Dużepowiększenie ze slajdu [Wa rszawa]

Data: 2009-12-19 10:16:02
Autor: Filip Ozimek
Dużepowiększenie ze slajdu [Wa rszawa]
jarek_kordalewskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
Witam,
poszukuję laboratorium, które wykona tradycyjn± technologi± duże powiększenie  (powiedzmy rzędu 100x60cm) ze slajdu.

Zapomnij. Ilford zaprzestał produkcji chemii do powiększeń pozytywowych kilka lat temu, nie wiem czy ktokolwiek jeszcze robi podobn±.

--
Filip.

Data: 2009-12-19 03:54:06
Autor: guerilla
On 19 Gru, 10:16, Filip Ozimek <fi...@mielonka.polbox.pl> wrote:
jarek_kordalewskiWYTNI...@poczta.onet.pl pisze:

> [...]

        Zapomnij. Ilford zaprzestał produkcji chemii do powiększeń pozytywowych
kilka lat temu, nie wiem czy ktokolwiek jeszcze robi podobn±.

Oczywista bzdura! Nadal można kupić i chemię i papiery Ilforda, choć
sporo to kosztuje. Chyba nikt w Polsce nie robi Ilfochroma.

Data: 2009-12-19 11:28:27
Autor: jarek kordalewskiWYTNIJTO
> [...]

pozytywowych
kilka lat temu, nie wiem czy ktokolwiek jeszcze robi podobn±.

Nie pocieszasz mnie :(. Z drugiej strony wydaje mi się nieprawdopodobne, by taki papier zupełnie znikn±ł z powierzchni Ziemi. Przecież zapakowany papier może długo leżakować, więc może kto¶ go jeszcze ma? A co z czarno-białymi powiększeniami z negatywu? W końcu chodzi o czarno białe zdjęcie, a Korona słoneczna może fanie wygl±dać również w negatywie. W sumie nie my¶lałem o takim efekcie, ale w tej sytuacji...
Z drugiej strony ci±gle robi się duże powiększenia, tylko w technice cyfrowej. Czy istnieje skaner o takiej rozdzielczo¶ci, który pozwoliłby na powiększenie slajdu do rozmiarów rzędu 1m?
Dziękuję za odpowiedĽ
Pozdrawiam
Jarek

Data: 2009-12-19 11:35:09
Autor: marcin.STIG.saldat
Dużepowiększenie ze slajdu [Warszaw a]

Czy istnieje skaner o takiej rozdzielczości, który pozwoliłby na powiększenie
slajdu do rozmiarów rzędu 1m?

Nie, nie istnieje -- wszystkie powiekszenia tego typu w duzych nakladach, dotychczas robily ufoludki.

--
Pozdrawiam,
marcin.STIG.saldat

Data: 2009-12-19 13:26:50
Autor: jarek kordalewski
> [...]

> slajdu do rozmiarów rzędu 1m?

Nie, nie istnieje -- wszystkie powiekszenia tego typu w duzych nakladach, dotychczas robily ufoludki.

To może znasz kogo¶, kto ma taki skaner i może wykonać powiększenie ze slajdu?
Byłem w kilkunastu laboratoriach w Warszawie i w większo¶ci usłyszałem, że ze slajdu powiększaj± maksymalnie do A4. W jednym wspominali co¶ o 60x40cm i to wszystko.
Pozdrawiam
Jarek

Data: 2009-12-19 13:45:17
Autor: marcin.STIG.saldat
Dużepowiększenie ze slajdu [Warszaw a]
To może znasz kogoś, kto ma taki skaner i może wykonać powiększenie ze slajdu?

Ot chociazby Kuba: http://www.skanowanie.com.pl/

Byłem w kilkunastu laboratoriach w Warszawie i w większości usłyszałem, że ze
slajdu powiększają maksymalnie do A4.

Bo Ty byles w laboratoriach dla mas, a nie u fachowcow. Oni maja gowniane skanerki wbudowane w stol maszyny, a nie skanery bebnowe, dedykowane do takich robot.

--
Pozdrawiam,
marcin.STIG.saldat

Data: 2009-12-19 14:56:14
Autor: jarek kordalewskiWYTNIJTO
> [...]

Bo Ty byles w laboratoriach dla mas, a nie u fachowcow. Oni maja gowniane skanerki wbudowane w stol maszyny, a nie skanery bebnowe, dedykowane do takich robot.

Być może, ale ci ze www.skanowanie.com.pl też oferuj± skany ze slajdów tylko do rozmiarów 30x45 cm, więc tyle co odwiedzone przeze mnie laboratioria dla mas.
Pozdr
Jarek

Data: 2009-12-19 14:59:33
Autor: marcin.STIG.saldat
Dużepowiększenie ze slajdu [Warszaw a]
Być może, ale ci ze www.skanowanie.com.pl też oferują skany ze slajdów tylko
do rozmiarów 30x45 cm, więc tyle co odwiedzone przeze mnie laboratioria dla
mas.

? W ktorym dokladnie miejscu i w jakim kontekscie to jest napisane?

--
Pozdrawiam,
marcin.STIG.saldat

Data: 2009-12-19 15:03:33
Autor: jarek kordalewskiWYTNIJTO
> [...]
dla
> mas.

? W ktorym dokladnie miejscu i w jakim kontekscie to jest napisane?

Tak jest w tym cenniku:
http://www.skanowanie.com.pl/html/n-dia.html

Ale dziękuję za podpowiedĽ. Wy¶lę im zapytanie o większe formaty. Potrzebuję ok 100x60cm
Pozdrawiam
Jarek

Data: 2009-12-19 15:05:01
Autor: Jakub Jewuła
DuĹĽepowiÄ?kszenie ze slajdu [Warszawa]
[...]

Nie wiem gdzie to wyczytales?

Robie ze slajdow dowolnie duze powiekszenia - przy dobrym
skanerze limituje Cie jakosc filmu i obiektywu a nie skanera.
Co do powiekszen to oczywiscie da sie je dobrze robic :)

Jakub Jewuła
www.skanowanie.com.pl

Data: 2009-12-19 15:10:34
Autor: jarek kordalewskiWYTNIJTO
> [...]

skanerze limituje Cie jakosc filmu i obiektywu a nie skanera.
Co do powiekszen to oczywiscie da sie je dobrze robic :)

Wywnioskowałem to z cennika:
http://www.skanowanie.com.pl/html/n-dia.html
Ale skoro można zrobić większe, to tym lepiej dla mnie :).
Skontaktuję się z wami w poniedziałek.
Pozdrawiam
Jarek

Data: 2009-12-20 00:11:01
Autor: marcin.STIG.saldat
DuĹźepowiÄ?kszenie ze slajdu [Wars zawa]
Wywnioskowałem to z cennika:
http://www.skanowanie.com.pl/html/n-dia.html

Specjalnie wybrales z oferty skaner do ramek, zeby taki bledny wniosek wyciagnac? ;)

--
Pozdrawiam,
marcin.STIG.saldat

Dużepowiększenie ze slajdu [Wa rszawa]