Dwa lata pożycia z Żydem rozbite o religi ę

Data: 2015-04-11 18:31:09
Autor: ada
Dwa lata pożycia z Żydem rozbite o religi ę
''Tutaj się dusiłam''
- Byłam młoda, odważna, pomyślałam, że muszę zawalczyć o siebie. Tutaj się dusiłam. Po Solidarności, która dała nam pozór wolności, szok stanu wojennego sprawił, że poczułam się jak więzień. Popadłam w depresję, nie chciałam w tym uczestniczyć - wspominała kilka lat temu w wywiadzie dla Vivy.

Związek rozpadł się przez religię
Przełomem okazała się „Austeria” w reżyserii Jerzego Kawalerowicza, która zadebiutowała na ekranach w 1983 roku. 27-letnia Liliana zwróciła uwagę krytyków kreacją powabnej Jewdochy.

Jednak aktorka myślami była gdzie indziej. Będąc we Francji poznała na przyjęciu u Romana Polańskiego starszego o 30 lat reżysera Jacka Elsnera. Mimo różnicy wieku od razu wpadli sobie w oko. Jednak zanim zamieszkali na Manhattanie musiał minąć rok.

Spędzili razem upojne dwa lata. Jednak wszystko co dobre, szybko się kończy.

- Chciał, żebym zmieniła religię. Kiedy zdałam sobie sprawę, że ta religia ma ten sam fundament, co katolicka, i tego samego Boga, nie widziałam powodu, by zmieniać moją wiarę. Jego dzieci i cała rodzina nie chcieli, by on był z katoliczką. Powiedziałam mu: „Jack, ja kieruję się własnym głosem, nie mogę tego zrobić” - zwierzała się aktorka, która nie zdecydowała się przejść na judaizm.

http://film.wp.pl/idGallery,15999,idPhoto,422169,galeria.html

Dwa lata pożycia z Żydem rozbite o religi ę