Duży i dobry laptop

Data: 2013-12-12 01:03:06
Autor: swirek75
Duży i dobry laptop
Dzień Dobry,

Jaki polecili byście serie/modele dużych laptopów 17 lub więcej cali.
Wymagania?
Laptop dla starszej osoby głównie do WWW.
Poza tym tabun wnuczków w wieku 4-10 lat korzystających z komputera w czasie wizyt u babci. :-) Możliwość logowania się odciskiem palca- w celu odizolowania konfiguracji i ustawień głównego użytkownika od dzieci/wnuczków.
Odpornośc na takie warunki pracy w miare możliwości :-)

Wprawdzie będzie on robił w 90% jako komputer stacjonarny, ale zdolnośc pracy na baterii minimum 2-3 godziny była by fajnym argumentem.

Raczej wole lepiej zaprojektowane wyższe/droższe serie/modele do tego z gwarancją NBD.

Jaki system?
Obecnie używam głównie Windows 7 i pasuje, czy warto pomyśleć o Win8? coś innego?

ALE czy da się coś takiego poniżej 3500 PLN z systemem nabyć?

Data: 2013-12-12 11:22:38
Autor: Mirek Ptak
Duży i dobry laptop
Dnia 2013-12-12 10:03,  *swirek75@gmail.com* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Coś z tego zakresu polecam:
http://allegro.pl/laptopy-dell-77917?ref=electronics-layer-popular&a_enum[4326][7]=7&a_enum[1235][2]=2&buyNew=1&price_to=3500&price_enabled=1

X-kom ma zwykle dobre ceny:
http://allegro.pl/wyprzedaz-dell-inspiron-5721-i5-3337u-8gb-win7-fhd-i3756006949.html

Używam Vostro 3750 (swoją drogą gdzieś zniknęły z oferty x-kom) i jestem z niego bardzo zadowolony.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-12-12 12:03:52
Autor: Zakonspirowany
DuĹźy i dobry laptop
W dniu 12-12-2013 10:03, swirek75@gmail.com pisze:
Jaki polecili byście serie/modele dużych laptopów 17 lub więcej cali.

Nie ma więcej. Jest 17,X.

Możliwość logowania się odciskiem palca- w celu odizolowania konfiguracji i ustawień głównego użytkownika od dzieci/wnuczków.

Po co to? Normalne logowanie, tylko hasła jakieś proste. Babci możesz dać 6660, a wnukom 1234.

Odpornośc na takie warunki pracy w miare możliwości :-)

Nie ma takiej opcji w tym segmencie.

Wprawdzie będzie on robił w 90% jako komputer stacjonarny, ale zdolnośc pracy na baterii minimum 2-3 godziny była by fajnym argumentem.

Nie spotkałem się z nowym, który by nie miał min. 2,5 h.

Raczej wole lepiej zaprojektowane wyższe/droższe serie/modele do tego z gwarancją NBD.

Ja polecam Toshibę, bo lecę już na trzeciej (poprzednia wciąż 100% sprawna, tylko mniejsza i Win7).

Jaki system?
Obecnie używam głównie Windows 7 i pasuje, czy warto pomyśleć o Win8? coś innego?

Domyślam się, że laptop ma służyć dłużej niż 2 lata, więc lepiej Win8.

ALE czy da się coś takiego poniżej 3500 PLN z systemem nabyć?

Pewnie.

Jak masz miejsce na biurku/stole, to dokup zestaw klawiatura + mysz, najlepiej bezprzewodowy. Laptop będzie bezpieczniejszy.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-13 20:22:45
Autor: Maciek
DuĹźy i dobry laptop
Dnia Thu, 12 Dec 2013 12:03:52 +0100, Zakonspirowany napisał(a):

Nie ma więcej. Jest 17,X.

???

http://allegro.pl/laptopy-491?a_enum%5B4326%5D%5B8%5D=8&a_enum%5B4326%5D%5B9%5D=9

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2013-12-12 18:22:26
Autor: PiteR
Duży i dobry laptop
puste From: pisze tak:

Laptop dla starszej osoby głównie do WWW.
Poza tym tabun wnuczków w wieku 4-10 lat korzystających z
komputera w czasie wizyt u babci. :-)

Powyrywają Ci klawisze błyskawicznie. Kup pc.

--
Piter

Data: 2013-12-12 19:56:26
Autor: Zakonspirowany
DuĹźy i dobry laptop
W dniu 12-12-2013 18:22, PiteR pisze:
Powyrywają Ci klawisze błyskawicznie. Kup pc.

Od kiedy laptopy nie są PC?
Prędzej zaleją go jakimś napojem.
Jeśli 90% (a pewnie więcej) czasu ma robić za stacjonarny, to wypada dołożyć 150-200 zł za przyzwoity zestaw mysz + klawisze.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-12 21:30:01
Autor: gadacz
DuĹźy i dobry laptop
W dniu 2013-12-12 19:56, Zakonspirowany pisze:
[...]

