Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   Duży może więcej?

Duży może więcej?

Data: 2009-04-16 23:40:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Tomek,

Thursday, April 16, 2009, 10:08:28 PM, you wrote:

Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty
(bo oni to rejestrują sobie wewnętrznie i wszystko dla nich gra),
inny serwis aukcyjny przysyła mi komunikat, że błędnie wystawili faktury
(data wystawienia i kwota są złe), więc mam zniszczyć fakturę a oni przyślą
mi nową.
Nie mówię już o dyskutowanych wczesniej akcjach z "fakturami" w PDF-ach,

Drugi serwis aukcyjny omyłkowo wystawił duplikaty faktur za marzec
zeszłego roku. Zdarza się. Takich mają informatołów, że walnęli
takiego byka. To nie pierwsza w ostatnich dniach wpadka Alledrogo.

Czy są jakieś przepisy dla wtajemniczonych które pozwalają na takie numery,
czy po prostu przy takiej skali ryzyko wtopy jest minimalne a nawet wtedy
do puszki idzie szeregowy pracownik a nie spółka?
Bo w końcu to fałszowanie faktur to co najmniej przestępstwo skarbowe,

Jakie fałszowanie? Pomyłkowe wysłanie duplikatów starych faktur to nie
fałszowanie.

jeśli nie pospolite (bodajże art. 271kk), a oni to robia na masową skalę,
do tego uniemowliwiając użycie takiego knota bez narażania się na nieprzyjemności
jeśli sprawa się rypnie (odliczony VAT do zwrotu + użycie fałszywej faktury,
może chociaż koszty by się obroniły)
I pomyśleć że wystarczyłoby korekty wystawić.

Korekty czego? Duplikatu faktury sprzed roku? To jest poprawny
dokument, nie wymagający korekty. Jest po prostu niepotrzebny.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 08:09:10
Autor: Piotrek
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz wrote:
Korekty czego? Duplikatu faktury sprzed roku? To jest poprawny
dokument, nie wymagający korekty. Jest po prostu niepotrzebny.

Ale z tego co widzę to oni wysłali ponownie oryginał z 2008 roku.
I teraz - nawiązując do dyskusji o oryginałach, kopiach, etc - ciekawe który z tych oryginałów jest bardziej oryginalny ;-)

Natomiast tekst z emaila z poleceniem zniszczenia niepoprawnie wysłanych faktur rzeczywiście rozkłada na łopatki ...

Piotrek

Data: 2009-04-17 11:57:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Piotrek,

Friday, April 17, 2009, 8:09:10 AM, you wrote:

Korekty czego? Duplikatu faktury sprzed roku? To jest poprawny
dokument, nie wymagający korekty. Jest po prostu niepotrzebny.
Ale z tego co widzę to oni wysłali ponownie oryginał z 2008 roku.
I teraz - nawiązując do dyskusji o oryginałach, kopiach, etc - ciekawe który z tych oryginałów jest bardziej oryginalny ;-)

Czy ustawa zabrania drukowania wiekszej ilości oryginałów?

Natomiast tekst z emaila z poleceniem zniszczenia niepoprawnie wysłanych faktur rzeczywiście rozkłada na łopatki ...

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłacą za ponowną wysyłkę faktur. Miejmy nadzieję, że teraz
poprawnych.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 12:24:00
Autor: spp
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłacą za ponowną wysyłkę faktur.

A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.

--
spp

Data: 2009-04-17 13:21:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello spp,

Friday, April 17, 2009, 12:24:00 PM, you wrote:

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłacą za ponowną wysyłkę faktur.
A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.

Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarząd Alledrogo sobie pensje
obetną z tego powodu? Nie ma mowy - zapłacą użytkownicy.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 13:26:57
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello spp,

Friday, April 17, 2009, 12:24:00 PM, you wrote:

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłacą za ponowną wysyłkę faktur.
A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.

Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarząd Alledrogo sobie pensje
obetną z tego powodu? Nie ma mowy - zapłacą użytkownicy.


   Czyli co, będzie jakaś podwyżka na ten cel? Prowizje allegro nie ustalane są na podstawie kosztów, tylko powinny być ustawione na optymalnym poziomie, wyłącznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.

   Tym samym przychód allegro jest przychodem allegro i nic nikomu do tego, czy zostanie to zapłacone na ponowną wysyłkę faktur, na nowy samochód dla prezesa i dyrektorów, czy też na wakacje ze SPA pracowników wyższego szczebla.

