Dwa lata wypełnione wojną na prawicy

Data: 2012-02-23 14:03:24
Autor: Przemysław W
Dwa lata wypełnione wojną na prawicy
Jeśli szefowi konkurencyjnej partii ufa trzy czwarte twoich wyborców, to wiedz, że coś się może stać. W takiej właśnie niewesołej sytuacji jest Jarosław Kaczyński, bo według sondażu CBOS Zbigniewowi Ziobrze ufa aż 73 proc. zwolenników PiS

Krótko mówiąc, eksdelfin na dworze Kaczyńskiego, dziś budujący Solidarną Polskę, wciąż cieszy się ogromną osobistą popularnością na prawicy.

Można to zjawisko tłumaczyć na dwa sposoby. W wersji korzystnej dla Ziobry to kombinacja jego megacharyzmy i przemyślnej taktyki sprawiła, że PiS-owi nie udało się zrobić z niego zdrajcy, który rozbija polską prawicę.

Wersja dla Ziobry pesymistyczna zakłada, że jego bunt mało kto zauważył i dla przeciętnego wyborcy PiS wciąż jest politykiem tej partii, ewentualnie przeżywającym ciche dni z prezesem. To wcale nie jest wykluczone, naprawdę są ludzie, których umiarkowanie pasjonują bieżące poczynania Ziobrów (dla koneserów: aktualny stan liczebny Ziobrów wśród ziobrystów - 3), Arkadiusza Mularczyka i Beaty Kempy, a nawet Ludwika Dorna i Marzeny Wróbel.

Polityk PiS wspominał kiedyś, jak zdziwieni byli wyborcy PiS, gdy Marek Jurek wystartował na senatora przeciw kandydatowi tej partii. Przegapili po prostu powstanie Prawicy RP i to może być casus Solidarnej Polski, która po prawdzie dopiero się tworzy.

Drugi przykład, który w takich chwilach warto przywołać, to Leszek Miller, który był dla Polaków twarzą SLD, nawet gdy z Sojuszu odchodził, by budować Polską Lewicę.

To są jednak kwestie w sumie drugorzędne, bo od tego, skąd się to 73-proc. zaufanie wyborców PiS do Ziobry wzięło, ważniejsze jest przecież to, jakie będzie miało skutki.

Dane CBOS podesłałem byłemu politykowi PiS (ale nie ziobryście). - Dla PiS to podwójnie niekorzystna wiadomość, bo Ziobro ma nie tylko bardzo mocną pozycję w elektoracie partii Kaczyńskiego, lecz także jest strawniejszy dla wyborców Platformy i - minimalnie - dla niezdecydowanych. To oznacza, że ma pewien potencjał, by poszerzyć elektorat - twierdzi mój rozmówca.

PiS-owscy rozłamowcy, a było ich niemało, zawsze prowokowali pytanie - jak ich powinna traktować partia-matka. Pouczający jest przykład PJN. PiS - powiada mój rozmówca - w momencie powstawania partii Joanny Kluzik-Rostkowskiej poszedł z nią w konflikt. Kaczyński rychło jednak zauważył, że im więcej o PJN mówi, tym lepiej PJN sobie radzi. I tak PiS postanowił zamilczeć PJN na śmierć, co się poniekąd udało. - Teraz PiS tak samo chce urządzić ziobrystów. Kaczyński traktuje ich jak powietrze - mówi weteran jednego z rozłamów.

Jego zdaniem PiS będzie teraz musiał zmienić taktykę wobec ziobrystów, bo na dłuższą metę nie może tolerować tak dużego zaufania do Ziobry na swoim terytorium - nawet jeśli zaufanie do lidera niekoniecznie przekłada się na procenty dla jego partii. A ziobryści, którzy dostają dziś w sondażach 2-5 proc., muszą odbić teren PiS-owi.

Do najbliższych wyborów - europejskich - zostały jeszcze ponad dwa lata. Jeśli mój rozmówca ma rację, to będą dwa lata wypełnione wojną na prawicy.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,86116,11214081,Czy_Kaczynski_zamilczy_Ziobre_na_smierc.html#ixzz1nD3Zzs16

Przemek

--

"Już dzisiaj TV Trwam mogłaby mieć znacznie więcej widzów. Gdyby tylko zechcieli nacisnąć guzik na pilocie".