A skoro ma być to komputer prawie zawsze używany jako "stacjonarny",
to rozważyłbym jakieś rozwiązania małogabarytowe, ale faktycznie
stacjonarne. Za powiedzmy poniżej 3500zł(o których mowa nieco wyżej) można złożyć bardzo przyzwoity zestaw.

pozdrawiam
gadacz

Data: 2013-12-12 23:11:15
Autor: Zakonspirowany
DuĹźy i dobry laptop
W dniu 12-12-2013 21:30, gadacz pisze:
Za powiedzmy poniżej 3500zł(o których mowa nieco wyżej)
można złożyć bardzo przyzwoity zestaw.

Za 3500 zł można kupić dobrego laptopa 15" + monitor 22", a i na myszę i klawisze pewnie by zostało. :)
Moje laptopy obecnie "stacjonują" przez 99% lub więcej (aktualny uptime = 22 d 19 h), ale różnie z tym bywało – często na uczelnię, a czasami tylko z poddasza na ławeczkę w patio, gdy się przydarzył ciepły, czerwcowy wieczór. :)
Tu się nie ma co oszukiwać – desktopy w "domowych" zastosowaniach to jest w zdecydowanej większości przypadków przerost formy nad treścią. Piszę to jako były ortodoksyjny wyznawca desktopów. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-13 08:02:49
Autor: Sławek Maculewicz
Duży i dobry laptop
Dnia 12-12-2013 o 21:30:01 gadacz <gadacz_usenet@o2.pl> napisał(a):

[...]

Może coś w ten deseń:  Lenovo IdeaCentre C540
albo Asus: http://www.morele.net/asus-eee-top-et2221agkr-b002k-603804/

--
Brak sygnaturki.

Data: 2013-12-13 01:06:43
Autor: swirek75
Duży i dobry laptop
W dniu piątek, 13 grudnia 2013 08:02:49 UTC+1 użytkownik Sławek Maculewicz napisał:
Dnia 12-12-2013 o 21:30:01 gadacz <gadacz_usenet@o2.pl> napisaďż˝(a):

> A skoro ma by� to komputer prawie zawsze u�ywany jako "stacjonarny",

> to rozwa�y�bym jakie� rozwi�zania ma�ogabarytowe, ale faktycznie

> stacjonarne. Za powiedzmy poniďż˝ej 3500zďż˝(o ktďż˝rych mowa nieco wyďż˝ej)  > moďż˝na zďż˝oďż˝yďż˝ bardzo przyzwoity zestaw.

Moďż˝e coďż˝ w ten deseďż˝:  Lenovo IdeaCentre C540

albo Asus: http://www.morele.net/asus-eee-top-et2221agkr-b002k-603804/

-- Brak sygnaturki.

Dzięki za odpowiedzi/podpowiedzi.
Desktop stoi teraz, ale starszy już i jest dla niego inne zastosowanie, natomiast babci pod choinkę chcemy laptopa kupić, który pewnie głównie będzie stał w jednym miejscu/gdzie zreszta zostanie monitor 24cale/ a czasem jak coś potrzeba to pójdzie do innego pokoju, czy na jakiś wyjazd babcia weźmie go ze sobą.
Świetny ten pomysł z klawiatura i myszą! - to na pewno zastosuje.
Faktycznie ostatnio głównie używamy Dell'i ale czy jakiś Lenovo, czy coś innego teżmożna by brać pod uwagę?
Wole zapłacić więcej, bo zakładam, że ten sprzęt będzie służył długo; tak powyżej 3 lat na pewno- jesli wytrzyma.

Data: 2013-12-13 11:34:46
Autor: 666
Duży i dobry laptop
Babcia?

-- -- -
jesli wytrzyma.

Data: 2013-12-13 22:55:52
Autor: BQB
Duży i dobry laptop
W dniu 2013-12-13 10:06, swirek75@gmail.com pisze:

[...]

Jak babcia nie jeździła do tej pory z kompem, to znając starszych ludzi, brać go nie będzie. Na wyjazdy (poza pracą) tylko tablet.

Świetny ten pomysł z klawiatura i myszą! - to na pewno zastosuje.

To dopiero będzie wyglądać - będzie desktop na biurku z bardzo dużą ilością kabli i sam zajmujący dużo miejsca.

[...]

Można kupić z gwarancją na 5 lat dopłacając i mając NBD (na następny dzień roboczy naprawa), CC (naprawa na gwarancji nawet, jak Ci niechcący spadnie z biurka i się połamie)

Nie lepiej kupić mikro desktop? Np. coś takiego:
http://shop.lenovo.com/us/en/desktops/thinkcentre/m-series-tiny/
http://www.amazon.co.uk/VERITON-L6610G-DESKTOP-2-5GHz-WINDOWS/dp/B00ATNFO6I

Będzie mniejsze od laptopa na biurku, można nawet na uchwyt VESA z tyłu monitora podczepić.

Data: 2013-12-13 11:33:36
Autor: 666
Duży i dobry laptop
Dla starszej osoby to polecam dobry monitor z wbudowanym komputerem.
A przy tabunie wnuczków tym bardziej (zalaną klawiaturę tanim kosztem wymienisz na nową).
Weź też pod uwagę, że starsze osoby bywają dalekowidzami i ręce do klawiatury laptopa stają się za krótkie.

-- -- -