   Kiedyś - chyba w radiu maryja - był taki egzotyczny pomysł, aby w sklepach producenci podawali koszty wytworzenia danego towaru, dodawali X% i to by była cena.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-17 13:39:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 1:26:57 PM, you wrote:

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłacą za ponowną wysyłkę faktur.
A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.
Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarząd Alledrogo sobie pensje
obetną z tego powodu? Nie ma mowy - zapłacą użytkownicy.
   Czyli co, będzie jakaś podwyżka na ten cel? Prowizje allegro nie
ustalane są na podstawie kosztów, tylko powinny być ustawione na optymalnym poziomie, wyłącznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.

Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
"zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
proporcjonalnie.
Jako użytkownicy oberwiemy - wyższą ceną za Menedżera Sprzedaży czy
sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
"pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 13:41:55
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 1:26:57 PM, you wrote:

Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
zapłacą za ponowną wysyłkę faktur.
A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.
Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarząd Alledrogo sobie pensje
obetną z tego powodu? Nie ma mowy - zapłacą użytkownicy.
   Czyli co, będzie jakaś podwyżka na ten cel? Prowizje allegro nie
ustalane są na podstawie kosztów, tylko powinny być ustawione na optymalnym poziomie, wyłącznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.

Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
"zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
proporcjonalnie.
Jako użytkownicy oberwiemy - wyższą ceną za Menedżera Sprzedaży czy
sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
"pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.


   Zadam zatem przewrotne pytanie: dlaczego takie oszczędności/podwyżki mieliby wprowadzić tylko z powodu ponownej wysyłki faktur? Do zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-17 13:56:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 1:41:55 PM, you wrote:

[...]

zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.
Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
"zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
proporcjonalnie.
Jako użytkownicy oberwiemy - wyższą ceną za Menedżera Sprzedaży czy
sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
"pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.
   Zadam zatem przewrotne pytanie: dlaczego takie oszczędności/podwyżki
mieliby wprowadzić tylko z powodu ponownej wysyłki faktur? Do zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.

Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacząco i dziadowanie na
miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
sytuacji. Manipulacje z programem SS - począwszy od usunięcia
ubezpieczenia grupowego SS również.
A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponowną
wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
ot tak sobie, zamieść pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
konieczność niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadzą, personelu nie zwolnią -
pozostaje albo podnieść opłaty albo coś zabrać użytkownikom. A już
naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
opłat :(

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 14:00:00
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 1:41:55 PM, you wrote:

[...]

zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.
Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
"zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
proporcjonalnie.
Jako użytkownicy oberwiemy - wyższą ceną za Menedżera Sprzedaży czy
sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
"pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.
   Zadam zatem przewrotne pytanie: dlaczego takie oszczędności/podwyżki
mieliby wprowadzić tylko z powodu ponownej wysyłki faktur? Do zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.

Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacząco i dziadowanie na
miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
sytuacji. Manipulacje z programem SS - począwszy od usunięcia
ubezpieczenia grupowego SS również.
A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponowną
wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
ot tak sobie, zamieść pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
konieczność niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadzą, personelu nie zwolnią -
pozostaje albo podnieść opłaty albo coś zabrać użytkownikom. A już
naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
opłat :(


   Jeśli zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym zatem (wczuwając się w ich punkt widzenia), aby  ją wprowadzili bez względu na to, czy faktury będą musieli wysłać, czy nie.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-17 15:51:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 2:00:00 PM, you wrote:

[...]

zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci
wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.
Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacząco i dziadowanie na
miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
sytuacji. Manipulacje z programem SS - począwszy od usunięcia
ubezpieczenia grupowego SS również.
A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponowną
wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
ot tak sobie, zamieść pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
konieczność niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadzą, personelu nie zwolnią -
pozostaje albo podnieść opłaty albo coś zabrać użytkownikom. A już
naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
opłat :(
   Jeśli zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym
zatem (wczuwając się w ich punkt widzenia), aby  ją wprowadzili bez względu na to, czy faktury będą musieli wysłać, czy nie.

Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
monopolistyczne" itp. są Ci obce i jesteś zwolennikiem UPR?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 16:47:36
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 2:00:00 PM, you wrote:

[...]

zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci
wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.
Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacząco i dziadowanie na
miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
sytuacji. Manipulacje z programem SS - począwszy od usunięcia
ubezpieczenia grupowego SS również.
A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponowną
wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
ot tak sobie, zamieść pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
konieczność niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadzą, personelu nie zwolnią -
pozostaje albo podnieść opłaty albo coś zabrać użytkownikom. A już
naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
opłat :(
   Jeśli zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym
zatem (wczuwając się w ich punkt widzenia), aby  ją wprowadzili bez względu na to, czy faktury będą musieli wysłać, czy nie.

Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
monopolistyczne" itp. są Ci obce i jesteś zwolennikiem UPR?


   Tak, jestem zwolennikiem UPR, natomiast monopol jest zawsze tam, gdzie umożliwia to państwo. Na tak zwanym wolnym rynku lokalnie i chwilowo faktycznie mogą tworzyć się  monopole, nie są jednak one trwałe.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-17 16:52:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 4:47:36 PM, you wrote:

[...]

   Jeśli zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym
zatem (wczuwając się w ich punkt widzenia), aby  ją wprowadzili bez względu na to, czy faktury będą musieli wysłać, czy nie.
Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
monopolistyczne" itp. są Ci obce i jesteś zwolennikiem UPR?
   Tak, jestem zwolennikiem UPR,

To wyjaśnia praktycznie wszystko.

natomiast monopol jest zawsze tam, gdzie umożliwia to państwo. Na
tak zwanym wolnym rynku lokalnie i chwilowo faktycznie mogą tworzyć
się monopole, nie są jednak one trwałe.

Ten się trzyma juz jakieś 10 lat. I siakoś nawet światowemu gigantowi
się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyżej 90%

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-17 17:05:24
Autor: Tomek
Duży może więcej?
Dnia 17-04-2009 o 16:52:56 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):

Hello Liwiusz,

Friday, April 17, 2009, 4:47:36 PM, you wrote:

[...]

   Jeśli zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodĂłw, to byłbym
zatem (wczuwając się w ich punkt widzenia), aby  ją wprowadzili bez
względu na to, czy faktury będą musieli wysłać, czy nie.
Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
monopolistyczne" itp. są Ci obce i jesteś zwolennikiem UPR?
   Tak, jestem zwolennikiem UPR,

To wyjaśnia praktycznie wszystko.

natomiast monopol jest zawsze tam, gdzie umożliwia to państwo. Na
tak zwanym wolnym rynku lokalnie i chwilowo faktycznie mogą tworzyć
się monopole, nie są jednak one trwałe.

Ten się trzyma juz jakieś 10 lat. I siakoś nawet światowemu gigantowi
się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyĹźej 90%


Ale co z tego wynika? Skoro na rynku serwisĂłw aukcyjnych nie ma specjlanych
barier wejścia (wymagania GIODO to raptem kilka tysięcy PLN miesięcznie)
i ani E-Bay ani Świstak nie umieją przebić Allegro, to czy czasem nie oznacza
to że Allegro ma najlepszą ofertę i spore pole do popisu przy zwiększaniu zysku?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-17 17:06:50
Autor: Liwiusz
Duży może więcej?
RoMan Mandziejewicz pisze:


Ten się trzyma juz jakieś 10 lat. I siakoś nawet światowemu gigantowi
się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyżej 90%

   Skoro zlekceważył, to nic dziwnego, że allegro nadal ma monopol. Jednakże nie patrzę na życie po demokratycznemu - w 4-letniej perspektywie. Za 10, 30 lat po monopolu allegro może już nie być śladu, Natomiast naruszanie naturalnej równowagi rynku dla wspierania interesów konkurentów allegro nie powinno mieć miejsca.

   I pamiętaj, że tutaj nie ma prawdziwego monopolu - konkurencyjne firmy mogą istnieć, a walka z monopolistą w internecie jest o wiele łatwiejsza.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-17 21:44:35
Autor: Jacek Osiecki
Duży może więcej?
Dnia Fri, 17 Apr 2009 16:52:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Liwiusz,
Friday, April 17, 2009, 4:47:36 PM, you wrote:
natomiast monopol jest zawsze tam, gdzie umożliwia to państwo. Na
tak zwanym wolnym rynku lokalnie i chwilowo faktycznie mogą tworzyć
się monopole, nie są jednak one trwałe.
Ten się trzyma juz jakieś 10 lat. I siakoś nawet światowemu gigantowi
się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyżej 90%

Światowy gigant nie tyle zlekceważył, co po prostu zaoferował polskim
klientom takiego bubla, że wszystko inne na rynku było od niego lepsze :)
Myśleli, że u nas to taki trzeci świat i jak zobaczymy kolorową stronkę to
się rzucimy - a tu niespodzianka ;) Zresztą podobnie wyszedł "podbój" w
wykonaniu AOL... widzę że są postępy, potrafili stronę poprawić na tyle by
się wyświetlała w Operze :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.

Data: 2009-04-18 21:18:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Duży może więcej?
On Fri, 17 Apr 2009, RoMan Mandziejewicz wrote:

Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje.

  Spoko.
  Zdziwiłem się, napotykając sprzedawcę który wystawia głównie na
swistaku - a jako powód (pytałem z ciekawości) podał właśnie
problem (z kosztem i fatygą) w "odnawianiu" aukcji.
  Widać *jeszcze* nie doszli (w allegro) do pułapu w którym takich
sprzedawców będzie więcej.
  Tak, wiem, za granicę i tak dalej... ale nie wszyscy sprzedają
za granicę :)

Jako użytkownicy oberwiemy

s/użytkownicy/sprzedawcy/

  I z góry objaśniam: kupujący znajdą sobie innych sprzedających
(inną drogą).

Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.

  A to prawda.
  Tylko jest granica przy której *skutki* są inne niż "typowe" :D
(czyli wzrost ceny dla klienta).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-17 08:56:27
Autor: Tomek
Duży może więcej?
Dnia 16-04-2009 o 23:40:43 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):

Hello Tomek,

Thursday, April 16, 2009, 10:08:28 PM, you wrote:

Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty
(bo oni to rejestrują sobie wewnętrznie i wszystko dla nich gra),
inny serwis aukcyjny przysyła mi komunikat, że błędnie wystawili faktury
(data wystawienia i kwota są złe), więc mam zniszczyć fakturę a oni przyślą
mi nową.
Nie mówię już o dyskutowanych wczesniej akcjach z "fakturami" w PDF-ach,

Drugi serwis aukcyjny omyłkowo wystawił duplikaty faktur za marzec
zeszłego roku. Zdarza się. Takich mają informatołów, że walnęli
takiego byka. To nie pierwsza w ostatnich dniach wpadka Alledrogo.


Ja pisałem o marcu 2009 i ponownym wydruku faktur.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-17 11:54:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Tomek,

Friday, April 17, 2009, 8:56:27 AM, you wrote:

[...]

Drugi serwis aukcyjny omyłkowo wystawił duplikaty faktur za marzec
zeszłego roku. Zdarza się. Takich mają informatołów, że walnęli
takiego byka. To nie pierwsza w ostatnich dniach wpadka Alledrogo.
Ja pisałem o marcu 2009 i ponownym wydruku faktur.

No to popatrz sobie dokładnie, co dostałeś od Alledrogo i porównaj z
fakturą za marzec 2008. To nie jest faktura z błędami, do której
należy wystawić korektę - to jest niepotrzebny Tobie duplikat faktury
zeszłorocznej - wysłany przez pomyłkę.

Nie ma mowy o fałszerstwie - do tego potrzeba jeszcze woli
fałszowania.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Data: 2009-04-18 07:29:25
Autor: Tristan
Duży może więcej?
W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 kwiecień 2009 23:40 (autor RoMan Mandziejewicz publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <827410251.20090416234043@pik-net.pl>):

Jakie fałszowanie? Pomyłkowe wysłanie duplikatów starych faktur to nie
fałszowanie.

Jakich duplikatów? Przecie wysłali złe a teraz wysyłają dobre. --
Tristan

Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2

Data: 2009-04-18 08:48:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Duży może więcej?
Hello Tristan,

Saturday, April 18, 2009, 7:29:25 AM, you wrote:

Jakie fałszowanie? Pomyłkowe wysłanie duplikatów starych faktur to nie
fałszowanie.
Jakich duplikatów? Przecie wysłali złe a teraz wysyłają dobre.

Też nie widziałeś tych faktur? To po co się wypowiadasz?

Po raz n-ty - pomyłkowo wysłano _poprawne_ faktury za marzec 2008
roku. Teraz wyślą za marzec 2009 roku. Czy teraz już rozumiesz, czy
trzeba jeszcze bardziej łopatologicznie?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl

Duży może więcej?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona