Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Duzy upgrade roweru

Duzy upgrade roweru

Data: 2009-05-20 17:54:18
Autor: raviz
Duzy upgrade roweru
Witam
Od kilku lat mam Treka 4100. Niemal na dziendobry wymienilem standardowego amorka na Manitou Black. Wymienilem tez kilka innych elementow.
Obecnie mam juz mocno wyjechane obrecze, praktycznie nadajace sie tylko do wymiany. Irytujacy jest rowniez wolnobieg 7-mio rzedowy z duza dziura miedzy megarange a pozostalymi zebatkami.
Chcialbym Was prosic o podpowiedzi na co najlepiej wymienic istniejace elementy, zeby bez potrzeby nie pakowac sie w koszty jednoczesnie zachowujac sensowna wytrzymalosc i jakosc. Rowerem jezdze po lesie, caly rok, wielokrotnie juz musialem wymieniac przerzutke gdy zlapala kij i zmielila sie w szprychach. Kola tez przy tej okazji czesto lekko sie krzywily. Zatem potrzebne sa czesci dosc wytrzymale i stosunkowo tanie,
waga nie jest az tak istatna, choc oczywiscie bez przesady.
Chcialbym wymienic:

-hamulce
obecnie mam v-brejki ogolnie nie narzekalbym gdyby nie bardzo slabe hamowanie gdy na obreczy zaczyna zamarzac woda lub jest na niej sporo blota. Druga sprawa to starte obrecze - przejechalem ok 3000km i mam je do wymiany. Biore pod uwage BB7, czy nadal maja one status kultowych jak to mialo miejsce kilka lat temu? Moze w miedzyczasie pojawilo sie cos sensowniejszego w dobrej cenie i zarazem odpornego na warunki zewnetrzne i uszkodzenia?

-klamkomanetki
obecnie mam jakies proste kalmkomanetki, mam wrazenie, ze tylna jest po mieleniu przerzutek nieco rozregulowana, za nic nie moge wyregulowac przerzutek zeby bylo cicho lub zeby lancuch nie przeskakiwal. Gdybym zdecydowal sie na wymiane wolnobiegu na kasete 8-mio rzedowa i tak musialbym zmienic klamkomanetki. Czy warto brac cos zespoloego czy tez lepiej pojsc w klamki i manetki? A przy okazji, jaka bylaby dobra klamka dla BB7 lub innego polecanego hamulca?

-wolnobieg/kaseta
jak wyzej - chcialbym zmienic na 8-9 rzedowa kasete, nadal jednak zachowujac najwieksze przelozenie jak to mam miejsce w megarange

-przerzutka
teraz jest Acera, najwieksza zaleta jest cena, bodajze 38zl wiec gdy sie zmieli nie mam zalu. Czy jest jakis powod, zeby tutaj cos zmieniac? Czy obsluzy ona 8-9 rzedowe kasety?

-piasty
ze wzgl. na hamulce musialbym je zmienic na cos z uchwytem na tarcze.
Czy warto w moim przypadku brac piasty na lozyskach maszynowych?

-obrecze
jak wyzej - wytrzymale, tanie, lekkie, najlepiej czarne :]

-szprychy
czy przy wymianie powyzszych komponentow bedzie istniala potrzeba wymiany szprych?

Bylbym bardzo wdzieczny za podpowiedzi i opinie wraz z konkretnymi nazwami. Chcialbym na modernizacje wydac maksymalnie 1000zl

Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2009-05-20 20:57:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Duzy upgrade roweru
Panie raviz, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gv1cjs$4et$1news.onet.pl> przy ul....

[...]
-hamulce
obecnie mam v-brejki ogolnie nie narzekalbym gdyby nie bardzo slabe hamowanie gdy na obreczy zaczyna zamarzac woda lub jest na niej sporo blota. Druga sprawa to starte obrecze - przejechalem ok 3000km i mam je do wymiany. Biore pod uwage BB7, czy nadal maja one status kultowych jak to mialo miejsce kilka lat temu? Moze w miedzyczasie pojawilo sie cos sensowniejszego w dobrej cenie i zarazem odpornego na warunki zewnetrzne i uszkodzenia?

BB7. Tylko. Albo hydrauliki ale porządne.
 
-klamkomanetki
obecnie mam jakies proste kalmkomanetki, mam wrazenie, ze tylna jest po mieleniu przerzutek nieco rozregulowana, za nic nie moge wyregulowac przerzutek zeby bylo cicho lub zeby lancuch nie przeskakiwal. Gdybym zdecydowal sie na wymiane wolnobiegu na kasete 8-mio rzedowa i tak musialbym zmienic klamkomanetki. Czy warto brac cos zespoloego czy tez lepiej pojsc w klamki i manetki?

IMO nie. Kup osobno manetki i osobno klamki, choćby z tego powodu, że jak
się spieprzy jeden element, to nie wywalasz tego sprawnego.

A przy okazji, jaka bylaby dobra klamka dla BB7 lub innego polecanego hamulca?

Avid SD7.

-wolnobieg/kaseta
jak wyzej - chcialbym zmienic na 8-9 rzedowa kasete, nadal jednak zachowujac najwieksze przelozenie jak to mam miejsce w megarange

Tak 8- jak i 9-rzędowe kasety i on Shimano i od SRAMa mają zakres 11-34.
Tyle, że 8-rzędowe są zestopniowane tak, że tego "stopniowaniem" nie można
do końca nazwać.

-przerzutka
teraz jest Acera, najwieksza zaleta jest cena, bodajze 38zl wiec gdy sie zmieli nie mam zalu. Czy jest jakis powod, zeby tutaj cos zmieniac? Czy obsluzy ona 8-9 rzedowe kasety?

Powinna obsłużyć. Współpraca to kwestia tego, jak manetka ciągnie linkę,
przerzutka (z tego co wiem) może pracować nawet z nieindeksowanymi
manetkami, jej to wszystko jedno.

-piasty
ze wzgl. na hamulce musialbym je zmienic na cos z uchwytem na tarcze.
Czy warto w moim przypadku brac piasty na lozyskach maszynowych?

Kup jakąś Shimano pod tarcze i już. Alivio na przykład. AFAIR zyga taką ma.
Ja mam z tyłu LX-a (ale pod V-ki), z przodu Nexusa (piasta z dynamem i
mocowaniem tarczy).

-szprychy
czy przy wymianie powyzszych komponentow bedzie istniala potrzeba wymiany szprych?

Zależy od wymiarów piasty. Jak będą takie same, to szprychy zostają. Jak
nie to kup porządne typu DT Swiss albo Champion.

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-05-21 07:26:02
Autor: Akarm
Duzy upgrade roweru
Marek 'marcus075' Karweta napisał(a)
BB7. Tylko.

A dlaczego nie np. Hayes MX1?

--
      Akarm
Dialog - na pohybel! OE - wiwat!
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-05-21 09:00:51
Autor: newsrider
Duzy upgrade roweru
-klamkomanetki
obecnie mam jakies proste kalmkomanetki, mam wrazenie, ze tylna jest po
mieleniu przerzutek nieco rozregulowana, za nic nie moge wyregulowac
przerzutek zeby bylo cicho lub zeby lancuch nie przeskakiwal. Gdybym
zdecydowal sie na wymiane wolnobiegu na kasete 8-mio rzedowa i tak
musialbym zmienic klamkomanetki. Czy warto brac cos zespoloego czy tez
lepiej pojsc w klamki i manetki?

IMO nie. Kup osobno manetki i osobno klamki, choćby z tego powodu, że jak
się spieprzy jeden element, to nie wywalasz tego sprawnego.


Mam na kierownicy klamki LX. i osobno manetki Alivio, na końcach dokręcone rogi. Jak założę jeszcze licznik i uchwyt na GPSa to nie mam juz miejsca na kierownicy na uchwyt do lampki. Mój następny rower będzie już mial klamkomanetki.


-wolnobieg/kaseta
jak wyzej - chcialbym zmienic na 8-9 rzedowa kasete, nadal jednak
zachowujac najwieksze przelozenie jak to mam miejsce w megarange

Tak 8- jak i 9-rzędowe kasety i on Shimano i od SRAMa mają zakres 11-34.
Tyle, że 8-rzędowe są zestopniowane tak, że tego "stopniowaniem" nie można
do końca nazwać.

Mam co prawda z tyłu kasetę 8-kę 11-28 ale nigdy mi do głowy nie przyszło żeby mieć większą zębatkę niż 28. Na perzełożeniu 22p-28t wjeżdzam wszedzie gdzie da się wjechać szybciej niż miałbym prowadzić rower. Jak miałbym przełożenie 22 przód i 34 tył to pewnie wjeżdżałbym na takie pochyłości gdzie można przewrócić się do tyłu na plecy :) Może nie w tym problem jaka kaseta z tyłu, tylko jakich przełożeń przód-tył używacie. Najmniejsza zębatka z przodu też się do czegoś przydaje.

Data: 2009-05-21 09:13:06
Autor: Wojtek Paszkowski
Duzy upgrade roweru
"newsrider" <adres.niekiedy@bywa.w.podpisie> wrote in message news:gv2u83$ms8$1news.lublin.pl...

Mam na kierownicy klamki LX. i osobno manetki Alivio, na końcach dokręcone rogi. Jak założę jeszcze licznik i uchwyt na GPSa to nie mam juz miejsca na kierownicy na uchwyt do lampki. Mój następny rower będzie już mial klamkomanetki.

to najpierw zmierz, czy cokolwiek na tym ugrasz. Nie masz przypadkiem kierownicy giętej albo oversize? Bo aż się nie chce wierzyć, że nic się na niej nie mieści. Jeśli chcesz uzyskać trochę miejsca przy zmianie manetek, to raczej zainwestuj w Triggery Srama - z te 2cm albo i więcej względem Alivio powinno się zyskać.

Mam co prawda z tyłu kasetę 8-kę 11-28 ale nigdy mi do głowy nie przyszło żeby mieć większą zębatkę niż 28.

typowy góral mazowiecki ;)

pozdr

Data: 2009-05-21 01:40:28
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Duzy upgrade roweru
Ja sie zrazilem do tarczowek mechanicznych majac Tektro na fabrycznym
Giant'cie. Byly bardzo dobre na poczatku, robilem stoppie jak
chcialem, ale po jakims czasie rozregulowaly sie na tyle, ze juz nie
szlo wyregulowac. Wiec nastepny rower wybralem z hydraulikami i nie
zamierzal bym wracac do mechanicznych.

Jesli sie rzeczy nie miszcza na kierownicy - to albo przeloz licznik
na mostek, albo kup to takie cos, co nie wiem jak sie nazywa, ale jest
dodatkowa rurka na rozne specyfiki.

yyy, tyle.

Data: 2009-05-21 12:57:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Duzy upgrade roweru
Panie frank.castle0407@googlemail.com, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:afdb60d8-7340-40db-a8d9-df0c7187e80fs16g2000vbp.googlegroups.com>
przy ul....

Ja sie zrazilem do tarczowek mechanicznych majac Tektro na fabrycznym
Giant'cie. Byly bardzo dobre na poczatku, robilem stoppie jak
chcialem, ale po jakims czasie rozregulowaly sie na tyle, ze juz nie
szlo wyregulowac. Wiec nastepny rower wybralem z hydraulikami i nie
zamierzal bym wracac do mechanicznych.

Problem w tym, że używałeś Tektro. Mnie ostatnio V-ki Tektro zaczynają
denerwować :-/

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-05-21 12:56:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Duzy upgrade roweru
Panie newsrider, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gv2u83$ms8$1news.lublin.pl> przy ul....

Mam co prawda z tyłu kasetę 8-kę 11-28 ale nigdy mi do głowy nie przyszło żeby mieć większą zębatkę niż 28.

Zależy to od tego po jakim terenie jeździsz. Ja tam w góry jeżdżę co
tydzień i przełożenie 32-32 się przydaje. Nawet 22-32 się przydaje.

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-05-21 13:01:17
Autor: raviz
Duzy upgrade roweru


Mam na kierownicy klamki LX. i osobno manetki Alivio, na końcach dokręcone rogi. Jak założę jeszcze licznik i uchwyt na GPSa to nie mam juz miejsca na kierownicy na uchwyt do lampki. Mój następny rower będzie już mial klamkomanetki.

Rowniez mialem ten problem; co jakis czas robie wypad na cala nocke, kupilem cateye - podwojnego halogena, dodatkowo jako uzupelnienie cateye - strarsza sporych gabarytow 5-cio diodowka, do tego dochodzi GPS, licznik i w sumie jest to kolekcja, ktora za ChRL nie zmiesci sie na kierownicy. Kiedys mechanik w skllepie rowerowym zasugerowal mi zalozenie drugiego mostka i obrzyna prostej kierownicy. Tak to wyglada w praktyce:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/593658a34ff5c93a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/510b1f80880cd55b.html

Dla tych, ktory zapytaja w jakim celu montowalem na ten wynalazek rogi:
nawet najlepsze oswietlenie bedzie tak dobre jak dlugo bedzie dzialalo.
Przy pierwszej lepszej glebie, o ktora w nocy nie trudno bez problemu pogasilbym sobie halogeny i urwal GPSa, gdyby nie bylo rogow.




Mam co prawda z tyłu kasetę 8-kę 11-28 ale nigdy mi do głowy nie przyszło żeby mieć większą zębatkę niż 28. Na perzełożeniu 22p-28t wjeżdzam wszedzie gdzie da się wjechać szybciej niż miałbym prowadzić rower. Jak miałbym przełożenie 22 przód i 34 tył to pewnie wjeżdżałbym na takie pochyłości gdzie można przewrócić się do tyłu na plecy :) Może nie w tym problem jaka kaseta z tyłu, tylko jakich przełożeń przód-tył używacie. Najmniejsza zębatka z przodu też się do czegoś przydaje.

Mam sporo frajdy z wkrecania sie na strome gorki gdzie problem polega nie tyle na braku sily ale na trzymaniu rownowagi i lezeniu na kierownicy, zeby nie poleciec do tylu :]

Data: 2009-05-21 13:05:53
Autor: raviz
Duzy upgrade roweru
Data: 2009-05-21 14:18:12
Autor: Wojtek Paszkowski
Duzy upgrade roweru
"raviz" <ravizUSUNTO@vp.pl> wrote in message
news:gv3fqj$c8n$1news.onet.pl...

Mam sporo frajdy z wkrecania sie na strome gorki gdzie problem polega nie
tyle na braku sily ale na trzymaniu rownowagi i lezeniu na kierownicy,
zeby nie poleciec do tylu :]

ale to jest właśnie problem braku siły (a przede wszystkim kondycji) - gdy odpowiednio mocno i równo
kręcisz młynka, przednie koło nie odrywa się od ziemi (oczywiście do pewnego
granicznego nachylenia, po przekroczeniu którego fiknie się kozła ;)

pozdr

Data: 2009-05-21 13:21:49
Autor: raviz
Duzy upgrade roweru
Wojtek Paszkowski wrote:
"raviz" <ravizUSUNTO@vp.pl> wrote in message
news:gv3fqj$c8n$1news.onet.pl...

Mam sporo frajdy z wkrecania sie na strome gorki gdzie problem polega nie
tyle na braku sily ale na trzymaniu rownowagi i lezeniu na kierownicy,
zeby nie poleciec do tylu :]

ale to jest właśnie problem braku siły (a przede wszystkim kondycji) - gdy odpowiednio mocno i równo
kręcisz młynka, przednie koło nie odrywa się od ziemi (oczywiście do pewnego
granicznego nachylenia, po przekroczeniu którego fiknie się kozła ;)

pozdr


o tak, na to wychodzi; ale idac tym tokiem myslenia dojdziemy do sytuacji gdzie trzeba bedzie calkowicie zrezygnowac z przerzutek bo istnieja one glownie z powodu braku sily ;)))

Duzy upgrade roweru

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona