Dwa HDD z Windows - boot tylko z 'dodatkowego'

Data: 2020-07-15 19:31:49
Autor: heby
Dwa HDD z Windows - boot tylko z 'dodatkowego'
On 15/07/2020 19:18, Pawel 'Jarod' wrote:
Jakie¶ pomysły?

Obudowa HDD. A nawet sama przelotka HDD USB. Warto mieć w przydasiach.

Data: 2020-07-15 20:41:32
Autor: Pawel 'Jarod'
On 2020-07-15 19:31, heby wrote:

Obudowa HDD. A nawet sama przelotka HDD USB. Warto mieć w przydasiach.

Nawet jak bym miał now± obudowę to nie dam razy przełożyć talerzy ;-).
Zapewne chodziło Ci o kieszeń. Nie mam mam wolnej zatoki na tak± ale opcja
z jakim¶ adpatero/konwerterem USB faktycznie może być dobra.

Data: 2020-07-15 21:12:01
Autor: heby
On 15/07/2020 20:41, Pawel 'Jarod' wrote:
Obudowa HDD. A nawet sama przelotka HDD USB. Warto mieć w przydasiach.
Nawet jak bym miał now± obudowę to nie dam razy przełożyć talerzy ;-).

Wystarczy sam HDD.

Zapewne chodziło Ci o kieszeń.

Nie, chodziło mi o przelotkę SATA/IDE do USB.

https://allegro.pl/oferta/przejsciowka-usb-na-sata-ata-dysk-2-5-3-5-zasilacz-9427613700

Przy czym zaznaczam że ta jest podła bo:
1) ma bardzo kiepski zasilacz (w sensie potrafi zdechn±ć)
2) łacze jest niestabilne na dłuższ± metę (czyli tygodnie pracy)

Data: 2020-07-15 22:47:39
Autor: ąćęłńóśźż
Dwa HDD z Windows - boot tylko z 'dodatkowego'
Zasilanie 12V/5V do HDD to w przypadku kompa stacjonarnego można poci±gn±ć z głównego zasilacza komputera.
Je¶li potrzebujesz zgrać dane, to szukaj SATA->USB 3.0 (a nie 2.0), żeby transfer nie trwał wieczno¶ć.
W pewnym uproszczeniu 2.0 da poniżej 0,5 GB/min, natomiast 3.0 około 2 GB/min (zależy od wielko¶ci plików i liczby folderów).

A tak swoj± drog± czy BIOS widzi te dyski prawidłowo?

-- -- -
Przy czym zaznaczam że ta jest podła bo ma bardzo kiepski zasilacz

Data: 2020-07-16 11:19:45
Autor: Pawel 'Jarod'
On 2020-07-15 22:47, ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

Można ale to za dużo roboty. Przypomniałe¶ mi, że kiedy¶ szukałem takiego dynksa na USB 3.0 bo USB 2.0 też wydawało mi się
za wolne. Nie kupiłem bo chyba jako¶ drogo to wychodziło (70-100 zł?) jak na zabaweczkę, któr± mogę użyć raz albo dwa razy
w roku. Udało mi się omin±ć wymóg zbootowania do Windows więc wszystko zgrałem sobie już przez Ubuntu na USB.

A tak swoj± drog± czy BIOS widzi te dyski prawidłowo?

Tak. Po usunięciu z kolejki bootowania dysku z Win XP uruchamia się przez chwilę Windows 7 i wywala do windows error recovery
( https://mk0intowindows84fvao.kinstacdn.com/wp-content/uploads/2011/06/Repair-Windows-7-Without-Installation-Media.jpg ).
Po wybraniu start normally co¶ przez chwile ładuje, wraca znowu do tego samego ekranu, po 5 sek następuje autowybór tej samej opcji
i robi się taka nieskończona pętla.

Data: 2020-07-16 15:54:24
Autor: ąćęłńóśźż
Dwa HDD z Windows - boot tylko z 'dodatkowego'
Potaniało do nawet kilkunastu złotych (bez zasilania, poci±gniesz z PC), kup na zapas.

-- -- -