji... Zdjąłem pokrywy "wyzerowałem" silnik i na pompie 2 zęby przestawione.
Rozumiem. To by mialo tez wplyw na spalanie ? Gdzie masz warsztat jesli mozna spytac ? Bo zdesperowany jestem gotow zrobic sobie wycieczke a ch... zawiezc rachunek od Ciebie.
Logi wrzuce po 14:00 czeka mnie jeszcze troche jezdzenia.


Pozdrawiam
Xiant

Data: 2013-03-09 11:24:56
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-09 11:01, marekg.mg8@gmail.com pisze:
Różnica 1-2 zębów nie spowoduje kolizji a problemy braku mocy będą...
Kiedyś przyjechał do mnie gość żeby mu ustawić kąt pompy, nie pamiętam
już w jakim samochodzie ale silnik ALH. Spoko, sprawdziłem fakt było
chyba z 20 ale zacząłem luzować pompę a tam już nie ma możliwości
regulacji... Zdjąłem pokrywy "wyzerowałem" silnik i na pompie 2 zęby
przestawione.
Rozumiem. To by mialo tez wplyw na spalanie ? Gdzie masz warsztat jesli mozna spytac ? Bo zdesperowany jestem gotow zrobic sobie wycieczke a ch... zawiezc rachunek od Ciebie.
Logi wrzuce po 14:00 czeka mnie jeszcze troche jezdzenia.


Pozdrawiam
Xiant



Pomiędzy Białymstokiem a Suwałkami 20km od DK8, więc chyba odpada :)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-09 04:35:29
Autor: marekg.mg8
Duze (za duze) spalanie
W dniu sobota, 9 marca 2013 11:24:56 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
W dniu 2013-03-09 11:01, marekg.mg8@gmail.com pisze:

>> Różnica 1-2 zębów nie spowoduje kolizji a problemy braku mocy będą...

>> Kiedyś przyjechał do mnie gość żeby mu ustawić kąt pompy, nie pamiętam

>> już w jakim samochodzie ale silnik ALH. Spoko, sprawdziłem fakt było

>> chyba z 20 ale zacząłem luzować pompę a tam już nie ma możliwości

>> regulacji... Zdjąłem pokrywy "wyzerowałem" silnik i na pompie 2 zęby

>> przestawione.

> Rozumiem. To by mialo tez wplyw na spalanie ? Gdzie masz warsztat jesli mozna spytac ? Bo zdesperowany jestem gotow zrobic sobie wycieczke a ch... zawiezc rachunek od Ciebie.

> Logi wrzuce po 14:00 czeka mnie jeszcze troche jezdzenia.

>

>

> Pozdrawiam

> Xiant

>





Pomiędzy Białymstokiem a Suwałkami 20km od DK8, więc chyba odpada :)



-- Pozdrawiam

Lewis

Niestety :( A szkoda. Tutaj masz logi o jakie prosiles:
Grupy: 018,013 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117513.html
Ponowie pytanie: czy jesi to przestawiony rozrzad to bedzie skutkowalo szarpaniem przy gaszeni silnika i takim wysokim spalaniem ?


Pozdrawiam
Xiant

Data: 2013-03-09 17:25:17
Autor: spider
Duze (za duze) spalanie
Zapytaj tu:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewforum.php?f=6
może ktoś doradzi ci w miarę blisko Chorzowa dobrego fachowca od TDI

Data: 2013-03-09 19:58:45
Autor: Lewis
Duze (za duze) spalanie
W dniu 2013-03-09 13:35, marekg.mg8@gmail.com pisze:

Niestety :( A szkoda. Tutaj masz logi o jakie prosiles:
Grupy: 018,013 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117513.html
Ponowie pytanie: czy jesi to przestawiony rozrzad to bedzie skutkowalo szarpaniem przy gaszeni silnika i takim wysokim spalaniem ?


Hmm o 18 nie prosiłem ale ok :)
z 13 korekty jeszcze przyzwoite.

Przestawiony rozrząd może różne dziwne objawy przyjmować, dziwne wibracje i większe spalanie jak najbardziej.

Sprawdzenie ustawienia rozrządu to naprawdę żadna filozofia, podejdź do jakiegoś innego ogarniętego mechanika niech sprawdzi czy znaki się pokrywają.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-03-10 16:58:06
Autor: Arbiter
Duze (za duze) spalanie
Ponowie pytanie: czy jesi to przestawiony rozrzad to bedzie skutkowalo szarpaniem przy gaszeni silnika i takim
szaropanie przy gaszeniu to niedziałająca klapa gasząca w EGR (zdaje się sterowana podciśnieniem) tzw gaszak

Duze (za duze) spalanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona