Duży wiatrak

Data: 2009-08-12 19:57:15
Autor: Arkadiusz Stopa
Duży wiatrak
Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h5r04b$27p$1@inews.gazeta.pl...
Czołem.

Jako że obudowy fabryczne mi nie przypadają do gustu wyglądem i ergonomią, chcę zrobić front samodzielnie. Na dole będę miał sporo miejsca na wentylator 120 mm, a i 140 wejdzie bez problemu. Czy owa 140, wolnoobrotowa i cicha nie będzie robiła mi nazbyt dużo wiatru i wciągała wszystko z podłogi ;) ? W obudowie siedzi sobie Athlon 2000, zbyt dużo mocy toto nie wydziela, ale jeśli udało by się wpompować trochę zimnego powietrza w obudowę, być może procesor dało by się schłodzić wolnoobrotowym i cichym wiatrakiem.  Jak na razie to ten wiatrak robi za dużo hałasu. Macie jakieś sugestie co do konstrukcji DIY ?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ostatnio wyciszałem komputerek siostrzeńcowi, też chciałem
podobny efekt osiągnąć, tylko nie chciało mi się tyle dłubać.
Zrobiłem więc na skróty. Wymieniłem w obudowie nóżki na
jakieś meblowe (1 zł za szt., ok. 3 cm wysokości) i wyciąłem
w dnie otwór na wentylatorek 12 cm. Na procesor kupiłem
okazyjnie na Allegro Scythe Ninja, który wypadł akurat pod
wentylatorem zasilacza, zostawiłem więc go bez dodatkowego
wentyla. Core 2 Duo E4500 (65 W) po długotrwałym stresie
dochodzi prawie do 70 stopni, ma więc jeszcze sporo zapasu
a komputerek pracuje o niebo ciszej. Po takiej operacji najlepiej
słyszalnym elementem zestawu jest dysk, ale jak się go na
miękkiej podkładce na dnie położy, to cichy jak trusia...

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

Duży wiatrak