Data: 2012-02-23 14:10:28
Autor: abc
Dwa lata wypełnione wojną na prawicy
Nie mogę pojąć jak można oddawać się czytaniu GW.

Data: 2012-02-20 07:40:43
Autor: pluton
Dwa lata wypełnione wojną na prawicy
Nie mogę pojąć jak można oddawać się czytaniu GW.

A jak mozna oddawac dupe ksiendzu ?

Nullification

Data: 2012-02-23 14:22:25
Autor: Wiesiaczek
abc wrote:

Nie mogę pojąć jak można oddawać się czytaniu GW.

Myślę, że tak samo jak słuchaniu kazań w kościele co tydzień.

--
Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma?

Data: 2012-02-23 14:33:02
Autor: abc
Dwa lata wypełnione wojną na prawicy
Polacy czytający żydowską gazetę dla Polaków są masochistami, którzy uwielbiają być opluwanymi.

Data: 2012-02-23 14:38:26
Autor: Wiesiaczek
abc wrote:

Polacy czytający żydowską gazetę dla Polaków są masochistami, którzy
uwielbiają być opluwanymi.

Czułem się bardziej opluty, gdy pani Suchocka podpisała za moimi plecami konkordat i do dziś dnia częśc moich podatków idzie do Watykanu wbrew moim przekonaniom.

Data: 2012-02-23 14:51:01
Autor: abc
Dwa lata wypełnione wojną na prawicy
Szkoda, że tak nie jest. Niestety. To pieniądze katolickich podatników idą na podtrzymywanie świeckiego państwa diabła i walkę z Kościołem.

Data: 2012-02-23 14:59:51
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

Szkoda, że tak nie jest. Niestety. To pieniądze katolickich podatników idą na podtrzymywanie świeckiego państwa diabła i walkę z Kościołem.

Nie mylić z sektą lefebrystów.

--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-02-23 16:13:35
Autor: Wiesiaczek
abc wrote:

Szkoda, że tak nie jest. Niestety. To pieniądze katolickich podatników idą
na podtrzymywanie świeckiego państwa diabła i walkę z Kościołem.

Ma to taki sens, jak to, że pieniądze pedałów idą na finansowanie tych zboczonych heteryków i ich fanaberii.

A tak poważnie, to Polska nie jest krajem wyznaniowym i gówno mnie obchodzi, do kogo ktoś się modli.
Ja nie chce finansować obcego państwa i tyle.

Data: 2012-02-23 15:51:01
Autor: Obserwator
Wiesiaczek <ciotkazielinska@vp.pl> napisał(a):
abc wrote:

> [...]

Ja nie chce finansować obcego państwa i tyle.

ale nie jest tez panstwem komunistycznym, chociaz nadal emerytury dla bylych esbekow i funkcjonariuszy postkomunistycznych sa bardzo wysokie mimo ze spoleczenstwonie chce, to musi oplacac ich ze swoich podatkow. W Polsce nie ma podatkow na rzecz kosciola, tak jak to ma miejsce w innych panstwach (np.w Niemczech).

Konkordat ktory podpisano z Watykanem, pozwala na finasowanie szkol, ktore naleza do tychktore maja najwyzszy poziom nauczania. Poziom ten na pewno nie mozna porownac z WUML-em.  --

Data: 2012-02-23 15:37:15
Autor:
abc wrote:

> Nie mogę pojąć jak można oddawać się czytaniu GW.

Myślę, że tak samo jak słuchaniu kazań w kościele co tydzień.

gdybys myslal, to nie wypisywalbys tego typu niedorzcznosc.

Data: 2012-02-23 15:19:51
Autor: Przemysław W

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f463afe$0$1210$65785112news.neostrada.pl...
Nie mogę pojąć jak można oddawać się czytaniu GW.

Lepsze to niż wysłuchiwanie bełkotu antypolskiego ścierwojada, który nie potrafi mówić po polsku.

Przemek